Urielle schreef:Dat is toch boelsjit joycie, kijk alleen al eens naar die kindjes op mijn foto die net hun eerste lesje hebben. Die pony's zijn engeltjes, die kinderen bonken echt wat af in draf dus dat moet ze echt wel pijn doen. Daar kan een goede lesgever niks aan veranderen. Leren balans houden op een paard, de timing van de benen leren volgen bij het lichtrijden, leren meegaan in de beweging, alle problemen die voortkomen uit gebrek aan balans/gevoel, dat zijn dingen die iedereen leert door te doen, dat kost gewoon tijd, helaas voor de paardjes. Al hebben ze een superbraaf supergereden GP-paard en staat daar een topinstructeur die exact het goede zegt op het juiste moment, dan nog kan je lichaam het in het begin gewoon nog niet volgen.
Aha bullshit...oke.
Ik denk dat er een misverstandje is. Ik doelde op de wat meer ervaren ruiters en reageerde niet op die foto van het kleine kindje op de pony. Dit stond geloof ik ook niet in mijn post?
Ja ik weet hoe beginnertjes op hun pony zitten hoor, ik geef die kleine ukkies ook les. Leren zitten, teugels vasthouden, sturen, bijdrijven, evenwicht houden etc. etc. ik weet er alles van echt waar geloof me.
Tuurlijk is het niet altijd even fijn voor de pony's, dat snap ik ook. Maar los je dat op met een hulpteugel zoals een elastiekje o.i.d.?
Ik ben van mening van niet. Wij doen het in ieder geval niet op onze manege en op af en toe wat gehobbel of n evenwichtstoornisje na vind ik het 'pijn doen' van de pony's toch echt wel reuze meevallen.
Misschien leren de pony's zich ook af te sluiten voor dit soort dingetjes? Ik weet het niet of dat zo is en of dat kan hoor..?
Rijden moeten we allemaal leren, de ene heeft meer gevoel dan de ander voor het rijden, de ene zal zijn of haar paard meer in de weg zitten dan de ander. Maar ik denk dat een hulpteugeltje niet altijd een goede oplossing is. Ieder zijn eigen mening uiteraard
) en de paarden hebben ietsje minder te lijden onder de goedbedoelde pogingen van de beginnende ruiters.