eeeeef_x schreef:Maar ben ik nou de enige die vind dat een paard elke dag zijn aandacht en beweging nodig heeft? Of....
absoluut niet, en volgens mij lijken mijn reacties daar ook niet op
dat ik dat denk.... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
5 weken geleden.
eeeeef_x schreef:Maar ben ik nou de enige die vind dat een paard elke dag zijn aandacht en beweging nodig heeft? Of....
Maartje1990 schreef:Nou, ik vind iig van niet. Ik woon op kamers m'n paarden staan 24/7 in de wei (bij m'n ouders aan huis) en ik ga met eentje bijna ieder weekend met de wagen het bos in, de ander is pas een jaar dus af en toe (nog niet eens elk weekend) poets ik die en wandel ik er mee. Maar dit weekend heb ik met beide niks gedaan, volgend weekend ben ik er niet. Ze hebben geen aandacht nódig, niet van mensen iig, wel van elkaar
BobbieLover schreef:Maartje1990 schreef:Nou, ik vind iig van niet. Ik woon op kamers m'n paarden staan 24/7 in de wei (bij m'n ouders aan huis) en ik ga met eentje bijna ieder weekend met de wagen het bos in, de ander is pas een jaar dus af en toe (nog niet eens elk weekend) poets ik die en wandel ik er mee. Maar dit weekend heb ik met beide niks gedaan, volgend weekend ben ik er niet. Ze hebben geen aandacht nódig, niet van mensen iig, wel van elkaar
Dat ben ik niet met je eens,
Sinds wanneer heeft een paard aandacht nodig van een mens?
BobbieLover schreef:Maartje1990 schreef:
Dat ben ik niet met je eens,
Dat kan, kun je het ook nog onderbouwen?Sinds wanneer heeft een paard aandacht nodig van een mens?
eeeeef_x schreef:Ik ga dan van maandag tot vrijdag naar school. Werk tot een uur of 8/9 en op zaterdag werk ik de hele dag. Dan 1x in de maand koop zondag. Verder het huishouden ook nog en als het uitkomt een beetje vrije tijd.
En ja ik was met meisje die met spoed een stal zocht, maar wat ik tegenkom in sneek valt me toch tegen..
Mijnn pony is 9 jaar, ik gebruik haar zelf voor recreatie maar ze kan zo de wedstrijden in.
Mankeert niks verder. Ik vind elke dag er heen gaan een must, en ik kan het met moeite betalen.
Jij neemt een paard weer ergens anders voor. Betekend niet meteen dat Maartjes paarden geen nut hebben.
ElineS schreef:@Bobbielover: Een paard heeft geen aandacht nodig, die red zich prima met zijn of haar maatjes. Wat een paard voor nut heeft is voor iedereen anders. Voor jouw is dat dus aandacht, beweging en poetsen. Dat is jouw nut van een paard... Maar als ik elke dag alleen maar een worteltje over de omheining wil geven, voor de rest van het paards leven, en ik vind dat leuk, heeft dat paard voor mij ook nut... Net zoals Maartje die 1x in de week of twee weken een ritje met de kar maakt. Het is misschien niet veel, maar dat bepaald iedereen toch voor zichzelf. Maartje neemt blijkbaar een paard voor dat ritje af en toeJij neemt een paard weer ergens anders voor. Betekend niet meteen dat Maartjes paarden geen nut hebben.
Je moet je eigen visie van de wereld niet op andere mensen opdringen. Dat is hoe jij het ziet.. Maar blijkbaar niet hoe Maartje het ziet en ook niet hoe ik het zie.
Anyway, TS: Ik zou ook voor verkopen kiezen. Het is duidelijk dat je daar eigenlijk ook al een beetje meer naar neigt dan de andere opties.
BobbieLover schreef:@Maartje
Omdat je daarvoor toch ook een paard neemt? je geeft een paard aandacht .. niet elke dag maar wel gewoon redelijk ..
Als je dat niet zo belangrijk vind heeft een paard toch ook geen nut.. natuurlijk hij heeft weide maatjes en vermaakt zich daar ook mee.. maar aandacht van een mens in vorm van beweging of poetsen hoort er ook gewoon bij
Maartje1990 schreef:BobbieLover schreef:@Maartje
Omdat je daarvoor toch ook een paard neemt? je geeft een paard aandacht .. niet elke dag maar wel gewoon redelijk ..
Als je dat niet zo belangrijk vind heeft een paard toch ook geen nut.. natuurlijk hij heeft weide maatjes en vermaakt zich daar ook mee.. maar aandacht van een mens in vorm van beweging of poetsen hoort er ook gewoon bij
Maar dat zeg ik ook niet! Zeker, het 'hoort' er bij. Maar het is voor het paard niet nodig! Mijn paarden komt het aan niks tekort. Hebben het beter dan menig ander paard dat uren aan een stuk in een stal wordt opgesloten. Ze krijgen van mij inderdaad niet zoveel aandacht, zitten zij niet mee hoor. Niet paarden gaan lopen vermenselijken.
Lianne86 schreef:
Ik leg heel duidelijk uit dat ik snap dat het tijd kost en duur is.... En dat als ze er echt achterstaat ze het gewoon moet doen, maar ik zeg ook, dat ze er wel echt achter moet staan. Dingen kunnen altijd veranderen... En in het negatiefste geval gaat de relatie uit, paard is net weg... en dan? (Zeg niet dat het gebeurd...) Ik had dingen ook heel anders geplandmaar soms komt er opeens wel meer tijd vrij... Of wat dan ook... Verkopen is definitief...
Verkopen mag natuurlijk, ZOALS IK AL GEZEGD HEB, maar ik vraag me af of dit de juiste keuze is... Dan zou ik het liever samen met iemand gaan doen (eventueel ook financieel). Mocht je geen klik hebben met het paard, totaal iets anders willen, ok... ander verhaal... Maar geef je echt om je beest, dan blijf ik er bij dat je het zelf gaat proberen te regelen. Dan weet je tenminste zeker hoe en wat...
En ook al ga je maar 1x in de week, het is toch lekker even eruit zijn en ontspanning en dat heb je ook nodig...
Dus ipv 1 zinnetje te quoten, lees je het stuk met uitleg en geef je niet zo'n reactie. Verkopen is definitief en daarna heb je niets meer over het paard te zeggen. Je leest vaak dat het voorkomt, mensen die verhaaltjes vertellen weinig geld, maar ene goed tehuis.... Eneen maand later staat ie weer te koop... etc. Ik zou daar niet op gokken iig.
Er zijn genoeg opties, bruikleen, leasen, verzorgster... Die zijn allemaal niet definitief...