beleren op 1 jaar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:03

Als er na onderzoek uitkomt dat het paard geen pijn heeft (had me ook zeer verwonderd als dat wel zo was geweest, want op een buitenrit is hij braaf en bij het werken in de bak niet), zou ik als optie even naar de tanden laten kijken, en het dier verder op rust zetten, of aan de handen toevertrouwen van een professional, die er niet zo snel afligt als het paard gaat bokken. Het paard is niet geestelijk verknald, hij is vreselijk aan het puberen, iets wat bij een wat later beleerd paard pas veel later komt.

Ik ken het paard verder niet, maar ik denk zomaar dat je hier met een sterk character te maken hebt, die niet zomaar opgeeft, en helaas in het verleden het al te vaak gewonnen heeft.

Ik keur het niet goed, het inrijden op eenjarige leeftijd, maar een paard mag zich ondanks dat niet zo gaan gedragen.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 18:12

ja idd, ik heb er 2 maal opgerede, de eerste keer bokken steigeren rondjes draaien enzo maar de 2de keer liep hij keurig probeerde wel maar is neit gelutk, en heb er zelf mini -sprongetje met gemaakt

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 18:21

dat vind ik er ook zo raar aan op wandeling is hij mega braaf dus ja

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:33

Jeetje das ook wat!! Maar hoe ziet de pony er verder dan uit? heeft -ie dan geen doorgezakte rug ofzo??

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:40

Ik zou hier niet zelf mee blijven tobben(heb even in je profiel gekeken) en je bent pas 17,hiermee wil ik niks verkeerds zeggen!!!(niet gaan aanvallen want zo bedoel ik het niet)maar zoek echte hulp,ze krijgt nu les van jouw maar ik zou toch echt proffesionele hulp gaan zoeken.Verder is ze natuurlijk ingereden op haar eerste en dat betekend dat die mensen er GEEN verstand van hebben(anders doe je dat niet) dus dat wil zeggen dat ALLES verkeerd is gegaan,niet alleen het rijden maar ook het opvoeden.Gewoon helemaal overnieuw beginnen,doen alsof het een nog niet beleerd paard is en eerst maar eens zorgen dat je op de grond de baas ben voordat je er op gaat(net als met een 'echte' 3 jarige)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 00:18

Gatver, walgelijk om zn beestje op 1jarige leeftijd in te rijden.
Misschien is er fysiek niks mis (wat ik ERNSTIG betwijfel, niet elke dierenarts is hetzelfde). Maar het lijkt me dat dit beestje mentaal ernstig geschaad is. Minstens een jaar en lieven nog 2 jaar in het land gooien met kuddegenoten en andere paarden hem op laten voeden. Daarna met proffecionele hulp verder gaan en dit paardje opnieuw beleren.
Als je nu doorgaat denk ik dat er een wonder moet gebeuren als dit paard de tien jaar nog haalt.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 14:30

ja ik vind het ook raar dat ie geen doorgezakte rug ofzo heeft, dna is hij er ngo goed uitgekomen. de zadelpasser is tevens ook oestheophaat bij de paarden en heeft niks gevonden. ik vind persoonlijk wel dat hij. verbeterd is in zijn gedrag, hij is pas van deze zomer van mijn vriendin, ervoor was het erger, veel erger!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:43

marahorse schreef:
ja ik vind het ook raar dat ie geen doorgezakte rug ofzo heeft, dna is hij er ngo goed uitgekomen. de zadelpasser is tevens ook oestheophaat bij de paarden en heeft niks gevonden. ik vind persoonlijk wel dat hij. verbeterd is in zijn gedrag, hij is pas van deze zomer van mijn vriendin, ervoor was het erger, veel erger!

He een doorgezakte rug krijgen de paarden meestal pas op latere leeftijd, ook als de rede te vroeg inrijden is geweest duurt het nog jaren voordat je de schade hiervan ondervindt.

Ik heb de foto net beken en vind het en hele leuke pony om te zien (over het tuig ben ik zeer zeker niet te spreken, ) en dat kan het ook best worden, maar dan moet je jezelf een tijd op de 2 e plaats zetten en de pony veel tijd gunnen, dit is niet iewts wat je binnen enkele weken.maanden opgelosd kunt hebben en begeleiding (bv, fysio) kan ook geen kwaad.

Ik geloof graag dat het nog erger was als ik die verhalen zo lees, tjonge jonge zeg, wat een oliebollen zijn dat geweest, maar met deze conclusie help je de pony niet, daar moeten jullie nu aan gaan werken en dat kost veel tijd en rust.

veel succes!