Paarden 'midlifecrisis'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:57

Ik heb net je topic pas gezien en heb alles helemaal doorgelezen. Ten eerste, wat reageer jij goed op alles wat geopperd wordt, echt fantastisch. Niks in de verdediging, alleen maar goed luisteren en reageren. Mag ik je daar een compliment over geven?
Soms is verhuizen van stal het beste wat je kan doen met je paard. Soms denk je dat je paard ergens goed staat, maar misschien is de betreffende stal juist helemaal niets voor je paard. Ik denk dat het roer omgooien echt een goed idee is. Onthoud wel dat een paard een jaar nodig heeft om helemaal aan een nieuwe plek te wennen, maar als de nieuwe stal goed is zal je het ook heel snel merken aan haar. Heel veel succes en ik zou het leuk vinden als je weer een update plaatst hoe het gaat!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:58

Dat lijkt me imo dan de beste beslissing,soms klikt het gewoon niet.

ChocooPrins

Re: Paarden 'midlifecrisis'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 08:48

Tabaluga12--> Ga haar niet verkopen hoor. Al is dit wel de verstandigste oplossing. Stel dat er iemand op ons pad komt waarmee het klikt en ze hebben met mijn paard een goede klik, dan overweeg ik het wel :-)

Elpharo. Dat mag zeker, bedankt!
Ik hoop het. Het is helemaal anders dan dat ze gewoon is. Dag en nacht buiten, wel met een schuilstal. Voor extreme kuode of storm dagen heeft ze wel een stal. Anders ging ze steeds snachts op stal. En als het slecht weer was bleven ze ook binnen. Dit vond ze allemaal goed, ze stond daar ook meestal alleen of met 1 vriendje. Dit was ook goed. Nu gaat ze in een kleine kudde van 3 of 4 telkens. Allemaal merries... Dus dat wordt ook wat. :-)
Ze werken daar met de paarden op de manier van Chris Irwin. Dit ken ik helemaal niet, maar na wat opzoekwerk lijkt het mij wel leuk. En hopelijk kunnen we op die manier iets doen aan onze buitenrij-angst, trailerladen. Naar het strand wil ik gaan. Haha genoeg leuke dingen nog. Ik plaats zeker nog updates en topic's!

Ik heb nog niet gereden met 1 van de paarden van mijn instructrice, wel al haar dekhengst mogen uitstappen:-) En zelf dat voelde al helemaal anders. Soms moest ik wat bijsturen omdat er merries naast de piste stonden, en zelfs toen voelde ik dat hij meer reageerde. Meteen aanleuning zoeken, niet te licht niet te zwaar.
Ook heb ik wel nog met een paard van een vriendin gereden. Jah dat voelde ook helemaal anders aan. Mijn paard voelt voor mij niet goed. Je moet altijd enorme hulpen geven. Vooral met je hand. Ze wordt wel snel lui, maar is goed aan je been te krijgen. Maar vanvoor blijft ze stug. Terwijl voor een wortel dat ze wel alle kanten uit kan hoor. Met haar neus tot aan haar staart, geen probleem.. :-)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:36

Choco, ik heb bewondering voor je hoor. Je doet je paard niet weg als een gebruiksartikel +:)+
Ik hoop dat de nieuwe stal en andere methode jullie veel plezier samen geeft! Zou leuk zijn als je ons een beetje op de hoogte houdt!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:57

Succes met deze nieuwe wending!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:41

Bedankt hoor! Vind het leuk om te horen. Ik post zeker en vast wel een update, met foto's en alles erop en eraan :-)