Talent kopen die luchtzuigt???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:22

Dan zou ik het echt doen Spekenham. Dat is een hele mooi kans voor je dochter.

Zoals ik al schreef: er zijn vooroordelen over luchtzuigers maar die zijn nergens op gebaseerd. Het is onwetendheid van mensen.
Alleen die mogelijkheid tot het hebben van een maagzweer, dat is wel waar maar daar is iets aan te doen.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 16:25

ankie2013 schreef:
Er zijn best veel top sportpaarden die luchtzuigen en er geen last van hebben. Helaas zijn deze paarden vaak zo goed dat ze te duur zijn om buiten te staan.... Kwaliteit heeft zijn prijs voor deze dieren. Absoluut niet mijn visie maar wel vaak de realiteit. Als de pony echt goed is en daar lijkt het wel op gezien het niveau. Zal ik bij de juiste klik en verder alles oke klinisch en rontgenologisch, deze pony niet laten staan. Van deze pony kan een klein ruitertje dan zoveel plezier hebben en hij is nog redelijk betaalbaar.

Succes met de aankoop!

Ja mijn gevoel spreekt ook deze taal, voor mijn dochter de kans om te gaan knallen met een toppertje maar wat over een aantal jaar als ze eruit gegroeid is zal iemand deze pony dan nog wel willen ( leeftijd zal dan rond 15 liggen dus prijs stukken lager maar dan toch....)

Ik kan de pony niet houden dan anders zou er geen plaats zijn voor een opvolger.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:44

ik zou hem niet laten staan hoor,zeker niet als de klik er is,alleen doe hem ajb geen band om,laat hem maar zuigen,maar zorg wel dat er altijd ruwvoer te eten is :)

en de illusie dat elke luchtzuiger op een wei "geneest" van het luchtzuigen mag echt ook weleens de wereld uit geholpen worden...

want echt,al jaren 24/7 buiten kunnen staan,mét vriendjes,mét de hele dag door aanwezigheid van ruwvoer = hier nog altijd:
Afbeelding

overigens is dit paard ruim 20 jaar en heeft een paar jaar geleden inderdaad een keer koliek gehad,maar of dat nu gekomen is door het luchtzuigen...geen idee,denk dat ieder paard weleens koliek kán krijgen...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:20

Wat een mooi paard, die geef je echt geen 20.

Tja, of je een paard verkocht krijgt na een aantal jaren hangt van heel veel factoren af, niet alleen dat luchtzuigen. Als hij gezond blijft, met jouw dochter ook hoog komt en het een goede leerpony is verwacht ik geen problemen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:22

Inderdaad buiten of binnen gaat waarschijnlijk niet perse iets schelen. Mijn paard begon met luchtzuigen als 1,5 jarige buiten in de hengstenkudde waarin hij stond (op de rug en schoft van vriendjes). Maar ik heb er verder een heerlijk paard aan, hij doet het - met voldoende ruwvoer en Luzerne eigenlijk super op het moment. Alleen rond het eten en bij veel drukte op stal doet hij het nu alleen. Heeft nooit een band om gehad en doet het verder prima gelukkig.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:25

Ik heb een fanatieke luchtzuiger, heb haar inmiddels bijna 15 jaar. Nooit problemen mee gehad, ook zijn de prestaties dik in orde,
is op Z niveau geweest en ze loopt altijd over van de looplust. Ze heeft geen band om en doet het zo prima!
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 14-08-13 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyB94

Re: Talent kopen die luchtzuigt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:27

Spekenham als je dochter het ver weet te schoppen met de pony maakt de leeftijd ook niet uit en kan je hem voor een nog best aardige prijs verkopen.

Ik weet wel dat toen ik aan het kijken was voor een YR paard de 18 jarige met ervaring dik boven de 30 nog werden verkocht.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:28

Zijn jullie al een keer wezen rijden? Eerst maar eens kijken of je dochter er op weg kan komen. Ook kost het heel veel geld om je dochter mee te laten rijden in de topsport.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:07

Misschien is het een idee om b.v. een 5 of 6 jarige M-dressuur pony te kopen met talent.
Die is al een eindje op weg en als je de pony goed opleidt is ie over een jaar of 5 meer waard dan nu.
Ik weet misschien wel een leuke pony voor jullie (niet van mijzelf). Mocht je interesse hebben, stuur dan even een pbje.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 18:18

topsport hoeft niet maar wel lekker veel leren en echt goed leren rijden vind ik belangrijk. Heb geen geld om aan topsport te denken maar wil wel graag mijn tijd stoppen in een leuke pony, ben al enige tijd op zoek maar onder 10.000 euro lijkt heel lastig, vaak is pony niet meer dan een "gewone"pony en daar heeft het geen zin en nut om geld in te steken ( tot bepaalde hoogte want zoals gezegd heb ik geen geldboom in de tuin)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:19

Dat ben ik echt niet met je eens, ik kom ontzettend veel bijzondere pony's tegen onder de 10.000, het is een kwestie van goed zoeken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:36

mijn god...wat een geld(hoor net op het journaal dat het economisch herstel nog niet is ingetreden....valt wel mee denk ik :+ )

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:53

niet doen!! ik heb ook een pony gehad die lucht zoog, gekocht in de zomer toen hij op de wei stond. swinters werd hij sacherijnig en vals en liep de hele dag lucht te zuigen, in de bak en op buitenrit, bokte en steigerde hij iedereen eraf. hij is nagekeken door een dierenarts, toen hij weer eens koliek had, helemaal niks dus toch lag de oorzaak bij het luchtzuigen, uitijndelijk verkocht.... nogmaals; geen paard kopen dat luchtzuigt!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:55

Als je niet de topsport in wil koop dan gewoon een leuke pony die geen stalgebrek heeft. Vind het dan belachelijk veel geld om "gewoon"z te rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:58

Dan zal je paard toch wel maagklachten hebben gehad want van luchtzuigen krijgt een paard geen koliek. Het is een symptoom, geen oorzaak.
Ik moet zeggen dat ik (even afkloppen) in de afgelopen 8 jaar met mijn luchtzuiger ook nog geen koliek heb gehad gelukkig. Wel heb ik het idee dat luchtzuigers over het algemeen niet de simpelste karakters zijn, omdat ze het vaak gaan doen om stress af te laten vloeien, de koele kikkers zonder stress gaan het niet doen geloof ik. Mijn paard is in elk geval ook een enorm hete driftige binnenvetter, hij voldoet aan het plaatje wat ik in mijn hoofd heb.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:03

voor ik ga roepen wel of niet doen ben ik wel benieuwd naar de prijs. bedoel aardig geprijsd maar wat valt daar dan onder.
zou het zelf persoonlijk ook never nooit niet doen, wat de reden of wat dan ook kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:07

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:13

ik heb verschillende ervaringen bij ons op stal met luchtzuigen, de 1 had er wel last van (koliek) de ander helemaal niet.
het enige wat ik wel weet is dat de prijs die je noemt voor een luchtzuiger veel te hoog is.
er zijn genoeg 'gezonde' pony's voor het zelfde geld.
er is met luchtzuigen altijd een risico.
ik zou een goed paard er denk ik niet om laten staan, maar wel voor dat geld!!!!!!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:15

sorry over de prijs heen gelezen. ts jeetje wat een geld nee ik zou het zeker niet doen. het is toch een gebrek. en net als hierboven er zijn er genoeg met uitstraling voor minder

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:20

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:25

10 duizend voor een goede, gezonde fei pony met stal gebrek is alsnog echt geen geld. TS misschien een leuke z1 pony zoeken van een jaar of 10/11/12. Die vind je wel onder de 10. Staat een hele leuke palomino op sporthorses.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:28

Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 14-08-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:31

Staan helaas geen filmpjes bij, maar heb het idee dat die pony`s ongeveer van hetzelfde nivo zijn als dat ze nu al hebben. :)
Degene waar wel filmpjes van bij staan ben ik iig niet echt van onder de indruk. Niet dat het slechte pony`s zijn, en onervaren ruitertjes zullen er echt wel heel veel van kunnen leren.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:32

Wat voor maatje zoek je?