Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Flutterby schreef:Wat is dit nou, word er weer een topic verpest door een of andere zuurpruim die meteen weer iemand de schuld geeft. Ik vind het een stiklief veulen, en de iegenaar doet wat hij/zij GOED acht voor het beestje. Dit slaat dus nergens op, ontopic allemaal. De eigenaar kent dat beestje door en door, jij niet
runningkawa schreef:En de veulens die in maart geboren worden dan?
Dan is het net zo koud.
judithM schreef:Zou hier niet een slotje op moeten?
draumpje schreef:als een veulen erg laat in het jaar word geboren(wat hier dus ,wat ik er uit begrijp het geval is)
kan het zijn dat het nodig is een veulen een deken op te doen
waarom? heel simpel , door de hele late geboorte heeft het veulen geen tijd/kans gehad om voldoende wintervacht aan te maken en zal dus kou lijden,
Citaat:Je heb mensen die niet eens weten wat het is om hun paard verplicht met weer of geen weer een uurtje of 2 buiten te zetten. Dus ik vind het een prima oplossing voor het "verplichte" frisse neusje te halen.
Koortje schreef:Ter toevoeging: zolang het niet vriest is het alles behalve koud. Zeker voor een paard/veulen. We hebben veels te veel de neiging om paarden maar over dezelfde kam te scheren als onszelf. Natuurlijk zouden wij het nu zonder jas of trui koud hebben buiten, maar dieren niet hoor! En hoe meer je die deken om gaat doen, hoe minder snel hij een vachtje zal ontwikkelen, dus blijf je altijd (dit jaar iig) met die deken aansjouwen. Blijf erbij dat ik het ronduit slecht vind...