Eerste keer rijden na een half jaar jaar plat liggen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:53

De rug komt inderdaad deels door missende spierkracht in mijn buik en rug en ook door het vastzetten van mijn rug. Ik ga er de volgende keer (ik hoop dat die snel komt) aan proberen te werken, maar ik weet dus niet of het lichamelijk mogelijk is.
Ik zal zeker updates blijven plaatsen als jullie dat leuk vinden om te zien.

Ja Caroline ik kan het me nog heel goed herinneren.
Misschien zie we elkaar nog eens ja :)

Ik denk dat als ik me wat zekerder voel dat met die handen zeker goed komt, ik zie inderdaad dat ik ze wat meer moet dragen, maar vond het nu nog te spannend om ze ver van het zadel te houden.

Les komt misschien ooit nog wel, ik ga nu eerst nog even genieten en een beetje knolhobbelen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:05

Wat superknap van je dat je er weer opgestapt bent en gewoon rondrijdt!
En wat een fijn paard ook die zo rustig blijft en jou zo accepteert, fijn dat je het zo weer op kunt gaan bouwen!

Ik vind je helemaal niet slecht zitten, ik zou zeggen ga zo door en geniet er vooral heel erg van!

R00s

Re: Eerste keer rijden na een half jaar jaar plat liggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:03

Wauw super knap van je zeg :)
Maar eigenlijk vroeg ik me iets af, zou je zeg maar in de toekomst ook nog kunnen draven? Misschien een domme vraag maar vroeg me het af :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:09

Petje af hoor!
Ziet er toch helamaal niet gek uit.

Beetje naive vraag: hoe kom je op het paard?
Tilt iemand je erop?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:10

Wauw, heel knap hoor, hoe ben je er uberhaupt op gekomen?
Ik vind je houding ook helemaal niet slecht hoor.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:19

Wauw, ook ik heb veel respect voor je! Zelf heb ik ook moeten revalideren en daar paardgereden, en daar dus ook een aantal ideeën van meegekregen:

-Ze deden de teugels aan het bakstuk, zodat het paard niet telkens in de mond gezeten werd wanneer de balans hervonden moest worden (via de teugels).
-Zonder beugels, dus die gingen er helemaal af. Ik had (heb) een evenwichts probleem, dus hierdoor moest ik wel opnieuw mijn evenwicht leren vinden. Vroeger had ik juist een super goed evenwicht, dus ik weet hoe het kan en daar streef ik nog steeds naar.. Ik kan me eigelijk ook voorstellen dat zonder beugels misschien wat veiliger is voor jou? ALs je geen gevoel hebt, hoe weet je dan zeker dat je niet ineens door de beugels schiet? Je zit overigens wel netjes qua beenligging, dus misschien een zorg voor niks?
-via een platvorm stapten we op. Nu kan ik me voorstellen dat dit lastig te maken is, ik reed natuurlijk op een gehandicapten manege waar dit allemaal aangepast is. Een paard leren liggen op commando is ook nog een optie :+

Heel veel rijplezier nog!

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 13:52

Heb in het verleden al gereden en heb toen gewoon alle gangen gereden en ook gesprongen, dus het moet kunnen.

Over het opstappen, hoe we het nu gedaan hebben is ik heb me omhoog gehesen aan het zadel en toen heeft iemand anders mijn been erover heen gegooid.

De beugels heb ik eigenlijk nooit over nagedacht maar mijn benen blijven tot nu toe eigenlijk prima zitten.
De teugels vastmaken aan de bakstukken is gelukkig niet nodig, ik hoef me niet op te hijsen aan de teugels, ben tijdens het rijden twee keer scheefgezakt en heb toen gewoon het paard stilgezet en mezelf rechtgetrokken.

Bedankt iedereen voor de tips en complimenten :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:02

Respect hoor dat je er weer op zit! Bijzonder dat je toch graag weer rijdt, ondanks dat het de oorzaak van je handic is.

Is het de bedoeling dat je op dit paard blijft rijden? Een kleinere zou misschien praktischer zijn? ;)

Je zou ook nog eens een westernzadel kunnen overwegen met een wat hogere achterkant. Op zo'n zadel it vooraan een knop waar je je in geval van nood ook aan vast kunt houden. :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:36

Wat fantastisch dat je ondanks je beperking toch zo aan de slag kunt zijn, kijk het is niet perfect maar dat is niemand denk ik! Ik denk dat je nog heel ver kunt komen als je flink oefend en went aan de houding en bewegingen op deze manier.
Ik weet verder niet of je altijd gereden hebt met je beperking, of hoelang je deze al hebt. maar het ziet er erg goed uit. Ik stoor me helemaal niet aan je houding.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:16

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:28

simodi schreef:
Respect hoor dat je er weer op zit! Bijzonder dat je toch graag weer rijdt, ondanks dat het de oorzaak van je handic is.

Is het de bedoeling dat je op dit paard blijft rijden? Een kleinere zou misschien praktischer zijn? ;)

Je zou ook nog eens een westernzadel kunnen overwegen met een wat hogere achterkant. Op zo'n zadel it vooraan een knop waar je je in geval van nood ook aan vast kunt houden. :j

Of een spaans zadel ;)
En ik denk dat een stockzadel ook niet verkeerd is, deze geven ook veel steun.

Ik vind alleen de beugels wel erg eng. Als je doorschiet hang je.
Ik wil je adviseren om eens te kijke naar beugels met krofjes of van die toe stoppers http://www.positivelyriding.com/page/page/2367717.htm

verder +:)+

Grandeur2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:43

Het enige wat ik je wil meegeven is dat je echt schoenen met een hakje aan moet doen.
Gymschoenen zijn echt not done, zeker niet in jouw situatie.
Voor je het weet schieten je voeten door de beugels, je kan ook veiligheidsbeugels kunnen kopen, zit een soort korfje aan de voorkant zodat je voeten niet kunnen doorschieten.

Afbeelding

Verder gewoon lekker genieten van het rijden en plezier hebben, de rest komt vanzelf wel weer :-)

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:48

Respect hoor!

Zidane2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:15

Wauw wat onwijs stoer een gaaf dat je nu na alles weer op een paard zit! Hoe geweldig en mooi moet dit zijn geweest?!
Over je houding zou ik nog niet druk om gaan maken, dat komt met de training (als je mag blijven rijden) vanzelf wel weer.
Lekker genieten!!

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 19:36

Ten eerste respect voor wat je doet. _/-\o_

Wat betreft wat tips, ik zou eerst een kijkje nemen naar het zadel, hij ligt beeld te ver naar voren.
Zou je mischien een passend dressuurzadel kunnen lenen??

Die ondersteunt je wellicht wat meer.
Ik heb zelf mijn rug een keertje gebroken gehad, en ik weet nog goed hoe moeilijk het was om weer te gaan rijden.
Bij mij is mijn rug ook vastgezet.

Respect voor wat je doet, en leuk dat je de tijd neemt om het met ons te delen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:16

Ik had je opgegeven voor uitgelicht leuk dat je er in staat!!!
Ik vind dit gewoon onwijs knap!!! Super dat je dit kunt doen

marijke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:25

Ik heb echt enorm respect voor je! en het ziet er echt super uit!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:33

Wauw! Echt super veel respect voor je! Ik heb zelf mijn rug ook gebroken gehad (T6 en T7). Gelukkig voor mij had ik geen dwarslesi(sorry weet niet hoe je het schrijft). Maar echt vind het super knap van je!
Hopelijk horen en zien we nog veel van je terug!

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:35

Wauw jij bent een top wijf!
Echt te gek je zit helemaal niet slecht hoor!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:56

wauw, ik ben benieuwd wat je nogmeer gaat bereiken!
en je zit er idd echt niet slecht op! geniet ervan! :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:24

Respect. . Ik zal zeggen geniet er van maar dat komt vast goed..
zolang gaat lekker genieten

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:32

Respect!! Vind het echt heel knap van je! En over je houding.. Er zijn mensen die geen lichamelijke beperking hebben die jaloers op je houding mogen zijn! _/-\o_

tukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:47

Ten eerste heb ik allematig veel respect voor je dat je weer op paard durft te zitten gezien je (beperking) En ik vind het heel moeilijk je te vragen maar hoe kun je zo recht op paard blijven zitten , omdat je zelf schreef dat je vanaf je nafel verlamd bent?. Ik vind het echt heel erg knap van je!!!, nog een vraagje: voel je wel bewegingen of helemaal niet ( ik weet niet in hoe verre die dwarsleasie dat belemmerd). Nogmaals ik heb echt bewonderingen voor je , en je hebt een heel braaf paardje.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 06:10

Wauw hoe gaaf is dit?! :D

Sorry als ik eroverheen lees, maar ik ben even benieuwd: Heb je helemaal geen gevoel meer vanaf je navel naar beneden? En zijn je spieren 100% uitgeschakeld of is er nog wel een ongecontroleerde beweging in mogelijk?

Mocht je vaker gaan rijden dan zou een heel diep (dressuur)zadel fijn voor je zijn, en korfbeugels zoals je eerder zag. Puur voor je eigen veiligheid. Verlamd zijn tot je navel is genoeg denk ik, straks blijf je hangen in een stijgbeugel en moet er ook nog iets afgezet worden... :+

Kon je voorheen ook draven/galopperen?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 06:38

Respect dat je weer op een paard durft te rijden ook al was het zijn schuld niet.
Ik hoop dat er nog veel leuke ritjes gaan volgen!
Geniet ervan!