Er zit een kern van waarheid in, maar je moet natuurlijk niet bij de eerste ontmoeting van een paard (bij koop o.a) kijken naar de kruin welk karakter hij/zij heeft.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyHu schreef:Stille meelezer...
Er zit een kern van waarheid in, maar je moet natuurlijk niet bij de eerste ontmoeting van een paard (bij koop o.a) kijken naar de kruin welk karakter hij/zij heeft.
Kuggur schreef:MyHu schreef:ja, maar het is zoals hier al eerder genoemd, net een horoscoop. Er zit een kern van waarheid in.
Het is net als een horoscoop omdat er geen "kern van waarheid" in zit.
De reden dat veel mensen er tóch in geloven is inderdaad hetzelfde als voor zaken als horoscopen.
MyHu schreef:Kuggur schreef:
Het is net als een horoscoop omdat er geen "kern van waarheid" in zit.
De reden dat veel mensen er tóch in geloven is inderdaad hetzelfde als voor zaken als horoscopen.
Dat is naar mijn mening niet het geval. Ik heb meerdere dingen meegemaakt met dingen zoals horoscopen waar dus echt een kern van waarheid in zit. En zeker niet bij alle horoscopen!
Maar bij de kruin-lezen theorie, tja, er is onderzoek naar gedaan. Als jij 100 blonde mensen onderzoekt (gewoon een voorbeeld!), en 90 daarvan zijn snel boos en kortaf blabla, dan kan het zo zijn, dus zit er een kern van waarheid in.
Kuggur schreef:MyHu schreef:
Dat is naar mijn mening niet het geval. Ik heb meerdere dingen meegemaakt met dingen zoals horoscopen waar dus echt een kern van waarheid in zit. En zeker niet bij alle horoscopen!
Maar bij de kruin-lezen theorie, tja, er is onderzoek naar gedaan. Als jij 100 blonde mensen onderzoekt (gewoon een voorbeeld!), en 90 daarvan zijn snel boos en kortaf blabla, dan kan het zo zijn, dus zit er een kern van waarheid in.
Wel horoscopen zijn diepgaand onderzocht, en nee geen kern van waarheid te vinden (en dat geld voor alle horscopen, ook degenen die dankzij toevalsfactoren uitkomen...).
Natuurlijk kan het voorbeeld van je blonde mensen zo zijn, álles kán. En als je meent dat het zó is kun je het onderzoeken, en een bevestiging of ontkenning van je vermoedens krijgen.
Om deze onwaarschijnlijke hypothese te geloven heb ik iets meer bevestiging nodig dan één onderzoekje van ene Tellington-Jones....
MyHu schreef:Stille meelezer...
Citaat:Vanuit het gegeven dat alles energie is, heeft astrologie wel zin. Geboren onder een bepaalde planetenstand (en tijdswaarde ) ofwel de energie van die bewuste plane(e)t(en) weet men al iets over de (extra) energie waarmee deze persoon in zijn leven te maken heeft. Kennis van de planeten ‘krachten’ is wel essentieel.
Laten we niet vergeten dat planeten "duiden" en niet voorspellen! Waarschuwingen zijn hier dan ook op z’n plaats. Leef er niet naar, maar zie het als een mogelijkheid om iets meer van je gedragingen en evt. moeilijkheden (en opdrachten) te weten te komen.
no--a schreef:Het is echt net als met horoscopen oid naar mijn mening; horoscopen zijn zo geschreven dat je je bijna altijd in een deel van de horoscoop kan vinden. Of dat nou die 'nieuwe liefde' is of die 'verandering op werk' er zit in de hele horoscoop vast wel iets tussen wat die maand toevallig gebeurd.
Hiermee is het precies hetzelfde; dat paard dat volgens zijn kruinen een moeilijk karakter heeft is misschien inderdaad moeilijk onder het zadel, terwijl het aan de hand/in de omgang het liefste paard van stal kan zijn. Aan de hand daarvan kan je natuurlijk zeggen dat de kruinen gelijk hebben terwijl het logischer is dat ruiter de ruiter niet goed op zijn paard is afgestemd.
Maar net als met horoscopen is het natuurlijk leuk je paard hiermee te vergelijken, daar niet van. Zou er alleen niet vanuit gaan dat een paard met een streepvormig kruintje in het verleden vast mishandeld is. Lijkt me sterk dat dat voor de geboorte al bekend was...