Kruin-lezen van een paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:29

Stille meelezer...

Er zit een kern van waarheid in, maar je moet natuurlijk niet bij de eerste ontmoeting van een paard (bij koop o.a) kijken naar de kruin welk karakter hij/zij heeft. :')

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:33

Bij mij klopt het wel een beetje. Die van mij heeft een kruintje onder zijn ogen en hij is inderdaad erg inteligent :). Gelukkig ontsnapt hij niet uit de wei of uit stal. De kruin is een beetje een streep. En dat komt overeen, want die van mij is erg op mensen gericht en minder op zijn soortgenoten.
Laatst bijgewerkt door Rubio op 25-06-13 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lot189

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 18:34

MyHu schreef:
Stille meelezer...

Er zit een kern van waarheid in, maar je moet natuurlijk niet bij de eerste ontmoeting van een paard (bij koop o.a) kijken naar de kruin welk karakter hij/zij heeft. :')

haha!
dat vind ik toch wel een hele slimme en scherpe ;)

lijkt me ook een heel erg goed plan om dit concept dan even op de achtergrond te plaatsen!

MyHu

Re: Kruin-lezen van een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:38

@ Rubio_lover,
ja, maar het is zoals hier al eerder genoemd, net een horoscoop. Er zit een kern van waarheid in.
Maar het klopt niet altijd. Zal morgen even kijken of het klopt met mijn VP. Ben zelf heel erg benieuwd. :D

@lot189,
Er zullen denk ik best wel redelijk veel mensen zijn die bijgelovig zijn en bij een aankoop toch één of meerdere producten, dieren etc. afkeuren vanwege hun bijgeloof. Dus ook kan dat door o.a. het kruin-lezen komen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:41

MyHu schreef:
ja, maar het is zoals hier al eerder genoemd, net een horoscoop. Er zit een kern van waarheid in.

Het is net als een horoscoop omdat er geen "kern van waarheid" in zit.
De reden dat veel mensen er tóch in geloven is inderdaad hetzelfde als voor zaken als horoscopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:42

Ik kende de kruinentheorie allang. Bij bijna alle paarden die we hebben of gehad hebben klopte het als een bus. En niet omdat je dan specifiek ging zoeken naar de aangegeven karaktereigenschappen, toen ik er van hoorde, alle beesten bij langs geweest en het kwam gewoon overeen.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:45

Kuggur schreef:
MyHu schreef:

De reden dat veel mensen er tóch in geloven is inderdaad hetzelfde als voor zaken als horoscopen.

Dat is naar mijn mening niet het geval. Ik heb meerdere dingen meegemaakt met dingen zoals horoscopen waar dus echt een kern van waarheid in zit. En zeker niet bij alle horoscopen!

Maar bij de kruin-lezen theorie, tja, er is onderzoek naar gedaan. Als jij 100 blonde mensen onderzoekt (gewoon een voorbeeld!), en 90 daarvan zijn snel boos en kortaf blabla, dan kan het zo zijn, dus zit er een kern van waarheid in.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:51

MyHu schreef:
Kuggur schreef:

Dat is naar mijn mening niet het geval. Ik heb meerdere dingen meegemaakt met dingen zoals horoscopen waar dus echt een kern van waarheid in zit. En zeker niet bij alle horoscopen!

Maar bij de kruin-lezen theorie, tja, er is onderzoek naar gedaan. Als jij 100 blonde mensen onderzoekt (gewoon een voorbeeld!), en 90 daarvan zijn snel boos en kortaf blabla, dan kan het zo zijn, dus zit er een kern van waarheid in.

Wel horoscopen zijn diepgaand onderzocht, en nee geen kern van waarheid te vinden (en dat geld voor alle horscopen, ook degenen die dankzij toevalsfactoren uitkomen...).

Natuurlijk kan het voorbeeld van je blonde mensen zo zijn, álles kán. En als je meent dat het zó is kun je het onderzoeken, en een bevestiging of ontkenning van je vermoedens krijgen.

Om deze onwaarschijnlijke hypothese te geloven heb ik iets meer bevestiging nodig dan één onderzoekje van ene Tellington-Jones....

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:55

Kuggur schreef:
MyHu schreef:

Wel horoscopen zijn diepgaand onderzocht, en nee geen kern van waarheid te vinden (en dat geld voor alle horscopen, ook degenen die dankzij toevalsfactoren uitkomen...).

Natuurlijk kan het voorbeeld van je blonde mensen zo zijn, álles kán. En als je meent dat het zó is kun je het onderzoeken, en een bevestiging of ontkenning van je vermoedens krijgen.

Om deze onwaarschijnlijke hypothese te geloven heb ik iets meer bevestiging nodig dan één onderzoekje van ene Tellington-Jones....

Ik geef je grotendeels gelijk. Maar het toeval dat wel heel veel mensen de horoscoop hebben waar de uitkomst van klopt is bijna geen toeval meer.

We kunnen beter een discussie-topic openen. :')

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:58

ga morgen even kijken :D
ben benieuwd !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:59

Ik vind het wel grappig; zijn allerlei algemeenheden waar je altijd wel iets van herkend (ongeacht de kruin :') ). Net als met horoscopen; als ik het stukje van 'leeuw' lees, haal ik daar net zo goed dingen uit als ik 'weegschaal' lees.

Daarom is Nostradamus ook zo populair; houd het vaag, houd het algemeen en er is altijd wel iets van waar :D

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:00

Citaat:
Een paard met een streepvormige kruin dat zich vijandig gedraagt is waarschijnlijk in het verleden mishandeld

Dat klopt! Een streepvormige kruin is natuurlijk een lidteken van de zweep :+

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:01

Remy schreef:
Citaat:
Een paard met een streepvormige kruin dat zich vijandig gedraagt is waarschijnlijk in het verleden mishandeld

Dat klopt! Een streepvormige kruin is natuurlijk een lidteken van de zweep :+

_/-\o_

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:06

MyHu schreef:
Stille meelezer...

Hoezo zit er een kern van waarheid in? Het is gewoon klinklare onzin. Nergens is er een valide onderzoek gedaan die dit soort zaken bewezen hebben.

Net als de vossen en vale die donderstralen zouden zijn.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:11

Citaat:
Vanuit het gegeven dat alles energie is, heeft astrologie wel zin. Geboren onder een bepaalde planetenstand (en tijdswaarde ) ofwel de energie van die bewuste plane(e)t(en) weet men al iets over de (extra) energie waarmee deze persoon in zijn leven te maken heeft. Kennis van de planeten ‘krachten’ is wel essentieel.

Laten we niet vergeten dat planeten "duiden" en niet voorspellen! Waarschuwingen zijn hier dan ook op z’n plaats. Leef er niet naar, maar zie het als een mogelijkheid om iets meer van je gedragingen en evt. moeilijkheden (en opdrachten) te weten te komen.

fabio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:06

nou bij mij klopt ie niet, mijn paard heeft 2 kruinen maar is ontzettend relaxe en werkwilend paard

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:11

Ik heb twee kruinen op mijn hoofd, welke geldt voor mij?:D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:12

nou, ken genoeg paarden in mijn leven, en bij 1 van de 10 klopt het...
en daarom klopt dit niet volgens mij !
sterker nog, de beschrijvingen kunnen het niet fouter hebben :')
en ja, je kan zomaar een boek schrijven. en ook zomaar wat verzinnen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:51

Die van mij heeft 2 kruinen. En het is het betrouwbaarste paard dat je je maar kan bedenken. Hij kan in principe bereden worden door iedereen, alleen moet je wel ervaring hebben en z'n knopjes weten om hem écht te laten lopen. Snel opgewonden is ie totaal niet :+ en tja emotioneel, geen idee, wel een binnenvetter. Ik betwijfel het ook heel erg in hoeverre dat kruinengelees waar is...

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:03

Bij mij klopt het helemaal. Heeft 2 kruinen schuin naast elkaar.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:05

Het is echt net als met horoscopen oid naar mijn mening; horoscopen zijn zo geschreven dat je je bijna altijd in een deel van de horoscoop kan vinden. Of dat nou die 'nieuwe liefde' is of die 'verandering op werk' er zit in de hele horoscoop vast wel iets tussen wat die maand toevallig gebeurd.
Hiermee is het precies hetzelfde; dat paard dat volgens zijn kruinen een moeilijk karakter heeft is misschien inderdaad moeilijk onder het zadel, terwijl het aan de hand/in de omgang het liefste paard van stal kan zijn. Aan de hand daarvan kan je natuurlijk zeggen dat de kruinen gelijk hebben terwijl het logischer is dat ruiter de ruiter niet goed op zijn paard is afgestemd.

Maar net als met horoscopen is het natuurlijk leuk je paard hiermee te vergelijken, daar niet van. Zou er alleen niet vanuit gaan dat een paard met een streepvormig kruintje in het verleden vast mishandeld is. Lijkt me sterk dat dat voor de geboorte al bekend was...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:08

no--a schreef:
Het is echt net als met horoscopen oid naar mijn mening; horoscopen zijn zo geschreven dat je je bijna altijd in een deel van de horoscoop kan vinden. Of dat nou die 'nieuwe liefde' is of die 'verandering op werk' er zit in de hele horoscoop vast wel iets tussen wat die maand toevallig gebeurd.
Hiermee is het precies hetzelfde; dat paard dat volgens zijn kruinen een moeilijk karakter heeft is misschien inderdaad moeilijk onder het zadel, terwijl het aan de hand/in de omgang het liefste paard van stal kan zijn. Aan de hand daarvan kan je natuurlijk zeggen dat de kruinen gelijk hebben terwijl het logischer is dat ruiter de ruiter niet goed op zijn paard is afgestemd.

Maar net als met horoscopen is het natuurlijk leuk je paard hiermee te vergelijken, daar niet van. Zou er alleen niet vanuit gaan dat een paard met een streepvormig kruintje in het verleden vast mishandeld is. Lijkt me sterk dat dat voor de geboorte al bekend was...

en dan vooral het er zijn diepte punten maar hou vast aan het positieve... tuurlijk gaat er in de maand wel iets mis, betekent nog niet echt dat het direct klopt :+

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:09

ik geloof ik er niet in hoor. Ook niet in horoscopen.
Net wat no--a zegt, er zit altijd wel iets in wat klopt.
Of je geeft er zelf een draai aan, zodat het klopt.
Het is maar net hoe je het opvat.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:09

Wil even reageren op wat men zegt over dat je niet aan een kruin kan zien of een paard mishandeld is.

Het gaat er hier om dat als een paard duidelijk afwijkt van het feit dat hij ("door de kruin") makkelijk mee te werken is, er iets in zn verleden gebeurd moet zijn waardoor het paard zo geworden is.
Wat betekend dat het paard dus niet van nature moeilijk is maar door een of meerdere gebeurtenissen.

Mishandelen hoeft trouwens geen klappen met de zweep te betekenen, het is mis-handelen. Dus verkeerd mee omgegaan. ;)

Niet dat ik geloof in dit soort dingen, ik wou alleen niet dat de tekst verkeerd werd opgevat. :D

Sorry voor mijn wijsneusheid (als dat een woord is haha) :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 01:29

Mijn paard heeft meerdere kruinen op haar hoofd (3 Zie ik er op een foto, maar volgens mij waren het er meer :') ) en daarmee zou ze dus een moeilijk karakter hebben....

Nou dat herken ik totaal niet. Nouja ligt eraan hoe dat moeilijke karakter zou moeten zijn.... Paard is ontzettend lomp, maar ook heel gevoelig. Geweldige combinatie, maar echt een moeilijk karakter zou ik het niet noemen.

Mijn ene shetlander heeft één kruintje net boven haar ogen, in het midden. Bij haar klopt het dan weer wel, makkelijkere pony bestaat er denk ik niet :')

Bij onze andere shetlander zie ik helemaal geen kruin... Eens verder zoeken naar foto's, want nu ben ik wel benieuwd :Y)