Grappige ervaringen paardenhobby i.c.m. partner

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Grappige ervaringen paardenhobby i.c.m. partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 16:48

Mijn vriend en haf zijn de beste vriendjes. Vriendlief kan op zijn rug liggen als hij in het land staat, niks aan de hand.

Ik laat m -pony dus- ook altijd los van het land naar de stal lopen, hij weet waar hij heen moet. Vriendlief dacht dit ook wel een keer te kunnen regelen, nou prima doe je ding.
Maar paardlief dacht er anders over en verzette geen stap, toen dacht vriendlief er anders over en 'joeg' m op. Net zoals we doen als we de koeien ophalen uit het land. Nou paardlief nam de benen en vriendlief en roepend achteraan. :')

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:03

Haha wat een grappige dingen allemaal _O-

ik vroeg mijn vriend om het touwhalster te pakken, komt hij met het hoofdstel aan.

En de eigenaar hield de merrie bij de hengst.
'Waarom doet ie dat?'
Om te kijken of ze hengstig is.
'Oh ik dacht dat het een merrie was'
:')

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:04

Aurelia schreef:
En de eigenaar hield de merrie bij de hengst.
'Waarom doet ie dat?'
Om te kijken of ze hengstig is.
'Oh ik dacht dat het een merrie was'
:')

:') :')

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:07

jaime_andrea schreef:
Toen ik nog regelmatig op MP of Bokt zat om een paard te zoeken kwam ie een keer tegen....paard licht aangereden...opmerking manlief...wat hebbie daar nou aan die is dan toch klaar en kan je hem laten afmaken..

Dit vind ik echt de allerleukste van het topic :') :') _O- _O-

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:27

hahahahaha ik ga stuk hier van het lachen :') mijn vriend heeft af en toe ook van die leuke uitspraken, kan er zo alleen geen bedenken. de meeste zijn ook al wel benoemd :+

wel vond hij het in het begin eng en toen hij een paar keer mee was geweest aaide hij zomaar uit zichzelf mijn paard toen ik die aan het poetsen was. nou wat was hij trots op zichzelf dat hij dat zomaar even gedaan had :')

nu durft hij hem zelfs gewoon vast te houden en ermee rond te lopen op het erf.
zelf erop rijden vind hij dan weer een minder leuk idee al heeft hij er wel al eens een paar keer een rondje op gestapt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:40

LZP -> PP

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:51

Erg leuke opmerkingen komen er voorbij! Ik heb de pech dat ze bij mijn vriend thuis al een groot deel van z'n leven paarden hebben, en dat hij ondanks dat het hem weinig interesseert toch wel weet hoe het werkt en hij dus weinig grappige opmerkingen maakt. Al gaat hij ook bijna nooit mee naar mijn verzorgpaard omdat hij daar niks aan vindt. Hij was laatst wel erg verbaasd toen ik het halster van mijn verzorgpaard om haar nek deed zodat ze niet wegliep terwijl ik haar hoofdstel aan deed. Hij was er van overtuigd dat ik het halster verkeerd aangedaan had.. Meer kan ik zo ook niet bedenken :(
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 02-06-13 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:52

Ik kan zo niks bedenken waar ik mijn vriend om uitlachen moest (behalve dat hij galopperen echt niet fijn vond, aaaaaauw :+), maar mijn vriend heeft mij wel eens uitgelachen... Ik kreeg m'n paard niet op de trailer, mocht hij het eens proberen, loopt die knol er zo op }:0 ja mijn paard weet wel hoe hij vriendjes moet maken :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:57

Dochter ging op wedstrijd en vriend vroeg waarom het paard spikes onder de schoen moest, was toch geen voetballer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:05

minikatje schreef:
Citaat:
zijn dat kadootjes?
*wijzend naar paarden die in een eczeemdeken staan*
Citaat:
jaaaah, jij bent een lieve cokesnuiver.
*pony heeft een meelsnoetje*

Cokesnuiver?! _O- _O- _O-

spotgaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:34

whahaha schitterend! Val bijna van me stoel van het lachen! Mijn vriend geeft ook vaak van die grappige opmerkingen maar die zijn al genoemd. Alhoewel hij niet vaak mee gaat vond hij, toen ie een keer mee ging, dat ik niet zo gemeen moest zijn haha. Ze moest stil staan en ik zeg "Ho" maar ze luisterde niet en ga een tikje tegen haar borst aan. Was wel erg zielig! Hij snapt niet dat als ze niet luistert een klein tikje niet erg is hij vind het vooral zielig!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:48

Mijn vriend is ook niet zo'n held met de paarden.
Als een paard naar hem keek zei hij meteen 'Oohhh hij kijkt naar me!! Zie je dat?!!' :+

Nadat hij een paar keer mee was geweest heeft hij uit zichzelf een paard geaaid!
Ik ging in het land mijn pony halen, en bij het hek stond een paard.
Toen ik aan kwam lopen met mijn pony zag ik dat mijn vriend dat paard stond te aaien!
Als ik een paard vast had durfde hij niet te aaien, maar dit paard stond dus los (wel achter een hek) en toen durfde hij het wel!
Hij ging toen ook spontaan mijn pony aaien. :D

Mijn pony werd ook een tijdje opgejaagd door een ander paard. Als ik het land in liep om mijn pony te pakken dan ging dat paard achter hem aan, en dat paard probeerde telkens tussen mij en mijn pony in te springen.
Mijn vriend dacht toen; als ik nou het land in loop, dan is dat paard afgeleid, en kan zij die pony pakken!
Dus hij loopt zo het land in, en dat paard liep inderdaad naar hem toe. Heb mijn pony even gelaten voor wat het was, en ben meteen op hem afgerend om het paard weg te jagen. (Was niet altijd zo een lieverdje namelijk..)
Vriendlief was zich van geen kwaad bewust, en wilde mij alleen maar helpen. :+

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:36

Mijn man heb ik leren kennen op de manege. Hij reed daar in de les. Hij is nogal laat begonnen met paarden, dus hij zit er niet echt in zoals ik zeg maar. Af en toe heeft ie echt grappige opmerkingen omdat hij bepaalde dingen vanuit een andere hoek ziet.
Zo staat er naast mijn paard tegenwoordig een andalusier, geimporteerd uit Spanje. Mijn man is knettergek op dat beest. Helemaal het einde.....maar.....het vermoeden gaat wel (bij mijn man dan hoor, ik sta hierbuiten!!! :') ), dat dit paard heel ongelukkig is. Hij kijkt altijd zo zielig......hij zal het wel koud hebben zo in Nederland en hij mist vast zijn vriendjes. Ahhh en is hij niet zo lang geleden gecastreerd....ziellluggg. Nou ik geef hem wel wat extra luzerne, want hij is echt ziellug..... aldus mijn penny-man van 35...... :') :') :')

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:07

Mijn man blijft elke keer zeggen heb je je helm bij en je Jops en chappers, ja schat heb alles bij, ik ga het ook maar niet meer proberen te verbeteren heeft geen zin :D

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:46

Hihi, leuk om de verhalen te lezen!
Gelukkig vinden mijn paard en mijn vriend elkaar ook wel leuk! Veel 'domme'/grappige opmerkingen weet ik zo niet (meer).

Toen ik een paar weken geleden, toen het ook een of twee dagen lekker weer was m'n paard wat wilde afkoelen met water, zodat hij daarna ook even lekker in het zand zou kunnen rollen, 'moest' ik dit met een klein formaat emmer doen. Vriend gevraagd of hij paardlief vast wilde houden, terwijl paardlief gras kon eten (paard staat dan sowieso stil).
Ik paard nat gemaakt, emmer over het paard heen leeg laten lopen en met m'n handen wat gewreven. Vraagt m'n vriend of hij ook mag. Mijn reactie was, natuurlijk!
Wat doet meneer, pakt een redelijk volle emmer, gaat langs paardlief staan, paardlief staat rustig te eten, gooit het vriendje de emmer, of althans het water uit de emmer, in een keer zo tegen de zijkant van het paardenbeest aan. Paard 'schrok' even, en at weer vrolijk verder.
Ik verder gegaan, vraagt vriendlief of hij nog een keer mag. Ik gezegd dat ie niet nog een keer zo moet gooien met water, dat ik graag heb dat ie zo braaf blijft met zulke dingen.. Vriend beloofd voorzichtig te doen.. Bijna de hele emmer voorzichtig, laatste bodempje toch nog even tegen de billen van paardlief aan.
Op zulke momenten ben ik heel blij dat mijn paard wat dat betreft redelijk wat gewend is :=
(geloof wel dat vriendlief snapt dat dit bij andere paarden niet 'kan') :j

Mijn paard, en de andere twee volgens mij ook wel, associëren mijn vriend ook redelijk met eten. Hij vindt ze namelijk nogal zielugh, want heel de wei was kort gegeten (en dat zie je ook aan alle drie!), maar toch moet er dan wat gras geplukt worden.. Staan daar drie paarden op een rijtje te wachten :Y)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:24

Ik moet mijn vriend keer op keer uitleggen dat een Shetlander écht niet groter (volwassen volgens hem) gaat worden.

En mijn pony Goldy weet ook met hem om te gaan.. Er zat niks anders meer op dan spaanse pas toen mijn vriend op haar ging zitten :+ Hij heeft rondes spaanse pas met haar gedaan omdat ze gewoon niks anders wilde. Dat was 'Hij doet het niet! Waarom doet ze nou zo? Hij gaat niet rennen.. '

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:29

merel90 schreef:
Vriendlief heeft zelf niet bijzonder veel met paarden, maar doet wel zijn best interesse te tonen.

Hij heeft een keer een paardrijles van mij gehad, maar vriend vind het niet leuk als hij niet gelijk goed in een sport is. Resultaat: 'Heb je geen andere? Deze doet het niet! -O- '

Haha dat herken ik! Mannen denken dat ze indruk moeten maken met het meteen super goed te kunnen, terwijl vriendin eigenlijk al super blij is dat ie op het paard zit :')
Mijn vriend wil ook niet geloven dat paardrijden enorm veel oefening vraagt. Naja, hij kan al longeren, dan ben ik al blij :Y)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:40

Mijn vriend heeft op de manege gereden en kan erg goed 'rijden'(laten we zeggen dat hij inderdaad verdomd goed blijft zitten). Nu ging ik laatst met hem rijden op de paarden bij zijn ouders thuis en dan staat hij met het hoofdstel verkeerd om vast, wil hij niet met dat rare bit rijden(ongebroken trensje) en legt hij het zadel bijna in de nek neer. Ach, het is al heerlijk dat ik met hem buiten kan rijden. <3

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:16

Whaha nou mijn vriend bakt er niets van hoor, longeren! Los laten rennen gaat veel beter. Aan de lijn snapt hij niet dat hij naar haar kont moet praten/klappen met de zweep. Hij doet het richting haar voorkant, en nu vindt hij longeren niet meer leuk, omdat ze bij hem steeds gaat stilstaan en achteruit lopen met haar hoofd richting hem.
Of als mijn paard rechtsom loopt, de lijn in zijn linkerhand en de zweep in zijn rechterhand :')

Zonder lijn doet ie het dan weer wel goed, en mijn paard luisterd dan verdomd goed :D. Het is zo leuk om die twee samen te zien :+: liefde <3

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:19

Ik heb gisteren weer in een deuk gelegen om mijn man en mijn paard.
Mijn kleine shetje is altijd best braaf met het uit de wei halen, die loopt (mokkend, dat wel) mee, maar werkt mee.
Mijn Tinker niet, die is slim en doortrapt. Mijn man stond gisteren te mopperen op een hoofdloos paard met vlechten. Dat hoofd stond namelijk stoïcijns verstopt in het gras :+ En mooi niet bewegen hè. Ik heb eens een tijdje staan bekijken..

Mijn paard hield óf zijn hoofd naar beneden, óf dook onder zijn arm door, óf deed één stapje en dook dan weer het gras in. Of hij liep keurig een stukje mee, brak uit en rende weer terug. Daarna herhaalde dit ritueel zich. Heb de arme jongen op een gegeven moment maar een leadrope toegeworpen. Manlief doet touw om zijn nek en loopt vastberaden naar de uitgang van de wei. Wat denk je? Paard wipt zo zijn neus door de lus, breekt uit en rent wéér terug.
Oh, ik kón niet meer :') :') _O- _O-

Na een brul van mij gedroeg hij zich gelukkig daarna wel, maar het ego van mijn man is flink beschadigd :')

Vanochtend was hij wel weer trots, hij had namelijk mijn paard zijn neus maar ingesmeerd met zonnebrandcrème. Mijn paard heeft een aardig trauma opgelopen van alles wat rond zijn mond/hoofd moet gebeuren, maar dit gaat gewoon zonder mokken en zonder halster of touw inmiddels, dus echt wel knap van mijn man :) (en paard!)

Ze zijn wel vriendjes hoor :)
Afbeelding
(Paard lijkt echt mini hier :D Hij is 1.48, maar mijn man is 2 meter schoon aan de haak)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 12:33

"Lieverd, ga jij zo dan lekker je paard aanzadelen en met 'm naar buiten"

<3

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:40

"goh vind je het wel leuk dat ik op rijles zit, dan kun je helemaal niets meer op bokt zetten aan domme opmerkingen."

gisteren de waterbak gevuld en liet hem een beetje overstromen.
"hij zit toch al vol, straks worden de hoeven vies en modderig?"

uitgelegd dat het voor de hoefjes was zodat die niet zouden uitdrogen met met dit warme weer.
"ach, heb je iig wat om weer op bokt te zetten."
_O-

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:44

minikatje schreef:
"goh vind je het wel leuk dat ik op rijles zit, dan kun je helemaal niets meer op bokt zetten aan domme opmerkingen."

gisteren de waterbak gevuld en liet hem een beetje overstromen.
"hij zit toch al vol, straks worden de hoeven vies en modderig?"

uitgelegd dat het voor de hoefjes was zodat die niet zouden uitdrogen met met dit warme weer.
"ach, heb je iig wat om weer op bokt te zetten."
_O-

Hij is zich er in ieder geval van bewust :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:45

Zelf geen ervaringen, maar wel een grappig plaatje :')

Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:47

wat een heerlijk topic om te lezen. manlief vind paarden leuk maar daar blijft het dan wel bij. een keer op mijn haf gezeten en hoe krijg ik hem dan in zijn vooruit????? :+