Je haar te paard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Je haar te paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:42

Hmmm... tja ik denk dat zo'n woord niet bestaat!

En nee, nu je het zegt, je hebt het nergens gezegd. Maar waarom anders zo'n topic maken? Wil je echt weten wat de rest doet uit nieuwsgierigheid, of wil je je gelijk halen, of wil je gewoon even lekker spuien? :)

Nou ja heb in ieder geval uitgelegd wat ik doe.
Nee wat ik moet doen.

Wat ik dóe is mijn haar in een knotje en vorige week had ik het in het bos in een los vlechtje (haar is te kort om echt in een mooie lange vlecht te kunnen nog hihi... en ook te wild). Dat beviel me beter dan het knotje dus ik denk dat ik dat aanhou.
Ik heb vooraan wat kortere plukjes maar die blijven wel braaf onder mijn cap gelukkig anders zou het heel hard kriebelen.

Laughy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:45

Sinds kort heb ik een speciaal haar accessoire voor tijdens het paardrijden de Hariglove, heb die dingen ooit eens gezien op tv (tijdens een aflevering van Charmed) en was er toen helemaal gecharmeerd van.
Foto: Afbeelding (met mijn minitje, niet de meest charmante foto maar hier is de hairglove wel goed te zien ;) )
Als ik dat ding vergeet doe ik het eigenlijk altijd vlechten, puur en alleen omdat ik los verschikkelijk vind zitten en als ik een gewone staart in doe ik na het rijden een half uur aan het kammen ben om alle klitten van het heen en weer bewegen over mijn rug er uit te krijgen...

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:47

Ik vind de haren van het paard in mn mond al erg genoeg, dus doe dat van mij fijn in een staart of vlecht. Dat gezwabber aan mn hoofd is echt niet fijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:49

Met mijn huidige cap vind ik een staart of vlecht vreselijk zitten, kan ik echt niet tegen.
Dan moet een staart of heel laag, of het drukt en het trekt. Nee dankje.
Dus hier los, maar na het rijden snel weer in een staart.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 22:53

Nemurin schreef:
Hmmm... tja ik denk dat zo'n woord niet bestaat!

En nee, nu je het zegt, je hebt het nergens gezegd. Maar waarom anders zo'n topic maken? Wil je echt weten wat de rest doet uit nieuwsgierigheid, of wil je je gelijk halen, of wil je gewoon even lekker spuien? :)

Nou ja heb in ieder geval uitgelegd wat ik doe.
Nee wat ik moet doen.

Wat ik dóe is mijn haar in een knotje en vorige week had ik het in het bos in een los vlechtje (haar is te kort om echt in een mooie lange vlecht te kunnen nog hihi... en ook te wild). Dat beviel me beter dan het knotje dus ik denk dat ik dat aanhou.
Ik heb vooraan wat kortere plukjes maar die blijven wel braaf onder mijn cap gelukkig anders zou het heel hard kriebelen.

Het is echt oprechte interesse. Weten of het echt is om wat ik denk dat het is. (mooi zijn)
Of zoals menigeen hier aan geeft, ergernis aan elastiekjes, niet over elastiekjes kunnen.
En ik weet hoe vervelend elastiekjes kunnen zijn :P

Ik hoef mijn gelijk niet te halen, iedereen moet vooral doen wat hij of zij wil. Maar ik denk niet dat ik het ooit voor de volle 100% zal begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:55

Ik erger me er niet aan, maar ik kan me nooit voorstellen dat je je haar los doet onder een cap, word helemaal kriegel van al die kriebelende plukjes haar in je nek/gezicht :+

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:58

Dit is mijn haar :

Afbeelding

En ik word heleemaal gek tijdens het rijden haha.. maar ik maak nu meestal een vlecht :j

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:59

Ik heb het altijd in een staart of in een vlecht. Los vind ik irritant.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:00

Wel een irritant iets: helmhaar.
Mijn haar is wild en krullerig en pluizig, en dus ook stug. Zie mijn profiel maar, ik ben te lui om foto's te plaatsen.
Als het eenmaal in een vorm zit, gaat het er niet uit tot ik het was.

Maar na het paardrijden ga ik toch altijd douchen, dus probleem weer opgelost. :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:16

Mensen zeggen, er kan een wesp in je haar verstrikt raken in de zomer en het wappert. Maar dit kan als je fiets toch net zo goed? Sowieso, je haar moet wel raar liggen wil je paard erop gaan staan als je eraf valt. Als je zo gaat denken kun je maar beter nergens meer heengaan, misschien valt er buiten wel net een bom op je hoofd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:19

Op de fiets heb ik het ook vast.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:35

Zoals het die dag zit, ben niet iemand die overal een elastiekje mee naartoe sleept. Zit het los gooi ik mijn haar naar achter zet mijn cap op en het blijft wel hangen, het boeit mij niet echt hoe het eruit ziet. Zit het vast dan blijft het vast en dan nog boeit het mij niet hoe het eruit ziet. :+

Bij anderen maakt het mij ook echt niet uit, heb wel een vriendin die altijd met een spelt in haar haar rijdt, daar heb ik wel eens aan gevraagd of dat geen pijn doet, schijnbaar niet :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:47

Ik heb het altijd vast zitten, heb er een hekel aan als het los is want het waait ALTIJD in mijn mond of ogen :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:00

Ik heb altijd een hele lage staart in.
Omdat het vervelend is als mijn haar alle kanten op wappert maar ik dat er ook erg oncharmant uit vind zien als ik de spiegel voorbij rijd.

En natuurlijk helm haar..
Na het rijden hang ik even ondersteboven en maak ik een rommelige knot bovenop mijn hoofd dan is het nog enigszins te verstoppen.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:02

Veiligheid? Wapperend haar, takken en wespen?
Gut, mijn pony's zouden zouden haast niet meer zonder vlechten het bos in durven :')

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:03

De ene keer met staart, maar als ik een elastiekje ben vergeten gewoon los. :D
Ik heel erg dik haar dus als ik met losse haren rijd gaan mijn haren ook alle kanten op :')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 07:42

Ik heb het mijne in een staart of dot. Los is gruwelijk irritant en ik vind het ook erg slordig staan..

Als klanten bij ons een cap komen passen vraag ik altijd om hun haar even te doen zoals ze het dragen bij het rijden, dan kunnen ze voelen hoe de cap 'echt' zit. Sommige (vooral kleine meisjes) zeggen dan 'ik doe het los' en ik kan me nooit inhouden om te vragen of ze dat niet vervelend vinden :D ik word er al lastig van als mijn haar tussen mijn kraag oid zit, hou er gewoon niet van om mn haar tegen mijn gezicht/hals/.. Te voelen zitten :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 09:03

Anne_GTI schreef:
Op de fiets heb ik het ook vast.

Ik ook inderdaad.

Zelfs in de auto heb ik het bijna altijd vast. Het is aardig lang en het is gewoon vervelend als je haar in de weg zit. Ook al is dat omdat het tussen rug en stoel blijft zitten.

En helmhaar...
Jep, herkenbaar :D
Meestal is het dan ook nog eens bezweet... Maar ik moet zeggen, meestal is het nog aardig toonbaar. Relatief gezien dan.
Want inderdaad wordt het niet eerder beter dan wanneer ik heb gedoucht en het weer droog is :P

demireus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:07

Meestal in een staart.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:14

Mijn haar komt ook tot op mijn bips dus dat moet wel vast anders ga ik er op zitten (vooral bij dressuur zadels) en meestal doe ik het in een knot die ik strak oprol zodat hij tijdens het rijden wel goed blijft zitten of een vlecht.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:17

melody7 schreef:
eclair98 schreef:
Als je valt kunnen ze erop staan.

dat kan met staart toch net zo goed? achja, ik ben er minstens 30 keer afgevallen met los haar, nog nooit wat gebeurd :+

ach, dit is mij altijd verteld toen ik nog op de manege reed :Y)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:18

ik heb niet altijd een elastiekje bij me, dus heb mijn haar ook wel eens los. En echt niet voor de mooi, want ik kom er met bezweet haar onderuit :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:23

Ben een beetje laat hier :P
Ik heb altijd gewoon ''the wind in your hair...''
Héérlijk los :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:27

Hier altijd op een staart. Ik ben geen vlecht-genie, dus dat blijft nooit goed zitten.

Het nadeel van die lage staart is echter dat mijn haar wel helemaal in de knoop zit na het rijden :(

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:29

Ik vind het wel lelijk op wedstrijd, dan hebben ze hun haar wel in een knot maar komen er aan de zijkant nog hele plukken uit. Als je al de moeite neemt om een knot te maken, maak het dan af en zet met wat speldjes die plukken ook even vast.
Maar voor gewoon rijden maakt het me niks uit!