Rare gewoontes van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Rare gewoontes van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:26

die van mij staat in een stal met in de tussenmuur een klein raampje van tralies, als ze dan moet mesten doet ze dit door de tralier bij de buurvrouw =)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:35

Mijn pony gaapt altijd voordat ik het hoofdstel op doe XD

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:20

rb_1990 schreef:
Mijn shetlander Mo heeft hele uh bijzondere manieren :')

Wanneer je geen zin hebt om te longeren ga je toch gewoon op je spullen zitten
[ Afbeelding ]

Of je gaat er op rollen, misschien gaan ze dan wel kapot en hoef je niet meer te werken voor de baas
[ Afbeelding ]

Bij de hoefsmid gaat Mo liggen, doet haar oogjes dicht en staat pas weer op wanneer de hoefsmid klaar is. Ze wordt dus ook echt liggend bekapt. De diva _/-\o_ e loopt trouwns ook los in het bos tussen de honden tijdens het uitlaten.
[ Afbeelding ]

hahaaha, mijn vorige shet deed precies het zelfde, maar we hadden hem het afgeleerd

Sayra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:53

ze trekt altijd heel raar haar lip omhoog en altijd als ze 's ochtend eten krijgt moet ze eerst plassen haha

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:00

mijn paard blijft altijd een seconde of 10 "zitten" na het rollen voordat ie opstaat.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:03

Gapen maar dan met de tong eruit die draaien en richting zn kaak omhoog leggen
Gek genoeg hahaha hij zorgt altijd voor veel lach momenten met zn gegaap

(tandarts komt 2x perjaar dus het is gewoon echt een rare gewoonte)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:07

Mendieny schreef:
Die van mij poept in een lege ton in haar stal. Bijna nooit een drolletje ernaast :+ scheelt mij een hoop werk haha

Haha dat is handig, doe mij zo'n paard! :D

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:08

Mijn paardje MOET altijd voor het opzadelen eerst aan alle spullen (zadel, dekje, hoofdstel, enz...) geroken hebben voordat ik haar mag opzadelen. Anders draait ze haar lichaam van me af zodat ik haar niet kan opzadelen :') En als ze een wortel op heeft trekt ze daarna altijd een hele rare bek haha !

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:11

Mijn paard doet altijd iets heel raars met zijn been als hij iets wil hebben , of om te zeggen dat hij ergens niet bij kan. Doet hij al van kleins af en is niet aangeleerd....
Hmm, raar paard heb ik... :j
Laatst bijgewerkt door Lovly123 op 25-04-13 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:14

finnens schreef:
Hahahha Kim heeft een rare gewoonte :')

Mijn pony die gaat altijd al helemaal kouwen als hij ziet dat hij eten krijgt, dan begint hij alvast :P
En hij denk dat hij een berggeit is, hij springt overal op, bankjes, boomstammen, heuveltjes, stoelen, emmers :')

Ben benieuwd hoe groot die pony van je is??

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:16

Lovly dat is bedelen dat mogen ze van mij absoluut niet ik vind dit zeer vervelend is puur aandachttrekkerij vind dat geen grappig iets haha

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:20

Enphalu schreef:
wanneer ik mijn pony in stal zet, gaat ze meteen plassen. :n

wanneer ik mijn pony in de wei wil zetten, moest ze zich eerst uitrekken net als een hond. dus ze zakt door haar voorbenen n dan rekt ze zich uit _/-\o_

en laatst zag ik een foto van ons oude paard die we zelf hadden gefokt in een waterbak staan, dat deed hij ook al toen hij een veulen was. ( heb hem eindelijk terug gevonden! )

Dat plassen zodra de pony in de stal staat heb ik ook

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:22

Mijn Fries:
* trekt de hoefsmidse aan haar broekriem omhoog en gaat dan schaapachtig voor zich uit staren :"ik deed niks hoor"
* gaat nadat hoefsmidse klaar is heel snel op het plateau van de hoefstandaard staan zodat ze deze niet op kan pakken (met dezelfde gezichtsuitdrukking als hierboven)
* gaat achter mij staan als er iets "engs" aankomt. Want achter de baas is veel veiliger... (ik verwacht elk moment een hoef over mijn schouder die wijst wat er nou zo eng is, want soms zie ik het niet...)

Onze pony moet je eerst een worteltje geven en dan mag je haar temperatuur opnemen (in geval van, doe dit niet elke dag hoor). Andersom gaat je echt niet lukken, dan kun je een hoef in je smuicheltje krijgen

En heel lief: als dochter het halster of hoofdstel af wil doen komt pony helemaal naar beneden met haar hoofd met haar oren naar je toe, zodat dochter het heel makkelijk kan pakken.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:30

Mijn pony schaamt zich nog al snel en zal nooit in het openbaar plassen en ik mag niet kijken want dan stopt hij gewoonweg om te zeggen van kijk niet. Hij doet het trouwens enkel in de stal en dat dan ook nog eens op 3 benen, rechterbovenbeen gaat steeds omhoog. Hij poept ook in zijn voer en eetbak. En hij kan geen gedroogd brood eten eens hij het in z'n mond heeft begint hij als een gek ja te knikken. Geef hem ook geen voor gemengd hij zal bevoorbeeld eerst de haver er uit eten en dan de rest pas als je het helemaal mengt dan zucht hij eerst eens voordat hij begint met eten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:15

Als ik aankom, gaat hij hinneken, dan naar de zijkant van de bak, even poepen, soms nog plassen, en daarna keihard en BOOS naar het hek galoperen omdat de andere twee paarden dan al het hek door zijn en hij de baas is :') :')

En de mijne is vies van zijn eigen plas. Altijd voorbeentjes omhoog (wisselt af) en daarna rent hij weg of springt hij over z'n plas heen :')

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:44

Als ik Tampa uit de paddock wil halen en even met mijn rug naar haar toe sta om het hek open te kunnen doen pakt ze altijd mijn broekriem/band vast aan de achterkant en dan moet ze me een paar keer optillen. Nooit aangeleerd, al doet ze het ook als je hem "aanbied" wat voor veel lol op ponykamp zorgt

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:55

Die van mij zuigt op zijn tong na een appel
Afbeelding

Afbeelding

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:06

Is dat niet een vorm van luchtzuigen?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:07

Mijne gaat altijd met haar voorbenen maaien als ze door water loopt, vliegt altijd alle kanten op.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:14

Geryon schreef:
Is dat niet een vorm van luchtzuigen?

Nee volgens mij niet hoor, ik hoor hem geen lucht naar binnen zuigen.
Hij maakt er altijd echt sap van, dat doet hij ook met krachtvoer en dat slurpt hij op.

romyxmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:18

mn shetlander gaat altijd liggen als er iemand op gaat zitten :')

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:39

Ik zal het voor de zekerheid is navragen aan de dierenarts als ik hem zie.
Ik heb er eigenlijk nooit wat achter gezocht.

amberdebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:43

mijn friese merrie rolt niet als iemand kijkt ... is haar "privé momentje",, ze staat 24/7 buiten en doet het dus echt niet als je kijkt
en als ze tijdens het rijden schrikt verstijft ze helemaal en moet ze eerst een knuffel hebben voor ze weer verdergaat
ze verheugt zich op de hoefsmid want dan kan ze aan zijn rug likken ??
haar weidemaatje (minishet) breekt altijd uit maar wil niet ver weg zijn van mijn merrie,, echter weet hij toevallig niet meer hoe hij terug moet en rent dan in paniek land de omheining..
ook voelt hij altijd met zijn neus aan de schrikdraad en krijgt dan een flinke tik maar ff daarna doet ie het gewoon weer opnieuw,, :o schijnbaar leert hij het niet ... (hij kan ook traplopen zijn we achter gekomen :D)
en als je erop wil rijden loopt hij alleen achteruit, weet ook niet waarom ??

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:55

Dat bij de hoefsmid deed Des ook, tot hij een keer zijn boxer tussen zijn tanden kreeg en dacht dat hij daar wel asn kon trekken! :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:56

D_Desteny schreef:
Ik zal het voor de zekerheid is navragen aan de dierenarts als ik hem zie.
Ik heb er eigenlijk nooit wat achter gezocht.

Slim plan. Ik kan best een aantal paarden die na het eten op deze manier luchtzuigen, vandaar!