Vindt jij dat een pony in een Attractiepark hoort?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:56

Ragdollcat schreef:
amberguyt schreef:
Ik vind niet dat een pony een attractie is..
Is ook een dier met gevoel!
Maar beter toezicht vind ik wel dat dat wel moet komen, want hoe sommige mensen met hun pony omgaan daar zeg je ook niet tegen "goed zo ga zo door"...
Maar als er ieder geval ook grotere pony's komen voor de wat grotere kinderen zou je het probleem ook niet krijgen dat ze zich kapot lopen elke dag. En ik zeg dat er niets mis is met ponyparkCity alleen meer begeleiding en toezicht zou beter zijn!

Aub niet dat er nog meer en grotere komen, gewoon afbouwen en afschaffen.

Hoe lang bestaat deze form van vermaak al? en nog altijd niks verbeterd. Dus dan is het klaar en moeten ze ermee stoppen vind ik.

Het is niet meer van deze tijd.

en als der meer begeleiding zou zijn zou der al heel veel opgelost zijn!

Ragdollcat

Re: Vindt jij dat een pony in een Attractiepark hoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 12:03

Elk 1 pony die er onder lijdt is er al 1 teveel, gewoon helemaal afschaffen en overgaan op draaimolen van paarden en ponys en niemand zal meer janken en krijsen en snachts in de rij staan.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 17:20

Ik kreeg dus mijn pony wél heel erg scheef en verschrikkelijk dik....
Ik wilde graag een keertje met haar rijden, en dat ging ik ook doen toen ze een weekje bij ons stond. Links wilde ze wel lopen en rechts niet. Benen geven dat kon haar niks schelen.
Ik heb haar dus eerst heel erg lang gelongeerd en gewandeld op rechts enzv. zodat ze die kant ook een beetje kende. Daarna ging het al beter. Langzamerhand werd het beter en konden we op links in draf, maar rechts niet hoor. Dit heeft heel erg lang geduurd en nu kent ze alles, en heeft ze enkele wedstrijden gelopen met mij toen ik jonger was, en jahoor, heel vaak 1e.
Ook stond ze bekend als de trap-pony van het park, hier heeft ze nog nooit getrapt etc.
Maar we kregen haar toen ze een dikke vacht had, en toen ze een zomervachtje had, zagen wij 2 hoefafdrukken in haar flank. Deze heeft ze nu nog en die plek heeft ze opgelopen toen ze tussen de karrepaarden van het park stond, die ijzers hadden.

De pony's die het park nu heeft, dat zijn er 2, en die lopen van 2 tot 5. 2 Pauzes.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:53

zoals meerdere mensen vind ik dat ponyparkcity echt strengere regels moeten hebben.
attractiepark slagharen vind ik wel super.

wat je ook vaak in attractie parken ziet zijn shows.
daar worden ook vaak paarden gebruikt. deze worden heel goed verzorgd vind ik zelf.
(attractiepark slagharen heeft een hele mooie, die van bobbejaanland vond ik wat minder, en er viel zo'n cowboy van zn paard :+ wat niet de bedoeling was :Y) , in de zomervakantie ga ik naar de efteling daar hebben ze raveleijn en daar zitten ook paardjes in *\o/* )
en die shows zijn in een attractiepark dus ja: pony's en paardjes mogen van mij best gebruikt worden in een attractiepark :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:48

De paarden van de efteling hebben het dan ook gewoon goed op stal.
De show zelf heb ik bewust nooit gezien maar wanneer ze "thuis" staan word er goed voor gezorgd.
Nu de nieuwe show eraan komt doet een ander bedrijf het en vind ik persoonlijk dat ze er beter voor zorgen en naar kijken.
Staan lekker in hun halve meter stro en komen op tijd buiten, hele lieve paarden ook.
Die mogen dus best in een attractiepark lopen vind ik!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:52

Ja, maar dat is voor show. Als die niet goed verzorgt worden ziet het publiek dat ook.
De TS (en de meesten hier) bedoelen pony's die rondjes moeten lopen met schoppende en aandeteugeltrekkende kinderen op hun rug.
Ze worden dik gevoerd met patat, kunnen meestal nog maar 1 kant op lopen en worden helemaal verpest ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:56

xLottee98 schreef:
Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen, in Slagharen krijgen al die ponys ook zadels die helemaal niet passen. Tenminste toen ik er was. (2010) En elke keer hetzelfde rondje echt zonde van die ponys.

Nou is het voor mij al ruim 30 jaar geleden hoor dat ik daar als guppie met ouders en zusje in een huisje zat daar en zuslief en ik allebei een pony tot onze beschikking hadden, maar van zadels hadden ze toen echt nooit gehoord hoor en ze waren echt niet te dik, trouwens zat pit zat in die kleine sodemieters, want wat hebben mijn ouders gelachen om het stofhappen wat wij hebben gedaan... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:00

_Apple_ schreef:
Ik kreeg dus mijn pony wél heel erg scheef en verschrikkelijk dik....
Ik wilde graag een keertje met haar rijden, en dat ging ik ook doen toen ze een weekje bij ons stond. Links wilde ze wel lopen en rechts niet. Benen geven dat kon haar niks schelen.
Ik heb haar dus eerst heel erg lang gelongeerd en gewandeld op rechts enzv. zodat ze die kant ook een beetje kende. Daarna ging het al beter. Langzamerhand werd het beter en konden we op links in draf, maar rechts niet hoor. Dit heeft heel erg lang geduurd en nu kent ze alles, en heeft ze enkele wedstrijden gelopen met mij toen ik jonger was, en jahoor, heel vaak 1e.
Ook stond ze bekend als de trap-pony van het park, hier heeft ze nog nooit getrapt etc.
Maar we kregen haar toen ze een dikke vacht had, en toen ze een zomervachtje had, zagen wij 2 hoefafdrukken in haar flank. Deze heeft ze nu nog en die plek heeft ze opgelopen toen ze tussen de karrepaarden van het park stond, die ijzers hadden.

De pony's die het park nu heeft, dat zijn er 2, en die lopen van 2 tot 5. 2 Pauzes.

Aww dat is wel heel zielig zeg, blij dat ze het nou bij jou zoveel beter heeft, you go girl!!

Lotte_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:50

minimelona schreef:
Nou is het voor mij al ruim 30 jaar geleden hoor dat ik daar als guppie met ouders en zusje in een huisje zat daar en zuslief en ik allebei een pony tot onze beschikking hadden, maar van zadels hadden ze toen echt nooit gehoord hoor en ze waren echt niet te dik, trouwens zat pit zat in die kleine sodemieters, want wat hebben mijn ouders gelachen om het stofhappen wat wij hebben gedaan... :j

Ik bedoelde het attractiepark niet ponyparkcity :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:17

kwist niet eens dat daar verschil in zat? Slagharen is toch slagharen of niet?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 10:51

Slagharen is t actractiepark met achtbanen enzo.
PonyPark City is meer een vakantiepark met huisjes.
Maar als je in PPC verblijft mag je gratis naar Slagharen.
(ben er nog nooit gewest hoor, kzou het die arme pony's niet aan durven doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:50

Dat is dan denk ik veranderd ofzo, want toen ik er 30 jaar geleden dus was heette het ponypark slagharen kan je nagaan hoe lang het al bestaat eigenlijk...

BlijeRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:29

Ik ben t met veel dingen eens, ja, ppc is niet altijd even goed. Maar toch, ik ga ook elk jaar naar ppc. Ik neem dan altijd Snap, rijd er niet veel op, maar wandel, en poets vooral veel. Ja, ik scheur ook elke dag wel langs de bossen. Maar ik weet heus wel wat verantwoord is, geef de pony genoeg rust en verwen em lekker. We moeten niet vergeten dat de pony's ook de liefde voelen die veel meisjes/jongens ze geven!

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 17:12

Ik was gisteren nog in het park en jahoor,ze lopen maareen kant op met schoppende kinderen......

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:13

:oo
Zullen we een petitie tekenen ofzo?
Voor betere levensomstandigheden voor de ppc pony's?
Ik maak er wel eentje

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 17:14

Tja...... ik vind het goed maar ik ga niet mijn naam noemen of iets doen ertegen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:15

hoeft ook niet hoor :D

YentlKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:19

Een pony is geen atractie ! Maar klopt t ook dat als je daar in een huisje slaapt de pony gewoon in de tuin blijft staan ?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:23

Ben er nog nooit geweest, maar volgens mij kunnen de kids elke ochtend een pony ophalen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:25

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:26

KimmetjeG schreef:
Bij Pony parc mag je de pony's pas om 10 uur 's ochtends ophalen en moeten ze om 5 uur/half 6 weer terug gebracht worden. Er word absoluut gekeken naar lengte en gewicht van de kinderen en krijgen daar dan een passende pony voor mee.

Dus iemand van 1.70 en 60 kg vinden ze passen op een klein shetje?
Ik vind mezelf met mijn 1.75 en 55 kg al groot voor een grote D pony, moet je nagaan.... :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:31

XEefjuhX schreef:
http://www.activism.com/nl_NL/petitie/b ... city/43405
Hier de petitie, ik ga deze verspreiden over bokt.
Hopelijk willen jullie mij hierbij helpen!

Heel aandoenlijk :)

Maar, er zitten spelfouten in en 'misschien' heeft geen officiële afkorting. Wat zijn 'bokkers'? Als je een grote groep wilt bereiken én serieus genomen wilt worden moet je wel helder zijn, geen fouten maken en een overtuigend verhaal neerzetten (van horen zeggen is dat niet echt).

Een petitie zet je niet zomaar even op. Wat is je doel? Hoe ga je dat bereiken? Hoe zorg je ervoor dat iedere leek het ook kan begrijpen? Is de tekst correct? Heb je het ook geverifieerd?

Je bedoelt het lief :) maar als je echt wil dat er wat uit voort kan komen, moet het wel 'volwassener' en spreek ook niet namens heel bokt (met wij bokkers doe je dat namelijk wel) want er zijn vast ook genoeg bokkers die het prima vinden :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:53

Ik hoorde laatst van een vriendin een verhaal dat haar verzorgpony's (Shetlanders) een dagje meegingen naar een school, en kinderen van soms wel 16 jaar zaten erop. Helaas weet ze niet dat Shetlanders zo'n persoon niet kunnen dragen...

Edit: Was een middelbare school.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:56

:wow:
Belachelijk gewoon...
(maar wel een béétje offtopic :D )

KimmetjeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:02

Esmee_98 schreef:
KimmetjeG schreef:
Bij Pony parc mag je de pony's pas om 10 uur 's ochtends ophalen en moeten ze om 5 uur/half 6 weer terug gebracht worden. Er word absoluut gekeken naar lengte en gewicht van de kinderen en krijgen daar dan een passende pony voor mee.

Dus iemand van 1.70 en 60 kg vinden ze passen op een klein shetje?
Ik vind mezelf met mijn 1.75 en 55 kg al groot voor een grote D pony, moet je nagaan.... :=

Ik vind dat je met je 1.70 en 55 kg niet eens in de rij moet gaan staan om een shetje op te halen, je bent er altijd nog zelf bij jij heb ook een keuze om een te kleine pony te weigeren of er überhaupt niet naar toe te gaan.