Gert van den Hof, held

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gert van den Hof, held

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:15

Dit wordt weer zown ellenlange discussie over gert waar er al tig van zijn hier op bokt... Hahaha maar je begin post is hilarischhhhhh _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:16

Wendy schreef:
Air schreef:
Een ''moeilijke'' wordt gecreert door mensen, ik vind dat absoluut geen reden om de schuld dan bij het paard te leggen en hem zo streng aan te pakken.

Hij zou beter clinics kunnen gaan organiseren over hoe met geduld je paar zadelmak te maken... aanpakken waar het probleem vandaan komt: bij de mens.

De paarden die hij krijgt zijn het stadium van lief en gezellig grondwerken vaak allang voorbij.
En tsja, ik ben dan meer voor een harde maar wel eerlijke aanpak, dan voor de andere optie: aan blijven klooien en/of de slager...

Met groene paarden doet ie het ook zo hoor.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:17

Ik vind zijn no nonsens houding wel goed, de paarden weten direct waar ze staan en dat is vaak beter dan eindeloos aanmodderen. Maar ik vind de stress die er mee gepaard gaat alles behalve nodig.
Als het paard al had kunnen wennen aan het zadel en opstappen en afstappen, had het hele proces veel minder stress gegeven. De paarden moeten immers nog jaren onder het zadel lopen en een begin met stress is niet direct ideaal vind ik. Verder vind ik het ook vooral een showtje wat hij weg geeft en dat vind ik zelf alles behalve nodig.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:18

Ik heb ook wel eens gehoord dat als het paard terug is bij de eigenaar het weer in de oude gewoontes vervalt. Hij zal je langere tijd moeten begeleiden. Ik heb een keer een deonstraite gezien en het leek net of was na die ene keer alles klaar maar zo gemakkelijk werkt het nu ook weer niet. Maar ik doe het hem niet na.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:18

Wendy schreef:
Tigra_ schreef:
Tja ieder z'n ding. Dat je dit op deze manier doet prima. Maar moet dat nu perse met zoveel volk erbij. Kan mezelf ook helemaal niet voorstellen dat je je eigen paard daarvoor leent om in zo'n situatie zadelmak te laten maken. Dat is wel wat mij tegen staat dat het mij meer lijkt op zakkenvullen en aandachttrekkerij door het op clinics te doen. Maar dat is mijn mening. Geen fan van hem zoals je leest.

Tsja, die twijfels heb ik eerlijk gezegd sowieso al over mensen die hun "probleempaard" aanbieden voor clinics. Vaak is de afspraak dan dat zij gratis geholpen worden, in ruil voor het beschikbaar stellen van het paard voor de clinic.
Dat vind ik dan weer bezuinigen op de verkeerde zaken door de eigenaar, en is in mijn ogen Gert niet aan te rekenen... Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor paarden die bijvoorbeeld aangeboden worden voor clinics van Monty Roberts etc.

Daar ben ik net zo goed tegen, als eigenaar bespaar je zeker op de verkeerde zaken, als je die persoon goed vind kan je dat ook gewoon regelen. Ik vind wel dat het ook Gert aan te rekenen is want deze kan ook net zo goed niet aan zulke clinics doen maar dit doet hij waarschijnlijk voor de reclame en het geld. Dus ja vind ik van hem ook zeker een verkeerde keuze. Maar goed voor geld wil men bijna alles doen jammer genoeg. En word er dus niet naar het paard gekeken. Vanuit beide kanten niet door degene die de clinic geeft en degene die het paard aanbied.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:22

magriet schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat als het paard terug is bij de eigenaar het weer in de oude gewoontes vervalt. Hij zal je langere tijd moeten begeleiden. Ik heb een keer een deonstraite gezien en het leek net of was na die ene keer alles klaar maar zo gemakkelijk werkt het nu ook weer niet. Maar ik doe het hem niet na.

Maar hij heeft ze wel langer onder het zadel hoor, het is echt niet opgelost met één keer erop.
Ze staan bij hem ook een paar weken op stal, tot ze goed vertrouwd zijn en zeker met probleempaarden heb je echt begeleiding nodig, die zijn thuis vaak net zo vervelend als voorheen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:25

magriet schreef:

Op zijn site staat dat de paarden die hij ter behandeling krijgt, vaak minimaal 2 á 3 weken bij hem op stal staan. Op de clinics is hij er miss maar eventjes mee bezig, maar de paarden die bij hem gebracht worden, krijgen toch echt wel langer de tijd. Er word langer mee gewerkt, en als een paard dan terug komt bij de eigenaar, dan heb je wss al een heel ander paard dan na een clinic.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:27

Ik ga 12 april het zelf eens beoordelen.. al dat geklets hier op bokt, je bekijkt het toch altijd vanuit je eigen perspectief

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:28

Waar valt hij te bekijken 12 april?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:29

Ermelo, rondje instructie knhs...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:32

LoveUggs schreef:
magriet schreef:

Op zijn site staat dat de paarden die hij ter behandeling krijgt, vaak minimaal 2 á 3 weken bij hem op stal staan. Op de clinics is hij er miss maar eventjes mee bezig, maar de paarden die bij hem gebracht worden, krijgen toch echt wel langer de tijd. Er word langer mee gewerkt, en als een paard dan terug komt bij de eigenaar, dan heb je wss al een heel ander paard dan na een clinic.

Mijn vriendin is er in die tijd ook een paar keer naartoe geweest om haar paard zelf te rijden onder begeleiding van Gert... juist zodat ze het thuis ook kon doorzetten.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:46

Hij heeft lef dat wel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:08

:D :D @ Franka,
Je ziet waar jouw wilde dromen toe leiden: :+ weer een discussie over Gert op Bokt.
Ach als de mensen maar over je l*llen: reclame is reclame

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:22

Kijk, zo leer je weer een naam kennen.
Het is meer de reguliere manier van inrijden. Tja, dan zie ik liever dit dan die prutsers die ik in het verleden heb gezien.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:53

LoveUggs schreef:
magriet schreef:

Ik heb inderdaad ook wel eens filmpjes gekeken van trainen bij hem thuis en het zadelmak maken van die paarden. Daar gaat het rustiger en ook in een rustige omgeving, ook niet met van die gigantische boksessies.

Ik vind dat hij dit op shows doet gewoon niet goed. Ik vind de insteek verkeerd daarmee. Ik snap ook niet zo goed waarom hij dat doet, ik bedoel, weer een hoop mensen die het na gaan doen. Maar dat vind ik niet alleen bij hem hoor, ook bij anderen. Doe gewoon je ding thuis en laat dit soort commercie lekker gaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:56

Ik denk dat je niet zo heel veel mensen gaat krijgen die dit even na gaan doen. In tegenstelling tot dingen zoals bijv. de JU volgens Monty Roberts.

Wat betreft het thuis blijven en de commercie laten gaan...ook Gert kan niet leven van lucht alleen, en naamsbekendheid krijg je pas als je dingen laat zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:01

Naar me dunkt heeft Gert genoeg naamsbekendheid lijkt me. Typ zijn naam eens in op het grootste paardenforum van Nederland.

Mensen denken dat inrijden op deze manier gaat en klimmen zo op een een paard, zonder te weten waar ze mee bezig zijn. Dat bedoel ik. Net zoals een ieder denkt de join up te kunnen uitvoeren. Prima dat men laat zien hoe om te gaan met paarden, maar om probleempaarden of met cruciale momenten in een paardenleven op show gaan, vind ik echt fout. Laat ze maar eens een show geven hoe je omgaat met een paard. Daar blijven al heel wat mensen in gebreke.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:18

Ook daar zijn shows genoeg voor, en ook die krijgen de stempel commercieel te zijn. Al eens een demo gezien van Parelli en leerlingen?

Mensen die denken dat inrijden op deze manier gaat, lopen serieus kans om hun serieus geblesseerd te raken of hun nek te breken. Als ze het al een keer op deze manier aanpakken, hoop ik voor hun dat het bij die ene keer blijft. Gelukkig zijn er genoeg mensen zo verstandig om dit niet te doen omdat ze hun beperkingen kennen.

Waar ik me meer zorgen om maak is dat Ermelo, instructie KNHS, een demo van Gert krijgt. Natuurlijk behoren zij te weten wat er op de markt te koop is. Maar dan vraag ik me af, zijn er weleens goede Natural Horsemanshippers daar geweest voor een demo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:23

Ik bedoelde meer hoe om te gaan met een paard, in de manier van paardenwelzijn. Niet allerlei methodes van paardengoeroe's, waar je weer spullen van moet kopen om het goed uit te voeren.

Vroeger had je een paard en een halster en een touw er aan en dat was gewoon voldoende. Daar hoefde je geen stick, onderverdeling van karakters en dergelijke voor te hebben. Toen luisterde menig paard prima, zonder enige goeroe methode.
Wat dat betreft vind ik Parelli en Monty Roberts inderdaad ook een commerciele toestand.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:25

Zo, jij bent wel ontzettend negatief over ongeveer alles Mindim :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:30

Hoezo Wendy? Waar ben ik dan precies negatief over? Inderdaad over het behandelen van probleempaarden tijdens shows en dingen zoals zadelmak of andere cruciale paardendingen tijdens shows :D Waar nog meer over dan? Dat kan je toch moeilijk alles noemen?

Ik zeg toch eigenlijk practisch hetzelfde als jou? Alleen snap ik het van beide kanten niet, niet van degene die de clinic geeft en niet van degene die zijn paard beschikbaar stelt.
Citaat:
Tsja, die twijfels heb ik eerlijk gezegd sowieso al over mensen die hun "probleempaard" aanbieden voor clinics. Vaak is de afspraak dan dat zij gratis geholpen worden, in ruil voor het beschikbaar stellen van het paard voor de clinic.
Dat vind ik dan weer bezuinigen op de verkeerde zaken door de eigenaar, en is in mijn ogen Gert niet aan te rekenen... Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor paarden die bijvoorbeeld aangeboden worden voor clinics van Monty Roberts etc.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:33

ik zie het negatieve er ook niet zo in, eerlijk gezegd.

Ben het wel heel erg eens met het 'etiketjes plakken' , da's volgens mij iets van de laatste tijd...zowel bij kinderen (add, adhd, addhddhh, pos, pod, pdd, weet ik veel) en paarden (left brain extrovert etc)
Vaak is het een kwestie van gezond verstand gebruiken en zien wat voor jouw paard werkt.
Het commerciele...tja...centjes moeten ook verdiend worden, snap ik ook wel. Maar ik geloof wel dat een paard dat in alle rust beleerd kan worden wellicht iets minder stress zal ervaren als eentje die het in een volle zaal met lampen, publiek en geluid ervaart.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:34

Maar waar leg je de grens Mindim. Mensen die een paard hebben en problemen daarmee hebben kunnen worden geinspireerd om oplossingen te zoeken, juist door zo'n show. En er is niets mis mee om gedurende een show een paard op de trailer te zetten, als ultiem bewijs dat een methode werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:41

Cassidy schreef:
Maar waar leg je de grens Mindim. Mensen die een paard hebben en problemen daarmee hebben kunnen worden geinspireerd om oplossingen te zoeken, juist door zo'n show. En er is niets mis mee om gedurende een show een paard op de trailer te zetten, als ultiem bewijs dat een methode werkt.

Waar mijn grens ligt, mensen worden idd geinspireerd en die inspiratie leidt meestal eerst tot zelf proberen. En als dat niet lukt, dan gaat het uiteindelijk als probleempaard naar bijv. Gert.

Met jou voorbeeld van de trailer, prima, ligt er aan wat voor paard je mee neemt. Kijk ook daar vind ik niet dat je met een probleempaard of groen paard moet gaan staan in een show. Een paard dat al een negatieve ervaring heeft met een trailer, vind ik dat je dat thuis moet laten doen en niet moet laten laden op een show met publiek, en alle toeters en bellen.
Problemen met paarden die je niet op kunt lossen moet je uitbesteden, en niet geinspireerd worden om op te lossen thuis, met dingen waar je je toch echt even in moet verdiepen en wat men vaak niet doet, want het lijkt zo simpel. Mensen kijken niet altijd meer naar het gedrag van een paard en dat is iets wat vaak tijdens dit soort methodes wel wordt gevergd en dat is mijn probleem er mee.