Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wendy schreef:Air schreef:Een ''moeilijke'' wordt gecreert door mensen, ik vind dat absoluut geen reden om de schuld dan bij het paard te leggen en hem zo streng aan te pakken.
Hij zou beter clinics kunnen gaan organiseren over hoe met geduld je paar zadelmak te maken... aanpakken waar het probleem vandaan komt: bij de mens.
De paarden die hij krijgt zijn het stadium van lief en gezellig grondwerken vaak allang voorbij.
En tsja, ik ben dan meer voor een harde maar wel eerlijke aanpak, dan voor de andere optie: aan blijven klooien en/of de slager...
Wendy schreef:Tigra_ schreef:Tja ieder z'n ding. Dat je dit op deze manier doet prima. Maar moet dat nu perse met zoveel volk erbij. Kan mezelf ook helemaal niet voorstellen dat je je eigen paard daarvoor leent om in zo'n situatie zadelmak te laten maken. Dat is wel wat mij tegen staat dat het mij meer lijkt op zakkenvullen en aandachttrekkerij door het op clinics te doen. Maar dat is mijn mening. Geen fan van hem zoals je leest.
Tsja, die twijfels heb ik eerlijk gezegd sowieso al over mensen die hun "probleempaard" aanbieden voor clinics. Vaak is de afspraak dan dat zij gratis geholpen worden, in ruil voor het beschikbaar stellen van het paard voor de clinic.
Dat vind ik dan weer bezuinigen op de verkeerde zaken door de eigenaar, en is in mijn ogen Gert niet aan te rekenen... Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor paarden die bijvoorbeeld aangeboden worden voor clinics van Monty Roberts etc.
magriet schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat als het paard terug is bij de eigenaar het weer in de oude gewoontes vervalt. Hij zal je langere tijd moeten begeleiden. Ik heb een keer een deonstraite gezien en het leek net of was na die ene keer alles klaar maar zo gemakkelijk werkt het nu ook weer niet. Maar ik doe het hem niet na.
magriet schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat als het paard terug is bij de eigenaar het weer in de oude gewoontes vervalt. Hij zal je langere tijd moeten begeleiden. Ik heb een keer een deonstraite gezien en het leek net of was na die ene keer alles klaar maar zo gemakkelijk werkt het nu ook weer niet. Maar ik doe het hem niet na.
LoveUggs schreef:magriet schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat als het paard terug is bij de eigenaar het weer in de oude gewoontes vervalt. Hij zal je langere tijd moeten begeleiden. Ik heb een keer een deonstraite gezien en het leek net of was na die ene keer alles klaar maar zo gemakkelijk werkt het nu ook weer niet. Maar ik doe het hem niet na.
Op zijn site staat dat de paarden die hij ter behandeling krijgt, vaak minimaal 2 á 3 weken bij hem op stal staan. Op de clinics is hij er miss maar eventjes mee bezig, maar de paarden die bij hem gebracht worden, krijgen toch echt wel langer de tijd. Er word langer mee gewerkt, en als een paard dan terug komt bij de eigenaar, dan heb je wss al een heel ander paard dan na een clinic.

LoveUggs schreef:magriet schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat als het paard terug is bij de eigenaar het weer in de oude gewoontes vervalt. Hij zal je langere tijd moeten begeleiden. Ik heb een keer een deonstraite gezien en het leek net of was na die ene keer alles klaar maar zo gemakkelijk werkt het nu ook weer niet. Maar ik doe het hem niet na.
Op zijn site staat dat de paarden die hij ter behandeling krijgt, vaak minimaal 2 á 3 weken bij hem op stal staan. Op de clinics is hij er miss maar eventjes mee bezig, maar de paarden die bij hem gebracht worden, krijgen toch echt wel langer de tijd. Er word langer mee gewerkt, en als een paard dan terug komt bij de eigenaar, dan heb je wss al een heel ander paard dan na een clinic.

Waar nog meer over dan? Dat kan je toch moeilijk alles noemen?Citaat:Tsja, die twijfels heb ik eerlijk gezegd sowieso al over mensen die hun "probleempaard" aanbieden voor clinics. Vaak is de afspraak dan dat zij gratis geholpen worden, in ruil voor het beschikbaar stellen van het paard voor de clinic.
Dat vind ik dan weer bezuinigen op de verkeerde zaken door de eigenaar, en is in mijn ogen Gert niet aan te rekenen... Hetzelfde geldt wat mij betreft ook voor paarden die bijvoorbeeld aangeboden worden voor clinics van Monty Roberts etc.

Cassidy schreef:Maar waar leg je de grens Mindim. Mensen die een paard hebben en problemen daarmee hebben kunnen worden geinspireerd om oplossingen te zoeken, juist door zo'n show. En er is niets mis mee om gedurende een show een paard op de trailer te zetten, als ultiem bewijs dat een methode werkt.