EliseBrouwer schreef:Esmeralda schreef:ja maar ja koeienhuiden leg je wel op de grond toch?? dus waarom je paard niet, kan je er eens op staan in plaats zitten...
bedenk me ineens, je kan er wel op gaan zitten........................
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
waarom ook niet? 
) 

mrie schreef:Je moet dan met je huid bij een taxadermist zijn. In Belgie zit net over de grens een bedrijf wat looit en huiden verkoopt. Heel groot bedrijf ze hebben ook veel nguy koeienhuiden. Erg mooi. Wellicht kunnen zij je helpen.
Let wel, waarom zijn er nou wel koeien geiten schapen zebra en weet ik wat nog meer voor huiden in de handel en geen paardenhuiden. Paardenhuiden vallen uit, zijn erg kwetsbaar en verkleuren snel. Al in korte tijd veranderen die huiden in mottige kleedjes. Laat je dus goed informeren voor je de beurs trekt

Eight schreef:Al een oud topic maar ik wil toch graag vragen of iemand er ervaring mee heeft? Het laten looien van een stuk huid/vacht van een paard? Ik kan geen recenter topic vinden maar als iemand een link heeft ook helemaal prima!
Was er toch en dat stond nog op mijn verlanglijstje. aikon schreef:Eight schreef:Al een oud topic maar ik wil toch graag vragen of iemand er ervaring mee heeft? Het laten looien van een stuk huid/vacht van een paard? Ik kan geen recenter topic vinden maar als iemand een link heeft ook helemaal prima!
Ik heb er ervaring mee. Mijn jonge paard heb ik laten slachten en de slager gevraagd of ik de huid mee mocht. Was geen probleem, ze hebben de huid zelfs nog flink in het zout gezet en in plastic verpakt.
ik had van te voren een afspraak gemaakt met een leerlooibedrijf in bolsward zo dat de huid de volgende dag er heen kon. Het heeft ongeveer een 7 maanden geduurd voor ik hem gelooid weer op kon halen. Koste een €250,- Heb gelijk daar ook nog 2 hele mooie schapen huiden gekocht.Was er toch en dat stond nog op mijn verlanglijstje.
aikon schreef:Ik heb er ervaring mee. Mijn jonge paard heb ik laten slachten en de slager gevraagd of ik de huid mee mocht. Was geen probleem, ze hebben de huid zelfs nog flink in het zout gezet en in plastic verpakt.
ik had van te voren een afspraak gemaakt met een leerlooibedrijf in bolsward zo dat de huid de volgende dag er heen kon. Het heeft ongeveer een 7 maanden geduurd voor ik hem gelooid weer op kon halen. Koste een €250,- Heb gelijk daar ook nog 2 hele mooie schapen huiden gekocht.Was er toch en dat stond nog op mijn verlanglijstje.