, matchend. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
, matchend. Cami_x schreef:CM_ schreef:Idd bandages ...
En die dikke pads en bontjes die gebruikt worden voor de mooi en de pasvorm van het zadel verknoeien.
Ik dacht dat die bontjes juist een goede fuctie hadden? of heb ik het mis?
)
, maar voor sommige paarden heeft iets totaal geen waarde terwijl het voor een andere een uitkomst is. sevke schreef:Daarvoor gebruik ik een staartbeschermer die sluit met velcro. Veel handiger.
Dus nu gebruik ik ook een bandage.piezze schreef:Dekens voor gezonde paarden waar in de winter nauwelijks op gereden wordt
iloveyoujorg schreef:FlameHorse schreef:De syntetische laarzen van mondoni.
Gewoon echt waardeloos!
Niet alleen die van Modoni ik heb de Horka synthetische rijlaars emy Of zoiets heb ze nu 1 maand er zitten nu al scheuren in en 2 gaten.
Waardeloos dus !!
dieketje schreef:omdat het paard lucht zuigt en dat niet kwijt raakt en daardoor krijgt die lucht koliek.
Een bewezen gevolg van luchtzuigen is slijtage aan de voortanden van het paard: doordat de meesten zich 'vastzetten' aan bijvoorbeeld een voerbak of richel op stal, kan dit na verloop van tijd beschadigingen opleveren waardoor paarden moeite kunnen krijgen met eten. Dit kun je (zoveel mogelijk) voorkomen door de plekken waar de paarden op luchtzuigen af te dekken met een stukje rubber. Het rubber moet wel regelmatig vervangen worden. Aan luchtzuigen worden ook andere gevolgen toegekend, zo zouden luchtzuigers mager zijn en zou het gaskoliekveroorzaken
overigens is mijn paard totaal niet mager eerder vet! maar ik voorkom deze dingen tegenwoordig liever en mijn paard heeft de miracle luchtzuig band 1 van de beste helemaal in gepakt met bont zodat het zacht is! en in de zomer heb ik hem vaak niet iedere dag om (in overleg met de dierenarts) aangezien ze dan veel meer beweegt (24/7 buiten) en de lucht makkelijker kwijt raakt
Caira schreef:Hulpteugels en dan voornamelijk de slof en het elastiek

En ja dit kun je echt als paardenproduct kopen, dus geen 'mensen' luchtverfrisser oid. Eliine schreef:Zo'n spuitbus waar de stal lekker van gaat ruiken, stalverfrisser heet het geloof ik
Heb me daar echt oprecht over staan verbazen waarom je een of ander raar naar pepermuntjes ruikend goedje in de stal gaat rondspuiten zodat het lekker fris ruikt![]()
Wat mij betreft het meest waardeloze/nutteloze/idiootste product dat ik ben tegengekomen in de paardenwereldEn ja dit kun je echt als paardenproduct kopen, dus geen 'mensen' luchtverfrisser oid.
xSlvna schreef:piezze schreef:Dekens voor gezonde paarden waar in de winter nauwelijks op gereden wordt
Mijne staat nu ook lekker ingepakt en word nauwelijks gereden, maar hoeft zo swinters geen vacht aan te maken, szomers geen te verliezen en tussendoor geen uren te doen om zijn natte rug op te warmen etc etc etc etc etc...

MadelonSunny schreef:Hoevenvet![]()
Werkt niet zoals er wordt gezegd dat het werkt. Of werkt eigenlijk gewoon nietIs alleen maar voor het mooi.