Leaser nemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:49

shalana1995 schreef:
@ frieswytske , ik vind het niet zo leuk van je dat je het hebt door verteld. dit is mijn zaak en daar heb jij niks mee te maken. en je hoort je daar niet mee te bemoeien

Wat je niet in De Telegraaf zou willen lezen, moet je niet op internet zetten.

Bambi1995

Re: Leaser nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:50

het moet toch kunnen om anoniem een topic te plaatsen? het is aan mij wat ik met mijn paard doe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:52

Je bent niet anoniem.
Tuurlijk kun je met je paard doen wat je wilt, maar je pleurt alles ZELF op het internet, en dan kat je op anderen dat ze er niet over mogen praten. Da's niet realistisch. Ook niet aardig trouwens.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:56

ik vind dat het niet hoort. je hoort dat aan iemand zelf over te laten

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:57

heb je de leaser ook verteld dat ze kreupel is?
Als een paard kreupel raakt in de loop van de tijd, dan kan ik me voorstellen dat dat geen probleem is.
Maar 100 euro betalen voor en paard dat al kreupel is.... Ik vind het knap dat je daar al een leaser voor gevonden hebt

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:59

@mirandaDvG: toen was ze nog niet kreupel , ze is sinds gister kreupel

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:59

Dan nog is het knap ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:04

VSW --> PP

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:14

Ik denk dat die leaser geen uitkomst zal zijn. Het kan natuurlijk wel, maar ik denk dat er niemand is die blijvend zo een bedrag gaat betalen om jouw paard te mogen verzorgen. Ergens vind ik dapper dat je toch een oplossing zoekt voor je paard, maar is het niet realistischer en minder riskant om een goedkoper plaatsje te vinden ? Ik stond een tijd op een weide-pension waar veel oudere paarden stonden. Daar was het minder als 200€ voor weidegang+voer+toezicht+bekappen+ontwormingen+inentingen en waarschijnlijk kun je in dit soort categorie nog goedkopere plekjes vinden.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:40

Als ik jou was zou ik oppassen wat je op internet zet.. zoals je weet, de pensionhouder heeft ook een maand de tijd en als ik pensionhouder was.. dan wist ik het eigenlijk wel.
Beetje bak afkraken e.d. Als daar vaker problemen mee zouden zijn zou dat vast opgelost zijn.

Als je vroeger best rijk was en nu niet meer.. dan verkoop je je paard.. Als je elke maand zit te knoeien én óveral twijfels over hebt.. ik bedoel als je op je naam zoekt.. zijn éigenlijk alleen maar twijfels die je hebt.

Voor een symbolisch bedrag paard te koop aanbieden, jij het paard snel weg en er kan nog iemand een aantal jaar rustig op rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:47

Ik denk dat een aantal mensen vrij snel zijn in hun advies: verkoop het paard.

Een paard van 20 op recreatieniveau waar je niet eens vertrouwd in je eentje mee naar buiten kunt, én wat gevoelig voor kreupelheid is op niet-ideale bodems?
Met alle respekt, maar die raak je op het moment nog niet gratis kwijt al geef je z'n tuig er bij...

Ondanks dat ik vind dat TS op meerdre punten een negatieve insteek heeft en wat zuur van zich afhapt, vind ik het juist GOED dat ze er wél alles aan probeert te doen dit paard, wat al 16 jaar in de familie is, te houden.

Bokt is wel een beetje raar hierin hoor. Zet een 20-jarige te koop en je wordt óók afgemaakt...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:55

Verkopen is lastig, maar afhankelijk zijn van een bijrijder is notdone... dan neem je maar een krantenwijk elke ochtend, of ga je op zaterdag een of ander rotbaantje doen of weet ik veel wat dat er meer binnen komt :) (Mocht het zo zijn dat TS niet in staat is om te werken, dan is het een ander verhaal...) maar afhankelijk zijn van een bijrijder is not done, vooral niet als het gaat om een kreupelgevoelig paard, te groot dat de bijrijder snel stopt, telkens een nieuw iemand vinden etc. :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:55

shalana1995 schreef:
@ frieswytske , ik vind het niet zo leuk van je dat je het hebt door verteld. dit is mijn zaak en daar heb jij niks mee te maken. en je hoort je daar niet mee te bemoeien

Tja, dan moet je het niet op internet gooien. Ik sta in mijn recht om dit aan mijn vrienden te vertellen, wat er over hun op het internet geschreven wordt.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:23

Sonja schreef:
Bokt is wel een beetje raar hierin hoor. Zet een 20-jarige te koop en je wordt óók afgemaakt...

Ja, door Penny meisjes misschien, maar als jij een duidelijke advertentie maakt dat je het financieel niet op kan brengen en hem nog wel graag nog een goed aantal jaren wilt bieden en hem daarom verkoopt/of aanbied voor een goed tehuis?

Wie weet is diegene wel zo handig en kan er mee op buitenrit? Hij is 20, mijn andere is 28 geworden moet ze dan nog 8 jaar zonder dat ze het eigenlijk kan betalen het paard maar steeds heen en weer van de ene naar de andere stalling slepen omdat ze het niet kan betalen. Lijkt mij ook niet de oplossing. Daarnaast.. 20.. wat als er straks wat aan mankeert? Dierenartskosten e.d?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 16:50

@FriesWytse: ik zeg helemaal geen rare dingen over de mensen.

ik zeg niet dat ik 8 jaar lang krap zit. want dan hoop ik inmiddels een baan te hebben.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:22

Dat zeg ik ook niet. Maar ik mag wel vertellen dat er hier over hen wordt gesproken. Vind ik meer als normaal als ik zie dat er ergens over vrienden van mij wat wordt neergezet. Zo krijgen zij evt., als het nodig is, wel de kans om zich te verdedigen.