22 uur op trailer, wat meenemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:36

Ik heb mijn 2 paarden ook zelf naar Zweden gebracht met de trailer.

Ook 22 uur op de trailer gestaan en non stop door gereden, echt niet er af halen onder weg. De kans dat ze er niet op gaan is te groot.

Verder drinken veel paarden slecht op de trailer, dus heb ik slobber meegenomen! Dat eten ze goed en krijgen dus ook vocht binnen.
Verder (veel) hooi onder weg geven.

Als je meer wilt weten, stuur maar een PB!

Waar woon je eigenlijk in Zweden?? 22 uur is namelijk ook waar ik ongeveer woon, dus dat zal ter hoogte van Värmland/Dalarna zijn of oostelijker natuurlijk? :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:39

Ik koop wel eens ponies in Engeland en die reizen soms via Frankrijk. Langste rit was 26 uur en toen hebben ze overnacht.
Mijn transportuer rijdt regelmatig naar Zweden en is gewent aan het klimaat daar. Als je wil kan ik je het nummer geven. Qua prijs: ik betaal 300 pond voor een volwassen A pony vanuit Wales tot Amsterdam, inclusief alle papieren voor douane etc.

riannezweeds

Re: 22 uur op trailer, wat meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 22:05

nee ik wil het nmmr niet, wel aardig van je, ik vervoer ze zelf met vriend van me dus komt goed ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:45

riannezweeds schreef:
nee ik wil het nmmr niet, wel aardig van je, ik vervoer ze zelf met vriend van me dus komt goed ;)

Waarom dan vragen hier op Bokt naar adviesjes ??

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 08:44

omdat ik geen nummers enzv wou hebben, ik vroeg me gewoon af of er mensen waren die spullen meezouden nemen die ik vergeten zou zijn! maar als je de rest erboven en de titel leest had je dat ook al geweten he hahaha ;) vroeg dus ook niet om advies maar om ideetjes wat mee tenemen enzo :D

wat is trouwens beter? zaagsel of tro op trailer? zaagsel trekt plas beter in maar stro geeft misschien beter gevoel voor m, aangezien ze nog nooit zaagsel heeft gezien bij ons haha verder zei iemand n liksteen met snoep smaak ophangen voor op de boot... zou dit echt werken? iemand ervaring of tips wat dat betreft`??
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-13 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:35

bigone schreef:
22 uur, dat is nogal een trip. Volgens mij ben je in ongeveer 10 uur onder in Zweden als je de tolbrug neemt, laat het twaalf zijn. Dan heb je dus nog 10 uur, dus ongeveer 800 km voor de boeg, zit je een eind Zweden in. Ergens onderweg overnachten is ook eventueel een optie maar ik zou dus wel om de vier uur van de snelweg afgaan en het paard even een half uur dec benen laten strekken.

Dat is denk ik met een gewone auto zonder trailer? Met trailer rijd je naturlijk maar 80 - 90 km per uur ipv 120 over de snelweg.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 11:39

Ziviaantje schreef:
bigone schreef:
22 uur, dat is nogal een trip. Volgens mij ben je in ongeveer 10 uur onder in Zweden als je de tolbrug neemt, laat het twaalf zijn. Dan heb je dus nog 10 uur, dus ongeveer 800 km voor de boeg, zit je een eind Zweden in. Ergens onderweg overnachten is ook eventueel een optie maar ik zou dus wel om de vier uur van de snelweg afgaan en het paard even een half uur dec benen laten strekken.

Dat is denk ik met een gewone auto zonder trailer? Met trailer rijd je naturlijk maar 80 - 90 km per uur ipv 120 over de snelweg.

dat denk ik ook want anders rijd je echt veel te hard haha is ook ma net vanwaar in nl je gaat natuurlijk haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:44

Ok, mijn paarden zijn ongeveer heel Europa rondgereisd. Dat is allemaal niet zo dramatisch en spannend, paarden kunnen heus wel een dagje op de vrachtwagen of trailer. Er wordt nooit gestopt met de paarden, gewoon direct door naar de eindbestemming. Al helemaal niet paarden uitladen etc, gaat ook lastig als je 8 paarden in de vrachtwagen hebt staan.

Echter, ik zou de TS met klem adviseren om wel dit transport uit handen te geven. Uit dit topic blijkt al dat er veel te weinig verstand van paarden is en/of transport om dit op een veilige manier uit te voeren. Ik wens de TS wijsheid.

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 11:49

hmmzz... vind het jammer dt dit topic zon raare wending krijgt aangezien ik alleen maar vroeg voor ideetjes of er iemand nog aan andere dingen dacht als ik, ik heb ook al meerdere keren aangegeven dat ik de paarden niet ga uitladen en dat ik ik ook geen slaapplek ga zoeken, ik vervoer ze zelf met n vriend van me die al 40 jaar in de paarden zit, dit paard is niet zomaar een paard die ik kan vervoeren zoals al mn andere paarden, dus vroeg ik me af of iemand ideetjes had dat was toch wel duidelijk inmiddels ofniet? weet niet waarom hollywood86 ineens zo'n vervelende dingen zegt die nergens op slaan

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:55

Dus die vriend wil 22 uur aan een stuk door rijden? Gezien er in je profiel staat dat je 15 bent?

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 11:56

16, ma das mn oude baas en die is 54, met n vriend van me die 23 is

hebben samen een stal
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-03-13 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:00

Ik heb mijn merrie uit Tsjechie opgehaald en we zijn in een stuk door gereden, behalve 1 tussenstop om het andere paard af te leveren. Ze had nog nooit op een trailer gestaan en liep met geluk zo achter me aan de trailer op, ik was bang dat mocht ik haar er af halen, ze er niet meer op zou gaan, stond ik dan met een half wild paard wat nog niks kende! Ze heeft in totaal zo'n 15 uur op trailer gestaan en heeft het allemaal overleefd. Denk als je een pauze houdt, even een knuffel geeft, eten, drinken je weer verder kan rijden hoor. Rondje stappen zou wel even lekker zijn tussen door. Ze was enorm braaf, werd pas onrustig als we stil gingen staan, dus we hebben zoveel mogelijk door gereden, ook was ze niet eens bezweet of klam oid en toen er laatst een open trailer op stal stond, liep ze zo achter me aan er op, ze heeft er dus ook geen trauma of whatever aan over gehouden. :)
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 04-03-13 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 12:02

Joscaa schreef:
Ik heb mijn merrie uit Tsjechie opgehaald en we zijn in een stuk door gereden, behalve 1 tussenstop om het andere paard af te leveren. Ze had nog nooit op een trailer gestaan en liep met geluk zo achter me aan de trailer op, ik was bang dat mocht ik haar er af halen, ze er niet meer op zou gaan, stond ik dan met een half wild paard wat nog niks kende! Ze heeft in totaal zo'n 15 uur op trailer gestaan en heeft het allemaal overleefd. Denk als je een pauze houdt, even een knuffel geeft, eten, drinken je weer verder kan rijden hoor. Rondje stappen zou wel even lekker zijn tussen door.

bedankt voor je advies! klinkt goed! denk dat ik t zo ga doen!! bedankt!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:04

riannezweeds schreef:
wat is trouwens beter? zaagsel of tro op trailer? zaagsel trekt plas beter in maar stro geeft misschien beter gevoel voor m, aangezien ze nog nooit zaagsel heeft gezien bij ons haha verder zei iemand n liksteen met snoep smaak ophangen voor op de boot... zou dit echt werken? iemand ervaring of tips wat dat betreft`??

Ik had trouwens niks op de bodem, kunnen ze op uitglijden. :)

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 12:08

Joscaa schreef:
riannezweeds schreef:

Ik had trouwens niks op de bodem, kunnen ze op uitglijden. :)

maar als er veel plas of ligt toch ook? heb n merrie die standaart op de trailer plast en erg veel poept...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:20

Ik ben in september naar Tsjechië geweest met mijn paard in de trailer. 2x een korte stop om te tanken en dan een paar happen natte bietenpulp aangeboden (hooi was gewoon in net tijdens reis). Tijdens die stops ging hij dan plassen op de trailer. Ik had zaagsel in de trailer, neemt wat meer vocht op dan stro.

En iets na de helft zijn we op een grote parkeerplaats gestopt en hebben we een uur pauze gehouden waarbij we hem uitgeladen hebben. Voor ons en hem lekker om de benen te strekken. Hij heeft gras kunnen eten, rondgelopen en gedronken. Liep daarna zo de trailer weer in en ik kwam met een soepel en ontspannen paard aan op bestemming. Zelfs niet opgetrokken.
Terugweg hetzelfde gedaan.

Bij reizen langer dan 14 uur zou ik zelf kiezen voor een overnachting. Maar goed, wij reizen die afstanden voor een wedstrijd dus dan wil je niet met een al te vermoeid paard aankomen.
Korter dan 8uur rijden we (afhankelijk van weer en terrein) door, op tankstops na.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:42

ik heb een gedeelte van amerika doorkruist met 2 friese paarden op de trailer. De heenweg was ong 13 uur en de terugweg iets van 18 uur.
Wij hebben ze halverwege wel uitgeladen (iets van een half uurtje), zodat ze konden rollen en water gegeven met een heel klein beetje slobber erdoor, zodat ze wat makkelijker dronken. Onderweg hadden ze onbeperkt hooi.
De terugweg hadden we een klapband met de trailer, dus zijn we 5 uren extra onderweg geweest. Ik zou je dus als tip mee willen geven, check je trailer en auto goed, je wilt echt niet stranden onderweg. Wij stranden dus wel onderweg, midden in de middle of nowhere:
ff wat fotootjes van onderweg:
de tussenstop:
Afbeelding
de combinatie:
Afbeelding
De middle of nowhere waar we pech kregen:
Afbeelding

riannezweeds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 12:45

kaatjemuts schreef:
ik heb een gedeelte van amerika doorkruist met 2 friese paarden op de trailer. De heenweg was ong 13 uur en de terugweg iets van 18 uur.
Wij hebben ze halverwege wel uitgeladen (iets van een half uurtje), zodat ze konden rollen en water gegeven met een heel klein beetje slobber erdoor, zodat ze wat makkelijker dronken. Onderweg hadden ze onbeperkt hooi.
De terugweg hadden we een klapband met de trailer, dus zijn we 5 uren extra onderweg geweest. Ik zou je dus als tip mee willen geven, check je trailer en auto goed, je wilt echt niet stranden onderweg. Wij stranden dus wel onderweg, midden in de middle of nowhere:
ff wat fotootjes van onderweg:
de tussenstop:
[ Afbeelding ]
de combinatie:
[ Afbeelding ]
De middle of nowhere waar we pech kregen:
[ Afbeelding ]

oeii ja dat doe ik zeker! jeetje dat is klote! maar goed dat je zon mooi uitzicht had dan haha :p je hebt wel n mooie combie zo! woon je in amerika?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:01

Wij waren met de auto (zonder trailer) in ongeveer 8-10 uur in zuid Zweden (vanuit Brabant), met de trailer in ruim 12 uur. Ze woont op ongeveer de zelfde hoogte als dat ik woon en ja als je in zuid Zweden zit ben je eigenlijk pas net over de helft, zeker qua tijd.

We zijn zelf wel gestopt op de 4 uur, kop koffie drinken/halen en ik gaf dan de paarden wat hooi en water of slobber. Natuurlijk ook wat aandacht, maar echt haal je paard er NIET af. Zeker niet op een parkeer plaats langs de snelweg. Van de VWA kregen we ook te horen dat je dat echt niet moest doen en ook van meerdere bedrijven die paarden vervoeren.

We hadden overigens ook een grote combinatie (een Dodge Nitro met een hele grote en vooral brede 2 paards trailer), dit rijd veel fijner en zorg dat de combinatie fijn op de weg ligt. Kan je wel zeggen dat een rit van ruim 22 uur erg zwaar is en vooral de laatste km tellen hard.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:02

was de combi van de baas. Hij heeft nog een 4 en 3 paards trailer, die veel beter en groter waren, maar die mochten we om 1 of andere duistere reden niet mee.
onze 4 paards, ook met een lekke band onderweg :D Afbeelding
ik werk(te) een tijdje op die ranch. De afstanden zijn daar groter, dus deze ritjes zijn niets. Er was 1 daar die uit canada kwam, die moest 24 uur reizen en die reed nonstop, met verschillende chauffeurs.
Ik zou, voor de zekerheid wel een adresje halverwege zoeken, zodat je altijd de kans hebt om je paard er ff uit te laten...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:10

Quir schreef:
We zijn zelf wel gestopt op de 4 uur, kop koffie drinken/halen en ik gaf dan de paarden wat hooi en water of slobber. Natuurlijk ook wat aandacht, maar echt haal je paard er NIET af. Zeker niet op een parkeer plaats langs de snelweg. Van de VWA kregen we ook te horen dat je dat echt niet moest doen en ook van meerdere bedrijven die paarden vervoeren.

En waarom dan niet? Snap dat het niet handig is als je niet zeker weet of je paard er weer in gaat, maar mijn paard laadt probleemloos en dan gun ik hem echt wel even een gra(a)s en wandelpauze..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:11

@Kaatjemuts, dat zijn toch echt de gave combinaties hoor :j

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:39

hollywood86 schreef:
Ok, mijn paarden zijn ongeveer heel Europa rondgereisd. Dat is allemaal niet zo dramatisch en spannend, paarden kunnen heus wel een dagje op de vrachtwagen of trailer. Er wordt nooit gestopt met de paarden, gewoon direct door naar de eindbestemming. Al helemaal niet paarden uitladen etc, gaat ook lastig als je 8 paarden in de vrachtwagen hebt staan.

Echter, ik zou de TS met klem adviseren om wel dit transport uit handen te geven. Uit dit topic blijkt al dat er veel te weinig verstand van paarden is en/of transport om dit op een veilige manier uit te voeren. Ik wens de TS wijsheid.

Niets meer aan toe te voegen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:26

TS blijkt 16. Ik denk dat ze dan helemaal niet zo veel in te brengen heeft mbt hoe er gereisd wordt. Ze wordt gewoon samen met haar paard vervoerd. Dus adviezen over hoe te reizen hebben denk ik niet veel zin, ik denk niet dat TS degene is die bepaald welk type vervoer, wel/niet overnachten.

TS: er staan hier tips over hóe het te doen als er 22 uur aan 1 stuk doorgereisd wordt. Ik hoop dat je daar wat aan hebt om het je paard zo makkelijk mogelijk te maken...

Ik wens jou en je paard een goede reis!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:36

riagr schreef:
TS blijkt 16. Ik denk dat ze dan helemaal niet zo veel in te brengen heeft mbt hoe er gereisd wordt. Ze wordt gewoon samen met haar paard vervoerd. Dus adviezen over hoe te reizen hebben denk ik niet veel zin, ik denk niet dat TS degene is die bepaald welk type vervoer, wel/niet overnachten.

TS: er staan hier tips over hóe het te doen als er 22 uur aan 1 stuk doorgereisd wordt. Ik hoop dat je daar wat aan hebt om het je paard zo makkelijk mogelijk te maken...

Ik wens jou en je paard een goede reis!

De vraag van TS was, wat mee te nemen.

De mannen rijden de combinatie, auto en trailer.

Het enige wat ik kan toevoegen is.
Zorg voor reserve wielen met banden.
Neem lekkere droppies mee om te eten onderweg.

En begin aan de reis met veel geluk en plezier.