De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:35

Jaren geleden besloot ons Doortje eens de handrem uit te proberen.
Resultaat pony stond stil en de baas...die hing in het aan de wand hangende springmateriaal.
heb er toen alleen pijnlijke armen aan overgehouden.

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:36

Ik wou eens afstappen op de goede manier. Deed vroeger toen ik klein was altijd mijn voet in de beugel houden als ik afstapte, dus ik zo voeten uit de beugels, en je been eroverheen slingeren. Op een of andere manier bleef mijn voet in mijn teugel hangen waardoor ik op mijn billen in het zand er afviel. Paard keek me heel droog aan van 'Wat doe jij daar nou' Ik ben toen gelijk weer opgestaan, en volgens mij heeft niemand het gezien. Heb het ook nooit iemand verteld

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:37

ehh
ik rijd op een hindernis af van ongeveer 1 meter.
paard gallopeerd bijna té braaf op de hindernis
af, gaat voor de hindernis vol in de noodremmen
ik zit op de nek wil ik net weer goed gaan zitten
neemt mevrouw toch een sprong dus ik vlieg over
de hals heen en kom met mijn hoofd half onder
haar benen tijden het moment dat zij land ( ze
lande dus half op mijn hoofd, heb toch mooi
bijna 1 maand me cap niet gepast omdat ik zo'n
giga bult op me hoofd had.

op je verzorgpony springen met touwenhalster,
het springen zelf ging prima maar net in de
bocht schuif ik er zo van af en lig ik met mijn
hoofd in het schrik draad *AUW*

volgensmij zijn dit mijn 2 meest rare vallen

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:42

Een van mijn beginners-privélessen (ik rijd sowieso nog niet lang): Ik ging draven, maar het lichtrijden had ik nog niet helemaal onder de knie. Ik ga net staan tijdens het lichtrijden, trekt de pony aan de teugels, kan ik hem niet houden en glijd als een glijbaan over zijn nek eraf. Dit was mijn eerste val en ik moest er heel hard om lachen :')

tylando

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:44

gewoon met lange teugel uit bak rijden ( bak lag hoger dus moest stukje helling af ) en meneer maakt een hupsje en ik lig er gewoon naast! hoe hij dat deed? ben er nog niet achter , maar verbaasd was ik wel!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:47

dark_nijnte schreef:
Als klein meisje op de manege gingen we met de ponies altijd zonder zadel rijden in maart. Ik had een geniaal spelletje bedacht om te spelen: estafette met een bekertje water. Het team dat aan het einde van de race het meeste water in zijn bekertje had zitten zou winnen. Waar ik even geen rekening mee had gehouden was dat de haflinger waar ik op reed het niet zo op water had.. in de bocht morste in een paar druppels op zijn schouder en dat beest zette het me toch op een rennen := vastbesloten als ik was hield ik het bekertje nog stevig vast, maar met éen hand was ie echt niet te stoppen. Instructrice roept naar me 'laat dat bekertje maar vallen!' maar ik dacht dat ze riep 'laat je jezelf maar vallen!'. Dus ik dacht ach, zij zal het wel weten.. dus heb mezelf er met een zwiepert in volle galop af gegooid.. nog steeds met dat bekertje in mijn hand, waar wonderbaarlijk genoeg nog water in zat, dus ben toen keihard naar mijn team gerend om het bekertje aan de volgende team genoot te overhandigen :D je had de kop van die instructrice moeten zien..

haha , die is echt geweldig *\o/*

missoomsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:49

Ik kwam ni op mijn paard en toen gaf mijn vriendin me een voetje en toen deed zij het net iets tehard en lag ik er aan de andere kant weer af met mijn gezicht plat in het zand haha

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:53

missoomsie schreef:
Ik kwam ni op mijn paard en toen gaf mijn vriendin me een voetje en toen deed zij het net iets tehard en lag ik er aan de andere kant weer af met mijn gezicht plat in het zand haha

Heb ik al zat meegemaakt :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:57

Zonder zadel op toemalige verzorgpony, beestje wou zijn stalletje in, stalletje te laag voor ons beide. Ik greep het stalletje vast en hing daar dus -O-

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:58

eclair98 schreef:
Zonder zadel op toemalige verzorgpony, beestje wou zijn stalletje in, stalletje te laag voor ons beide. Ik greep het stalletje vast en hing daar dus -O-

Hi.. *\o/*

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:01

Pony vond de hindernissen en pionnen toch wel een beetje eng, ze ging steigeren en ik viel er met een achteruit koprol vanaf, sleutelbeen gekneust :')

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:02

Ik ben nota bene van een stilstaand paard afgevallen _O- In mijn manege tijd hadden we een hele gezellige groep, samen met de instructrice stonden we altijd wel even lekker te kleppen en te ouwehoeren. Ik had mijn beugels niet aan en teugels los en er werd echt iets grappigs gezegd, wat precies weet ik niet meer en ik begon echt kei hard te lachen... Waarop paard schrok en een klein sprintje van een paar meter maakte maar het kwam zo onverwacht dat ik er gewoon over zijn billen afgleed.. Arm paard stond er maar beduusd bij en wij hebben de hele les niet meer serieus kunnen rijden _O- Iedere keer dat ik aandraafde kwam hetzelfde moment weer in mijn hoofd op en moest ik weer ontzettend hard lachen _O- _O- _O-

Ik lig nu weer in de deuk en het is al meer als 5 jaar geleden :')

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:06

een salto maken over het paard zijn nek en weer op 2 voeten landen ;)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:13

Even in de tuin wat foto's tfrekken maarja grasjes zijn heel erg lekker :9
Dus hoeps hoofd naar beneden en ik glij er langs haar hals af :')
Heb er denk ik nog een filmpje van

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:18

Ik was zonder zadel aan het rijden op m'n ijslander, maar die besloot ineens richting de wei te rennen. Onze wei ligt onderaan de dijk, maar er is geen pad dus je gaat recht naar beneden de helling af recht op het hek af. Welja, pony in galop, sprong links, sprong rechts en toen...... stond ze stil. Nou zonder zadel bleef ik daar dus niet op zitten en ik vloog zo hoppa eraf. Pony stond me aan te kijken: uuuuuuuuuuuuuuuuh, wat doe jij? Schoot wel mooi m'n schouder uit de kom, maar die schoot gelukkig ook meteen weer terug.

En ik reed vroeger een shetlander, my gosh wat een dier. Die wilde je er af en toe echt graag afhebben. Dus dat ging zo: eerst rennen, werkt niet? dan bokken, werkt niet? dan plots stoppen, werkt niet? dan gaan knielen, werkt niet? dan liggen, werkt niet? dan maar rollen, werkt wel := Of dan wilde ze onder de draad door, dan werd ik half gewurgd door het draad en vloog ik er vervolgens achterover af haha

Freefeelster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:18

Op willen stijgen.....niet aan gesingeld......plof op de grond. Zadel bungelde op de kop onder de buik van paardje en ik lag op de grond.

Op willen stijgen.......paardje schiet er van door........daardoor achter het zadel neerkomen en in rengalop door de bak stuiteren. :):)

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:19

uitstappen zonder zadel, en ik was aan het praten met iemand, schudt het paard zich ineens uit en ik glijd er net zo mooi af -O-

loveNappi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:21

mij pony had zin om te springen dus in een bocht wou hij over het hek heen springen met een scheve bocht maar uiteindelijk toch maar niet. dus ik vlieg tegen het hek aan. *\%/*

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:23

Pony bedacht ineens dat ze de stal in wilde, pakte t bit vast en rende de stal in. Bovendeur was echter dichtgewaaid en pony kon er onderdoor, maar ik niet. Knalde dus vol tegen die deur en schoof zo via haar kont op de grond. :+ Nog steeds jammer dat dat niet op film staat, had t graag terug willen zien.

demireus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:24

Ik was aan het galopperen en in de hoek gleed het zadel naar binnen waardoor ik al uit evenwicht was en toen ging mn paard ging bokken en vloog ik eraf. :+

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:28

Bakranden..

1e poging
Tijdens mijn stage waren we een paard aan het inrijden. Was een heel schichtig beestje en niemand durfde erop. Toen vroegen ze mij maar, want ik stap op alles :P Dus ik rustig opgestapt, en de instructeur stapt mee op de volte, dat ging goed :D De instructeur zet haar op de volte en wilt rustig gaan dragen en paard geeft me toch een rodeo weg, haha :)) Zo bokken kan ik nog wel uitzitten, maar ze draait ineens 180 graden om. Tja dan zit ik niet meer -O- Ik val er dus met een sierlijke boog vanaf..

2e poging
We stappen weer op! *\o/* En we doen precies hetzelfde. Nu gaat draven wel goed. Eigenlijk wilde ik stoppen zodat paardje het met een goed ervaring af zou sluiten. Instructeur vind het geen goed idee en zet haar aan in galop. Paard geeft dezelfde rodeo weg -O- Nu wist ik dat ik vallen ging, dus ik heb het maar even volgehouden enliet me vallen. Nu was de bakrand dichtbij en ging ik zo vanaf het paard, hup met mn handen aan de bakrand. Mensen langs de kant moesten heel hard lachen, blijkbaar zag het er erg grappig uit :=

Paardlief laatst :') Ik wilde opstappen en gebruikte een opstapje. Dus ik sla mijn been over mn paard en meneer bedacht net dat het grasje onder hem toch wel erg interessant was en gooit zijn hoofd naar beneden. Ik zat nog niet eens of ik glij, zittend, van zijn nek af. Zo met mn kont op de grond :') Vriendlief kon ik natuurlijk oprapen :')

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:28

Het bekende 'over je paard springen' bij het opstappen, hier al vaak gebeurd !
Mijn grappigste val was toen ik voor de eerste keer zonder zadel galoppeerde en riep naar mijn beste vriendin om een foto te trekken en net dan eraf val !

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:38

Inderdaad er overheen springen met opstappen :')

En 1 keer op wedstrijd. Ik zat er net op en ging losrijden op het bospad, pony liep om zich heen te kijken en lette niet op waar ze liep. Ze struikelde en ik viel midden in die ene modderplas die op het pad lag. Witte rijbroek onder de modder. Was helaas de eerste proef van de dag.

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:40

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:19

Ging op een supershet rijden, Alles opgezadeld en gecontroleerd, alles zat zoals het hoorde te zitten. Aangedraafd, merk ik ineens dat het zadel begint te schuiven en voor ik het wist zat het zadel niet meer op de plek waar het hoorde, maar eronder! Ik ernaast rollen en ponylief stond heerlijke grassprietjes te bestuderen, welke van die sprieten nou eigenlijk het lekkerste was! We hebben nog nooit zo hard gelachen en pony kon het allemaal niet schelen, was veel te druk met het gras!

Met mijn voormalige verzorgpony hadden we besloten weer eens te springen. Het was een ongelofelijk opgefokte doos met springen ( over iedere balk moest hoe dan ook gesprongen, gerend of gedoken worden), ook springgefokt en kon met gemak over dik een meter springen met genoeg ruimte over ( ze was een grote C-pony). Alle sprongen gingen echt goed, tot de laatste sprong. Madame bedacht dat ze in plaats van rechtsaf (hoe we steeds hadden gereden) ineens linksaf wilde gaan. Als resultaat een paar vreugdebokjes en ik op het hek! Toen ze doorhad dat ze niets meer op haar rug had, kwam ze ook doodleuk aanlopen alsof ze wilde zeggen: JIJ HOORT DAAR NIET!!

Met die zelfde verzorgpony gewoon lekker rijden, besloot ze dat het tijd was voor een rodeo show! Ik had het denk ik 5 minuten daarvoor over vallen gehad, en warempel, ze begint me een partij rare sprongen te maken! Ik proberen te blijven zitten (wat niet bepaald lukte :+ ) bleef die draak in de hoek wild doen, en ik dus niet kon vallen. Denk dat ik 2 minuten aan haar nek heb gebungeld totdat ze uiteindelijk uit die hoek ging waardoor ik me kon laten vallen. Neemt ze zodra ik op de grond lig een sprintje, drie keer door de bak en komt vervolgens voor me staan met zo'n blik van DAT WAS LEUK! NOG EEN KEER!