aan de teugel rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 11:15

superwoman schreef:
Tip van raimondlover is idd wel goed. Alleen zou ik geen moeilijke overgangen maken, zoals draf halt en andersom. Een overgang is moeilijk om correct te rijden. Beter gewone nette overgangen maken,daar heb je meer aan. Als je aandrijft,hoeft het paard niet naar voren te spuiten, maar je moet verschil voelen bij een hele lichte hulp.

Ja dat snap ik, ga het morgen proberen bedankt! X

hunkyxpassoa

Re: aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:01

Ik heb ook wat problemen gehad met aan de teugel rijden, maar wij zijn er later achter gekomen dat ze iets met haar rug en knie had.. mijn pony had altijd een slecht western zadel op gehad en dat is natuurlijk niet het allerbeste. Misschien kan jou pony wel gewoon heel eigenwijs zijn, maar je pony kan ook vast zitten in ze spieren.

ilikex

Re: aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 13:49

Dat zou kunnen,

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:03

LianneBos schreef:
Raimondlover schreef:
Wat een adviezen hier...pff

niks hulpteugel.

Rijdt eens wat overgangen, stap, draf, stap, draf, halt , stap, halt , stap, draf, galop, draf, galop, draf, galop enz en al wat je niet kan bedenken. Houdt daarbij je handen stil aan en houdt contact met de mond (licht!)

Zorg dat ze op je been reageert, door te belonen als ze na 1x goed reageert en herhaal bovenstaande, rijdt daarbij voltes , slangen voltes enz. wedden dat je dr binnen een half uur met d'r hoofdje naar beneden hebt lopen?

waarom dan pas? omdat dr achterhand actief is zal ze vanzelf gaan zakken, niks getrek aan teugels, hulpteugels enz allemaal onzin en niet nodig. Het is gewoon een natuurlijke reacties op een juiste manier van contact leggen met je paard, niks bijzonders. Ontspanning kost geen kracht, alleen een beetje aanspanning die je op bovenstaande manier bereikt, kan ieder paard heeft niks met bespiering of kracht te maken.

en neem les... maar geloof me dit werkt bij ieder paard...gewoon een kwestie van logisch nadenken en kennis

Bedankt voor deze goede tip, deze is wel het duidelijkst van allemaal, ik heb eerst 10 weken geen les, want die is op vakantie, dus moet het nu zelf doen, donderdag ga ik weer rijden, dus dan gga ik bovenstaande dingen proberen, bedankt!

Graag gedaan hoor :)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:07