bol.com krijgt paarden artikelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:09

Veel van hetzelfde merk, weinig keuze, en ook nog eens niet goedkoop. Nee wat mij betreft een regelrechte flob. Ik koop wel lekker in de zaak of via de betere online winkels.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:10

Ik heb ook even rond gesnuffeld. Asortiment is niet waarvan ik denk: yes! Krijg ook een beetje het idee dat sommige dingen dan te makkelijk te verkrijgen zijn en mensen er luchtig om gaan doen; bijv. een stroomband voor honden.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:11

Ik snap ook niet helemaal waar het voordeel hem voor de klant in zit? Er zijn toch prima webshops van ruitersportketens... :?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:16

Leuk idee. Maar of het echt nodig is vraag ik me af.
Natuurlijk hebben ze niet bijzondere of exclusieve dingen. Daarvoor moet je bij een echte ruiterwebshop zijn lijkt mij.
Het begin is er iig. :D

DonDon

Re: bol.com krijgt paarden artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:18

Ik denk ook niet dat zij daar mensen hebben zitten die echt alles van paarden afweten. Ik zou liever bij een divoza, epplejeck of agradi bestellen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:22

wow dat is behoorlijk duur vergeleken andere webshops :o

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:03

Oeh, ik zie al hoe bol.com werkt: je koopt via hen, levering geschiedt vanuit de Epplejeck of Agradi. Maw ze hebben geen eigen stock maar zetten de producten wel in hun eigen digitale uitstalraam. HANDIG!

Ik wil wel eens testen wat voor antwoorden ik krijg als ik naar bol.com klantendienst bel hoe bepaalde peesjes vallen bij een a-pony. Die weten niet eens wat een a-pony is mwoehahahaha!
"Ja, u weet wel, een pony die geboren is in het jaar van de A. De chinezen hebben het jaar van de draak, paardenfokkers hebben het jaar van de A. Dit jaar is het jaar van de Omega! Wat raadt u me aan? "

"Ik zie bij jullie een regendeken, die 0-grams vulling, is die wel vacuüm gezogen? Zodat er geen veldluis in komt? En die glanzende vacht, vanaf hoeveel km is dat? Ja, bij dekens moet er toch een bepaalde tijd in rondgelopen worden vooraleer die nylon stof zijn werk doet, net zoals je nieuwe schoenen moet inlopen vooraleer ze lekker zitten?"

"Hebben jullie een spray tegen de zogenaamde "bakkabouter"? Ja, dat is een bijnaam voor een erg vervelend soort mestkever.."

"Die Oster borstels, zijn die ook geschikt voor een stekelharige? Die doen zeker geen pijn?"

"De HH Teddy 1/2 hals fleecedeken, welke helft van de hals bedekt die, de linker of de rechter? Mijn paard is nl rechtgericht dus daar heeft hij weinig aan zo..."

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:42

joyce2 schreef:
Ze zijn idd duur en vind het assortiment tegenvallen... Snap ook niet waarom Bol.com nu opeens dit soort dingen ook moet aan gaan bieden. Ik zie ze nog steeds als de webshop voor boeken/dvd's/games/muziek.

De hogere prijzen zullen denk ik komen doordat het verzenden gratis is bij besteding vanaf €20,-. Dat verlies compenseren ze waarschijnlijk in hun prijs. Vaak werkt het met die doorgeefluik constructies zo dat ze een bepaald percentage krijgen per artikel dat ze verkopen via hun site. Zo kunnen ze de prijzen gelijk houden met die van de "hoofdleverancier".

Dat is hetzelfde als bij Agradi...die is ook loei duur.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:10

agradi vind ik eigenlijk nog wel gaan !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:12

Wel een domper, ja :').

Ik rijd wel gewoon naar de plaatselijke ruitersportzaak als ik wat nodig heb :=.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:21

Zie je iets bij agradi kun je misschien beter via bol bestellen gezien de trage levertijd van agradi..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:31

foxy80 schreef:
Oeh, ik zie al hoe bol.com werkt: je koopt via hen, levering geschiedt vanuit de Epplejeck of Agradi. Maw ze hebben geen eigen stock maar zetten de producten wel in hun eigen digitale uitstalraam. HANDIG!

Ik wil wel eens testen wat voor antwoorden ik krijg als ik naar bol.com klantendienst bel hoe bepaalde peesjes vallen bij een a-pony. Die weten niet eens wat een a-pony is mwoehahahaha!
"Ja, u weet wel, een pony die geboren is in het jaar van de A. De chinezen hebben het jaar van de draak, paardenfokkers hebben het jaar van de A. Dit jaar is het jaar van de Omega! Wat raadt u me aan? "

"Ik zie bij jullie een regendeken, die 0-grams vulling, is die wel vacuüm gezogen? Zodat er geen veldluis in komt? En die glanzende vacht, vanaf hoeveel km is dat? Ja, bij dekens moet er toch een bepaalde tijd in rondgelopen worden vooraleer die nylon stof zijn werk doet, net zoals je nieuwe schoenen moet inlopen vooraleer ze lekker zitten?"

"Hebben jullie een spray tegen de zogenaamde "bakkabouter"? Ja, dat is een bijnaam voor een erg vervelend soort mestkever.."

"Die Oster borstels, zijn die ook geschikt voor een stekelharige? Die doen zeker geen pijn?"

"De HH Teddy 1/2 hals fleecedeken, welke helft van de hals bedekt die, de linker of de rechter? Mijn paard is nl rechtgericht dus daar heeft hij weinig aan zo..."

_O- ben in staat om het uit te proberen hahaha!

Maar begrijp dus dat dit systeem alleen maar in het voordeel is van bv Agradi/Epplejeck? Of? :o?

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:44

Ik denk dat het gewoon een soort uitbreiding van hun diensten is, je besteld een paar boeken en make-up dingen en 'oja, ik heb ook nog een klein pakje konijnenvoer nodig (of weet ik veel wat). Is in de dierenwinkel wel goedkoper maar om nou helemaal daarheen te rijden terwijl ik verder niet naar de stad hoef. Het pakket wordt toch al bezorgd dus kan ik het net zo goed meebestellen!'
Tadaa, steeds meer artikelen kopen bij bol.com!

Verder maken ze ook niet echt reclame ervoor dus ik neem aan dat het niet hun specialiteit wordt :D

Opmerkingen hierboven: geniaal :D

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:05

Ik heb het geprobeerd... althans de simpele vraag welke maat peesjes voor een a-pony passen. Ik had al bij voorbaat medelijden met de man aan de telefoon. Ik wacht 24 u later nog altijd op een antwoord. Daar heb je veel aan hé, een klantenservice die 24 u open is, als ze niks weten!!!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:18

@Foxy80 vind ik een beetje een rare vraag voor de klantenservice, je vraagt toch ook niet aan de klantenservice welk boek het leukst is voor iemand die van reizen houdt?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:22

Ik vind dat niet zo'n gekke vraag hoor! Ik krijg ook regelmatig mailtjes van klanten over welk speelgoed het beste geschikt is voor bepaalde honden/katten. Of welke maat halsband ze nodig hebben voor een hondje van een bepaald ras. Dat soort vragen horen bij het verkopen van artikelen voor dieren.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:57

Die vraag stel je in een winkel, daarvoor bel je toch ook niet de divoza klantenservice op?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:06

Dus als je een webshop hebt, hoef je geen vragen te kunnen beantwoorden over de producten die je verkoopt? Nee hoor, zo werkt dat niet! Je moet dezelfde kennis hebben over je producten als wanneer je in een stenen winkel dezelfde producten zou verkopen. Ipv dat mensen persoonlijk naar je toe komen (wanneer je een winkel hebt), sturen ze de webshophouder een mailtje of bellen ze op, dat is echt doodnormaal. Wanneer je niet eens de algemene vragen van klanten kan beantwoorden, heb je als webshop over het algemeen maar een kort bestaan...

Edit: Nog een voorbeeldje! Dinsdag werd ik gebeld door een klant, hij wou een Buddy Bowl bij mij kopen maar die man had een Sharpei en vroeg zich af of die met zijn brede snoet wel in die bak zou kunnen. Als ik dat soort vragen niet kan beantwoorden, of tegen die klant zeg "dan moet je maar naar een winkel gaan" sta ik toch voor schut?!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:21

Maar dat is een productvraag, een vraag welke peesbeschermers een Apony past is ff wat anders.. Als je nou vraagt of de donkerblauwe BR peesbeschermers maat pony passen bij een A-pony. Is het al een heel ander verhaal. :j

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:37

Ah Lynn, maar dan hebben we elkaar verkeerd begrepen. Ik heb specifiek gezegd dat ik die BR-peesjes gezien had en dat ik dus wilde weten welke maat ik moest hebben voor een A-pony. Dus ik heb echt specifiek naar een product gevraagd dat zij verkopen.

Langs de andere kant: het maakt weinig verschil hoe je het interpreteert. Want als die BR-peesjes nu niet geschikt zijn voor een a-pony, en de klant zegt dan "Goh, hebben jullie dan niks anders", vind je dan niet dat Bol eigenlijk voor L U L staat als ze moeten toegeven geen idee te hebben? Terwijl ze toch producten verkopen uit die branche?

Ik vind het toch een interessante redenering van jou: waarom komt Bol ermee weg minder productkennis te hebben dan een ruitersportzaak?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:38

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:40

Maar vragen welke maat peesbeschermers je nodig hebt voor een A-pony is toch exact hetzelfde als vragen of een bepaald formaat drinkbak geschikt is voor een hond met een brede neus? En toch ook hetzelfde als vragen welke maat halsband geschikt is voor een bepaald ras? Ik zie daar persoonlijk niet veel verschil in... Je probeert zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de vraag van de klant en als je een bepaald artikel niet voldoet, dien je ook voldoende kennis te hebben om een eventueel alternatief aan te kunnen bieden.

Ik vind het anders wanneer ze zou vragen "zouden die roze peesbeschermers wel mooi staan bij mijn bruine paard?" :+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:44

Zakje kattensnoepjes, in de winkel 1,50.. op de site hetzelfde aantal gram 5/6 euro. ehhh. :+

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:45

OEHH ik heb nog een Bol.com waardebon van m'n werk. Nu kan ik hem inwisselen :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:48

ik zou wel even op de prijs letten , sommige dingen zijn echt
belachelijk duur als je het met andere webwinkels vergelijkt !