Nieuwe Breyer modellen voor 2004

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 15:41

Heb je ook fotootjes van de nieuwe classics voor dit jaar? Ik zoek nog een paardje voor in mijn miniatuurstal (1:12) en vind de serie van dit jaar niet zo!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 15:48

Dit is een sneak preview...de rest van de lijk komt ergens in December of Januari.

Ik heb wel een paar classics waar ik vanaf zou willen...PB me maar!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:36

Cassidy, heb je ook foto's van je hele collectie? (of een groot gedeelte ervan). Ik vind dat altijd wel leuk om te zien, van Hp heb ik een gedeelte op de site gezien. En als ik af en toe die folders van het Breyerfest in Kentucky bekijk, dan staan ze rij na rij achter elkaar op een tafel. echt veel altijd

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 16:51

Ik heb wel foto's maar die kan ik vanuit mijn werk niet op bokt plaatsen.
En als je op de site van HP kijkt, zie je bij de shows ook wat modellen van mij staan. Zal vanavond even kijken of ik de foto's kan plaatsen.

Horse Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:07

Jenna schreef:
Ow ik wil ook een Oberon Lovers

nou die is nog te koop hoor voor nog geen $ 50,- excl.

Horse Pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:09

DeesDeBest schreef:
Ik vind dat altijd wel leuk om te zien, van Hp heb ik een gedeelte op de site gezien.

Helaas klopt er niet vee meer van wat er op mijn site staat en wat ik als collectie heb. zal snel eens wat fototjes schieten en ze vernieuwen

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:13

Moet gauw Horse Pleasure maar weer pben of ze nog iets leuks voor me heeft Haha!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 17:16

wij kwamen met opruimen voor de verhuizing ook nog 2 breyers tegen. ooit als klein meisje van mijn tante in amerika opgestuurd gekregen.
een appaloosa sveulen en een bruin renpaard.
in het nieuwe huis hebben ze een leuk plekje gekregen.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:31

Ik zou heel graag een Lipizzanermodel willen hebben, maar degene die ik heb gezien in Wenen vond ik nou niet bepaald mooi Ze zouden er een moeten maken in een mooie levade of Capriool.....

Weet iemand of die te krijgen zijn????

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:56

Ik vind The Black Stallion nog steeds mooi; niet bijzonder, maar voor mij een speciale waarde

Mss schaf ik 'm ooit nog eens aan. Ik ga de nieuwe collectie ook nu meteen bekijken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 01:23

napoleon schreef:
Ik zou heel graag een Lipizzanermodel willen hebben, maar degene die ik heb gezien in Wenen vond ik nou niet bepaald mooi Ze zouden er een moeten maken in een mooie levade of Capriool.....

Weet iemand of die te krijgen zijn????

Er was er een te krijgen via Breyer in een levade. Is een wat ouder model, classic size. Ik heb hem in mijn verzameling, en zou er eventueel wel vanaf willen.

Deze dus, maar dan in het wit:

Afbeelding

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:12

Cassidy"]
[quote="Noureyev schreef:
Zou je een foto kunnen plaatsen van de UNICORN Cheese!

Zou hem grag willen zien *LOL*

U roept wij draaien:

Afbeelding

Model is classic size en porcelein.

Nog een Eenhoorn uit de serie van dit jaar:

Afbeelding
[/quote]

Hé hartelijk bedankt,

Wat zijn dit een PLAATJES Cheese! zeg.

Echt super.

Wat kost zo'n Oberon nou ongeveer Verward

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 10:39

Nu misschien van mij een hele domme vraag.... Behalve paardrijden heb ik als hobby miniaturen (en poppenhuizen) maken. En dan niet om mee te spelen, maar als verzamelaarsitem. Nu ben ik al tijden op zoek naar een mooi paard in de schaal 1:12, omdat dit dus de 'officiele' poppenhuis maat is. Zijn deze paardjes in die schaal te koop? En waar in Nederland zou je die kunnen kopen? Of is er een catalogus op zoiets van?
Het liefst wil ik een (koper)vos met 4 witte benen/voetjes en een kolletje, maar een ander mooi model is ook goed.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 11:20

Nee hoor, dat is helemaal geen domme vraag. De classic size van Breyer is poppenhuismaat, 1:12. Horse Pleasure heeft er hier een paar van te koop staan

[EA] Breyer model paarden te koop

en mocht er iets tussen staan wat je qua model aanstaat, maar niet qua kleur, kan ze ze wel voor je overschilderen.

Verder kun je ook even kijken op www.breyerhorses.com onder "Product Line" en dan "classics". N.a.v je beschrijving zou Jeremy het paardje zijn dat je zou moeten hebben. Dit model heb ik toevallig in mijn verzameling, en zou er eventueel afstand van willen doen....

Afbeelding

Er zijn heel veel mensen die poppenhuizen maken en miniaturen verzamelen. En daar dan ook de Breyer modellen voor gebruiken, koetsen maken, het tuig erbij maken, zadeltjes enz....

Kijk anders even hier:

http://www.themodelequestrian.com/model ... altack.htm

Dit is de groter maat van modelpaard. Hetzelfde bestaat in poppenhuisformaat....het is zoeken naar zadeltjes en hoofdstelletjes, maar er zijn op dat gebied genoeg mensen die op bestelling wat voor je kunnen maken.

En mijn hele collectie is alleen verzamelen (en okee, om mee te spelen, maar dan op hoog niveau)

In miniatuur kun je al je fantasieen kwijt, maar dat weet je natuurlijk zelf uit ervaring. Het is alleen wel zo dat je heel vaak, als je het over modelpaarden hebt, de mensen erg raar kijken, terwijl poppenhuizen en modeltreinen allang geaccepteerd zijn.

Afbeelding

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:42

Dacht je dat? Nou mij kijken ze nog steeds meewarig aan hoor met mijn poppenhuizen (wat trouwens niet eens echt 'huizen' zijn, maar bv. ook een Harry Potter kasteelkamer, een ruitershop etc...).
Het maken van tuig e.d. is dan ook voor mijn eigen rekening, schilderen trouwens ook (ik ben geen amateur meer op miniatuurgebied...Lachen) want dat is nou juist het leukste...
Ik ga vanavond eens lekker neuzen in dit onderwerp op de links die ik gekregen heb. Het is tenslotte bijna Sinterklaas....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 14:00

JollyJumper schreef:
Dacht je dat? Nou mij kijken ze nog steeds meewarig aan hoor met mijn poppenhuizen (wat trouwens niet eens echt 'huizen' zijn, maar bv. ook een Harry Potter kasteelkamer, een ruitershop etc...).

Mijn moeder heeft 6 poppenhuizen, en daar heb ik ook aan meegeholpen. Op het moment dat je aan een buitenstaander verteld wat voor een geld erin omgaat nemen ze het ineens serieus...Haha!. En dat is niet alleen bij de poppenhuizen zo, maar ook bij de modelpaarden...en bij de echte paarden ook.

Vreemd is dat toch he? Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 14:29

Noureyev"]
Wat kost zo'n Oberon nou ongeveer
[/quote][quote="Horse Pleasure"]
[/quote]

[quote="Cassidy schreef:
In miniatuur kun je al je fantasieen kwijt, maar dat weet je natuurlijk zelf uit ervaring. Het is alleen wel zo dat je heel vaak, als je het over modelpaarden hebt, de mensen erg raar kijken, terwijl poppenhuizen en modeltreinen allang geaccepteerd zijn.

me moeder vindt 't nog steeds stom na al die jaren. Wat moet je d'r nou mee zegt ze dan. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 15:18

Haha Dees, ik hoor mijn moeder. Met dat verschil dat ik naar die poppenhuizen van haar kan wijzen....

Maar toch, bij ieder nieuw model dat er binnen komt: heb je er nou alweer eentje gekocht? Haha!

Volgens mij moesten wij maar een keertje meeten....of kom je naar de volgende show?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 15:22

DeesDeBest"]
[quote="Noureyev"]Wat kost zo'n Oberon nou ongeveer
[/quote][quote="Horse Pleasure schreef:

De $50 is aanschafprijs. Er zijn er maar 5000 van gemaakt, op het moment dat ze bij Breyer uitverkocht zijn, schiet de prijs van de modellen op de tweedehands markt de lucht in. Bovendien moet je er altijd mee rekenen dat de modellen meestal uit Amerika moeten komen, dus tel er transport en invoer nog maar een keertje bij op.

Maar als je de $50 vergelijkt met de prijs van een ander porseleinen paardenbeeld (en dan vooral een correct en mooi paardenbeeld zoals Kaiser) is dat bedrag het meer dan waard, zelfs de prijzen op de tweedehandsmarkt zijn het waard. Helemaal voor een gelimiteerde editie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 15:38

Cassidy schreef:
Volgens mij moesten wij maar een keertje meeten....of kom je naar de volgende show?

Ik ben eigenlijk nog nooit op zo'n show geweest, maar 't lijkt me wel leuk om een keer te kijken en wie weet.. Wanneer is de volgende show ,de 10de & 11de juli of is er nog 1 eerder?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 15:42

Nee dat is de volgende show. En deze duurt dan 2 dagen i.p.v. 1...

Ik heb er echt zo'n zin in!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 23:41

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 10:47

DeesDeBest schreef:
hoeveel zijn er hier van gemaakt?

Goede vraag, denk van rond de 7.500 - 10.000. Ik kan niets in mijn documentatie vinden, zal het even op een modelpaarden forum navragen.

Sassje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 16:43

Dit zijn 2 paardjes van mij, ik weet niet of ze Breyer zijn, misschien dat de ''breyerkenners'' kunnen zeggen of ze wel of niet van breyer zijn

Afbeelding
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:40

De eerste denk ik niet