Papegara schreef:Op mijn vorige stalling (met 7 pensionklanten incl mijzelf) was het zo dat ik inderdaad vaak alleen was als ik op stal kwam. Heel soms was er iemand, maar die was dan net klaar als ik aan kwam. Alles alleen doen dus.
Nu ben ik sinds een klein weekje verhuisd naar een stalling op een kilometer afstand, hier hebben ze een hele grote club en is er altijd iemand! Variërend van kinderen van 10/11 jaar tot volwassene. Altijd gezellig dus, vooral omdat ik het (tot nu toe) met iedereen kan vinden.
Maar als je het vervelend vind is verhuizen dan geen optie, om het voor jezelf ook leuk te houden?
Het zijn niet mijn eigen paarden dus dat gaat helaas niet zomaar..
senna21 schreef:Ik kan me het goed voorstellen.
Paarden(sport) vind ik fantastisch, maar het is ook prettig om de sport samen met anderen te beleven.
Is er geen rijvereniging in de buurt die groepslessen aanbiedt of kun je een oproep plaatsen voor gezamenlijke lessen/buitenritten?
(ik vind het jammer dat veel rijverenigingen dat niet meer doen..)
Er is wel een rijvereniging. Maar dan moet ik de eigenaar vragen om me elke week naar les te brengen met de trailer, en dat vind ik wel veel gevraagd..
Tammy_ schreef:Hier het tegenovergestelde, ik sta op een stal met ruim 50 pensionpaarden, zeker vanaf een uur of 3 ben je nevernooit alleen. Als je rond 8u komt is het stervensdruk in de binnenbak dus als ik per se rond die tijd moet komen ga ik buiten rijden, kan niet zo goed tegen al die drukte, en poownie wordt er ook onrustig van als er al 10 paarden in de bak rijden.
ik ben juist een keer bij als ik alleen ben

(en dan kan ik het rijden, longeren of VD-en eens filmen zonder dat ik vreemd aangekeken word )
Buiten het rijden om vind ik het juist wel gezellig dat er veel mensen zijn op stal, er valt altijd wel wat te kletsen, even een kopje thee doen in de kantine, gezellig samen tuig poetsen, samen een rondje om de manege lopen met de paarden...
Ik kan me voorstellen dat dat ook irritant kan zijn ja. Met z'n tienen in de bak lijkt me ook geen pretje.. 
Toch nog wel veel mensen die het ook hebben dus. Woonden we maar wat dichter bij elkaar in de buurt heh?