In je eentje naar de paarden..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: In je eentje naar de paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:29

Hier nog iemand die altijd alleen is.
Mijn verzorgpaarden staan in de achtertuin van de eigenaren, en behalve eens een praatje maken met hen valt er niet veel te kletsen :n

Vind het niet erg, meestal kun je lekker je gang gaan en heb je ook geen pottenkijkers. Maar af en toe mis ik het wel eens hoor. Als je dan daar staat in de regen en de waterbak aan het vullen bent bijvoorbeeld...

Maar ach, als ik zie wat ik er voor terug krijg aan vrijheid heb ik het er wel voor over :j

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:34

Ik ben ook altijd alleen hoor! Vind het soms wel fijn, maar het is soms ook wel prettig om iemand om je heen te hebben of die even komt kijken of gezellig met je een buitenrit maakt. Mijn paarden staan wel aan huis, maar mijn vader is ook altijd aan het werk, dus die komt ook nooit een keer kijken. Ik gebruik de bak van mijn buurvrouw, die ligt een beetje achteraf, daar komt ook nooit iemand een keer kijken. Soms wil toch even dat er iemand bij is voor wat extra advies ;)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:35

Ik rij eigenlijk altijd alleen, ik heb maar 1 stalgenoot en meestal zorgen we ervoor dat we er niet tegelijk zijn zodat we de bak voor onszelf hebben. Soms is een van mijn bijrijdsters er om op mijn andere paard te rijden en ik moet zeggen dat ik dat altijd wel gezellig vind. Al merk ik wel dat ik dan meer praat en mijn paard minder hard aan het werk zet.
Ik mis het wel dat ik niet echt met iemand over de paarden kan praten. Soms ben je blij dat een oefening goed is gegaan en wil je dat iemand vertellen en dat kan dan niet. Maar verder vind ik het altijd wel fijn, ik heb alle ruimte en rust.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:38

Hier ook..
Heb voorheen verzorpaarden op een stalling bij een boer gehad, altijd leuk en gezellig. Aleen mn nieuwe verzorgpaarf staat bij mensen thuis, dus geen leuke en gezellige stalgenootjes om mee te kletsen.
Laatst weer bij mn oude stal langs geweest, en dan merk je pas hoeveel he dat eigenlijk mist...

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:40

De paarden staan op een boederij wel in een aparte stal maar ik doe alles alleen, natuurlijk gaan er wel eens vriendinnen mee of mijn zusje of moeder.
Ik vind het juist ook wel fijn dat er niet constants mensen om me heen zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:41

Ik heb zo'n beetje 6 jaar alles alleen gedaan. Ja, er was wel eens iemand aanwezig op het erf, maar niet met de paarden. Ik stond als enige pensionklant, deed de paarden van de staleigenaar uitmesten, zelf binnen/buiten zetten in de winter, rijden was er niemand aanwezig al vroeg ik mijn vader wel eens mee. Buitenritten altijd alleen, heeeel enkele keer met iemand uit de buurt. Zo af en toen een vriendin of mijn zus mee, maar 9 van de 10 keren gewoon alleen. Soms een beetje jammer, maar ik vond het ook geen probleem verder, ik vodn het ook wel heerlijk het hele gebeuren voor mij alleen!!

Nu ben ik sinds 5 maanden verhuisd, en volgens mij nog geen 1x voorgekomen dat ik niemand tegen kwam op stal. Dat was even wennen, maar vind het wel gezellig!!! Soms een beetje lastig, omdat ik gewend was het hele rijk voor mij alleen te hebben, nu moet ik wel eens wachten op de bak, of de bak delen, maar ik krijg er een hoop gezelligheid voor terug. Ik vond die 6 jaren alleen niet erg, maar nu ik met allemaal stalgenootjes sta vind ik dat ook wel heel fijn! Dingen bespreken, tips vragen, dingen samen doen etc. Ik heb in de afgelopen maanden sinds ik hier sta nog maar 2x een ritje buiten alleen gemaakt :))

Soms vid ik het wel te druk, in het weekend in de middag, dan word ik een beetje onrustig soms, maar dat komt niet vaak voor gelukkig :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:42

Ik kan me het goed voorstellen.
Paarden(sport) vind ik fantastisch, maar het is ook prettig om de sport samen met anderen te beleven.
Is er geen rijvereniging in de buurt die groepslessen aanbiedt of kun je een oproep plaatsen voor gezamenlijke lessen/buitenritten?
(ik vind het jammer dat veel rijverenigingen dat niet meer doen..)

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:42

ik ga er alleen naartoe maar er zijn bijna altrijd wel mensen, maar soms is alleen ook wel lekker na een drukke dag.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:47

Ja hier nog een :)

Mijn verzorgpaarden staan ook aan huis, en daardoor is er meestal niemand. Meestal vindt ik het
wel lekker om lekker alleen te zijn. Maar soms mis ik het ook wel eens, want buitenritten maak ik ook
alleen ;)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:50

Ik. Paarden staan aan huis, dus alles is altijd alleen. Soms vind ik het ook niet leuk maarja

xMoniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:52

ik ben áltijd alleen.. ik sta met mijn shet op een boerderij en daar is niemand anders, soms is dat zo irritand.. ik bedoel meestal. :(

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:52

Ik ben vaak alleen, of in ieder geval alleen met het paard bezig. Ookal staat Carrera op een grote pensionstal, er zijn altijd maar weinig mensen aanwezig. Af en toe maak ik wel eens een praatje, maar meestal heb ik de bak voor mezelf en ben ik ook alleen met Carrera bezig. Mis af en toe wel de gezelligheid van een drukke manege, maar aan de andere kant vind ik het fijn gewoon samen aan het werk te zijn.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:53

Hier het tegenovergestelde, ik sta op een stal met ruim 50 pensionpaarden, zeker vanaf een uur of 3 ben je nevernooit alleen. Als je rond 8u komt is het stervensdruk in de binnenbak dus als ik per se rond die tijd moet komen ga ik buiten rijden, kan niet zo goed tegen al die drukte, en poownie wordt er ook onrustig van als er al 10 paarden in de bak rijden.
ik ben juist een keer bij als ik alleen ben :)) (en dan kan ik het rijden, longeren of VD-en eens filmen zonder dat ik vreemd aangekeken word )

Buiten het rijden om vind ik het juist wel gezellig dat er veel mensen zijn op stal, er valt altijd wel wat te kletsen, even een kopje thee doen in de kantine, gezellig samen tuig poetsen, samen een rondje om de manege lopen met de paarden...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:02

Mijn paard staat op een kleinschallige pensionstal op een boerderij en het is er gezellig als er stalgenoten zijn maar er zijn ook momenten dat er geen stalgenoten zijn en ook dat is prima. Een perfecte mix dus van rustig en of met stalgenoten.

Heerlijk iedereen doet met plezier de paarden en komen dagelijks er de paarden verzorgen.

luckyluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:03

Inderdaad ,altijd alleen is niet leuk , sommige zeggen dat ze vaak alleen op stal zijn , maar dat is wat anders dan je paarden alleen te hebben. Bij hun komt af en toe nog een stalgenootje aanwaaien ,maar alleen is ook maar alleen .Maar ik zou ook voor geen goud op een pensionstal staan , veel te druk!! Dat dan ook wel weer.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:04

Papegara schreef:
Op mijn vorige stalling (met 7 pensionklanten incl mijzelf) was het zo dat ik inderdaad vaak alleen was als ik op stal kwam. Heel soms was er iemand, maar die was dan net klaar als ik aan kwam. Alles alleen doen dus.

Nu ben ik sinds een klein weekje verhuisd naar een stalling op een kilometer afstand, hier hebben ze een hele grote club en is er altijd iemand! Variërend van kinderen van 10/11 jaar tot volwassene. Altijd gezellig dus, vooral omdat ik het (tot nu toe) met iedereen kan vinden. :)

Maar als je het vervelend vind is verhuizen dan geen optie, om het voor jezelf ook leuk te houden?

Het zijn niet mijn eigen paarden dus dat gaat helaas niet zomaar..

senna21 schreef:
Ik kan me het goed voorstellen.
Paarden(sport) vind ik fantastisch, maar het is ook prettig om de sport samen met anderen te beleven.
Is er geen rijvereniging in de buurt die groepslessen aanbiedt of kun je een oproep plaatsen voor gezamenlijke lessen/buitenritten?
(ik vind het jammer dat veel rijverenigingen dat niet meer doen..)

Er is wel een rijvereniging. Maar dan moet ik de eigenaar vragen om me elke week naar les te brengen met de trailer, en dat vind ik wel veel gevraagd..

Tammy_ schreef:
Hier het tegenovergestelde, ik sta op een stal met ruim 50 pensionpaarden, zeker vanaf een uur of 3 ben je nevernooit alleen. Als je rond 8u komt is het stervensdruk in de binnenbak dus als ik per se rond die tijd moet komen ga ik buiten rijden, kan niet zo goed tegen al die drukte, en poownie wordt er ook onrustig van als er al 10 paarden in de bak rijden.
ik ben juist een keer bij als ik alleen ben :)) (en dan kan ik het rijden, longeren of VD-en eens filmen zonder dat ik vreemd aangekeken word )

Buiten het rijden om vind ik het juist wel gezellig dat er veel mensen zijn op stal, er valt altijd wel wat te kletsen, even een kopje thee doen in de kantine, gezellig samen tuig poetsen, samen een rondje om de manege lopen met de paarden...

Ik kan me voorstellen dat dat ook irritant kan zijn ja. Met z'n tienen in de bak lijkt me ook geen pretje.. :Y)

Toch nog wel veel mensen die het ook hebben dus. Woonden we maar wat dichter bij elkaar in de buurt heh? :D

manony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:07

Ik rij altijd alleen

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:07

Heel herkenbaar.. Ik heb zelf een stukje grond, en ik ben inderdaad ook altijd alleen. Bij tijd en wijle vind ik er ook geen bal aan. Mijn man moet in de wintermaanden verplicht 's avonds mee naar stal voor de laatste voerronde. En hij zorgt dat het hooi en stro op stal komt en dat mijn aanhanger met mest leeg word gemaakt.
Maar voor de rest ben ik altijd alleen doe ook alles alleen, en ook ik heb af en toe zoiets zou leuk zijn als hij of vriendinnen zouden komen kijken of kletsen.
Maar aan de andere kant als ik geen zin heb om te vegen of op te ruimen kan ik alles laten liggen.. Ik heb geen last van gezeur, geen gedoe, geen geroddel enz enz.
Ik moet eerlijk zeggen, ik zou het ook niet anders willen.. Beetje dubbel maar ik denk dat ik niet zou kunnen aarden op een pensionstal.. En met 4 paarden is dat ook niet echt haalbaar.

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:09

Ik ben ook een tijd alleen geweest, soms is het wel fijn, lekker geen gezeur, niemand die op je let.
Maar toch is er dan wel iets wat je dan mist.. Dat merk ik wel nu ik op een gezellige stal sta met veel mensen!

Is er geen andere optie voor je? Het is inderdaad vaak heel vervelend! Toen ik dat had ging ik toch altijd naar een stal, daar kwam ik toen veel vaker!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:10

Rijden en verzorgen doe ik het liefst alleen. Maar als ik klaar ben en aan de koffie ga vind ik het wel weer heel gezellig dat er anderen zijn.

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:13

Ik rijd ook redelijk vaak alleen, maar vind het juist heerlijk. Geen bekritiserende blikken of mensen die het beter denken te weten. :P

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:13

@Martine_R; ik woon wel redelijk dicht bij je haha ;)

Op een pensionstal lijkt me eigenlijk ook weer niks, haha. Het is wel gezelliger met anderen om je heen, maar dan zou ik denk ik het idee krijgen dat ik altijd bekeken wordt, haha. Dan is alleen zijn wel weer prettig, kun je lekker doen wat je wil, zonder dat je er op aangekeken wordt.
Allebei de kanten heeft weer zijn voor en nadelen ;)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:18

S_imonee schreef:
@Martine_R; ik woon wel redelijk dicht bij je haha ;)

Op een pensionstal lijkt me eigenlijk ook weer niks, haha. Het is wel gezelliger met anderen om je heen, maar dan zou ik denk ik het idee krijgen dat ik altijd bekeken wordt, haha. Dan is alleen zijn wel weer prettig, kun je lekker doen wat je wil, zonder dat je er op aangekeken wordt.
Allebei de kanten heeft weer zijn voor en nadelen ;)

Als je interesse hebt om samen eens een buitenritje te doen mag je 't altijd zeggen :D

Op een kleinschalige pensionstal lijkt me juist wel gezellig.. met mensen waar je goed mee op kunt schieten althans.
De kans dat er een betweter tussen zit bestaat natuurlijk ook altijd, maar daar heb ik lekker schijt aan haha :+

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:23

Ik ben ook altijd maar alleen. Pony's staan bij familie, die me dan helpt om eerst te longeren enzo of de pony vast houdt als ik haar opzadel. Maar vind het wel erg jammer dat ik niet echt een paardenvriendin heb, samen op buitenrit gaan enzo lijkt me erg leuk. Twee vriendinnen van mij zaten ook op paardrijden, maar hebben nu geen tijd meer door werk/studie.
Ik vind er dus niet zoveel aan om altijd maar alleen te zijn. En als je met meedere personen bent gaat het soms ook sneller, als mijn pony zich weer een keer niet laat pakken.
Ik heb er wel eens over nagedacht om naar een pensionstal te gaan, maar die zijn duur en een beetje zonde als je de luxe hebt dat je gratis stalling hebt bij familie. Wel eens iemand gehad hier die me hielp enzo, maar die kwam na een paar keer niet meer.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:26

Ik ben bijna nooit alleen op stal en vind het wel gezellig om zo met iemand te kletsen! Radio aan op de achtergrond, heerlijk!
Heb vroeger altijd op een heel drukke manege gereden. Zat er vaak het hele weekend om plezier te maken met m'n vriendinnen. Toen ik m'n nieuwe pony kreeg en die bij oom aan huis kwam staan viel ik een beetje in een zwart gat. Dat was gewoon poetsen, opzadelen, rijden en weer naar huis. Ik ben het type persoon dat sociaal contact nodig heeft. :j