Welke kruising jouw interesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:57

dat is dezelfde pony en grullo van kleur zelfde als mijn konik alleen dan een tint donkerder, inderdaad jammer van de littekens

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:04

Fiffill schreef:
Dat is toch gewoon hetzelfde paard?

Grappig om te zien dat ze vooral erg veel van de Arabier hebben meegekregen, die je laat zien iig dan.

opzich is dat niet zo raar, de bouw van de konik komt aardig overeen met een arabier, tenminste de ranke types(zoals ze imo horen te zijn)
mijn konik verschilt qua bouw niet veel van het paardje in de eerste link

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:10

maar qua lange benen en de staartimplant is het echt een arabier, wat jouw/ de konik dan weer niet heeft. en volgens mij is de schoft ook hoger, waar jouw paardje meer een rechte rug heeft.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:19

ik vind andalusiers en hackneys heel mooi. thuis heb ik een anda x kwpn tg met hackney bloed staan. deze kruizing is mooi uitgepakt. de uiterlijk en karakter trekjes van een anda en de bewegingen van de kwpn. maar in de bewegingen zie je ook duidelijk hackney voorbij komen. wel een erg sensibel en eenkennig paardje maar wel ee. karakter van goud! :-)

ik heb wel vaker van deze kruizingen op internet zien staan en dan staat erbij: verkoop wegens het niet klikken ussen ruiter en paard. vind ik wel jammer maar begrijp het ook wel. ik he regelmatig miscommenicaties gehad met mijn pony, effe halthouden e. rustig worden en veel praten dan is het daarna wel opgelost. mijn pony reageert ook verschrikkelijk op mijn lichaamshouding, dat speelt natuurlijk ook mee.

Team_Sublime

Re: Welke kruising jouw interesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:19

ik had trouwens ook een kruising tussen een haflinger en een lippizaner dit was zo'n mooibeest!

hier een foto
Afbeelding

ook een kruising haflinger x arabier
Afbeelding
linker is de mama haflinger. de rechter is de dochter !
hier van de zijkant
Afbeelding

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:22

Ik heb grofweg een kruising connemara X engels volbloed
Moeder is connemara
vader is 3/4 EV en 1/4 warmbloed
Hij is sgw gefokt, moest snel, koelbloedig en hard zijn, kan ook fantastisch springen, heeft Z dressuur gelopen en Z gesprongen, maar is nooit uitgebracht in de sgw ivm gebrek aan fanatieke amazone...
Hij heeft nu een carrièreswitch gemaakt naar de endurance wat hij tot nu toe erg goed doet.
In 1 seizoen (=maart t/m oktober) van klasse 1 (=25 km) naar klasse 3 (wedstrijd was 80 km) gegaan zonder problemen.
Wat vooral opvalt is z'n goede hart wat resulteert in lage hartslagwaardes en snelle hersteltijd.
En z'n karakter heeft ie van z'n connemara moeder, super betrouwbaar, zeer rustig maar heel fel als het moet. :D

Ben dus erg trots op m'n kruising...en denk dat het ook wel een goede combi is.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:23

Arashah schreef:
ik vind andalusiers en hackneys heel mooi. thuis heb ik een anda x kwpn tg met hackney bloed staan. deze kruizing is mooi uitgepakt.

is dat de grijze in je profiel? leuke kruising en fijn dat je goed met hem overweg kan. Het is geen kruising waar je snel aan zou denken, maar die dus welk goed uit kan pakken.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:28

ja dat is die kruising, ik had hem gekocht als veulentje. en weet je wat ik het leukste vind aan hem? hij wordt niet wit!! godzijdank! het is een roodschimmeltje, je kunt dat bij hem alleen aan de oren zien. voor de rest is hij vrijs met soms wag wit. ik kan altijd wel aa. hem zien hoe het weer gaat worden. zoals nu is hij heel donker, dag betekend dat het weer behoorlijk kouder gaat worden.
Laatst bijgewerkt door Arashah op 03-01-13 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:28

set_elkol schreef:
maar qua lange benen en de staartimplant is het echt een arabier, wat jouw/ de konik dan weer niet heeft. en volgens mij is de schoft ook hoger, waar jouw paardje meer een rechte rug heeft.

mijn konik heeft anders behoorlijk lange benenen haar rug lijkt op die foto rechter dan dat hij is http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... 9dbc5a.jpg
er zit uiteraard wel verschil tussen maar in grote lijnen komen ze toch aardig overeen (rondgeribt, korte rug, smalle schouders, kippenkontje :+)

het gaat me er vooral om dat veel mensen denken dat koniks brede koudbloeden zijn vergelijkbaar met een fjord en dat is dus niet zo, het zijn smalle warmbloeden en ze bezitten ook al arabisch bloed

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:29

Dat denk ik niet hoor. Zag het op die foto's ook vooral goed terug in bijv het hoofd.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:33

ik denk het ook niet, zou een Konik nooit vergelijken met een Fjord! Ze zijn inderdaad ranker en smaller.Ik zie op de foto die je nu plaatst inderdaad dat de benen en rug anders zijn dan op je eerste foto, zo zie je maar dat je van 1 foto niks kan beoordelen :Y) de fantastische uiterlijke kenmerken die je noemt heeft mijn arabier ook, haha.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:34

die haflinger x arabier is ook heel mooi!

manouk113

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:35

Ik ben zelf trotse eigenaar van een kruising haflinger x fries. Ik ben haar toevallig bij een handelaar tegengekomen en het was liefde op het eerste gezicht. Echt een hele leuke kruising met de goede eigenschappen van beide rassen. Wat voller gebouwd als de meeste friezen, maar weer niet zo eigenwijs als een haflinger.
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:53

Fiffill schreef:
Dat denk ik niet hoor. Zag het op die foto's ook vooral goed terug in bijv het hoofd.

een van de redenen waarom ik graag met een arab zou willen kruizen, om haar bolle hoofd wat te verfijnen :))

ik heb hier overigens ook een kruising fries/merens staan, wat absoluut niet mijn type paard is maar als kruising vind ik hem wel goed gelukt, hij heeft een mooier koppie dan een fries(sorry voor de friezen liefhebbers maar ik vind friezen over het algemeen hele lelijke hoofden hebben) is wat meer 'paard' dan een merens met een mooi maatje (zo'n 1,50m groter hoeft voor mij niet)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:57

Arashah schreef:
ja dat is die kruising, ik had hem gekocht als veulentje. en weet je wat ik het leukste vind aan hem? hij wordt niet wit!! godzijdank! het is een roodschimmeltje, je kunt dat bij hem alleen aan de oren zien. voor de rest is hij vrijs met soms wag wit. ik kan altijd wel aa. hem zien hoe het weer gaat worden. zoals nu is hij heel donker, dag betekend dat het weer behoorlijk kouder gaat worden.

ik wil je niet al te erg teleurstellen maar elke schimmel wordt altijd witter door de jaren heen, als hij nog maar 4 is dan wordt hij ooit wel wit! (behalve als hij een roan is of stekelharig ofzo)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:41

Damn, wat zijn die Konik-arabs gaaf..
Niet gedacht dat er zulke mooie paardjes uit zouden rollen.
Als ik een konik zou hebben, zou ik haar ook zeker laten dekken door een arab.
Hoe hoog is Wolf? Meeste Koniks worden niet zo groot dacht ik?

@ Manouk: Die van jou is ook erg leuk. Wat een lief koppie

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:03

de meeste koniks zitten tussen de 1,35 en 1,40
Wolf is nu ongeveer 1,40 maar nog groeiende, ik denk dat er nog 2 a 3 cm bij komt
in Duitsland is de konik veel populairder als rijpaard en daar zie je dus veel meer die tussen de 1,40 en 1,45 zitten en soms zelfs groter

ik ben zelf niet zo groot dus voor mij is ze groot zat maar als er een veulen komt dan wil ik wel iets groter fokken zodat mijn vriend er ook nog op zou passen

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:04

Laatst bijgewerkt door Avalon87 op 03-01-13 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:05

@Arashah, je paardje is erg gaaf maar zoals set_elkol al zei, hij gaat wel degelijk wit worden. De ene schimmel word sneller wit dan de ander maar ze worden echt allemaal uiteindelijk wit(of vliegenschimmel)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:06

@shadow

zoo die lijkt op de fjord x arabier die ik verzorgd heb in 2009 !:)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:08

shadow19871 schreef:
http://i1145.photobucket.com/albums/o51 ... -kopie.jpg

Nog even een plaatje van mijn fjord x arabier :)
Ik vind dat ze haar koppie meer van de arab heeft. De rest van haar bouw is toch wat steviger. karakter hangt er tussenin :)

Kleine vriendShadow op de foto is trouwens 3kwart welsh en 1 kwart arabier. De maat heeft hij helaas van de welsh
je kunt beide rassen er heel duidelijk in zien, leuk dier :D

XxDeemsx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:09

fries x Arabier. lijkt me interessant
maar dat bestaat al :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:11

Ah die konik-Arab is gaaf zeg.

Een heel mooie kruising hoor.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:12

ravvie schreef:
@shadow

zoo die lijkt op de fjord x arabier die ik verzorgd heb in 2009 !:)

Waar was dat ergens?
Zou zomaar kunnen, maar toen was ze pas 2 :)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:15

ijsselstein :P maar het is niet dezelfde mijne had een kolletje :o hij/zij was wel jong ( ja ben vergeten of het een merrie of een ruin was hahah XD) maar denkt niet dat het hem is . dit was de mijne http://www.youtube.com/watch?v=YwMcRb5f6Ks