Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
donna123 schreef:Niet? Er zijn paarden die afhankelijk zijn van hoefijzers wegens medische redenen.Hoefijzers is helemaal niet nodig joh!
donna123 schreef:Heel verstandig om dan geen pony te kopen, je moet namelijk zeker weten dat je er genoeg tijd voor hebt.Ten eerste kan ik nog geen baan krijgen en ten tweede eigenlijk wil mijn moeder ook een paard maar omdat zij DENKT dat ze er de tijd niet voor heeft koopt ze geen pony.
animalwoman schreef:wacht tot je oud genoeg bent voor een baan en spaar voor je eigen paard
zodra je oud genoeg bent ben je ook verstandiger en weet je meer
ik wou ook altijd een eigen paard maar heb er nooit geld voor gehad ben nu 20 en droom is er nog steeds
ik wacht gewoon op het juiste moment en dat komt heus wel
ga bijvoorbeeld eerst een paard leasen dan is hij zo goed als voor jou en dan weet je hoe het is om er 7 dagen pw voor te zorgen maar dan heb je de kosten nog niet van de dierenarts, hoefsmid, voer, stalling en ga zo maar door en zo leer je ook ik vind dat je eerst met een leasepaard moet beginnen voor een eigen want daardoor leer je meer en merk je of je het wel aankan om 24 uur per dag 7 dagen per week voor een eigen paard te zorgen
Anoniem schreef:Mijn dochtertje was net 8 toen ze haar eigen pony kreeg. Eerst heeft ze een jaar moeten bewijzen dat ze het echt wilde. Dit betekende 7 dagen per week met mij mee naar stal, alle werkjes doen die ze voor haar eigen pony ook zou moeten doen en veel rijlessen nemen, om klaar te zijn voor een eigen pony. Mijn dochtertje heeft iedere week priveles gekregen en moest de hele week oefenen op een superbraaf trekpaard ( ja dat kan echt, maar dit paard was echt super ). Na geen enkele dag overgeslagen te hebben ( of met een lang gezicht meegegaan te zijn ) zijn we op zoek gegaan naar een voor haar geschikte pony. Dit is uiteindelijk een Tinker geworden. Die zomervakantie dat haar Tinker arriveerde is ze drie keer per week om zeven uur op moeten staan ( 6 weken lang ) om vanaf ons vakantieadres thuis rijlessen te volgen (een uur heen en een uur terug voor een half uurtje les ) om goed haar pony te leren kennen. Ook dit zonder enig probleem. Nu zijn we twee jaar verder en nog steeds gaat ze iedere dag naar haar pony, sterker nog, ik moet het niet wagen een dagje over te slaan. Verder heeft ze alle theorie die over paarden te vinden was gelezen. Verzorging, ziektes etc.
Daarnaast heeft ze een jaar lang de hoefsmid moeten betalen van haar zakgeld, al haar zakgeld ging hier aan op, terwijl ze heus wel zag dat haar broertje er andere dingen van kon kopen.
Vraag is, heb jij bovenstaande er voor over en de tijd ( gemiddels is mijn dochtertje twee uur per dag op stal en dan hoeft ze nog niet de stal te mesten ), bovendien de ervaring om zelf een pony te kunnen verzorgen, vervoer naar je stalling toe etc.?
Dan de kosten. Wij staan op een relatief dure stalling (350 euro ), maar een gemiddelde van 200-250 euro per maand kost het al gauw. Ik betaal 53 euro aan de ziektekostenverzekering per maand en 1 keer per 6 tot 8 weken 30 euro voor de hoefsmid ( alleen bekappen ), ga je voor hoefijzers dan is het al gauw 90 euro. Ontworming 1 keer per 3 maanden 16,75. Inenting een keer per jaar 40.00. Tandarts ( wordt niet door de verzekering vergoed ) 1 x per jaar 150 euro.
Dan nog de aanschaf van al je spullen, zelfs al zou je dat van marktplaats afhalen, het is toch een heel bedrag. En dan ben ik vast nog een heleboel dingen vergeten.
Ik wens je succes, maar kinderen denken al gauw dat hun ouders geld zat hebben, ik kan je vertellen dat ik een heleboel moet laten om dit mijn dochtertje te gunnen, wat ik met liefde doe, maar verkijk je niet op de rijkdom van je ouders, ook zij hebben geen geldboom in de tuin denk ik.
jumerenik schreef:Anoniem schreef:Mijn dochtertje was net 8 toen ze haar eigen pony kreeg. Eerst heeft ze een jaar moeten bewijzen dat ze het echt wilde. Dit betekende 7 dagen per week met mij mee naar stal, alle werkjes doen die ze voor haar eigen pony ook zou moeten doen en veel rijlessen nemen, om klaar te zijn voor een eigen pony. Mijn dochtertje heeft iedere week priveles gekregen en moest de hele week oefenen op een superbraaf trekpaard ( ja dat kan echt, maar dit paard was echt super ). Na geen enkele dag overgeslagen te hebben ( of met een lang gezicht meegegaan te zijn ) zijn we op zoek gegaan naar een voor haar geschikte pony. Dit is uiteindelijk een Tinker geworden. Die zomervakantie dat haar Tinker arriveerde is ze drie keer per week om zeven uur op moeten staan ( 6 weken lang ) om vanaf ons vakantieadres thuis rijlessen te volgen (een uur heen en een uur terug voor een half uurtje les ) om goed haar pony te leren kennen. Ook dit zonder enig probleem. Nu zijn we twee jaar verder en nog steeds gaat ze iedere dag naar haar pony, sterker nog, ik moet het niet wagen een dagje over te slaan. Verder heeft ze alle theorie die over paarden te vinden was gelezen. Verzorging, ziektes etc.
Daarnaast heeft ze een jaar lang de hoefsmid moeten betalen van haar zakgeld, al haar zakgeld ging hier aan op, terwijl ze heus wel zag dat haar broertje er andere dingen van kon kopen.
Vraag is, heb jij bovenstaande er voor over en de tijd ( gemiddels is mijn dochtertje twee uur per dag op stal en dan hoeft ze nog niet de stal te mesten ), bovendien de ervaring om zelf een pony te kunnen verzorgen, vervoer naar je stalling toe etc.?
Dan de kosten. Wij staan op een relatief dure stalling (350 euro ), maar een gemiddelde van 200-250 euro per maand kost het al gauw. Ik betaal 53 euro aan de ziektekostenverzekering per maand en 1 keer per 6 tot 8 weken 30 euro voor de hoefsmid ( alleen bekappen ), ga je voor hoefijzers dan is het al gauw 90 euro. Ontworming 1 keer per 3 maanden 16,75. Inenting een keer per jaar 40.00. Tandarts ( wordt niet door de verzekering vergoed ) 1 x per jaar 150 euro.
Dan nog de aanschaf van al je spullen, zelfs al zou je dat van marktplaats afhalen, het is toch een heel bedrag. En dan ben ik vast nog een heleboel dingen vergeten.
Ik wens je succes, maar kinderen denken al gauw dat hun ouders geld zat hebben, ik kan je vertellen dat ik een heleboel moet laten om dit mijn dochtertje te gunnen, wat ik met liefde doe, maar verkijk je niet op de rijkdom van je ouders, ook zij hebben geen geldboom in de tuin denk ik.
haha doet me aan iets denken
kind:mam mag ik 50 euro lenen??
moeder: echt niet geld groeit niet aan bomen
kind: waar is geld van gemaakt??
moeder: papier
kind: en waar is papier van gemaakt??
moeder: ..... .... ....
Arc_En_Ciel schreef:jumerenik schreef:haha doet me aan iets denken
kind:mam mag ik 50 euro lenen??
moeder: echt niet geld groeit niet aan bomen
kind: waar is geld van gemaakt??
moeder: papier
kind: en waar is papier van gemaakt??
moeder: ..... .... ....
Geld is niet van papier gemaakt
batfull schreef:Misschien als je een superleuk paardje vind waar jij én je moeder op kunnen rijden, dat ze dan wel overstag gaat. Anders is het gewoon jammer en moet je nog een paar jaartjes doorsparen !
MyHu schreef:batfull schreef:Misschien als je een superleuk paardje vind waar jij én je moeder op kunnen rijden, dat ze dan wel overstag gaat. Anders is het gewoon jammer en moet je nog een paar jaartjes doorsparen !
Wat als haar moeder haar heup heeft gebroken door een val? Bye bye droom...Dat was dus in mijn geval...
Sardis schreef:Xloveskanjer schreef:Dus omdat jij per se een pony wil, moeten je ouders maar kei hard werken?
Ten eerste kan ik nog geen baan krijgen en ten tweede eigenlijk wil mijn moeder ook een paard maar omdat zij DENKT dat ze er de tijd niet voor heeft koopt ze geen pony.
Citaat:hee beste bokkers
ik wil ook heel graag een paard
ik ben 14 jaar
en ik rij al 10 jaar
1 jaar 3 verzorgpaarden gehad en daarna nog een verzorgpaard gehad die zwanger was (L)
ik ga kranten wijk doen 1 x in de week na school als er wat vrij is
of 2 x in de week en invallen voor andere mensen
ongeveer 80 euro per maand ik krijg 16 euro zakgeld pm
dat is al genoeg voor de stalling want ik heb een stalling in de buurt gevonden voor 85 pm met eten en alles er bij
ik ga ook opassen nog veel meer heb er alles voor over
ook zou ik een gratis paard kunnen krijgen met toebehoren ( super leuk paardje)
ik zou aleen in het bos gaan rijden dus hoeft het paard toch geen hoefijzers?
aleen bekappen ongeveer om de 3 maand d8 ik? ongeveer 30 euro? en het is een arabier dus met sterke hoefen
paarden tanders ongeveer 1 x per jaar heb ik gehoord en als het niks heeft dan is het gratis bij sommige paarden tandartsen
ook zou er dan mischien iedere maandag een meisje op mogen rijden voor 10 euro nog best goedkoop
ja ik weet het het ik vind het zelf ook banketstaaf dat mensen er voor moeten betalen maarja ik wil mijn paardje wel goed kunnen onderhouden
hoe ik alles heb berkent zou ik dan alles kunnen betalen?
maar nu nog de dierenarts kosten ik heb dan ook nog geld over per maand (best veel) dan zou ik dat in een spaarpot kunnen doen voor de dierenarts kosten