JAGERS !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:50

Je weet duidelijk niet waar je over praat

MoNzA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:55

ik vind het maar stom.. Boos! Boos! ook lopen er geen honden en poezen.. Boos! ik ging naar vlaadingen toe en toen zag ik ook op weilandjes allemaal jagers..!!!!! ik vind dat echt zielig!! Boos! Huilen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:02

Billy schreef:

Nee dat weet niemand, behalve jij. Blauw oog Gaaaap

Ik snap best dat als er teveel konijnen zijn iod dat dat aantal terug moet worden gebracht, maar schiet ze dan in 1x dood en niet zo half/half.
En katten moeten ze met de poten vanaf blijven, die zijn gewoon van iemand. Boos! Dat is nog wel erger misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:04

Billy schreef:

Tja, Ineke sommige mensen weten nu eenmaal niet waar ze het over hebben en weigeren naar argumenten van andere te luistreren.
Valt me op dat de argumenten nooit verder komen dan zielig (een paard 22 uur per dag in een box van 3x3 is niet zielig Scheve mond ), ze doen het voor hun plezier (moet je het dan door iemand met tegenzin laten doen Verward ) en de natuur regelt het zelf wel (alsof Nederland nog echte natuur heeft).

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:41

Ach, ze zijn nog nooit mee op jacht geweest en hebben geen idee hoe dat werkelijk gaat.
Ik was heel vroeger ook zo, maar toen werd ik een keer uitgenodigd om een keer mee te gaan drijven, en toen kwam ik erachter dat jagen heel wat anders was als alles neerknallen wat er voor je loop komt.
Misschien is dat een tip voor de anti's om eens een eerlijk gesprek aan te gaan met een jager of drijver of pickerup, zonder vooroordelen.
Misschien dat ze er dan toch anders over gaan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:28

Hier in het bos loopt een groep reeen en ja, daar wordt ieder jaar een deel van afgeschoten. Omdat er geen natuurlijke vijanden meer zijn is dit m.i. niet meer dan logisch. De jagers die ik gesproken heb, weten precies hoeveel er geboren zijn en hoeveel er dan geschoten moeten worden om de groep een overlevingskans te geven in de winter. Ze houden, buiten het jachtseizoen, het bos in orde zodat er genoeg voedsel overblijft.
En de vossen? Als niemand in de buurt nog kippen kan houden omdat er vossen zijn, dan zijn er blijkbaar teveel vossen. De enige vijand van de vos is de jager en dus... wordt er op vossen gejaagd. Wat is er nou zieliger? Eén dode vos of 17 dode kippen?
Die katten dan nog even. Bij ons in het bos lopen enorm veel verwilderde en wilde katten rond en komt het af en toe dus ook voor dat er een kat geschoten wordt. Er wordt echter niet speciaal op gejaagd.
Vroeger was ik tegen de jacht, maar een goed gesprek kan veel vooroordelen wegnemen....

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:09

Marreke schreef:
Omdat er geen natuurlijke vijanden meer zijn is dit m.i. niet meer dan logisch.

Die katten dan nog even. Bij ons in het bos lopen enorm veel verwilderde en wilde katten rond en komt het af en toe dus ook voor dat er een kat geschoten wordt. Er wordt echter niet speciaal op gejaagd.

.

Er zijn geen natuurlijke vijanden meer omdat we die eerst allemaal doodgeschoten hebben! Ik woon ook aan de rand van het bos, en ik kan me op zich eigenlijk niet zo heel druk maken over de jacht (in de zin van dat de dieren die geschoten worden iig niet in een kooi zijn grootgebracht)...MAAR WEL als ze op Zondag morgen om 6:00 uur al naast mijn huis beginnen te knallen!! Ik maak me zorgen over mijn paarden en andere huisdieren.

En dan nog over die katten, ik heb er zelf 5 en ik ben daar erg aan gehecht. Ik hou ze angstvallig binnen s'morgens als het knal-ritueel begint. Een van mijn buren zijn katten is WEL door jagers vermoord. Een van mijn katten heeft "iets" bij zijn knie zitten, onder de huid, mijn DA denkt dat het hagel is. Verder gaan er veel katten "vermist" bij ons in de straat. Een paar honderd meter verderop wonen vrienden van mij, hun kat is een x thuisgekomen met een strop van nijlondraad rond zijn nek. Nu zul je misschien zeggen, dat waren stropers, maar dat kan mij persoonlijk niet schelen! stropers of jagers doden beide dieren voor hun eigen lol. Hoe gaan ze trouwens onderscheid maken tussen mijn katten of een zwerfkat ??. Als er zoveel zwerfkatten bij jouw in de buurt zijn, dan houdt dat in dat ze wel voldoende voedsel kunnen vinden (konijnen?) dus misschien hebben die katten wel de rol van de vos overgenomen-nu die er in veel streken niet meer is (hier iig niet)

1 van mijn exvrienden jaagde ook, ik heb hem dat nooit verboden of iets van gezegd. Hij is destijds uit zichzelf gestopt omdat hij zag hoe ik met dieren omging. Hij was altijd al een dierenvriend, maar dat jagen werd toch anders beleeft denk ik. Achteraf vond hij het stom en nutteloos dat hij er ooit aan mee gedaan heeft, het sociale aspect was waarschijnlijk de grootste drijfveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:38

Mist schreef:

Hoe gaan ze trouwens onderscheid maken tussen mijn katten of een zwerfkat ??. Als er zoveel zwerfkatten bij jouw in de buurt zijn, dan houdt dat in dat ze wel voldoende voedsel kunnen vinden (konijnen?) dus misschien hebben die katten wel de rol van de vos overgenomen-nu die er in veel streken niet meer is (hier iig niet)

Mijn katten hebben een bandje met belletje om.
Eten is hier in overvloed voor verwilderde katten, want bijna iedereen heeft een composthoop. Die katten hebben zeker niet de rol van de vos overgenomen, want volgens mij moorden katten geen kippenhokken uit zonder de "buit" mee te nemen. Er waren ook pootafdrukken van een vos gevonden, dus er zijn hier nog wel degelijk vossen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:50

Marreke"]
[quote="Mist schreef:

Hoe gaan ze trouwens onderscheid maken tussen mijn katten of een zwerfkat ??. Als er zoveel zwerfkatten bij jouw in de buurt zijn, dan houdt dat in dat ze wel voldoende voedsel kunnen vinden (konijnen?) dus misschien hebben die katten wel de rol van de vos overgenomen-nu die er in veel streken niet meer is (hier iig niet)

Mijn katten hebben een bandje met belletje om.
.
[/quote]

Denk je dat die jagers zien dat een kat een halsband + belletje aan heeft op 100m afstand (of meer) ?

Ik doe mijn katten sowieso geen halsband om, veel te gevaarlijk als ze ergens achter blijven haken (ik heb een stel behoorlijke sukkels Haha! ) Ik voer ook de vogels bij in mijn tuin....als vermaak voor de katten, die kijken deuzig toe vanaf de veranda...ze hebben nog nooit een vogel gevangen....moeten ze ook niet proberen...gelijk enkeltje asiel (geintje Knipoog )

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:05

Je hebt jagers en HOBBY jagers.

Bij die laatste horen o/a leden van het koningshuis, die gaan dan voor de lol jagen.
Dat is dus iets wat er bij mij niet ingaat.

Jagers die schieten om een soort instand te houden of te beperken vind ik wel okay, daar heb ik geen moeite mee.

En dan die katten.
Misschien moeten ze eens speciale dagen instellen om die beesten te vangen(schieten? ).
Iedereen zijn eigen katten binnen houden, boerderijkatten opsluiten in de schuur dan moet dat toch lukken.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:40

Cowgirl schreef:
Je hebt jagers en HOBBY jagers.

Bij die laatste horen o/a leden van het koningshuis, die gaan dan voor de lol jagen.
Dat is dus iets wat er bij mij niet ingaat.

Jagers die schieten om een soort instand te houden of te beperken vind ik wel okay, daar heb ik geen moeite mee.

En dan die katten.
Misschien moeten ze eens speciale dagen instellen om die beesten te vangen(schieten? ).
Iedereen zijn eigen katten binnen houden, boerderijkatten opsluiten in de schuur dan moet dat toch lukken.

je hebt jagers en jachtopzieners, en in mijn ogen zijn jachtopzieners de enige die met enig beleid jagen. Ik wordt er misselijk van als ik 7-8 volwassen mannen in een sloot zie staan om op 1 konijn te schieten. als ik op dat moment voorbij kom met mijn paard, dan zal ik het ook niet nalaten ze te vertellen hoe stoer ze wel niet zijn.

Waar mijn ouders wonen wordt ook gejaagd, de fazanten worden uitgezet, dat weet ik 100% zeker want ze zijn bijna tam! Als er gejaagd wordt zitten die fazanten bij mijn ouders in de tuin (waar ze ook elke dag te eten krijgen-wat wilde fazanten dus nooit zouden doen). Ik heb trouwens ook eens meegemaakt, toen ik nog thuis woonde dat ik, terwijl ik de wei aan het uitmesten was, en ze aan het jagen waren, een fazant, totaal uitgeput, ineens voor mijn neus stond. Ik heb het dier opgepakt en in een donker hok gezet om bij te komen. Waarna ik terug naar de wei ging, totdat mijn moeder mij riep "je hebt bezoek!" stonden daar +- 6 jagers aan de poort die "hun" fazant opeisden *LOL* Ik heb de heren toen duidelijk gemaakt, dat, aangezien ik een actief lid ben van de DB, ik niet van plan was de fazant- die op mijn eigen terrein was, op te geven. Ik heb gezegd dat hij NIET aangeschoten was, en dat ik hem, als hij weer op sterkte was, ik hem uit zou zetten, en zij het nog een keer zouden mogen proberen.

Wat die wilde katten betreft, waar komen die vandaan ? van mensen die te beroerd zijn om hun katten te steraliseren of te castreren, of mensen die ze ergens dumpen. Als je in Nederland aan het asiel vraagt of ze ze willen vangen (middels vangkooien) dan doen ze dat (hier- in Belgie, weet ik niet hoe dat werkt)
Ik heb ook zelf 3 zwerfkatten in huis genomen (de andere 2 komen uit het asiel) en ik kan daarom onder geen enkele voorwaarde accepteren dat ze zomaar afgeschoten worden. Dat is een probleem dat "we" zelf gecreeerd hebben, evenals het feit dat in sommige streken, geen vossen meer hebben die de konijnen populatie in stand houden.

overigens, als ik in het dorp rijdt waar ik vroeger gewoond heb, zie je daar (in de bebouwde kom) meer konijnen dan ik hier zie als ik in het bos rij. In de 3 jaar dat ik hier woon (aan de rand van het bos) heb ik misschien 2-3 konijnen gezien en 1 haas.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:49

Euh, ik weet niet hoe dat bij jullie zit met de zielige konijntjes, maar bij ons hebben ze allemaal weer die pokke ziekte te pakken...Ik vind het dan dus veel vriendelijker om hem af te maken (laat ik het maar zo zeggen) dan hem een beetje overal tegenop te laten huppelen omdat de hele motoriek van dat dier aangetast is...

Wat ook zo grappig was hier, toen de vossenjacht verboden werd, dat er ineens maar barweinig hazen waren. Na een jaar werd de jacht hier weer geopend (en mocht er "met mate" geschoten worden) en 'ploink' ineens weer een hele zooi hazen dit jaar, waarvan de stand overigens weer keurig bij gewerkt is met de drijfjachten Lachen .

Als iemand mij kan bewijzen dat de natuur op eigen kracht kan leven: let me know, maar kom alstjeblieft niet aanzetten met van die "natuurparken-bullshit" want ook daar wordt gewoon beheerd!!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:50

Als jullie fazanten bijvoeren, is het geen wonder dat die dieren tam worden. Dan zullen ze ook niet bang zijn voor jagers.
In Nederland mogen er geen dieren uitgezet worden. De jagers (verschillende combinaties) waarmee ik gejaagd heb, zouden dit ook nooitdoen, die houden van eerlijk jagen.
Wij maken nl verschil tussen jagers en schieters.
Schieters die fazanten en ander wild uitzetten, raken als ze betrapt worden, hun jachtvergunning kwijt, en krijgen als bonus een flinke boete. Hetzelfde geldt voor jagers die zich op andere manieren niet aan d jachtwet houden, bijv omdat ze gif neerleggen of omdat ze beschermde soorten schieten.
Goede jagers zullen zich niet met dit soort praktijken bezig houden, en daarmee zou ik ook niet willen jagen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:01

Billy schreef:
Als jullie fazanten bijvoeren, is het geen wonder dat die dieren tam worden. Dan zullen ze ook niet bang zijn voor jagers.
In Nederland mogen er geen dieren uitgezet worden. De jagers (verschillende combinaties) waarmee ik gejaagd heb, zouden dit ook nooitdoen, die houden van eerlijk jagen.
Wij maken nl verschil tussen jagers en schieters.
Schieters die fazanten en ander wild uitzetten, raken als ze betrapt worden, hun jachtvergunning kwijt, en krijgen als bonus een flinke boete. Hetzelfde geldt voor jagers die zich op andere manieren niet aan d jachtwet houden, bijv omdat ze gif neerleggen of omdat ze beschermde soorten schieten.
Goede jagers zullen zich niet met dit soort praktijken bezig houden, en daarmee zou ik ook niet willen jagen.

wilde fazanten komen niet bij huizen in de buurt- die kun je niet bijvoeren! alleen fazanten die "ons" voer gewend zijn komen eten! vandaar dat ik 100% zeker weet dat ze uitgezet zijn... maar dat had ik al geschreven. (dat heb ik trouwens niet zelf verzonnen maar daar heb ik navraag bij gedaan bij de Dierenbescherming)

en schieters/jagers, wat is dat voor verschil in mijn ogen! ik wil daarmee zeggen, als ik 2 jeeps met mannen met geweren in een veld dichtbij waar ik woon, zie staan, wat is dan voor mij het verschil ????? Er zullen er wel bij zitten die het "netjes" doen, maar hoe kunnen WIJ dat beoordelen ?

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:24

Helemaal mee eens Billy! Er zijn zo veel mensen die alle jagers maar even over een kam scheren voor het gemak, terwijl je echt verschillende 'soorten' jagers hebt. Zo weten veel niet het verschil tussen een jager of een stroper, en daar zit een verschil tussen. Maar goed, weten ze eenmaal hoe een stroper te werk gaat, denken ze precies te weten hoe het jagen, nee ik moet zeggen 'beheren', in elkaar zit....Nou, mooi NIET dus!!!

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:27

Mist schreef:
Er zullen er wel bij zitten die het "netjes" doen, maar hoe kunnen WIJ dat beoordelen ?

Niet echt banketstaaf bedoeld hoor, maar iedereen heeft hier een uitgesproken mening, jij ook, en vervolgens geef je toe dat je er eigenlijk geen verstand van hebt. Ik denk dat het beter is dat je dan in vervolg je mening geeft over dingen waar je wel verstand van hebt....

(nogmaals, niet banketstaaf bedoeld, ik wil je niet aanvallen of zo, ik vind het alleen een beetje krom...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:29

Mist schreef:
Wat die wilde katten betreft, waar komen die vandaan ? van mensen die te beroerd zijn om hun katten te steraliseren of te castreren, of mensen die ze ergens dumpen. Als je in Nederland aan het asiel vraagt of ze ze willen vangen (middels vangkooien) dan doen ze dat (hier- in Belgie, weet ik niet hoe dat werkt)

Regelmatig komt de gemeente met vangkooien en er is in onze gemeente een regeling voor castratie/sterilisatie van deze katten. Het probleem is dat veel van deze beestjes ZO verwilderd zijn dat ze zich niet laten vangen, waardoor hun populatie zich uitbreidt.
En ja, sommige mensen dumpen hun katten. Wij hebben vorig jaar twee van deze stumpers gevonden (1 gehouden, 1 weggegeven).
Ik heb alleen in m'n eerste reactie in dit topic gezegd dat er niet speciaal op gejaagd wordt. Ik bedoelde dat het soms voorkwam dat er een kat geraakt werd, maar niet opzettelijk ofzo.Een bruin/grijze kat lijkt nu eenmaal soms op een bruin/grijs konijn. Zeker in een bos in de schemering. Er wordt hier nl alleen gejaagd tussen 6.00 en zonsopgang ivm de veiligheid van mensen;tussen zonsondergang en zonsopgang is het verboden in het bos te zijn.

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:43

Wilde katten worden bij ons gezien als 'schadelijk wild' en deze mogen afgeschoten worden wanneer zij zich bevinden op het terrein van een jager. Dit is door onze gemeente goedgekeurd.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:25

in ben hier tegen de jacht
jagers in duitsland zijn de ergste jagers die je kunt tegenkomen Boos! die in nederland zijn engeltjes hierbij!!
vorig jaar hebben ze een paar dorpen verderop een fjord verwisselt met een hert en die dus doodgeschoten en dat was niet eerste paard in duitsland wat zo valt

zo af en toe schieten ze ook eens op zichzelf of medejagers in mais bv omdat hun collega net zo ristselde als wild Haha! of moorden de familie uit van hunzelf want is toch zo makkelijk als je wapens in huis hebt

of laten de jachthonden 12 schapen verscheuren die hoogdragend zijn
met als commentaar dat de boer zich niet druk hoeft te maken want de honden zijn verzekerd en hebben fatsoen nog niet om de 2 overgebleven schapen op verzoek van de boer uit hun lijden te verlossen
nee die kreeg de jachtmes en moest zelf maar doen ,al met al hebben deze schapen een uur geleden voor ze verlost waren van hun pijn

daarbij de belachelijke regel dat een kat of hond geschoten mag wordenop 200 meter afstand van een huis als die loslopen ,gemiddelde kater loopt meer dan 500 meter van je huis dat zijn veel katers per jaar dus
en hoe kan een jager nou op afstand zien of wilde kat of hond is of niet?
velletje van de katten worden verkocht aan de bontindustrie dus levert nog centen op ook
zo kan je speelgoedmuis van je kat net zo goed ,een stukje vel van een soortgenoot zijn ipv konijn of die leuke trui met net dat randje kattebont langs de rand
dat betekend dat hier in duitsland tienduizenden huiskatten en huishonden jaarlijks een vrede dood te wachten staan .
in huis heb ik het voorbeeld zitten ,een kat waarvan ze de staart wegschoten hebben en de rest gemist (en over zulkse verhalen lacht men ook nog)
niet alleen is hier een jachtseizoen ,ze jagen vaak hele jaar door hier!!
gemeenste manier van jacht vind ik de zgn luderplatz ,en voerplek en daarboven zit een trapje met een plateutje waar je je geweer op kunt leggen en je heerlijk kunt zitten
komt wild even na weken gevoerd te zijn lekker bijsnacken word die van bovenaf wel geschoten
ze zijn nog lui ook !
denk toch dat eerdaags even een zaag mee moet hebben in de binnenzak Knipoog

alleen al doorom zeg ik
jagd nein danke!
voor meer info kijk maar eens hoe men hier jaagt op volgende website
www.ijh.de
ben ik lid van omdat ik tegen de huisdierenjacht ben !
als men nog aan wildbeheer deed, hier schieten ze alles,zelf een babyfazant ging er laast nog aan

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:39

Wenn Ihre Katze weiter als durchschnittlich 200 m (je nach Bundesland) vom nächsten Haus herumläuft, darf sie von Jägern abgeschossen werden. Für angeblich "wildernde" Hunde und Katzen gilt diese "Schutzzone" nicht. Diese dürfen, nach Gutdünken des Jägers, sogar am Haus erschossen werden...

ik hoop dat jullie duits goed op peil is
dit is dus mijn anti-jachtreden!!!!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:36

Shiloh"]
[quote="Lenn schreef:

Citaat:
al vind ik vang kooien en rustig in laten slapen beter dan met een bux erachteraan, daar geef ik je gelijk in...

Nee, dat is toch kei veel stress als die gevangen zitten! Zo'n schot merken ze veel minder van, ik neem tenminste aan dat een jager niet achter een dier aan gaat, een dier is toch veel te snel.

Dat zal nog best meevallen, als je gewoon een hok maakt, dat erg natuurlik lijkt (dus gewoon gecamoufleerd met bomen en planten. En je legt daar eten in, en ze gaan erin en dat ze er dan niet meer uitkunnen, als dat gewoon rustig zonder dwang gebeurd komt er weinig stress bij kijken denk ik. En als je dan gewoon van een afstandje een pijltje met een gif of zo, waardoor ze rustig gaan slapen... nee, dat zie ik VEEL liever...
[/quote]

Whahaha, denk je echt dat die beestej worden ingeslapen?
Die worden gewoon gebruikt voor de consumptie hoor, dus uit het hok gehaald en de nek omgedraaid, maar dat kan ik soms evengoed nog beter vinden dan een schot hagel waarmee ze niet in 1 keer dood gaan.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:45

De overpopulatie van wilde dieren. Zoals sommigen al zeggen dat het de schuld is van de mens dat dit is ontstaan, waarom mogen er dan geen mensen vermoord worden? Daar zijn er immers ook veel te veel van. Kijk naar bijvoorbeeld China.

Niemand heeft het recht om wat dan ook voor hun lol te doden!!!!! En idd Als de jagers en stropers niet eerst alle grote roofdieren af zouden maken, zouden ze niet hoeven te jagen. Ik vind deze mensen echt de walgelijkste mensen die er zijn. Verder heb ik er niet eens woorden voor. Daarom staat het hier misschien ook een beetje krom. Ze zouden die mensen zelf maar afschieten. En dat meen ik serieus. En dan vind ik het nog veel erger dat ze katten af mogen schieten. Zijn ze nou helemaal niet goed bij hun hoofd??? Als ik een dierenrechten activist kon worden zou ik het meteen doen. En mensen die zeggen dat je geen verstand van zaken hebt, ik weet dat die dieren ook leven en net zo goed gevoel hebben als mensen. En zo als ik zei, niets heeft het recht om iets of iemand anders te doden, als het niet absoluut noodzakelijk is. Wat ik in dit geval dus niet noodzakelijk vind.

BTW. Eerder werd gevraagd of je dan zelf ook geen wild eet. Nee, ik eet zelf ook geen wild. En ook geen paard, kip, vis varken en weet ik het wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:54

tina schreef:
of moorden de familie uit van hunzelf want is toch zo makkelijk als je wapens in huis hebt

Ja de stap van jager naar familiemoordenaar is zo gemaakt
Bah wat vind ik dit walgelijk zeg.

Ook ik heb een dienstwapen in huis, ben ik nu ook een potentieel gevaar voor m´n familie?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:59

Tsssk Lia, had ik dat geweten. Nu durf ik niet meer bij je thuis te komen hoor

Nou ja, dit geeft maar weer aan hoe bekrompen mensen denken over jacht en wapens. Geef ook aan dat een discussie eigenlijk niet mogelijk is door alle vooroordelen en bekrompen meningen van buitenstaanders.
dieptriest. Boos!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:05

Ik vind eerlijk gezegd dat jij ook niet echt open staat voor mensen die tegen de jacht zijn, Billy. Wat jij vind is goed, en de rest fout. Hoe kun je dan een discussie voeren?
maar goed, dat terzije. Ik vind het een argument van jagers dat ze de wildstand op peil moeten houden, en neit een van de natuur. Als je een dier uit de voedselketen weghaald d.m.v. de jacht, krijg je overbevolking op andere plekken in die keten, en die kunnen dan mooi het volgende seizoen geschoten worden.

Daarnaast worden er wel degelijk op diverse plaatsen in het land fazanten e.d. uitgezet voor de jacht, ook al mag dat niet. Het gebeurd wel, en dat heeft niks met bijvoeren te maken maar met bijfokken. En dan doe je het m.i. alleen voor de lol, en daar ben ik fel op tegen.

Net zoals jagers ( de goede zouden dat nooit doen, denk ik) die een reegeit neerschieten, dan ervolgens het jong zien liggen en dat dus ook maar neerhalen.... Wat is daar dan het nut van? Ik weet dat een ree schade aan kan richten, maar als er genoeg jaagdieren zijn is dat geen probleem. Overal waar de mens gaat ingrijpen in de natuur haal je de ba;ans eruit, zo simpel is dat.

Overigens vind ik persoonlijk dat een jager niet per definitie een moordenaar is, dat lijkt me weer wat ver gezocht.