Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Billy schreef:Je weet duidelijk niet waar je over praat
Billy schreef:Je weet duidelijk niet waar je over praat
Marreke schreef:Omdat er geen natuurlijke vijanden meer zijn is dit m.i. niet meer dan logisch.
Die katten dan nog even. Bij ons in het bos lopen enorm veel verwilderde en wilde katten rond en komt het af en toe dus ook voor dat er een kat geschoten wordt. Er wordt echter niet speciaal op gejaagd.
.
Mist schreef:
Hoe gaan ze trouwens onderscheid maken tussen mijn katten of een zwerfkat ??. Als er zoveel zwerfkatten bij jouw in de buurt zijn, dan houdt dat in dat ze wel voldoende voedsel kunnen vinden (konijnen?) dus misschien hebben die katten wel de rol van de vos overgenomen-nu die er in veel streken niet meer is (hier iig niet)
Marreke"]
[quote="Mist schreef:
Hoe gaan ze trouwens onderscheid maken tussen mijn katten of een zwerfkat ??. Als er zoveel zwerfkatten bij jouw in de buurt zijn, dan houdt dat in dat ze wel voldoende voedsel kunnen vinden (konijnen?) dus misschien hebben die katten wel de rol van de vos overgenomen-nu die er in veel streken niet meer is (hier iig niet)
Cowgirl schreef:Je hebt jagers en HOBBY jagers.
Bij die laatste horen o/a leden van het koningshuis, die gaan dan voor de lol jagen.
Dat is dus iets wat er bij mij niet ingaat.
Jagers die schieten om een soort instand te houden of te beperken vind ik wel okay, daar heb ik geen moeite mee.
En dan die katten.
Misschien moeten ze eens speciale dagen instellen om die beesten te vangen(schieten? ).
Iedereen zijn eigen katten binnen houden, boerderijkatten opsluiten in de schuur dan moet dat toch lukken.
Billy schreef:Als jullie fazanten bijvoeren, is het geen wonder dat die dieren tam worden. Dan zullen ze ook niet bang zijn voor jagers.
In Nederland mogen er geen dieren uitgezet worden. De jagers (verschillende combinaties) waarmee ik gejaagd heb, zouden dit ook nooitdoen, die houden van eerlijk jagen.
Wij maken nl verschil tussen jagers en schieters.
Schieters die fazanten en ander wild uitzetten, raken als ze betrapt worden, hun jachtvergunning kwijt, en krijgen als bonus een flinke boete. Hetzelfde geldt voor jagers die zich op andere manieren niet aan d jachtwet houden, bijv omdat ze gif neerleggen of omdat ze beschermde soorten schieten.
Goede jagers zullen zich niet met dit soort praktijken bezig houden, en daarmee zou ik ook niet willen jagen.
Mist schreef:Er zullen er wel bij zitten die het "netjes" doen, maar hoe kunnen WIJ dat beoordelen ?
Mist schreef:Wat die wilde katten betreft, waar komen die vandaan ? van mensen die te beroerd zijn om hun katten te steraliseren of te castreren, of mensen die ze ergens dumpen. Als je in Nederland aan het asiel vraagt of ze ze willen vangen (middels vangkooien) dan doen ze dat (hier- in Belgie, weet ik niet hoe dat werkt)
Shiloh"]
[quote="Lenn schreef:Citaat:al vind ik vang kooien en rustig in laten slapen beter dan met een bux erachteraan, daar geef ik je gelijk in...
Nee, dat is toch kei veel stress als die gevangen zitten! Zo'n schot merken ze veel minder van, ik neem tenminste aan dat een jager niet achter een dier aan gaat, een dier is toch veel te snel.