Abel leert wijken (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 19:47

Even een update:

Heb nog geen filmpje van hoe het nu gaat, zal ik deze week nog even iemand voor zoeken! :)

Het gaat voor mijn gevoel heel goed (voor ons doen dan), we hoeven niet meer vanaf de volte te wijken, maar hij doet het nu ook als ik iets na A afwend :) Hopen dat het toch nog eens goed komt!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:15

Ik zie dat het in het tweede filmpje al een stuk beter gaat, maar als ik jou was zou ik ook eens vanop een andere manier aan het wijken beginnen, namelijk langs de hoefslag. Je rijdt hem dan bijvoorbeeld linksom met contrastelling (dus stelling naar rechts) en gaat dan al wijkend over de hoefslag, weg van je rechterbeen en naar je linkerteugel toe. Je houdt hierbij de schouder goed op de hoefslag en zet de achterhand naar binnen. Let er wel goed op dat je niet vast blijft houden aan je rechterteugel, deze mag je enkel wat openen als hij met zijn schouder van de hoefslag zou willen afkomen.
Begin in stap, en daarna pas in draf.

Je rechtrichtproblemen gaan voor een groot stuk opgelost zijn zodra je dat wijken onder de knie hebt. Je kan het dan in allerlei variaties gaan uitvoeren: wijken op de cirkel (met de voorhand in het midden van de cirkel en de achterhand op de cirkel), contrawijken op de cirkel (dus met de achterhand naar binnen, voorhand op de cirkel en contrastelling).

Overigens gebruik ik wijken al meteen met het losrijden, dus je paard hoeft daar niet voor opgewarmd te zijn, je kan dat gelijk al beginnen vragen in stap. Dus ook al heb je maar 10 minuten, je kan er meteen mee beginnen.

Succes!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 16:58

Ik heb weer een filmpje hoor!

Na veel bloed, zweet en tranen wil hij dan eindelijk een pasje opzij! Er moet nog veel aan gebeuren, maar wat ben ik al ongeloofelijk trots op dit beeld! :D

http://youtu.be/L_q9_3XSwrM

Kyarahh

Re: Abel leert wijken (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 18:48

:D :D

Ik kan even geen updates plaatsen, volgende week kan ik helaas de hele week niet gaan. Dus zal in die weken erna nog eens plaatsen hoe het dan gaat!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 18:49

Edit; was een reactie op een bericht van iemand die verwijderd is.

Kelseytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:37

Waauww, dat ziet er echt goed uit! Hij blijft heel recht in z´n lichaam en hij maakt al aanstalten om te kruisen. Als je goed door oefent gaat dat er straks super uitzien!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 18:00

Bedankt voor de leuke reacties! :D

We hebben 9 december een onderlinge L1 wedstrijd, ben benieuwd. Het wijken verwacht ik (verdiend) lage punten, maar ben benieuwd hoe de jury tegen de rest aankijkt :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:49

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:51

In overleg met de TS verplaats ik dit topic naar RIJ-ITP.
Zo kan iedereen haar blijven volgen en blijven reageren.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 23:55

Bedankt Kaula! :)

Zal dit weekend of volgende week nog een update proberen te plaatsen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:32

Wat leuk om te zien dat je er zoveel van oppikt en dat het ook echt resultaat boekt. Echt, goed bezig!
Dikke pluim voor jou en natuurlijk voor je paard. +:)+

bleekje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:11

Wat ben je lekker ontspannen aan het rijden! Probeer jezelf bewust te zijn wat je beloond. Je geeft been, en vraagt daar mee te versnellen. Doet het paard dat valt de been druk direct weg (zijn beloning) doet een paard het niet geef je een dubbele hulp, en geeft daarmee een negatieve bekrachtiging. Hetzelfde doe je met wijken. Beloon op het juiste moment, en een paard begrijpt snel wat je van hem verlangt... ;)

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:03

Ik had je voorstukje gelezen en verwachte echt iets heel ergs te zien. Maar ik moet zeggen dat het me reuze mee viel. En op het laatste filmpje wijkt je paard gewoon beter dan die van mij ooit gedaan heeft en ik ben ook de L1 en de L2 uitgekomen. Let er inderdaad goed op dat als jij been geeft dat je dan ook echt een reactie krijgt. En voor de rest lekker dooroefenen want je ziet wat je al bereikt hebt in zo'n korte tijd!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 13:23

Bedankt allemaal!! :D Wat een leuke reacties!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 11:17

Even een update:

Vandaag onderlinge wedstrijd gehad, kon wel janken want dacht dat hij echt niet reageerde bij het wijken terwijl het net zo goed ging tijdens het trainen. Was ik klaar met m'n proef, zegt de jury: fok je niet zo op over dat wijken, hij doet het helemaal niet verkeerd en je hebt er gewoon een 6 voor! :D :D :D Om 4 uur de prijsuitreiking, ben benieuwd naar m'n punten!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 17:18

Net prijsuitreiking gehad, zijn we gewoon 1ste en 3de met 187 en 185 punten! Nooit verwacht! :oo

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:11

Kyarahh schreef:
Net prijsuitreiking gehad, zijn we gewoon 1ste en 3de met 187 en 185 punten! Nooit verwacht! :oo

wow super gedaan!
proficiat

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 12:12

Thanks, ben helemaal blij :D :D