Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:39

Grappige verhaaltjes! :D

Tijdens opzadelen van mijn paard zegt mijn vriend, zal ik het hoofdstel en gebit halen _/-\o_
Dat heet bit schat. :D :j

Selly13

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:40

hahaah, ja die hoor ik ook te vaak hahahaha.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:49

Hij heeft ook al Es' de deken achterstevoren opgelegd, goh hij kan niet dicht, tja das raar :o?

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:54

Een kennis van mij heeft een hele mooie merrie.

Komen er mensen van de manege: Goh, wat jammer van het kolletje en witte voetjes...
Hij: Hoezo?!

Zij: Tjah, dat hoort niet bij een fries...
Wij: Whahahaha, klopt jullie hebben gelijk....

Hebben ze ook niet wijzer gemaakt, maar het is een Gribaldi x Contango...
Wat hebben wij gelachen....

Rosanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:01

Die laatste is wel erg lachwekkend! Tjeu wat een domme opmerking, hahaha!

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:24

Ha geweldig topic!

Mijn vader kwam een keer kijken naar een les en hij was helemaal ondersteboven van het feit dat paarden zweten.

Ook laatst tijdens een buitenrit in het bos. Een jongetje vroeg of paarden nou echt zo veel geld kosten.. vond het best grappig dat een jong jochie dat vroeg:P

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:13

2 jaar geleden zat ik tijdens m'n rijlessen ook te praten over m'n toenmalige pony, zijn vriendin had ook een paard, en hij vroeg dus wat voor soort ik dan had. Een New Forest, beetje sporttype. Zijn reactie hierop: "een sporttype, wat moet ik me daarbij voorstellen, heeft die een spoiler?"

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:55

Vandaag een meisje op stal die kwam te lessen.
Ze moest op Wimpie, de aller grootste knuffelkont van stal, en dat moest ze haar moeder even laten weten.
Dus zij belt haar moeder en houd op een gegeven moment haar mobiel naast Wimpie, want hij moest ook wat 'vertellen'.
Begint Wimpie met zijn hoofd ja en nee te knikken, omdat hij dacht dat hij het commando daarvoor kreeg (hij kan op commando ja en nee knikken, maar dat wist zij niet).
Dat meisje meteen aan haar moeder vertellen: 'Ma, Wimpie is geloof ik een beetje druk vandaag. Hij staat heel wild met zijn hoofd te schudden. Ik hoop dat hij met rijden wat rustiger is'

Toen kon je me opvegen :')

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:06

hahaha wat een leuke verhalen hier!
Ik zal er ook vast nog wat weten, maar die schieten me nu even niet te binnen... Wel een leuke die ik zelf maakte, toen ik net begon met rijden en die ik ook wel eens van anderen gehoord heb.
Ik stond op de manege waar ik toen nog reed mijn pony te poetsen en op te zadelen, toen het gesprek erop kwam dat "Jasmijn toch wel al echt een oma was", wat ze ook was, maar ik zei dat dat toch helemaal niet kon? Want Jasmijn was toch nog maar heel klein?

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:11

waarschijnlijk een vaak voorkomende bij mensen met donkere schimmels :+

Zo dat paard is echt heel oud..

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:29

Leuk Topic!!!

ik zal er vast ook veel weten, maar kan er nu even niet opkomen :')

ow wacht 1 schiet me tebinnen,
Toen ik bij Drx ging kijken om m oa proef te rijden, hadden we afgesproken met de vader van de twee zusjes (de toenmalige eigenaren)
Die aardige man wou t beestje wel even voor mn opzadelen, hij had toch net het kastje open gezaagt (sleutel was met dochterlief mee op vakantie gegaan :j )

Nou hoppa zadel erop...
Eeh meneer, ik denk dat het andersom moet? Anders zit ik denk ik achterstevoren op de pony _/-\o_
meneer: Ow echt, ja ik heb niet zoveel verstand van paarden, weet alleen welk paard het is :D

Oef toen lagen we met zn alle wel even in een deuk...

En toen ik m kwam halen...

Ow hij wil de trailer niet in...
Ach wacht maar, zegt de man. Hij pakt het paard zo achter zn kont vast en tilt m zo de trailer in...
Zo heb ik t niet geleerd :o

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:41

Leuk topic!

Zo heeft mijn man altijd gedacht dat pony's jonge paarden waren die nog moeten groeien :)

Op een dag reed ik in de bak met een aantal beginners op de manege. Zegt hij naderhand heel zachtjes tegen me "je doet t niet goed hoor, die van jou loopt steeds met zijn hoofd naar beneden, en de rest niet"....

Mijn zus had een paard gekocht. Op dinsdag werd hij gebracht. De hele familie natuurlijk mee om het paard te bewonderen, ook manlief vond hem hardstikke leuk. De volgende dag staat mijn zus 's avonds na het eten klaar om de deur uit te gaan met haar paardrijkleding aan. Vraag haar man "waar ga je heen? " Zij: "Naar het paard". Hij zo: "alweeeer???".

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:44

Mijn zusje was helemaal verbaasd toen ze hoorde dat ons shetje van 11 niet uiteindelijk een paard zou worden :')

Selly13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:47

haha, geweldig ;d

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:54

doriss schreef:
Toen ik laatst een vrij slechte dressuurproef reed, stond mijn vader langs de bakrand te kijken. Na de proef riep hij vol trots 'Goed gereden hoor, foutloos én binnen de tijd!' :Y)

hahaha, die is echt heel grappig!

Tsja, mijn pa wist het ook allemaal niet.. Zo noemt hij steevast de singel een buikriem :D

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:09

Op onze gezellige buitenrit vond vriendlief die 'babypaardjes' daar in de wei wel erg schattig...
Lieverd, dat zijn shetlanders...

Na wat uitleg snapte hij t wel

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:40

byjou1983 schreef:
Hij heeft ook al Es' de deken achterstevoren opgelegd, goh hij kan niet dicht, tja das raar :o?

_O- Ben benieuwd hoe dat eruit zag

sprins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 01:25

Ik moest laatst invallen in stal en bij ons op de manege fokken wij veulentjes met de manege pony's. Vroeg laatst een vader waar het veulen was gebleven. Dus ik antwoorde dat die net die dag naar de opfok was gegaan... *lange stilte en een verbaasde blik* ... En dan? Worden ze dan opgegeten ofzo?
Haha, alsof het een vet mesterij was xD

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 02:49

Ik heb net 5 minuten lopen gieren van het lachen.
Ik ben op zoek naar een paardje om te kopen en ik had een leuke gevonden, en er was iets van 1000 op geboden.
Zegt vriendlief heel beteuterd: dan moet je wel 1500 bieden hoor...
Ik kijk hem heel verbaasd aan met de vraag: wat is dat voor onzin? Waarom zou ik zo veel bieden?
Waarop hij nog beteuterder antwoord: Anders kost mijn laptop meer als jou paardje...

Nou ik kwam echt niet meer bij, je kon me echt opvegen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 03:52

:') Leuke opmerkingen zeg!

Maar goed...ik heb een Groninger(yep zeldzaam huisdier ras)en hij is zwart rabicano...door onwetenden wordt mij vaak gevraagd...hoe oud is je paard!? Hij heeft al zoveel witte haren..maar wat ziet hij er goed uit!

Ikke uitleggen dat ie nog maar vier is en dat hij een zwarte rabicano is.....

snappen ze niet :') zelfs niet toen ik het in Jip en Janneke taal had uitgelegd :D

En door collega ruiters wordt me dan weer gevraagd of hij een schimmels is :')

Het paard van mijn zus(die onlangs verkocht is) werd voor Fries aangezien terwijl het toch echt een Groninger is :')

Selly13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:55

sprins schreef:
Ik moest laatst invallen in stal en bij ons op de manege fokken wij veulentjes met de manege pony's. Vroeg laatst een vader waar het veulen was gebleven. Dus ik antwoorde dat die net die dag naar de opfok was gegaan... *lange stilte en een verbaasde blik* ... En dan? Worden ze dan opgegeten ofzo?
Haha, alsof het een vet mesterij was xD

hahaha! Dan weet ik er ook nog een! Merrie bij mij op stal heeft dit jaar ook veulen gehad, ben ik ook bij geweest enz. En heb wel bepaalde band met het veulen, maargoed opgegeven moment moest zij ook naar de opfok, vraagt mijn zus: Is ze daar nog niet te jong voor? Dus ik vroeg me af waarvoor? Ja, om nu al veulens te krijgen!? Hahaha ik kwam niet meer bij, dacht ze dat daar gefokt werd ;p

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:58

Mijn oma was mee naar mijn paard. Zegt ze: 'Moet je dat zeil niet weer om doen, straks vriest die dood!'

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:48

Mijn buurvrouw (die in haar jeugd zelfs paardgereden heeft) stelde een vraag over de nieuwe winterdeken van ons paard : 'Waarom heeft jullie paard een kleed om dan? Is dat om het veulen bij de uier weg te houden?'

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:21

Bouwmeneer die bij ons een klus aan het doen is: "Staan je paarden buiten? Met dit weer? Het is hardstikke koud! Daar kunnen ze toch niet tegen?"
Ik:"Daar kunnen ze prima tegen hoor, ze komen hier elke dag buiten"
Bouwmeneer:"Echt?!?!?! Zelfs als het vriest???? Ik moet er niet aan denken, buiten op zo'n landje als het vriest!"

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:54

Even vooraf, ik verzorg 2 ponnies genaamd Meneer Sterk en Juan. Mn ouders onthouden enkel Meneer Sterk ..

Mn moeder bracht me weg naar stal, zijn meerdere stadsweides bijeen. De buren aan de overkant hebben ook 3 shetlanders staan.
Vraagt mn moeder, wijzens naar die 3 shetjes, 'Zijn dat nou jouw sterkies?' :D Hihi