3 readings van mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:07

Het grappige is toch dat je ook die "handlezers" op de kermis hebt... die hebben standaard zinnetjes en willekeurig komen er dan die zinnetjes naar buiten...

Je was in je vorige leven *10 opties* etc. :p

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:11

Serendip90 schreef:
Het grappige is toch dat je ook die "handlezers" op de kermis hebt... die hebben standaard zinnetjes en willekeurig komen er dan die zinnetjes naar buiten...

'Jouw tijd in de liefde komt nog wel, over een tijdje vindt je de ware _/-\o_ '

Vast :Y)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:13

ShauniBef schreef:
Serendip90 schreef:

'Jouw tijd in de liefde komt nog wel, over een tijdje vindt je de ware _/-\o_ '

Vast :Y)

Of je hebt juist geen geluk in de liefde, maar een geweldige carriere... Nouja, toevallig ooit voor de gein 2 op 1 avond gedaan, vriend van me ook :D Echt kapot gelachen... we hadden hier en daar dezelfde zinnetjes....

Horoscopen schrijven is ook altijd leuk :') "Beste Leeuw, vandaag heeft u een geluksdag"... Ik geloof het allemaal niet zo :p

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:13

Erg grappig om te lezen, van een van mijn verzorgpaarden is een tijdje terug ook een reading gedaan. Eigenaresse was er erg blij mee en herkende haar paard er in. Ik vond het inderdaad ook vrij generiek. Niet dat het niet klopt, maar ik ben gewoon super sceptisch over dit soort dingen. Ik daag graag een ieder uit om over mijn andere verzorgpaard iets te schrijven (daar is minder over te vinden op bokt)!

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:14

Vjestagirl schreef:
En het stomme is, dat hoewel ik altijd ontzettend kritisch ben, niet geloof in natuurgeneeskundes ...

Raak jij even een gevoelige snaar, tsjongejonge! :)
Hoezo ik geloof niet in natuurgeneeskunde? Nog nooit een kruidentheetje gedronken voor slaap of iets dergelijks? Of een sinaasappel met liga gehad van je moeder als je koortsig was? Warme melk met honing?

Zelfs chemokuren worden gemaakt met onder andere.... delen van de taxusboom. Volgens mij is een groot deel van de chemische geneeskunde, en misschien wel alles, direct of indirect gebaseerd op de werking van natuurlijke producten.

Vjesta, ga snel je mond wassen! Met zeep! Olijfzeep dan :D
Laatst bijgewerkt door Eke1 op 14-11-12 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:15

Vjestagirl schreef:
En het stomme is, dat hoewel ik altijd ontzettend kritisch ben, niet geloof in natuurgeneeskundes, niet geloof in telepatie etc, ik dit toch eerst geloofde. En dat is terwijl ik wéét hoeveel er over mijn Dikkiedik op bokt staat, want ik heb het zelf geschreven.

Ik heb het er eventjes met Ruga over gehad, en de conclusie is dat je graag wíl dat het waar is, dat het pure emotie is. Ik wil zo graag mijn paard herkennen in wat ze schrijven, dat ik ook daadwerkelijk mijn paard ga herkennen. Ik wil graag geloven dat het aan het zadel lag, en niet aan het feit dat ik eigenlijk te jong was voor zo'n druk paard, en niet aan het feit dat mijn paard gewoon een gigantische stresskip was.

Ook heb ik weleens gedacht 'dit kan ik niet controleren', bijvoorbeeld dat ze last kreeg van haar uier als het warm is. Maar ja, ze vindt 's zomers uier wassen wel lekker (want warm en kleverig) en voor de rest heeft ze een hekel aan water. En omdat er dan staat dat ze er last van heeft, ja, dan zal dat wel...

En moest dit nu een voorspellende reading geweest zijn, en moest iemand daarin voorspelt hebben dat vjesta over dit en een aantal maanden kreupel staat, dan is de kans groot dat dit ook gebeurt, omdat je er (onbewust) vanuit zal gaan dat dit de waarheid is.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:15

Haha, het topic. Ik heb genoten :')
Ik geloof ook zeker dat het ook erg ligt aan wat je wil geloven. Dat is dan ook hetgeen dat je gaat onthouden. Als het maar strookt met je verwachtingen. En... een boktgeschiedenis doet ook wonderen.

Bokt is drie verdomd goede readers rijker! :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 00:19

Eke1 schreef:
Vjestagirl schreef:
En het stomme is, dat hoewel ik altijd ontzettend kritisch ben, niet geloof in natuurgeneeskundes ...

Raak jij even een gevoelige snaar, tsjongejonge! :)
Hoezo ik geloof niet in natuurgeneeskunde? Nog nooit een kruidentheetje gedronken voor slaap of iets dergelijks? Of een sinaasappel met liga gehad van je moeder als je koortsig was? Warme melk met honing?

Zelfs chemokuren worden gemaakt met onder andere.... delen van de taxusboom. Volgens mij is een groot deel van de chemische geneeskunde, en misschien wel alles, direct of indirect gebaseerd op de werking van natuurlijke producten.

Vjesta, ga snel je mond wassen! Met zeep! Olijfzeep dan :D

Nope. Ik drink geen thee, ik drink aanmaak limonade en cola :P. Mijn moeder liet me vroeger eten wat ik wilde eten als ik ziek was, wat er altijd op neer kwam dat er een berg pudding en chips en cola naast mijn bed stonden (wat ik dan weer niet opat, want ik was ziek), maar geen liga. Warme melk met honing vind ik heerlijk, maar k val er niet van in slaap.

Maar ik snap je punt. Misschien moet ik het duidelijker maken: ik geloof niet in ellelange verdunningen van stoffen, ik geloof niet in thee van kruidje-zus-en-zo, ik geloof niet in 'bloedzuiverende kruiden', niet in accupunctuur, niet in chakra's, niet in reiki etc. enz. Ja, m'n paard krijgt 's zomers knoflook. Niet voor het 'bloedzuiverende effect', maar omdat het stinkt en dus beesten weghoudt :P.

Sorry!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:20

Je geloofd gewoon in het placebo effect :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:21

Een hoop dingen zijn ook te raden en te vinden toch. Als we even van het slechtst van de mens uit mogen gaan. :D

Ik heb me ooit eens aangemeld op een forum waar ze veel foto's deden readen. Ik deed het van katten en schreef gewoon wat ik van de foto dacht te kunnen afleiden. Die mensen waren helemaal enthousiast en alles klopte. Maar ik kan echt niet readen...

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:22

geen sorry zeggen hoor, ik had een vrije dag en ben gewoon aan het rellen :)

ShauniBef

Chaos schreef:
Een hoop dingen zijn ook te raden en te vinden toch. Als we even van het slechtst van de mens uit mogen gaan. :D

Ik heb me ooit eens aangemeld op een forum waar ze veel foto's deden readen. Ik deed het van katten en schreef gewoon wat ik van de foto dacht te kunnen afleiden. Die mensen waren helemaal enthousiast en alles klopte. Maar ik kan echt niet readen...

:') _O- ! OPLICHTSTER! :')

Ruga

Vjestagirl schreef:
Ik heb het er eventjes met Ruga over gehad, en de conclusie is dat je graag wíl dat het waar is, dat het pure emotie is. Ik wil zo graag mijn paard herkennen in wat ze schrijven, dat ik ook daadwerkelijk mijn paard ga herkennen. Ik wil graag geloven dat het aan het zadel lag, en niet aan het feit dat ik eigenlijk te jong was voor zo'n druk paard, en niet aan het feit dat mijn paard gewoon een gigantische stresskip was.

Ik wil daar graag iets aan toevoegen waar we het daarnet ook nog over hadden.
Ondanks dat dit vooraf bekend als 'experimentje' ging gebeuren, dat Vjestagirl best kritisch is, en het om een gezond gelukkig paard gaat.. volgt er bij haar als eerste reactie een golf van emotie, twijfel, de wens dat het misschien toch iets echt vertelt enz.

Stel je daar nu eens bij voor dat het NIET om een gezond paard ging, en om een droevig of bang baasje. Stel je voor dat het niet om een paard maar om een mens ging. Waar zich misschien iemand zorgen om maakt, die door iemand wordt gemist enz..

We hebben hier vanavond niks spectaculair gedaan, maar het toont wel hoe ongelooflijk makkelijk het is om zonder scrupules geld te verdienen aan mensen, door precies daar op in te haken waar ze erg zwak zijn, waarover ze niet kritisch denken, en waarover ze zelf heel erg bevooroordeeld zijn.
Geld vragen voor readings is oplichting, dat wil ik graag even gezegd hebben.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:24

ShauniBef schreef:
Chaos schreef:

:') _O- ! OPLICHTSTER! :')

Ja best wel. Maar ik deed het gratis!!!! :))
Was een topic voor. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 00:24

cooper schreef:
En moest dit nu een voorspellende reading geweest zijn, en moest iemand daarin voorspelt hebben dat vjesta over dit en een aantal maanden kreupel staat, dan is de kans groot dat dit ook gebeurt, omdat je er (onbewust) vanuit zal gaan dat dit de waarheid is.

Hee! Laat m'n paard heel! :P

Ik snap wat je bedoeld, hoewel ik me afvraag of Vjesta zich iets aan zou trekken van wat ik op bokt lees. Kan niet zeggen dat ze dat tot nu toe erg heeft gedaan :+ . Maar als er gestaan had 'je kunt van het weekend beter niet gaan rijden, want dan val je en breek je je arm' had ik dat serieus overwogen, en na het weekend misschien wel gedacht dat ik een ongeluk afgewend had...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:27

@Ruga: Ik doelde dan ook op de mensen die wel menen readings te kunnen doen zonder half bokt af te speuren :P

Het klopt wel dat als je dingen verwacht (positief of negatief) dat je je daar ook naar gaat gedragen. Het heet in de psychologie niet voor niets self fullfiling prophecy of destroying.

(mijn excuses als het fout geschreven is, heb net zitten leren voor praktijkexamen verpleegkunde morgen)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:29

Ik moet nog steeds lachen :') _O-

''Verleden: Dag paardje, zou je me iets willen vertellen over jezelf? Hoe oud ben je, en hoe heeft je leven er tot nu toe uit gezien?''

Hahahahaha :') !

Ik ben wel benieuwd wat mijn paarden over zichzelf willen vertellen :) :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:34

Varekaj schreef:
@Ruga: Ik doelde dan ook op de mensen die wel menen readings te kunnen doen zonder half bokt af te speuren :P

Wel.. voor mij bestaat het niet, 'echt readen'. En nu ik zie hoe makkelijk dit 'voor een keertje' is, wil ik eigenlijk niet weten hoe je mensen kan leren manipuleren met genoeg oefening.
Wat ik wel nog wil aannemen is dat er mensen zijn die van zichzelf echt geloven dat ze dit kunnen, en al doende dan ook echt beter en beter worden.. in het afleveren van info die voor de ontvanger werkt. Niet in beter communiceren met een mens of dier op afstand.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:36

ShauniBef schreef:
Ik moet nog steeds lachen :') _O-

''Verleden: Dag paardje, zou je me iets willen vertellen over jezelf? Hoe oud ben je, en hoe heeft je leven er tot nu toe uit gezien?''

Hahahahaha :') !

Ik moest hier stiekem ook heel hard om lachen.

Het enige tellende paard ter wereld had toch slechts een trucje aangeleerd? Dit paard houd zelfs der levensjaren bij.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 14-11-12 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:38

ShauniBef schreef:

En ik ben benieuwd wat ze over JOU zouden zeggen. :D

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:38

Vjestagirl schreef:
Hee! Laat m'n paard heel! :P

Ik snap wat je bedoeld, hoewel ik me afvraag of Vjesta zich iets aan zou trekken van wat ik op bokt lees. Kan niet zeggen dat ze dat tot nu toe erg heeft gedaan :+ . Maar als er gestaan had 'je kunt van het weekend beter niet gaan rijden, want dan val je en breek je je arm' had ik dat serieus overwogen, en na het weekend misschien wel gedacht dat ik een ongeluk afgewend had...

Ja, jou voorbeeld is duidelijker, maar we snappen elkaar :D

Het is inderdaad (zoals ruga net zei) inderdaad best wel 'erg' dat mensen op die manier bij anderen geld uit hun jassen jaagt. Iemand die emotioneel al wat onstabieler is heeft gewoon nog méér nood aan die bevestiging, en er zijn een heleboel kwakzalvers die daar misbruik van maken.

Een half jaar/jaar geleden was ik ook meer bezig met het paranormale (tot op het zweverige af) , en ik hoorde dat andere mensen konden praten met gidsen en engelen en noem maar op. Elke avond lag ik in mijn bed te hopen en wensen dat er iemand ook naar mij toe zou komen en me aan zou spreken en begeleiden. Ik heb elke avond gewacht, maar er is niemand naar me toegekomen en heeft nooit openbaringen gegeven. (ook geen stemmetje)

Ondertussen ben ik erachter dat als ik wacht op iets buiten mezelf ik een leven lang kan wachten.

Ik stond er zo voor open... Maar het is me nooit gebeurd.
Nu weet ik waarom: Het bestaat enkel in je denken.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:40

Chaos schreef:
Ik moest hier stiekem ook heel hard om lachen.

Het enige tellende paard ter wereld had toch slechts een trucje aangeleerd? Dit paard houd zelfs der levensjaren bij.

Ik heb eigenlijk nu pas in de gaten hoe dwaas die vraag eigenlijk is als je ze zo stelt, waar is dat uit gekomen hahaha :') _O-

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:40

Chaos schreef:
ShauniBef schreef:

En ik ben benieuwd wat ze over JOU zouden zeggen. :D

JA! Daar ben ik ook heel benieuwd naar. :D

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:56

Ruga schreef:
Geld vragen voor readings is oplichting, dat wil ik graag even gezegd hebben.

Interessante stelling....
Hoe zou jij oplossen dat jouw mailbox vol komt te zitten met pennymeisjes die allemaal willen weten of hun pony blij is? Zijn eten lekker vindt? Etc?
Een beetje reading duurt ongeveer 2 uur om te maken..... -O-

Edit; en nu niet antwoorden met 'ik zou überhaupt geen readings doen' of iets dergelijks want dat is wel weer erg makkelijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:07

Ik heb een hele tijd terug een reading laten doen van een van onze honden. Gewoon voor de 'fun'. Vond het écht onvoorstelbaar wat daar uit kwam!! En nee, ik had over hem niet eerder op internet iets 'verteld' (oke, als je nu gaat zoeken kom je een aantal dingen tegen, maar dat was ná de reading dat we het daar over hadden :D )
Ik vond het echt heel apart en geloof zeker niet dat alles onzin is!
En betreft het rastypische, als je paardje nu gewoon echt zo is?!? Dan is er toch niets aan gelogen?! En als er dan nog een paar hele specifieke dingen bij staan, wat is er dan verkeerd aan?!