144 kan VERWAARLOOSD paard niet helpen want beller te jong?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:18

Christiene schreef:
wie weet staat hij om 5 uur allang weer in een stal.. is er een schuilstal.. ook schrale paarden kunnen wel een middag in het weiland gezet worden.

Daarom ga ik het ook niet overdrijven en stel enkel voor dat er een melding gemaakt wordt zodat 144 wellicht een keertje kan overleggen met de eigenaren zodat er goed gekeken kan worden wat de situatie is. We kunnen slechts gissen wat er aan de hand is met het paardje.

Serendip90

Ik vind het een beetje dubieus altijd heel die dierenpolitie.... Ze komen wel als er paarden in de modder staan om te zeggen dat dat zielig is (nee, we moeten ze opsluiten in een stalletje :')) maar in zo'n geval komen ze dan weer niet. Aan de andere kant... De wei ziet er redelijk uit. Misschien is hij net opgevangen? Dat is idd een mogelijkheid...

Mijn verzorgpaardje was ook een oudje op het laatst, die was ook niet dik te krijgen, daar ging toch echt meer in dan in een willekeurig sportpaard wat elke dag uren hard trainde en hij kwam niet aan. (En geloof me, als ik het mijn huidige paardje zou voeren, dan zou die binnen een paar weken hoefbevangen zijn :S)

Vandaar dat ik het zelf altijd lastig vind. Kijk eens op zaterdag een paar keer en kijk even naar zijn hoeven, kijk of hij er een beetje verzorgd bij staat etc.

Aan de ene kant vind ik bellen goed, aan de andere kant je kent het verhaal niet. In het geval dat ik mijn verzorgpaardje zou zien staan in een wei, dacht ik eerst ook "damn, wat zielig".. Maar heb gezien hoe lastig het is om een oud paardje goed op gewicht te houden... Dus zou een briefje ophangen bij de wei... Minimaal een paar dagen wachten...

haflingertje

Jullie roepen dat ze de eigenaar moet opsporen? zeker niet doen! Wie weet is diegene er niet blij mee en heb je grote ruzie! Ik zou dat zelf ook nooit doen!
Lijkt me zeker een oud paardje maar dan nog.. vreselijk mager! Als de eigenaar een goed verhaal heeft hoeft diegene zich toch niet druk te maken?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:20

Ik schrik helemaal niet van de foto's.. Ik zie een heel oud paard. Die de eigenaren misschien net opgevangen hebben? Of het paard is net ziek geweest????

Eerst even naar de eigenaren gaan om te vragen hoe of wat.. Lijkt me verstandiger :+

Nrghorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:21

Ik schrik een beetje van de reacties dat het niet netjes zou zijn dat jou zusje 144 heeft gebeld :-s
Liever 10 x te vaak bellen dan 1 keer te weinig.
Ook al is het paardje misschien oud, het kan helemaal geen kwaad als de instanties ervan op de hoogte zijn.

Tat_jana

Ik vraag me gewoon af waarom men hier zit te wachten ipv te bellen/ mailen / zoeken naar een eigenaar of iig nog een keer langs om te kijken hoe het dier er nu bij staat :)

Yinnar

We weten niet hoe lang het paardje buiten heeft gestaan. Misschien was het slechts een (paar) uurtje(s). We weten ook niet of het paardje misschien net is gered en inmiddels al op de seniores priores staat. We weten helemaal niets nakkes nada. De foto schetst een zeer mager paardje. Maar zolang de eigenaar niet is benaderd berust alles op aannames.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:22

Wat veel verschillende meningen hier....

Ik snap het niet echt, inderdaad liever 10 keer te veel bellen dan 1 keer te weinig. Bovendien, als er niks met het paard aan de hand is zal meneer of mevrouw wel een goed verhaal klaar hebben en is er niks aan de hand. Dus bellen kan nooit kwaad.

my_precious

weet je ts ik heb een idee..
stuur een email met de foto's naar het AID zet de gegevens erbij straat, plaats enz.. dan kunnen ze aan de hand van de foto's zelf oordelen!
als dat niet helpt dan de eigenaar opzoeken of de politie..of een dierenarts langs laten rijden misschien.

Cchanny

Ik zie een oud beestje.
Die worden nou eenmaal vaak ontzettend schraal. Het dier heft ook een volle weide.

Wel vind ik dat ze je zusje als een hond hebben behandeld. Belachelijk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:23

Wat ik zorgwekkend vind is dat velen dit beeld voor een oudje normaal vinden.
Zonder dat er gecontroleerd hoeft te gaan worden.

Ik vind het niet meer dan normaal, dat hier een keer gecontroleerd wordt.
Beter keer voor niets, dan niet terwijl het wel nodig is.

tamary

Tat_jana schreef:
Ik vraag me gewoon af waarom men hier zit te wachten ipv te bellen/ mailen / zoeken naar een eigenaar of iig nog een keer langs om te kijken hoe het dier er nu bij staat :)

Omdat het inmiddels donker en laat op de avond is?

geerke

ShauniBef schreef:
Ik schrik helemaal niet van de foto's.. Ik zie een heel oud paard. Die de eigenaren misschien net opgevangen hebben? Of het paard is net ziek geweest????

Eerst even naar de eigenaren gaan om te vragen hoe of wat.. Lijkt me verstandiger :+

fijn dat jij er aan gewend bent....bij mij went dit nooit,hoe vaak ik dit ook zie.
Schandalig,zo hoort een oud paard er niet bij te lopen.(en een jong paard ook niet trouwens)

saf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:23

Ik zal inderdaad eerst even het verhaal erachter proberen te vinden voor conclusies te trekken maar ik schrok toch wel behoorlijk van deze foto's van mijn zusjes mobiel. Ik ga van de week eens naar de eigenaar vragen (met een volwassene erbij)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:25

Sjolvir schreef:
Wat ik zorgwekkend vind is dat velen dit beeld voor een oudje normaal vinden.
Zonder dat er gecontroleerd hoeft te gaan worden.

Ik vind het niet meer dan normaal, dat hier een keer gecontroleerd wordt.
Beter keer voor niets, dan niet terwijl het wel nodig is.

dat vind ik dus ook, onze 2 oudjes van 34 en 32 zien er echt niet zo uit hoor, echt niet!
en daarbij zitten er totaal geen vitaminen meer in het gras dus wat voor voedingwaarde krijgt zo'n oud beestje dan nog binnen?
ook kan zo'n oud paardje die zo mager is en dus totaal geen vet heeft om op te teren, zichzelf helemaal niet meer warm houden straks.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:26

oud of niet dan hoor hij er niet zo uit te zien ik vind het triest ze kunnen ook een kijken nemen hoe moet het als het gaat vriezen dan vries hij dood maar daar denkt niemand aan toch iemand die goed is voor zijn paarden die komen ze wel controleren en een die echt hulp nodig heb laat ze in de kou staan ik begrijp hier niks meer van

Yinnar

Als ik de eigenaar was en ik had het dier net opgevangen en was bezig om het weer in conditie te krijgen zou ik de beller niet dankbaar zijn. Eerst informeren! Hij/zij ziet er slecht uit maar de omstandigheden waarin hij/zij verkeerd zijn niet slecht. Je moet de verschillende zaken wel onderscheiden. Wat is acuut en wanneer is het raadzaam eerst de eigenaar te vragen en je bezorgdheid te uiten.

my_precious

saf schreef:
Ik zal inderdaad eerst even het verhaal erachter proberen te vinden voor conclusies te trekken maar ik schrok toch wel behoorlijk van deze foto's van mijn zusjes mobiel. Ik ga van de week eens naar de eigenaar vragen (met een volwassene erbij)

van de week?
morgen al neem ik aan?

saf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:26

Maar misschien dat buren er meer van weten voor ik op de eigenaar zelf afstap of iets, ik zit niet te wachten op ruzie (maar ook niet op een dood paard)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:27

haflingertje schreef:
Jullie roepen dat ze de eigenaar moet opsporen? zeker niet doen! Wie weet is diegene er niet blij mee en heb je grote ruzie! Ik zou dat zelf ook nooit doen!
Lijkt me zeker een oud paardje maar dan nog.. vreselijk mager! Als de eigenaar een goed verhaal heeft hoeft diegene zich toch niet druk te maken?

Ik durf te wedden dat ik als eigenaar blijer wordt van "interesse' en bezorgdheid (er let nog iemand op mijn paard, kan er niet 24/7 bij zijn ;)) dan dat ik aan de dierenpolitie moet gaan uitleggen hoe het zit en dat mensen me nog steeds aankijken als "dierenbeul" :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:29

Yinnar schreef:
Als ik de eigenaar was en ik had het dier net opgevangen en was bezig om het weer in conditie te krijgen zou ik de beller niet dankbaar zijn. Eerst informeren! Hij/zij ziet er slecht uit maar de omstandigheden waarin hij/zij verkeerd zijn niet slecht. Je moet de verschillende zaken wel onderscheiden. Wat is acuut en wanneer is het raadzaam eerst de eigenaar te vragen en je bezorgdheid te uiten.

Waarom niet? Juist als je hem net gered hebt en probeert hem op te lappen, zou je begrip moeten hebben voor de
bezorgdheid van anderen.
Bovendien kan je dan als opvanger ongetwijfeld met een prima verhaal op de proppen komen.

saf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:29

Serendip90 schreef:
haflingertje schreef:

Ik durf te wedden dat ik als eigenaar blijer wordt van "interesse' en bezorgdheid (er let nog iemand op mijn paard, kan er niet 24/7 bij zijn ;)) dan dat ik aan de dierenpolitie moet gaan uitleggen hoe het zit en dat mensen me nog steeds aankijken als "dierenbeul" :)

ja dat klopt, achter de rug om bellen is niet fijn, maarja als het nodig is...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:29

geerke schreef:
ShauniBef schreef:

fijn dat jij er aan gewend bent....bij mij went dit nooit,hoe vaak ik dit ook zie.
Schandalig,zo hoort een oud paard er niet bij te lopen.(en een jong paard ook niet trouwens)

Waar staat dat ik eraan gewend ben :Y) ?? Nergens, dus niet te snel oordelen :Y)

Natuurlijk hoort een paard er niet zo uit te zien, maar ik schrik er niet van, OMDAT....... het een oud paard is, en je weet nooit wat er vooraf gebeurd is! Dus eerst daar naar informeren, en DAN PAS een topic openen MET foto's!! Wat helemaal niet mag ;)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:31

Serendip90 schreef:
haflingertje schreef:

Jij als eigenaar zou waarschijnlijk hetzelfde doen als ik en het uitleggen als er iemand naar vraagt. (als het al zover komt dat er een van mijn paarden er zo uit zou gaan zien wat ik niet hoop!)
Maar niet alle paardeneigenaren zijn zo helaas! Je eigen veiligheid gaat voor alles!
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 13-11-12 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:32

Serendip90 schreef:

Ben ik het mee eens. Ik ben al 3x vals beschuldigd door onverlaten die niet de moeite namen om mij even aan te spreken. De LID gaf me gelijk maar ze moesten de melding checken. Het ging dan wel niet over magere paarden maar echt zulke achterlijke meldingen. -:(- Ik ben bij vragen altijd bereid om ze te beantwoorden. Niet iedereen is een potentiele dierenmishandelaar.