Overigens vind ik dat als je 0 kennis en ervaring hebt best een paard kunt kopen voor je kind, mits je gewoon VEEL goede begeleiding blijft houden en er rekening mee houdt dat het wel eens anders gaat als dat je plant. Zolang ouders bereid zijn daarin te investeren zie ik geen problemen.
Een eigen paard had ik vroeger niet (nu wel, wel zelf gekocht), maar wel altijd een verzorgpony en een hele 'veestapel' aan kleine dieren thuis. Mijn ouders hebben dat altijd gestimuleerd; ik mocht altijd naar de pony toe, ze gingen mee naar lessen en wedstrijden en als ik weer eens een dier mee naar huis nam omdat niemand het wilde was dat ook prima. Gelukkig zagen ze dat die dieren mij gelukkig maakten en me door periodes heen konden slepen, ze begrepen het belang er van en hebben sowieso het besef van wat er nou ècht belangrijk is in het leven. Zonder die dieren (en daarom dus ook zonder mijn ouders) had het allemaal heel anders af kunnen lopen, dus ik prijs me gelukkig met ouders die oog voor zulke dingen hebben en gelukkig nooit onderstaande instelling hebben gehad:

Pony kon weinig, ik kon niks terwijl ik dacht dat ik alle paarden aankon (ahum). Gelukkig heb ik toen de goede mensen ontmoet die mij op weg geholpen hebben. Inmiddels 4 jaar later gaat het geweldig! Lieve, brave pony er aan overgehouden
maarrr ik heb er veel van geleerd en ik heb nu een schat van een pony
) kregen we de kans om een weitje te kopen, op de hoek van de straat.

Maar ben blij dat het nu pas is gebeurd!