beul weer toegeslagen,welke straf verdient hij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:30

Langzaam pijnlijke dood. Diegene is misschien niet 100% maar dat wil nog niet zeggen dat ik hem niet liever dood dan levent zie..

Er staat trouwens een beloning van 25.000 euro op als je DE tip weet zodat ze hem kunnen pakken. Was eerst 5.000.. Hoorde ik net op de radio.. Ze hebben er dus blijkbaar wel heel wat voor over.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:32

dan hebben de nederlanden dus kennelijk toch nog wat gevoel over voor de dieren die hier leven... of is 1 van de getroffen paardeneigenaren een rel gaan stoken?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:23

2 jaar voor zoiets gruwelijks????? Hoezo dieren worden hier verre van vol aangezien??? Stoom uit je oren appelflap, mijn paard is het allerbelangrijkste voor me, zonder haar zou mijn wereld echt in elkaar storten. En ik ben vast niet de enige!!!!!!

Ok, als de doodstraf niet mag, dan maar levenslang opsluiten in een kleine cel beplakt met foto's van zijn daden. Precies zoals al eerder is gezegd!!!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:34

Bah, dat mensen zoiets kunnen doen zeg... Scheve mond

Ik vindt dat hij/zij de pijnlijkste dood verdient, kruisiging... ~~}> En het liefst op de kop. Als ie bijna doodgaat er weer afhalen en de volgende dag weer ophangen. }> Dan maar primitief...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:49

Radbraken was ook zo'n leuke, vastbinden op een groot wagenwiel en met een moker al zijn botten breken maar wel laten leven. En dan gewoon ergens aan zijn lot overlaten....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:36

Op de brandstapel met die gast ! En wij er allemaal omheen met popcorn!!
Wat zullen wij en die eigenaars genieten!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 23:55

Vonnie84"]
[quote="Ctal schreef:
Of in de zomer a.d grondvastbinden, met het hoofd richting de opkomende zon.En dan oogleden wel verwijderen natuurlijk.
( opgelet bij gesch.)

Nee maar ik vind dat de straffen in Nl sowieso te laag liggen.En de zogenaamde 'primitieve'methoden zouden wat mij betreft niet eens zo heel erg dom zijn om uit te voeren.
Bv. bij pedofielen, weg zakkie.
Maar idd als deze persoon wordt gepakt dan zal ie er wel makkelijk mee wegkomen.

In onze geschiedenisles hadden ze het over 4 knollen. Aan elke arm en been eentje. En dan HOPPA, volle kracht, de paarden vooruit. Extreme duivel
[/quote]

Hehe ja dat heb ik ook weleens gehoord Haha! Tong uitsteken

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:26

ik zou een vecht hond op hem loslaten en hem helemaal dood laten bijten

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:30

ik zou hem laten bewerken met een kaasschaaf en dan in een vat met zuur gooien...Zulke mensen moeten een lange en pijnlijke dood hebben...

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:44

Levenslang opsluiten en niet meer laten gaan. De doodstraf vind ik geen goed idee. Ten eerste heb je het risico dat je de verkeerde persoon te pakken hebt, ten tweede zorgt de doodstraf er niet voor dat minder mensen zulke dingen gaan doen. Uit een onderzoek is juist gebleken dat landen waar ze de doodstraf nog uitvoeren niet heeft gezorgd voor een vermindering van het aantal misdrijven, het aantal misdrijven (en dan heb ik het wel over zware misdrijven) liggen in die landen juist hoger..dus nee dat lijkt me geen oplossing.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:45

mmmm, iets met een scherp voorwerp (brandend mag ook), veel tijd en dat aanhangsel wat alleen mannen hebben...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:55

Tallie1979 schreef:
Zorgen dat de gelegenheid er niet meer is.. Dat moeten mensen doen.. Gewoon een grote waakhond nemen die hem in zijn poten bijt als hij te dichtbij komt..

Of gewoon 's nachts je paard binnen zetten.. Gaat je paard niet dood van en degene die het doet is weer een kans ontnomen..

En voor de rest mag je hem wat mij betreft opknopen..

sja, daar ben ik het nou eens helemaal mee eens. Dat stuk ellende loopt al zolang daar rond in Twente, dieren te martelen en NOG laten mensen hun paard in een afgelegen gebied buiten, dus nemen ze willens en wetens het risico. DAt snap ik niet.

WAnt die vent krijgen ze toch niet hoor! Niemand zal van hem weten wat voor dingen hij doet. Logisch ook. Het feit dat je zo ziek bent in je kop, daar ga je niet mee te koop lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:09

AnnaBabs schreef:
Levenslang opsluiten en niet meer laten gaan. De doodstraf vind ik geen goed idee. Ten eerste heb je het risico dat je de verkeerde persoon te pakken hebt, ten tweede zorgt de doodstraf er niet voor dat minder mensen zulke dingen gaan doen. Uit een onderzoek is juist gebleken dat landen waar ze de doodstraf nog uitvoeren niet heeft gezorgd voor een vermindering van het aantal misdrijven, het aantal misdrijven (en dan heb ik het wel over zware misdrijven) liggen in die landen juist hoger..dus nee dat lijkt me geen oplossing.

Hoe kunnen ze dat nu weten, zonder doodstraf was het misschien nog wel hoger geweest.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:46

Kawa, het gaat hier ONDER ANDERE over VERGELIJKINGSCIJFERS tussen staten in de V.S., hetzelfde land dus. Ik ken het onderzoek ook. En het klopt, het zogenaamde 'afschrikkingseffect" van de doodstraf is verwaarloosbaar te noemen.

Willen jullie dan ECHT allemaal de doodstraf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:50

Maar staten in Amerika met ieder andere wetten zijn imo net zo min te vergelijken als de landen in europa met elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:03

De doodstraf is veelste gemakkelijk.. De dieren die hij toetakelt maakt hij ook niet gelijk af, maar die laat hij lijden. Hetzelfde zou met hem moeten gebeuren.
Opsluiten in een hokje van 2 bij 2 zonder bed
met 1 dekentje
per dag wat doog brood en wat water
GEEN ENKEL contact met de buitenwereld of met andere gevangenen..
Laat hem maar eens flink piekeren over hetgeen wat hij aangericht heeft en waarom hij dat gedaan heeft.. na 8 jaar eens langslopen om te kijken of die nog leeft hoogstwaarschijnlijk niet Lips are sealed.
MAAR of dit zin heeft om te gebruiken als middel om zijn/haar opvolgers af te schrikken is een 2e... Dan kun je beter een middeleeuws taktiek uitvoeren...
gewoon vastbinden in een hokje en laat er maar eens een paard bij loslopen *die best wel wat energie kwijt kan* ~~}>

Dat is wat ik zou hopen dat er zou gebeuren met dit soort mensen. Maar helaas zal dit niet zo snel gebeuren hier in nederland.... Sja of ze moeten hem naar afganistand naar een gevangenis sturen... *onder de mom van: onze gevangenissen in nederland zitten overvol!* *LOL* Dan komt het hoogstwaarschijnlijk wel goed!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:47

runningkawa schreef:
Maar staten in Amerika met ieder andere wetten zijn imo net zo min te vergelijken als de landen in europa met elkaar.

Er bestaan ook gegevens van criminaliteit VOOR en NA de afschaffing van de doodstraf in één en dezelfde staat. Met dezelfde conclusie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:20

Kan ik ergens een site vinden met dat onderzoek?
Want zoals ik het nu begrijp is de criminalietiet in staten met de doodstraf niet afgenomen, maar ook niet toegenomen, terwijl in de rest van de wereld de criminaliteit wel toegenomen is.

En het gaat me ook niet alleen om de straf, maar ook om de kosten te drukken en cellen vrij te hebben voor minder ernstige gevallen.
Die kun je dan langer opsluiten dan de 6 jaar -3 jaar voor voor arrest, - 1 jaar wegens goed gedrag oid. Maar gewoon de volle 6 jaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:29

xKatleentjex schreef:
Zodat hij niet dood is, maar zijn hersensteltsel wel beschadigt is en hij gedoemt is om de rest van zijn leven in een rolstoel door te brengen terwijl hij een pamper aanheeft en door sonde voedsel moet krijgen en het verstand van een 5-jarige kleuter heeft.

Beetje nadenken.... Besef je je wel dat er mensen zijn die familie hebben die helaas zo moeten leven???? Boos!

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:33

Levenslang. Hebben ze mooi lang de tijd om na te denken. Ik ben echt tegen de doodstraf. Mensen zijn er zo eigenlijk snel vanaf. Kijk ook eens naar landen zoals bijv. Amerika (met doodstraf), daar is de criminaliteit echt niet minder dan bijv. in Nederland.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:47

Levenslang, een jaar of 20, dan de doodstraf }>

Dat is het enige wat zijn daden tegoedkomt, primitief of niet Boos!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:52

Citaat:
Zorgen dat de gelegenheid er niet meer is.. Dat moeten mensen doen.. Gewoon een grote waakhond nemen die hem in zijn poten bijt als hij te dichtbij komt..

Of gewoon 's nachts je paard binnen zetten.. Gaat je paard niet dood van en degene die het doet is weer een kans ontnomen..

Ik ben het er niet helemaal mee eens.

Ze moeten dat tuig gewoon opruimen zodat ik rustig mijn paard buiten kan laten staan.

Waarom moet de burger nou altijd zelf voor de oplossing zorgen?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:53

Hij hoort gewoon niet los te laten, paarden horen veilig in de wei te kunnen staan

Maar in de tussentijd zou ik wel voor de zekerheid je paard binnen houden 's nachts, aangezien hij nog niet gepakt is, en zolng hij nog actief is... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:55

Idd Cowgirl
Alles moet alles op slot, anders halen ze de hele zaak leeg.
Je kan savonds maar amper over straat of ze beroven je of erger.
Je kan niks meer zeggen of je word dood geslagen
en de dader,
die heeft een zielige jeud en staat na een uur weer op straat.

Wist je trouwens dat Australie een negatief reis advies voor Nederland heeft uit gegeven.
Dit omdat je hier op straat zoveel kans hebt om beroofd te worden.
Fijn land hebben we he, lekker veilig.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:25

Kawa, MEEN je dat u echt dat je je zo onveilig voelt?

Of is het in nederland dan echt zo erg gesteld?

Ik zal eens zoeken naar gegevens, maar wat jij zegt is zeker niet waar. Ik heb dit onderzoek besproken in een les in mijn 1e kandidatuur, en dat is alweer 4 jaar geleden...