Bezuinigen op paard- en ruiterbenodigdheden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Bezuinigen op paard- en ruiterbenodigdheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:03

Ik zou eigenlijk geen overbodige dingen meer moeten kopen (of alles dubbel) maar ik kom steeds weer wat leuks tegen -O-

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:27

Op paardensites in de opruiming kopen scheelt veel! Ik heb zo al verschillende dekens met fikse korting bij Agradi gekocht!

Jassen bij de Scapino kopen, ski-jacks zijn ook prima om mee te rijden en er zit bovendien zo'n sneeuwvanger in die ook lekker de wind weghoudt!

Skisokken i.p.v. paardrijsokken.

Babydoekjes i.p.v. speciale paarden oog- en neusreinigingsdoekjes (die kosten Eur 8,- van Carr & Day!).

Zeiltouw i.p.v. officiele leadrope.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:33

decathlon voor een rijbroek en fijne shirtjes en fleece truien.
Cranenbroek heeft nu dames jassen in de aanbieding voor 9,95.
Skikleding bij de scapino (in de aanbieding)
Voor de duurdere aankopen wacht ik op een aanbieding bij 1 van de grotere ketens. Dat scheelt alles tussen de 5 en 25%.
Dekens koop ik ook altijd vpooraf in de aanbieding. Mijn paard sloopt nogal en als ik dan alla minute iets moet kopen ben ik veel duurder uit.

Rondshoppen op buitenlandse sites. Duitse ruitersportzaken hebben vaak een ruimer en goedkoper assortiment aan winterjassen. Ik ben fan van hooks en kraemer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:40

Ik haal ook mijn handschoenen en rijbroeken en rijschoenen gewoon bij de action/scapino enz.
Touwhalsters heb ik zelf geknoopt.
Ik heb laatst behoorlijk wat hoofdstellen verkocht en heb er nog een aantal te koop staan. Ik vond het altijd geweldig om te kunnen wisselen, maar ik moet het toch maar eens met één setje per paard doen :Y)
Dekens hebben ze niet, dat scheelt heel veel :)
Hoeven houd ik zelf licht bij, zodat de smid iets minder vaak hoeft te komen.
En ik heb laatst 15 grote balen voordroog besteld in plaats van steeds een trailer met kleine pakjes hooi, dat scheelt echt veel geld!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:28

ipv paardenborstels neem ik verschillende borstels van de action (harde en zachte schoonmaakborstels)
shampoo koop ik meestal in bijde ruitersportzaak en dan de 5 liter variant.
die giet ik dan over in kleinere zeepflesjes van mijzelf.

de grote zeepkannen spoel ik goed uit en gaan op de zolder. als dan in de winter de waterleidingen eraf gaan vanwege bevriezen ga ik de kannen vullen met lauw/warm water en daarmee loop ik naar stal.
minder heen en weer lopen en het morst minder.

HappyThilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:32

Zelf voer mengen scheelt echt veel geld. Zeker als je veel paarden hebt dan kun je gemakkelijk granen zelf mengen voor omgerekend nog geen € 6,00 per 25 kg. Dan heb je een mix zonder melasse, anti-oxydanten etc. Jij hebt het zelf in de hand.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:52

Bij de Hema hebben ze regelmatig stapelkorting, dan haal ik zo even 4 nieuwe shirts waar ik heerlijk mee kan rijden :j Verder speur ik de aanbiedingen af, ik koop zelden iets voor de volle prijs :x
Laatst heel fijne stallaarzen gekocht via happyhorsedeal, ze waren zo een stuk goedkoper dan normaal.

En verder krijgt paard geen nieuwe dekjes (heb er al 10, meer dan zat), dekens heeft hij ook genoeg, ik heb een prima cap en onderhoud mn rijlaarzen prima. Het enige dat ik binnenkort echt nodig heb is 1-2 nieuwe rijbroeken, maar de kerst komt er aan dus daar kan ik er altijd eentje voor vragen :D eigenlijk vraag ik voor kerst, verjaardag etc altijd praktische dingen, nieuwe dekjes/beenbeschermers/halsters/dekens en dat soort dingen koop ik wel als ik daar geld voor over heb _O-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 01:21

Ik koop geen overbodige spullen, zoals dure pk winterjassen, rijsokken etc.
Gewone sokken van de zeeman en de oude winterjas van mijn broertje werken prima.

Ook geen setjes en dingetjes, heel leuk maar heb er gewoon het geld niet voor.

Voer koop ik heel veel tegelijk, ben ik daar weer een tijdje vanaf.

Oh en spullen zoals dekens kopen op van die huge sale dagen, niet meer dan 50 voor een winterdeken!

Geen wedstrijden rijden en op een goedkope stalling staan werkt ook :))

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 01:31

Rijbroeken ed. heb ik dit jaar 2dehands gekocht.
Ik heb 3 rijbroeken, 1 zomerjas, 2 t-shirts, 1 shirt lange mouw (mix van PK en Pikeur.. lekker chique), samen gekocht voor 55/60 E.
Is niks mee aan de hand, alleen de modekleuren van 2011/2010.

Halsters, touwen, stromesjes, stroompaaltjes en draad bestel ik online bij agradi.

edit: chique is een moeilijk woord ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 02:50

Tammy_ ik mag van mn ouders niks voor de paarden vragen voor kerst -O- Moest iets voor mezelf vragen (ok, als het dan écht moet...luchtje of boek... óók niet goed. Gouden oorbellen mochten wel :') Heb ik toch niks aan! :P )

Mijn staljas komt voor 15 euro bij de welkoop vandaan :D Heerlijke jas, alleen niet waterdicht maar das mn eigen schuld, voor 25 lagen ze ook waterdicht maar vond mezelf daarin zo dik lijken :') Ach, op zich... Pas één keer echt vervloekt dat ik zo'n zeur ben daarmee, verder eigenlijk tot op heden nog geen enkel probleem mee gehad want een spatje regen kan die jas prima hebben.

Aangezien ik 2 jonkies heb heb ik weinig spullen nodig.. Deken was een koopje uit een sale; 35 euro. Merrie staat onder een geleende deken tot ik weer iets op de kop heb kunnen tikken. Laarzen heb ik wel gewoon in geïnvesteerd, die waren 100 euro maar hebben dat inmiddels wel opgebracht, enorm fijne laarzen. Verder ga ik gewoon in spijkerbroek naar stal, heb wel 2 rijbroeken maar ik rij nu niet dus die liggen stof te vangen :+

Probeer dingen altijd wel zo goedkoop mogelijk te vinden (bij idd action etc) en bij basisdingen te blijven, maar soms wil ik ook gewoon iets hebben :+

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:56

Leuk topic!

Ik koop alles in de uitverkoop.
Het scheelt dat ik een westernpony heb, anders had ik echt teveel dekjes. Ik zou ook best nog geld kunnen besparen.

Ik heb nu zo ongeveer alles, na 4 jaar mag het ook wel!
Ik heb wel nog veel spullen over.

Op evenementen bespaar je ook veel geld.
Dit jaar op chio een spooks trui gekocht normaal 80 euro, toen 35
Ik moet zeggen dat het super kwaliteit is.

Op dekens bespaar ik dus noooit voor mijn pony.
Toevallig een goed voorbeeld, mijn pony had zijn rhino deken gesloopt in de stal. En k wist niet hoe, ik reserve deken gekocht van profirider.
Die was vanochtend ook kapot, nu zie ik het verschil qua dikte vd stof.

Ik zweer bij horsewaer maar voor reserve spul prima oplossing :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:34

Op spullen voor mezelf probeer ik te bezuinigen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik voor ponylief toch graag kwalitatief goede spullen koop.

Ik koop mijn kniekousen meestal bij de action; 3 paar voor 2 euro ofzo. Kan ik weer een poosje vooruit!
Bergschoenen idd bij de makro
Probeer ook de acties van lidl en aldi in de gaten te houden: soms handige ski kleding en paarden spullen!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:36

ik koop het wel alles bij paardensites, ik kijk altijd bij alle aanbiedingen. dat heeft mij al heel veel geld gescheeld :D

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:10

ik koop vaak 2dehands, ofwel via bokt.nl, ofwel via kapaza
zo dit jaar een regendeken (wheaterbeeta) en 2 rijbroeken kunnen kopen (jammer genoeg is er in mijn maat niet vaak een 2dehandsje)
verder als het solden zijn, dan ga ik ook altijd eens nar de ruiterwinkel

ook hetgeen ik niet meer gebruik, komt de verkoop in
heb me zo een nieuw zadeltje gekocht dit jaar, dan moest mijn BF maar de deur uit (heb dus maar 150€opgelegd voor mijn wintecje)

verder, weidegerief in decathlon (als we er toch moeten zijn, niet even lekker omgaan) of stock americain (lokale winkel waar je veel dingen ietsje goedkoper kunt kopen, zoals draad en prikpaaltjes en weidelaarzen)
Koop ik nieuw, dan zijn het promo's (bvb bij amazoneXl, niet de broek van 120€ maar dan liever die van 50 of 75€)

trouwens als er nog iemand een mooi en degelijk cob getuig in aanbieding heeft, dit mag altijd aangeboden worden :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:50

Surprise_Boy schreef:
Joggingbroek en gympjes bij de sportzaak, goedkoper dan een rijbroek en laarzen.
Snoepjes vaak van de Welkoop, die is ook iets goedkoper, voor voer geen speciale voerton van 40 euro maar gewoon klein containertje bij de Xenos waar ik dan iets opzet zodat hij echt goed is afgesloten (en om ruimte te besparen }> ).

Jassen vaak bij de sportzaak idd, of de Welkoop weer hangt er net van af, gewoon een goede buitenjas.
Dekjes gebruik ik niet, heb twee goede pads en het leuke aan trick riding is dat je voor een nieuw setje gewoon twee meter stof koopt voor 6 euro et voíla :D

Voor tuigonderhoud gebruik ik voor riempjes, hoofdstellen en teugels groene zeep, goedkoper dan zadelvet en een stuk beter :)

Ik vind een joggingbroek en gympies niet vergelijkbaar met een rijbroek en laarzen...?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:52

Ik krijg eigenlijk al mijn spullen maar rijbroeken koop ik bij de Decatlon, daar zijn ze (in Frankrijk) 10,- en hele goede kwaliteit. Ik heb lederen Petrie rijlaarzen gekregen en hier kan ik dan extra lang mee doen. :) Verder heb ik thermolaarzen bij de Welkoop gekocht én heb ik geen 'speciale' ruiterjas.

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:00

Op mezelf ben ik best wel zuinig, maar als ik eerlijk ben gun ik mijn paard wel graag de extra's.

Ik koop enkel rijbroeken als deze serieus in prijs verlaagd zijn en als ik er een nodig heb.
Truien, jassen en schoeisel voor bij de paarden komen meestal altijd van Decathlon. Voor goede lederen rijlaarzen heb ik wel wat geld over.
Overlaatst zocht ik voor in de herfst een bodywarmer voor tijdens het rijden en deze heb ik bij H&M gekocht. Helemaal mijn smaak en dat voor +-30 euro waar je in de ruitersportwinkel dus makkelijk 100 à 150 euro meer voor betaald.

Mijn paard doe ik vaak wel graag het wat duurdere materiaal cadeau.
Goed passend zadel zowel voor mij als voor mijn paard, leuk hoofdstel helemaal naar mijn smaak, leuke dekjes, goed warm deken, ...
Voor de rest worden er geen dingen gekocht die ik niet nodig heb. Denk maar aan een uitrijdeken in een bepaalde kleur van eskadron omdat deze dan zo mooi bij mijn setje van bijna 100 euro zou passen ... Geen denken aan! Ik besteed m'n geld enkel aan goed materiaal voor m'n paard die hij op dat moment écht nodig heeft. :j

Op gebied van verzorginsproducten bespaar ik dan wel liever wat meer.
Oa. staartborstels (haarborstels voor mensen dus) en sponsen komen uit de supermarkt. Je moet maar eens optellen wat die paar euro's verschil op jaarbasis maken!
De borstels voor mijn paard komen ook weer uit de Decathlon en dat dus ook weer een paar euro's uitgespaart! :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:05

Ik ben niet zo modebewust:'). Dus als ik ergens een trui zie voor 5 euro, maakt niet uit hoe lelijk het ding is, als ie maar comfi is. Neem ik hem mee voor paardrijden. Zo heb ik een grasgroene trui met een paardenkop erop haha. Ding is afgrijselijk, maar echt best, koste 5 euro heb hem van een uitverkoop rek van een ruitersport zaak. Met tentenkamp pak ik vaak ook een aantal shirts(van 5 euro). Soms rij ik ook gewoon in mijn 'normale' kleren, die heb ik dan eerst naar school aan, voor ik ze in de was gooi ga ik er nog mee paardrijden.

als winterlaarzen heb ik uit de uitverkoop van die neppe uggs, voor 10 euro gekocht ofzo. die zijn prima voor rijden zonder zadel en dat heeft toch mijn voorkeur als het koud is haha. en ik heb leren derby rijlaarzen op een veilingssite gekocht voor 100 euro.

Ik ben trouwens zon persoon die liever iets goeds koopt, maar tweedehands, dan een of ander prulding maar nieuw.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:48

Ik draag ook al heel lang 's winters dezelfde jas die ik ooit eens had gekocht als normale winterjas. Zit nog prima en is lekker warm! Voor bovenkleding ga ik meestal niet naar een ruitersportzaak, maar draag gewoon wat oude shirts en truien. Heb wel een fleecevest van een ruitersportzaak, maar dat is het enige geloof ik :P En koop niet heel vaak iets nieuws. Winterlaarzen heb ik niet, maar draag gewoon hele dikke sokken in mn oude jodhpurs, die ik nu gebruik als stalschoenen :P

Voor mn leasepaarden heb ik wel eens zweetdekens gekocht, maar die waren dan maar 30/40 euro en koop ook liever tweedehands dan nieuw, bijvoorbeeld mn peesbeschermers die ik nu heb. Als ik nieuwe had gekocht was ik 2x zo duur uit geweest, dus dat scheelt wel een hoop.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:59

wow wist niet dat er zulke goedkope rijbroeken te koop waren, ik kende decathlon dan ook helemaal niet.

ik heb me eergister nog lopen verbazen op die torenhoge prijzen,
waar ik op bezuinig is paardenspeelgoed in plaats van zo'n jollybal van bijna 40 euro een hondenspeelgoed van max 11 euro

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:21

een jolly bal koop ik 2e hand of op de veiling, mooi goedkoop, elk paard heeft er wel 1 en geloof dat de honden er ook 1 in beslag hebben genomen (die was lek, maar die honden hebben er nog heel veel lol mee, niet kapot te krijgen)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:44

Heb soms last van een dure smaak,.. pak altijd dure dingen uit het rek maar heb het geld er niet voor over dus probeer alleen altijd een alternatief te vinden in andere zaken.
Een hema, een Welkoop of dergelijke zaken.

En uitverkopen, overal stickers en pasjes van en folders goed in de gaten houden.
Of in de zomer een winterjas te kopen of andersom, zo afgelopen zomer een winterjas gescoord van € 100 voor € 20
en een zweetdeken uit de oude collectie van Schockemöhle met 50 % korting, kan mij het schelen of het een oude collectie is..
Vind de deken mooi en volle pond had ik hem niet gekocht dus meenemen maar weer :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:46

PocoGaucha schreef:
Ik ben niet zo modebewust:'). Dus als ik ergens een trui zie voor 5 euro, maakt niet uit hoe lelijk het ding is, als ie maar comfi is. Neem ik hem mee voor paardrijden. Zo heb ik een grasgroene trui met een paardenkop erop haha. Ding is afgrijselijk, maar echt best, koste 5 euro heb hem van een uitverkoop rek van een ruitersport zaak. Met tentenkamp pak ik vaak ook een aantal shirts(van 5 euro). Soms rij ik ook gewoon in mijn 'normale' kleren, die heb ik dan eerst naar school aan, voor ik ze in de was gooi ga ik er nog mee paardrijden.

als winterlaarzen heb ik uit de uitverkoop van die neppe uggs, voor 10 euro gekocht ofzo. die zijn prima voor rijden zonder zadel en dat heeft toch mijn voorkeur als het koud is haha. en ik heb leren derby rijlaarzen op een veilingssite gekocht voor 100 euro.

Ik ben trouwens zon persoon die liever iets goeds koopt, maar tweedehands, dan een of ander prulding maar nieuw.

Oh dat vind ik zo leuk altijd _O-
Ik ben zelf wel best met mode bezig, maar vind mensen leuk die dan opeens iets aan hebben wat eigenlijk echt niet kan, en dat ook wel weten, maar het gewoon aantrekken omdat het handig is of lekker zit :)) Eentje die opeens aankwam met een cowboy hoed, tegen de zon.
En een ander oud stalgenootje die opeens aankwam met een enorm groen regenpak, van boven tot onder in het groen, zo grappig :')

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:50

Nevergiveup, Bij de paarden is het meestal geoorloofd hé :')
kan je het wijden aan : "het word toch snel vies"

Kringloop is trouwens ook altijd een leuke om heen te gaan !
Zowel voor bij de paarden als dingen echt voor jezelf. ( vandaag nog 2 leuke gebreide collen gescoord, die je in de meest hippe kledingzaken tegen komt, € 1.75 stuk :Y) , wasje erover en dragen maar :D )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:02

Twilight1 schreef:
wow wist niet dat er zulke goedkope rijbroeken te koop waren, ik kende decathlon dan ook helemaal niet.

In nl zijn ze 16,95