Mensen met paarden en etenstijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:39

Ik werk in Heiloo en mijn paarden staan ook in Heiloo, ik woon daar echter niet. Dus is het voor mij het handigste om meteen vanuit mijn werk (uurtje of vijf) naar stal te gaan. Voor die tijd eet ik nog een kracker met appelstroop (ben aan de lijn zucht...) om niet om te vallen van de honger.

Toen ik nog twee paarden had was ik nooit voor half negen thuis, maar toch kookte ik iedere dag!!! Geen aardappels en groente hoor, dat duurt me te lang. Nee, roerbakgroenten met spaghetti of capucijners of rijst. Of diepvries aardappelblokjes bakken met een blikje groenten of wat sla. Zo kom je een heel eind!!!

Aangezien ik vegetarisch eet heb ik aan die AH maaltijden niet zoveel, er zijn er niet zoveel van, en ook niet allemaal vind ik ze even lekker.

Helaas hebben wij op het werk geen kantine o.i.d., dus warm eten tussen de middag gaat helaas niet op....

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:47

Maar Jippie, als je het de avond van te voren uit de vriezer haalt en in de koelkast zet is het ontdooit als je thuiskomt. Weinig extra moeite dan speciaal in de rij te gaan staan bij de Appie. En dan is het echt binnen een half uur wel warm EN gegeten Haha! .

Ik hoef dan weliswaar niet elke week en elke avond te rennen naar mijn paard, maar heb het wel zo geregeld als Sonja. Ik probeer alleen iets meer variatie in te bouwen door vaker voor 2x te koken. Oftwel, als ik de ene week stampot maak, gaat er 1 portie in de vriezer voor de week erop. Spaghetti met rode saus idem dito (gewoon spaghetti en saus bijelkaar invriezen). Hachee is lekker om in het weekend te maken (en dan gelijk voor 3 of 4x, niet van dat benauwde Haha! ). Met rijst en een pot rode kool heb je een super maaltijd.

Het betekend dat ik doordeweeks misschien 2 of 3x sta te koken en de rest uit de vriezer trek. En doordat de vriezer redelijk vol zit heb ik ook nog wel eens de keuze om iets anders te maken dan gepland Tong uitsteken .

Er bestaat echter een voorwaarde voor dit gedrag: je hebt een flinke vriezer nodig! Cool

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:57

Omdat de binnenbak vanaf half acht bezet is, en ik meestal pas na half zes klaar ben met werken/studie, ga ik altijd eerst naar de paarden en dan komt mijn eigen eten. Omdat ik 's avonds (wat later, rond een uur of negen) ook nog vaak moet trainen voor waterpolo, schiet het eten er vaak bij in.
Resultaat: ik rijd weer sinds een maand, en ben van een mat 38/40 naar 36 gegaan. Ach, het heeft zijn voordelen.
Gelukkig kookt mijn vriend als hij zelf niet hoeft te trainen, of werken, en proberen we toch vier keer per week goed te eten. En voor de rest gaan er kilo's fruit doorheen overdag ( en niet alleen de appels voor de paarden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:16

Maar ik zie dat de meeste van jullie allemaal rond 18.00 uur thuis zijn, dan rijd ik meestal pas weg, als het niet later is. En dan kan ik meestal nog dik anderhalf uur file rijden. Dus voor ik thuis ben is het 19.30 of 20.00 uur. Dan nog paardrijden, thuiskomst rond de klok van 22.00 uur.

En dan nog eten................

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:29

Citaat:
Maar ik zie dat de meeste van jullie allemaal rond 18.00 uur thuis zijn, dan rijd ik meestal pas weg, als het niet later is. En dan kan ik meestal nog dik anderhalf uur file rijden. Dus voor ik thuis ben is het 19.30 of 20.00 uur. Dan nog paardrijden, thuiskomst rond de klok van 22.00 uur.

Ja die files maken het er niet gemakkelijker op. Daarom ben ik best wel weer blij met de trein op dit moment. Van Gouda naar D-H en vv is het met de auto in de spits ook anderhalf uur (voor zowel heen als terug). MEt de trein is het driekwartier van deur tot deur. OK dan!

Wij rijden in de zomer vaak laat op de avond ivm de warmte en in de winter ook omdat de buitenbakken vaak niet goed zijn (lees: zwembad) en de binnenbak pas vanaf 22.00 uur vrij is. Longeren kan natuurlijk wel eerder op de avond. Gelukkig krijgen we nu een tweede binnenbak die hopelijk meer vrij is dan de huidige. Het lijkt me heerlijk om eens voor elf uur in bed te liggen door de week
Voor het eten rijden past zo dus prima in ons schema. Bovendien vind ik het wel fijn om na het werk niet meteen door te hoeven hollen naar de paarden.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 16:53

Geen organisatie kan misschien wel kloppen... Maar dat komt dan omdat ik voor mezelf moet koken...
Als vriendlief mee-eet, dan is er stipt op het uur dat hij terug is eten gereed, geen probleem in die organisatie dan...
Maar als het voor mij alleen is, heb ik soms echt geen zin om te koken en doe ik liever lekker makkelijk met een boterham/afbakbroodje en wat soep of een snel klaargemaakte salade...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:08

Er kan bij ons nooit op een vast tijdstip gegeten worden eigenlijk.
Mijn vriend is nooit op de zelfde tijd thuis en dus kan ik daar niet op koken.
Meestal worden dan de paarden gedaan en daarna verschild het.
Of we eten bij thuiskomst van de paarden, of ik ga eerst werken en dan pas eten,of ik ga nog lesgeven tussendoor, gevolg---- altijd heel laat eten.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:31

Wij eten altijd voordat ik naar San ga.. Ik moet zowieso eerst naar huis ivm mijn honden dus dan koken en dan naar Sandor.
Als ik vroege dienst heb dan ben ik om 16.00 uur klaar, dan wil ik eerst nog wel eens naar stal gaan.. zodat ik 's avonds manlief kan vergezellen.
Maar dat is maar 1 x in de 2 maanden ongeveer...
Bij mijn vorige stal kwam ik wel vaak uit mijn werk.. maar dat vond ik niet prettig.. Ik moet toch wel eerst gegeten hebben hoor.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:34

Wij aten soms pas om 8 uur 's avonds. Of om 9.
Als ik om 4 uur uit school kwam gingen we rond half vijf naar Sabientje en dan waren we pas vaak tegen 7 uur terug.
In de zomer zelfs later maar dna ging ik ook wel eens 's avonds.

Nu eten we weer op normale tijden.
Tussen 6 en 7.
Alleen woensdags wat vroeger omdat we dan gaan rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:03

Worden jullie dan niet allemaal tonnetjerond van dat late eten? Ik dacht dat je daar dik van werd, als je zo dicht voor het slapengaan nog een maaltijd gebruikt Verward

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:07

Sonja schreef:
Worden jullie dan niet allemaal tonnetjerond van dat late eten?

Ik ben volgens sommige mensen zelfs te mager. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:08

Misschien moet ik dan ook es wat later gaan eten Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:18

Ik ben om 17.30 uur klaar met werken en ga dan idd ook altijd eerst naar mijn paard...
Dan eet ik dus vaak pas rond 20.00 a 21.00 uur.... hele normale tijden voor mij Haha!
Vind het wel (zeker in de winter) lekkerder om gelijk door te gaan, want om nou eerst thuis voor de warme kachel te zitten en dan weer de deur uit te moeten voor het paard, nee dat zie ik toch niet zo zitten.

Daarnaast rij ik niet graag met een volle buik! Tong uitsteken

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:25

wij eten thuis om 5 uur. daarna ga ik meestal paardrijden. tenzij ik vroeg klaar ben met school, dan ga ik al smiddags rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:41

Op maandag en woensdag eet ik rond een uur of 8. Nadat ik heb gereden/op stal ben geweest. Op dins-dag en donderdag eet ik om half 6 (dan heb ik om 21.00uur les). En op vrijdag vaak om 22.00uur (rij ik eerst Pablo en dan om 20.00uur springles met Pieke).
Wij zijn er wel aan gewend en als mijn man eerder honger heeft maakt hij soep of eet een appel.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:45

Na het eten ga ik de stallen uitmesten, de paarden gaan naar bed in een schone stal en ik heb al het eten alweer verbrand Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:54

Toen we de paarden nog niet aan huis hadden, was het een zooitje met eten. Henk werkt onregelmatig en ik toen ook. Dus als er 1 thuis kwam ging de ander weg. Degene die laat moest werken ging meestal koken, zodat de ander de restjes in de magnetron kon opwarmen.
Ik heb ook jaren van 8.30 tot 17.00 uur gewerkt. Dan was het huis komen, snel een warme hap klaar maken, hap naar binnen werken, bakkie doen en naar stal. Tenzij Henk late dienst had, dan was het eten klaar en een kwestie van in de magnetron doen, eten en dan naar stal.
Nu zijn we heel burgelijk om een uur of 6 aan tafel Schijnheilig , tenzijn Henk avonddienst heeft, dan tussen de middag een warme hap.
Gelukkig heeft hij nu minder avonddiensten, dus eten we nu ook veel gezonder en lekkerder.
Ik kook ook gerust voor mezelf als Henk late dienst heeft. Heerlijk, dan iets klaarmaken wat Henk niet lust.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 00:35

Ik heb het avondeten zelfs min of meer afgeschaft. 's Middags eet ik wat uitgebreider, dan ga ik naar stal en vergeet ik gewoon te eten. Is overigens erg goed voor de lijn, want tegen de tijd dat ik thuis kom heb ik totaal geen honger meer.

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 02:04

Jola"]
[quote="Sonja schreef:
Worden jullie dan niet allemaal tonnetjerond van dat late eten?

Ik ben volgens sommige mensen zelfs te mager. Scheve mond
[/quote]

Ik kom ook geen grammetje aan terwijl ik al jaren na achten eet.Toevallig was ik vandaag vroeg thuis en at ik al om 19:30 en nu zit ik met een knorrende maag Scheve mond

horsenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:31

Ik heb twee kleine kinderen die naar school gaan dus ik moet op tijd eten, ik rijd overdag en eet elke dag om 17.15 na het eten ga ik naar de stal om mijn pony binnen te zetten en af te voeren voor de nacht.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:35

eten tja ik zit ook nog op school dus ben daar aan gebonden daarom ga ik meestal 's avonds rijden, we eten meestal rond een uur of zes en dat sluit dan mooi aan met het rijden ik ben dan meestal om half 10 thuis

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:41

Ik probeer altijd eerst te eten en als dat niet gaat neem ik me maar broodjes of iets voor op te warmen mee en dan maak ik dat in de kantine!
Probleem opgelost Haha!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:31

Toen ik flan reed at ik vaak pas om 8 uuur/9 uur omdatt van 6 tot 7 de bak vrij was (geen lessen)
Pats reed ik op woensdag (dan waren er savonds geen lessen) dus kon ik gewoon na het eten!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:30

Het ligt er bij mij een beetje aan hoe laat ik thuis ben uit m'n werk. Ben ik voor half 6 thuis, dan ga ik meestal eerst naar m'n paard. Ben ik half 6 of later thuis, dan eet ik meestal eerst en ga ik erna, anders wordt het eten wel erg laat.

Ik probeer meestal niet al te laat te eten, maar dit lukt helaas niet altijd, het is ook wel eens half 9 eer ik aan m'n bordje eten zit...

Vandaag was ik om 18.45 thuis uit m'n werk, dat is voor mijn doen best laat. Dus ik heb eerst wat gegeten en ga zo naar m'n paardje. Ik heb maar besloten dat ze een dagje vrij heeft, dus dan heb ik minder lang werk dan wanneer ik ga rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:16

Ik neem mijn rijspullen mee naar mijn werk, vanuit mijn werk meteen door naar stal, daar kleed ik mij om en doe Arti...meestal ben ik dan pas half 9 ofzo thuis en dan nog eten...soms ook nog zelf klaar maken...maar ik heb het geluk dat ik thuis woon dus meestal staat er iets klaar wat opgewarmd moet worden Haha!