Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Batlow schreef:Tja ik had daar ook geen verstand van. Was gezegd dat het een klein paard/grote e pony zou worden, dat geloof je dan. Zijn vader is kruising arabierxfjord van 1.55, moeder een kwpn allround zwart van 1.65 die afstamt van nimmerdor, hopen dat hij echt een goeie springer wordt want dat wil ik namelijk graag gaan doen
denice schreef:Mijn 17 maanden oude jaarlinghengst is nu 142/143 cm. Ik hoop dat hij wel over de 150 heengaat.. hij is een welshcob.
[ Afbeelding ]
keona schreef:Batlow schreef:Tja ik had daar ook geen verstand van. Was gezegd dat het een klein paard/grote e pony zou worden, dat geloof je dan. Zijn vader is kruising arabierxfjord van 1.55, moeder een kwpn allround zwart van 1.65 die afstamt van nimmerdor, hopen dat hij echt een goeie springer wordt want dat wil ik namelijk graag gaan doen
ja zo leer je wel weer.maar arabier en fjord zijn al niet zo groot want wat zit er bv achter de vader nog meer waren dit kleine/of grote arabieren of fjorden want dat speelt ook vaak mee wat terug in de lijn zit.dat ik weet ook niet wat achter nimmedor precies zit zijn deze allemaal 165 en groter of ook kleinere dit kan allemaal invloed hebben.ook had ik deze nooit gekocht als ik een spring paard wilde waarom fjorden/arabieren zijn niet echt springers,dan had ik gekozen voor een veulen dat echt spring gefokt is of in ieder geval paarden die hier ook op gebouwd zijn.dat wil nu niet zeggen dat deze dat dadelijk niet kan ,maar hij is al vrij klein om mee te komen bij de paarden en dan heb je ook nog minder kans dat het een goede springer word omdat hij arabier en fjord er in heeft zitten.denk dat dit een leuk allround pony kan worden en het goed zal doen bij de endurance
Batlow schreef:Tja ik had daar ook geen verstand van. Was gezegd dat het een klein paard/grote e pony zou worden, dat geloof je dan. Zijn vader is kruising arabierxfjord van 1.55, moeder een kwpn allround zwart van 1.65 die afstamt van nimmerdor, hopen dat hij echt een goeie springer wordt want dat wil ik namelijk graag gaan doen
HalloDan schreef:Batlow schreef:Tja ik had daar ook geen verstand van. Was gezegd dat het een klein paard/grote e pony zou worden, dat geloof je dan. Zijn vader is kruising arabierxfjord van 1.55, moeder een kwpn allround zwart van 1.65 die afstamt van nimmerdor, hopen dat hij echt een goeie springer wordt want dat wil ik namelijk graag gaan doen
Wel eerlijk dat je dat toegeeft, maar het is niet zo heel moeilijk je daar voor de koop eens in te verdiepen natuurlijk. Alleen al even overleggen met iemand die daar wél verstand van heeft had, was al voldoende geweest, die had jou dat namelijk zó kunnen vertellen.
Het was nl ook het eerste wat ik dacht: waarom koop je zo'n veulen dan, als je springambities hebt en een maatje groter wil? Qua maat en afstamming past dit veulen echt helemaal niet bij jouw wensen, eerlijk gezegd.
keona schreef:denice schreef:Mijn 17 maanden oude jaarlinghengst is nu 142/143 cm. Ik hoop dat hij wel over de 150 heengaat.. hij is een welshcob.
[ Afbeelding ]
even off topic prachtige welsh heb je daar
HalloDan schreef:Nee hoor, dat is helemaal niet zo logisch dat je dat verwacht met een Fjord X Arabier. Het gaat nl niet alleen om de ouders maar ook over de rest van lijnen die er achter zitten.
Batlow schreef:'springambities' ik weet niet hoe je dat bekijkt, maar hij kan straks ook prima springen. Kan elk paard, met les komt dat allemaal wel. De fjord van een vriendin kan 1,20 springen, dus dat er fjord in zit wilt helemaal niks zeggen
unicorn_kiss schreef:HalloDan schreef:Nee hoor, dat is helemaal niet zo logisch dat je dat verwacht met een Fjord X Arabier. Het gaat nl niet alleen om de ouders maar ook over de rest van lijnen die er achter zitten.
dan nog kan je absoluut nooit een stokmaat voorspellen! Zelfs al is de gehele bloedlijn tot in 1750 precies 1.50m, dan nog kunnen verrassingen gebeuren. Zekerheid heb je dus nooit. Stokmaat is maar voor 90% ofzo genetisch
daarbij ben ik wel benieuwd met wel soort algoritme jij de stokmaat kan schatten van een kruising van een kwpn met een arabierXfjord? (tenzij je natuurlijk al veel ervaring hebt met dit soort kruisingen)
Sammyoo schreef:B parcours met een grote D - kleine E tussen de paarden zal niet meevallen hoor! Dan heb je het toch gelijk over serieuze hindernissen. Neemt niet weg dat de pony later misschien best leuk kan springen. TS is echter 18+ en mag niet meer tussen de ponies starten.
Moet wel zeggen, zn moeder is 1,58m en zn vader is geloof ik iets van 1,56m dus beide ook wel redelijk aan de maat voor een Arabier, zeker mams