Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:13

goedemorgen...zie dat de 100 is gehaald. Ga zo maar eens even lessen met charmeur..
Hoop dat ik tegen het einde van dit topic in ieder geval iets op het oog heb..maarja jullie gaan wel snel
Laatst bijgewerkt door Snuupke op 27-09-12 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:18

Ooooh Ikke, ik zie Malle! Nou, dát is nou een droompaard :j <3 :j

Especial schreef:
Ik heb hem niet gekocht op een stoeterij. Hij is opgekocht bij zijn fokker door een man die een paar paarden thuis heeft, daar heb ik hem weer van gekocht. Zijn fokker is MARQUES DE VELILLA, S.L.

S.L. is Spaans voor hetgeen wij hier kennen als B.V. Je paard is dus door een bedrijf gefokt en niet door een 'natuurlijk persoon'.
Wordt het paard niet minder van hoor! Veel plezier met su caballo!

Ik haak ook weer aan in dit topic... kennissen van mij hebben slecht nieuws gekregen over hun paard en dat is waarschijnlijk 'einde paard'. Een beetje internet oriëntatie kan dus helemaal geen kwaad.

De 4 jarige Houston die ik een paar maanden terug te koop had, mag voorlopig even blijven. We hebben een startkaart aangevraagd :+

equitation

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:22

Meelezer!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 09:24

Dees schreef:
De 4 jarige Houston die ik een paar maanden terug te koop had, mag voorlopig even blijven. We hebben een startkaart aangevraagd :+

Kijk dat zijn de betere beslissingen. Zoals al vaker gezegd, je moet dat beest gewoon houden en naar het Z sturen, dat kan ze met vier hoeven in d'r neus!

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:28

Gisteren voor het eerst met onze 4 jr merrie naar het bos geweest. Echt zo schaapmak! Helemaal leuk.
Dus dat kan ze ook.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:45

viphorse schreef:
Seven jammer dat je nog niets gevonden hebt. Je zou toch denken dat mensen, zeker in deze tijd , er gebruik van willen maken. Ik was vorig jaar opzoek naar iemand zoals jij voor 1 van mijn merries. Vroeg er niets voor , mocht komen wanneer die wilde , hoefde geen stallen te mesten dat doe ik zelf en gebruik van binnen en buiten bak. Heb niemand kunnen vinden en doe het nu gewoon zelf. Snap er niets van .

Heel herkenbaar, zo sleuren wij ook al wat jaren aan met enkele sportpaarden. Vanwege gezondheid kon ik ze zelf niet meer trainen, minimale prijs, gratis... Het maakte gewoon geen verschil. Of dan vond je iemand (gemiddeld M2 ruitertje) en kreeg je het vriendelijk verzoek om hem voor 530 euro per maand super de luxe in pension wilde zetten. Sorry meid maar voor dat geld komt zelfs mijn oude grand prix instructeur tegenwoordig al zijn bed uit, dan begrijp je zeker wel waar mijn voorkeur ligt? Onbegrijpelijk.

In die zin ga ik langzamerhand steeds minder van de paardensport begrijpen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik regelmatig een gat in de lucht ben gesprongen als ik weer eens een super leuk wedstrijdpaardje aangeboden kreeg, met de denderende teleurstelling als mijn moeder dan weer 'nee' zei tegen de betreffende eigenaren omdat mijn focus in de eerste plaats op school moest liggen. :') *bumber* Maar anderen amazones namen dan met liefde mijn plekje gelijk in... tegenwoordig?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:55

Zijn we weer. Op dit moment geen paarden direct op het oog. Helaas was het paard wat ik echt leuk vond al verkocht.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:00

Nicole, ik ben het even kwijt maar naar welk paard ben jij ook alweer wezen kijken?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:02

Is er wel eens iemand bij deze merrie geweest?
Vraagprijs is me bekend, paardje wordt momenteel nog alleen gelongeerd.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:02

Ontzettend leuke intro.. Ik lees ook weer mee..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:04

@Dees: Houston is the best! :D

Over bijrijders/verzorgers: Ik heb twee hele lieve bijrijders (rijden netjes recreatief); wedstrijden rij ik zelf wel of ik laat ze door een prof uitbrengen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:06

Jeej nieuw topic ik duim op goed nieuws. :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:08

Ik duim vooral voor jou Seven! ;) Jou gun ik echt goed nieuws nu!

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:08

Heeft er ook iemand een paard gekocht via de veiling in Tollebeek? Ik ben benieuwd of er wel paaren verkocht zijn. Volgens de site van BVA zijn er maar erg weinig biedingen geweest en bij alles staat iets van 'onder voorbehoud van gunning'...... Misschien weet Nicole hier iets van?
@ Seven; heel veel sterkte nog deze dagen. Je paard heeft zeker nog een paar mooie dagen. Wij hebben een paar weken geleden zelf een paard naar Jan van Veen gebracht en zij mocht ook nog een paar dagen logeren in de stallen van Jan. Naast Jan's eigen paard, met lekker hooi, voer en wortels.............
Ik hoop dat in dit nieuwe topic weer veel mensen een nieuwe 'liefde' mogen vinden. Zelf lees ik mee en wie weet komt er zomaar eens iets op mijn pad.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:09

ik meld me ook weer!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:11

Ik gun het me zelf ook wel, zit echt mn pb box als een ekster in de gaten te houden en hoop op dat ene pbtje :D

Ze word inderdaad extra verwend bij Jan in de stallen dat vond ik wel een extra + Vandaag voel het heel onrealistisch alsof ik ergens heb gedroomd haar te hebben gehad.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:12

Pinda dipje ik snapte er ook niets van . Het is een leuke merrie en we hebben gewoon een binnenbak etc. De enige eis die ik stelde was dat men wel regelmatig kwam . Ik bedoelde ermee niet dan een hele week en dan een maand niet. Het maakte mij niet uit wanneer iemand kwam als die maar kwam en de merrie aandacht gaf en reed. Er hoefde nog geen eens serieus getraind te worden als ze maar wat beweging en aandacht kreeg. Ik weet toen ik een jong meisje was ( lang geleden ahum ) ik idd een gat in de lucht had gesprongen maar goed dat is niet meer van deze tijd denk ik.
Inmiddels ben ik gestopt met zoeken en doe het zelf , dan maar minder tijd voor andere dingen.

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:14

vraag me af wat jullie een lagere prijsklasse, een normale prijsklasse en een hogere prijsklasse vinden voor een leuk rijpaard, met papier, geen gebreken, goede leeftijd (4-9) en een gangbare stokmaat (1.65m-1.70m)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:17

Ik merk juist dat mensen ze niet willen verhuizen (Ergens heel logisch) maar voor mijn heeft het enkel zin als ze hier staan dus als dat niet kan houd het helaas op.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:19

Ligt aan de bewegingen en belofte enomis in welke klasse die gaat vallen :j
Deir met veel belofte en beweging zal in de hogere vallen, middel dieren in de middelste klasse en het minste dier in de lagere.

Maar soms heb je een buitenkansje door omstandigheden

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:23

Als ik een wedstrijd paard aangeboden krijg, spring ik ook een gat in de lucht en grijp de kans met 5 handen aan. Bij wijze van.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:27

Ja hier ook soraya, heb wel een aanbod gekregen en hoop dat dat wat word.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:32

Blijft lastig hoor paarden voor anderen rijden als je particulier bent, mensen geven hun trouwe viervoeten niet gauw mee aan "vreemden".

Seven hoe gaat het nu met je? Nog onwerkelijk las ik, hoe is je andere paard eronder?

Hier enorm druk geweest maar ook heel erg ziek, ben er nog niet helemaal bovenop maar we gaan/ moeten gewoon verder.

Zal even foto's uploaden en dan 2 paarden spuwen hier.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:39

Ik heb mijn paard ook gevonden, maar volg weer en zal heel af en toe eens even reageren.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:41

Alweer een nieuw topic, al heb ik mijn paardje gevonden blijf ik toch meelezen.

@seven succes hopen dat het paardje wat word en sterkte vandaag. en offtopic mooie tekening zeg!