bowena_84 schreef:maar nu zit het zo: sinds dat gebeurt is vind mireille dat sultan ingeslapen moet worden. want hij had jaspes ook al een keer getrapt. hij is heeel lang hengst geweest en wil gewoon leider van de kudde zijn. en hij heeft max echt heel ongelukkig geraakt. maar omdat angelque sul niet wil laten inslapen is er al 4 weken ruzie op stal. ik vind het zielig voor sultan. dit is nooit zijn bedoeling geweest![]()
hij wou gewoon zijn merrie beschermen...![]()
maar nu wil ik vragen wat vinden jullie???
ik vind dat er gewoon een stuk van de wei afgezet moet worden... maar sul mag niet dood!!!
Het lijkt mij ook wel heel erg vreemd als je om die reden een paard af gaat maken. Dat paard heeft heus niet bewust op het spronggewricht gericht in de hoop dat het andere paard aan de gevolgen hiervan zou overlijden. Als hij op een andere plek had geschopt, was er misschien geen eens aandacht aan besteed en waren ze gewoon vrolijk verder gereden. Buiten dat kun je zoveel dingen doen om te zorgen dat het niet weer gebeurd. Trappen terwijl je er op zit, kun je een paard prima afleren. Buiten zetten doe je dan gewoon met paarden waar hij wel mee overweg kan en in het meest extreme geval zet je hem op een apart stukje.
Mij lijkt het in ieder geval logisch dat de eigenaresse haar paard niet af laat maken.