Een nieuw paard kopen is moeilijker dan je denkt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:54

yvetje"]
[quote="gijsenkim schreef:
je kan ook even bij ons komen kijken.......... kijk maar even op de website

Ik heb al vaker op jullie site gekeken...maar Delft is nou ook niet bepaald naast de deur voor ons

Ik heb wel een heel gaaf paard gevonden, maar die was onbetaalbaar Scheve mond

Bedankt dat jullie allemaal zo met me meedenken Lachen Als je nog iets weet mag je het hier best neerzetten Lachen

Dit zoek ik ongeveer:
dressuur
4-7 jaar
165-170
ruin/merrie
liefst geen vos *LOL*
[/quote]

Vriend van mij heeft te koop

Merrie
Geboren 21-3-1998 (5 jaar)
Platenbont Bruin (veel wit)
Loopt nog niet zo heel lang onder zadel, (ivm fokkerij)
Afstamming: Samber x Amulet x ster pref Uppercutxx
Drachtig van METALL

Voor meer info en prijs(+foto) kun je mij pb-en of mailen (NORMALE PRIJSKLASSE voor merrie en veulen)....

groetjes wendy

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:55

gijsenkim schreef:
ik snap het niet want van die beschrijving lopen er honderd in een dozijn rond...........

Ik denk eerder dat het komt omdat de prijzen te hoog zijn van de paarden die jullie leuk vinden.....
een 5 jarig gezond dressuurpaard zal een redelijk L niveau zo niet hoger lopen, dan zit je al snel aan de 3000 euro en als die dan ook nog eens iets extras als een leuk papier of een heel sprekend hoofd heeft dan mag je er bijoptellen wat je wil........

Dus de paarden zijn er wel, ik denk alleen niet voor de prijs die jullie in gedachten hebben???

Zo duur was mijn veulen alleen al

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:58

Sorry, om even op die merrie terug te komen, jij woont in stadskanaal, deze merrie staat in Leusden, als je serieus interesse hebt ben ik bereid er met je heen te rijden, ik woon nl zelf in de buurt van Zevenhuizen (groningen)...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:48

Steef schreef:
En je wilt zeker niet meer als 3000 euro uitgeven? Dat soort grapjassen vind je nogal regelmatig, een vierjarige zwarte/donkerbruine ruin met 'n mooi glanzend velletje en 'n mooie kop die goed loopt en 'n mooi papier heeft en braaf is en fijn te rijden is niet in de lagere prijsklasse te verkrijgen. Juist z'n kop en zn vacht maken hem ietwat duurder.

Kan nog veel erger, kijk eens wat er op marktplaats stond:

Gezocht: Dressuur paard (min z2)
Prijs:
Beschrijving: Gezocht:
Zeer lief paard om verder te komen in de sport. Het liefst minimaal in Z2 uitgebracht.
Donkerbruin heeft wel een beetje de voorkeur.
leeftijd tot ongeveer 10 jaar.
Minimale stokhoogte 1.65 m
(trailer-/verkeersmak,sociaal)
In een lage prijsklasse!
Paard krijgt blijvend tehuis met soortgenoten en weidegang.
Nacontrole mogelijk.

Evt tegen inruil van 6 jarige Arabier met bijbetaling.
Wie zoekt voor zijn topper een zeer goed tehuis!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 12:51

Djiez, sommige mensen zijn echt niet te geloven. En dan vraag ik me af wat er mee gebeurt: voor goed geld weer doorverkopen?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 14:41

Ik zoek nog steeds een goed tehuis voor een hele leuke 8 jarige schimmelmerrie met 3 super mooie gangen. Ze is gekeurd, heeft leuke papieren. Ze heeft 2 veulens gehad bij haar fokker en is daar alleen recreatief gereden. Nu kan ze een B proefje lopen. Het is een spijkerharde merrie met mooi droog beenwerk.
vraagprijs: 3250 euro.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:36

Nog eventjes terug kopen op die 'klik'. Trek het niet uit zijn verband; ik zeg absoluut niet dat je een paard moet kopen waarvan de kop je niet aanstaat.
De andere kant van de medaille is dat je opzoek gaat naar dat 'picture-perfect' paard wiens poster je boven je bed zou hangen....

Juist in de roes van "eindelijk, daar staat ie, het perfecte paard voor mij" doe je de grootste miskopen. Been there, done that.

Dus, als je naar een paard gaat kijken: kijk eerst naar hoe die loopt en hoe die in concrete eisen aan het profiel voldoet. En daarna, als er een goed oog in ligt, dan zie je die bles heus niet meer.
Ben het wel met je eens, als je het paard niet mooi vind, dan moet je hem idd niet kopen. Je mag er uiteindelijk wel een beetje verliefd op worden.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:47

Samsam, een kennis van mij adverteerd al een jaar met een Gribaldi x Zuihorn, die vraagt er 6000euro voor en denkt echt dat ze een wereld paard heeft....meet nog geen eens 1m60 en omdat ie zo top is..staat ie zeker al zolang te koop....je hebt "paarden-mensen" en "mensen met paarden" groot verschil dus...maar dat neemt niet weg dat je voor redelijk geld ook leuke paarden te koop hebt..(zoals ik bv een 5jr bonte merrie, drachtig nog wel)...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:59

Dan is die kennis van jou al gezakt want afgelopen voorjaar vroeg ze er veel meer voor Haha!
Als het zo'n goeie is moet ze hem gewoon lekker zelf houden en niet in willen ruilen voor een 3/4 jarige waar ze nu weer mee adverteerd.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 16:00

RUBYWHITE schreef:
maar dat neemt niet weg dat je voor redelijk geld ook leuke paarden te koop hebt..()...

Maar geen, braaf, mooi, ervaren, talentvol, acht-jarig, Z2 dressuurpaard, met maat. Daar moet je voor betalen!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:52

Sjuimpje schreef:
Dan is die kennis van jou al gezakt want afgelopen voorjaar vroeg ze er veel meer voor Haha!
Als het zo'n goeie is moet ze hem gewoon lekker zelf houden en niet in willen ruilen voor een 3/4 jarige waar ze nu weer mee adverteerd.

Vroeg ze er nog meer voor dan 6000euro? Weet je wat dat beest waard is? 3000 hooguit. En zo`n goeie is het niet, dat paard wordt "goed gepraat" waarom denk je dat ze er anders van af wil, moet zij iedereen gaan bewijzen straks dat die merrie sterwaardig is etc ....maar weer ff ontopic...(zij valt onder de categorie mensen met paarden dus Haha! )

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:55

Samsam"]
[quote="RUBYWHITE schreef:
maar dat neemt niet weg dat je voor redelijk geld ook leuke paarden te koop hebt..()...

Maar geen, braaf, mooi, ervaren, talentvol, acht-jarig, Z2 dressuurpaard, met maat. Daar moet je voor betalen!
[/quote]

Dat zeg ik ook niet, maar er zijn wel degelijk leuke paardjes te koop die B/L trainings klaar zijn (of misschien wel uitgebracht) met een leuk papiertje voor redelijk geld. Heb momenteel zelf een Z1 merrie te koop en nee die gaat ook niet weg voor 4000euro, maar heb onlangs ook een hele leuke 5 jarige merrie verkocht L1 dressuur, leuk papier met predikaten in moederlijn voor 3500 euro, gekeurd en wel. Je moet alleen weten waar je het zoeken moet.. Haha!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:57

RUBYWHITE schreef:
Je moet alleen weten waar je het zoeken moet.. Haha!

Waar dan? Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:02

Ik weet wel wat betrouwbare adresjes om een paardje te kopen hoor....zowel in groningen (midwolde) als drenthe (bargercompascuum) als je telnrs wilt hebben kun je mij pb-en

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:11

Het scheelt trouwens wel dat ik mijn hand niet omdraai voor een kilometertje of wat.
Ik rijd rustig naar Zeeland, Den Helder, Friesland of Limburg en ga ook nog wel de grens over.
Als je afhankelijk bent van anderen wb vervoer is het al een stukje moeilijker, zeker ook als je graag iemand meeneemt om te gaan kijken. Ik zelf ga vaak alleen, of ik bel op het laatste moment Zep op.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:39

nou yvet, het lijkt erop dat we de zoektocht samen nog door moeten zetten, haha! Of je moet gewoon dik gaan afdingen Clown
(woehoe! morgen gaat mijn moeder weer bellen voor een afspraak!!)

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:48

Steef schreef:
Voor handel moet ie 'n commercieel kleurtje hebben, mooi glanzen en in de witte bandages staan liefst met 'n mooi koppie. Verkoopt sneller als die vosmerrie met 4 witte benen met 'n rotkop erop die wel meer kwaliteiten heeft.

Steef heeft gelijk
(alweer Haha! )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 19:59

Natasha"]
[quote="Steef schreef:
Voor handel moet ie 'n commercieel kleurtje hebben, mooi glanzen en in de witte bandages staan liefst met 'n mooi koppie. Verkoopt sneller als die vosmerrie met 4 witte benen met 'n rotkop erop die wel meer kwaliteiten heeft.

Steef heeft gelijk
(alweer Haha! )
[/quote]

word je gek van he? Haha! Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:02

gijsenkim"]
[quote="Natasha"][quote="Steef schreef:

Steef heeft gelijk
(alweer Haha! )
[/quote]

word je gek van he? Haha! Haha!
[/quote]

Toch is het zo dat 70% van de paarden mensen een gewoon doorsnee paard hebben, voor de hobby of gewoon voor wat wedstrijden of een keertje mee te fokken...zulke mensen "denken" dus niet commercieel Haha!
Die kopen wat zij mooi/leuk/lief vinden of wat betaalbaar is...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:02

RUBYWHITE schreef:
Samsam, een kennis van mij adverteerd al een jaar met een Gribaldi x Zuihorn, die vraagt er 6000euro voor en denkt echt dat ze een wereld paard heeft....meet nog geen eens 1m60 en omdat ie zo top is..staat ie zeker al zolang te koop....je hebt "paarden-mensen" en "mensen met paarden" groot verschil dus...maar dat neemt niet weg dat je voor redelijk geld ook leuke paarden te koop hebt..(zoals ik bv een 5jr bonte merrie, drachtig nog wel)...

Wanneer je een paard verkoopt dat weet je toch niet.
2 Jaar geleden hadden wij een ploeg van 60 Tinkers gekocht.
De aller aller lelijkste bleef over.......
Zon lelijke witte merrie heb je nog nooit gezien. Haha!
Ze liep raar, keek raar,

We hadden die laatste tinker staan, er komen mensen kijken, en waren op slag verliefd!!!
Ze staat nu op eem 6 sterren manege tot haar knieen in het stro, en die mensen zijn er helemaal blij mee.......

Een goed paard staat doorgaans langer bij ons dan een gewone.....

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:19

Maar een mooie met een glad velletje verkoopt 10 keer beter dan een slechter uitziende!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:30

Natasha"]
[quote="RUBYWHITE schreef:

Wanneer je een paard verkoopt dat weet je toch niet.
2 Jaar geleden hadden wij een ploeg van 60 Tinkers gekocht.
De aller aller lelijkste bleef over.......
Zon lelijke witte merrie heb je nog nooit gezien. Haha!
Ze liep raar, keek raar,

We hadden die laatste tinker staan, er komen mensen kijken, en waren op slag verliefd!!!
Ze staat nu op eem 6 sterren manege tot haar knieen in het stro, en die mensen zijn er helemaal blij mee.......

Een goed paard staat doorgaans langer bij ons dan een gewone.....
[/quote]

Ik ben het volkomen met je eens, als je kan kiezen kiest men toch altijd de mooiste. Alleen is het grootste gedeelte van de paardenmensen recreatief bezig, en die hebben slechts een andere kijk op een paard...Ik zit nu al geruim een aantal jaren wat in de verkoop van paarden (echt verkoop van shetlander tot Z2 paarden)...en bij sommige paarden denk ik, ohjojoj wat een bok, en dan komt er hier een het erf op en die is op slag verliefd...als ie er dan nog netjes bij staat (bekapt, ingevlochten, gewassen etc) oogt het ook veel mooier en dat trekt mensen over de streep...maar soms is het ook noodzakelijk door een "niet mooi ogend paard" heen te kijken, naar de kwaliteiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:35

yvetje schreef:
Ze hadden daar op stal ook een vos. Volgens die man ook een heel goed paard, maar wel goedkoper dan die andere die ik leuk vond. Alleen dit paard had echt een gigables die bijna zn hele hoofd in beslag nam en een stokmaat van 1.78. Heel groot hoofd met slome oogjes

En misschien was dat enorme beest met dat hele grote hoofd en slome oogjes inderdaad wel een superpaard voor een 'leuke prijs'...

Bij een groot paard hoort trouwens ook wel een groot hoofd, anders is het geen gezicht. En die slome oogjes kunnen best nog wat groter en mooier worden. Dit laatste meen ik serieus trouwens. Ik heb al van enkele paarden hun ooguitdrukking zien veranderen, nadat ze ergens een plek en eigenaar vonden waar ze zich thuis voelden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:59

Ik ben ook weer begonnen aan de zoektocht...
Er wordt zat aangeboden, maar of er staat een fantasieprijs bij, aan de andere kant van nederland, stalgebrek, of blijkt geschat en toch te klein...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:59

Klopt Cccorine
Vooral als paarden al wat meer zijn gewisselt de afgelopen tijd, zien ze er soms wat treuriger uit.
En als ze weer de aandacht krijgen die ze graag willen en zich thuis voelen kan dat enorm veranderen.