Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ariebren schreef:10.000 euro verder, jij kan het betalen.
Ik dus niet en ondanks de kraan en verbouwingen aan de stal.
Waar ligt de grens ??
Dat is een keuze die je zelf maakt.
Maar een eenvoudig meisje met een paardje en wat verdienste in de winkel als vakken vuller ??
En een paps en mams die amper kunnen rondkomen ??
Dan praat Mist nu over bedragen die voor menig paarden houder niet bereikbaar zijn.
Beetje oneerlijk om hier op Bokt zo te lopen bluffen.
Citaat:Dus als er uitzicht is op verbetering/oplossing van het probleem, en ik ben bereid daarvoor offers te maken, waarom zou ik het niet doen. Waar val je nu precies over, omdat ik een cijfer noem ? Alle dieren die ik in huis neem gaan pas weg als het crematorium ze op komt halen- mijn keuze, ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik het anders zou doen.
Dus laat aub een ander ook in zijn waarde.
Ariebren schreef:Maar we raken al weer flink off topic.
On topic:
Wie heeft er nu echt een spaarpotje voor problemen met paard en harnacement ??
Sizzle schreef:Ik denk niet echt aan wat het kost, maar of het nut gaat hebben.
Zo ben ik voor een jong gezond paard meer bereid om ingewikkelde toeren uit te halen dan voor een paard dat toch al met vroegtijdig pensioen is bijv.
Volgens de bokt norm waarschijnlijk ijkoud en harteloos, maar mijn realistische kant is ook nogal dominant.
Ariebren schreef:10.000 euro verder, jij kan het betalen.
Ik dus niet en ondanks de kraan en verbouwingen aan de stal.
Waar ligt de grens ??
Dat is een keuze die je zelf maakt.
Maar een eenvoudig meisje met een paardje en wat verdienste in de winkel als vakken vuller ??
En een paps en mams die amper kunnen rondkomen ??
Dan praat Mist nu over bedragen die voor menig paarden houder niet bereikbaar zijn.
Beetje oneerlijk om hier op Bokt zo te lopen bluffen.
mick75 schreef:Ik ben niet van het dokteren met dieren. Zodra er teveel geprutst moet worden aan het dier is het einde verhaal. Koliek? Hangt er vanaf wat voor koliek. Bij een lichte koliek? DA erbij, paar spuiten erin en afwachten maar, meestal is dat ook wel voldoende. Operaties begin ik niet aan, bij geen enkel dier. Bij langdurige blessures kijk ik naar de prognose. Is die zodanig dat het dier pijnvrij kan leven ook al kan je niet meer rijden? Dan is het prima, dat heb ik er graag voor over. Kan het dier niet meer pijnvrij leven? Einde verhaal. En er zit verschil tussen even ongemak van een paar spuiten erin of wekenlang kliniek met toeters en bellen.
Volgens velen ben ik hard. Omdat ik niet veel ga dokteren, ondanks dat er van alles en nogwat medisch mogelijk is. Maargoed, ik laat een zomerexemer ook inslapen wanneer ik die niet naar de kust kan verkopen/ verplaatsen. Vind het gedoe met dekens ook niet dierwaardig.
vuurneon schreef:Mijn pony is geopereerd op het land, ideaal
Ging om een tumor verwijdering.
Maar als hij naar de kliniek moest voor een lange chemotherapie behandeling dan had ik het absoluut niet gedaan. 3 week boxrust moest hij hebben na de operatie en het was een hel. Hij vertrouwde geen mens meer, was doodongelukkig en brak zowat de box af.
Toen heb ik ook gezegd; werkt deze operatie niet, dan zeul ik niet verder met hem. Voor hem niet leuk, was hartstikke duur en geen garantie dat het wegging (zeer zeldzame tumor en kwaadaardig)