Anoli schreef:en als ik ze aan hoorde komen hield ik mijn zweep overdwars zodat ze wel afstand moesten houden
Jee, wat zal de ruiterij daar een fijn imago aan overhouden. Met de zweep ontzeg jij fietsers hun pad omdat jij jouw rijdier niet beheerst
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amykimmie schreef:Haha, volgens mij is een paard nog steeds een vluchtdier? Blijft jouwn paard staan als ie schrikt?
Citaat:Een paard kan altijd schrikken, hoe betrouwbaar ook.
Het zijn en blijven levende dieren.
amykimmie schreef:Zoals al eerder gezegd; paard ging een jaar lang elke zaterdag mee naar buiten. Dan moet je wel eens over de weg, hoeveel bos je ook hebt. IS verkeersmak. Alleen kijkerig.
En het imago van de ruiterij; jij hebt zeker geen wielrenners in de buurt? Dan praat je wel anders.
(Niet alle wielrenners, maar de meesten wel. En ik ga hun gedrag niet nog een keer herhalen, dat staat al vaak genoeg in dit topic)
En houd toch op te zeuren dat ik mn paard niet beheers. Dat doe ik nmlk wel.
amykimmie schreef:Communiceren met fietser. Nou, dat kan ten eerste niet in 5 seconden en ten tweede vind ik het paard op dat moment belangrijker, om haar te kalmeren.
volgends mij is er altijd wel wat te mopperen op elk verkeerx_Elise schreef:Je kan die wielrenster niet de schuld geven van het feit dat jij je paard niet onder controle hebt
Doma_clasica schreef:Als je je paard onvoldoende in de hand hebt staan, en dat is bij de meeste ruiters het geval dan moet je gewoon de weg niet op gaan. Je kan en mag niet afhankelijk zijn van andere wegebruikers en dus zul je je eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en niet de weg op moeten gaan.
Alvaron schreef:Goh, zijn dan alleen de Gelderse wielrenners goedgemanierd? Wij rijden en lopen hier met de paarden over het fietspad of in de berm pal ernaast. En als er een club wielrenners over het fietspad komt aangereesd hoornje ze van een afstand al "paard, paard" naar elkaar roepen. Vervolgens gaan ze in single file, of i.i.g héél dicht naast mekaar erlangs en gaan paard en ruiter zoveel mogelijk aan de kant. Zijn wij hier in Gelderland de enige ruiters en wielrenners die in goede harmonie gebruik kunnen maken van hetzelfde stukje asfalt?