bedankt lieverd, het gaat je goed!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: bedankt lieverd, het gaat je goed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:14

Heel vervelend maar wat meer mensen zeggen ik heb ook weinig medelijden.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:32

Miss slim voor de mensen die geen of weinig medelijden hebben dat ze dan niet reageren? Denk niet dat TS hier op zit te wachten. Ze heeft verdriet omdat ze haar vriendinnetje (weer) kwijt is.....iedereen gaat er anders mee om.....nou en.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:36

Wat een walgelijke reacties weer van sommige mensen. Kunnen jullie niet lezen ofzo? Ze heeft d'r pony weg moeten doen omdat ze in het ziekenhuis lag. Echt weer typisch bokt om dan zo'n belachelijke reactie plaatsen.

En al verkoopt ze haar pony omdat ze andere ambities heeft (wat ze in eerste instantie ook heeft gedaan) wat dan nog? Waarom zou je er dan zo bovenop vliegen. Er zijn zoveel mensen die hun paard na een aantal jaar verkopen, nou en.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:36

heel veel sterkte ermee meis!

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:41

Wat een gezeur weer zeg. En dit is niet de eerste keer dat er gezeurd wordt op IM. Hoe respectloos kun je zijn.

Veel sterkte TS! :(:)

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 15:54

Fennee schreef:
Ontzettend veel sterkte!

Wat voor ongeluk heb je gehad eigenlijk? Want ik vind het niet zo'n rare keuze als jij niks meer kan doen met Mistral en hem verkoopt. Abiola, waarom deze botte reactie? Meisje baalt ervan en jij zegt dat ; nee dat vind ik niet fair van jou!

toen ik mistral terug had, ben ik 3weken later samen met een vriendin en haar pony naar buiten gegaan, mistral was braver dan ze ooit geweest was buiten! toen we trots langs opa en oma geweest waren, ruilden we van paard, en het ging de hele tijd goed, we moesten een klein stukje door de bouw, en dan waren we weer bij stal, toen reed mn vriendin voor me met mistral, en mistral schrok ergens van, en diebegon te renne, steeds harder en harder, en omdat ze hellemaal naar rechts hing is het zadel, verschoven naar rechts en het ging steeds verder en verder! ik zag t fout ging, dus ik erachter aan, ik proberen om er naast te komen, zodat ik mistral kon pakken, en net op t moment dat ik mistral bijna had viel ansjeela eraf, dus ik achter mistral aan, moet toenkwam er een auto aan, en moest ik kiezen, of blijven zitten en dwars door de auto, en alle gevolgen voor dien, of eraf springen en mn benen breken! dus ben er afgesprongen, en toen kwam de ambulance, ben toen bijna 3 weken verlamt geweest aan mn benen! vandaar dat t nietzeker was of ik ooit nog weer zal kunnen rijden!

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 16:10

beaversrun schreef:
Geen medelijden hoor.
In eerste instantie heb je het beessie ook afgedankt alleen omdat het ouder werd en JIJ verder wou.

Nou zo was het niet, de pony heeft me alles gegeven, beter kon ik niet wensen!
heb dag in daguit haar de liefde en de verzorging gegeven die ik kon!
Maar ik werd groter, en zei ouder! en ik merkte aan haar, dat ze het bakwerk niet meer 'leuk'vond.
en bij ons in de buurt, moet je eerst bijna n uur rijden voor je bij n bos of zandpad bent, en voorde rest was t een en al drukke weg!
en dat was niet te doen, ik gunde haar haar pensioen, of gewooon nog lekker bosritjes, en ik deed het voor haar! omdat ik haar gelukkig wou zien! en ze leek gelukkig bij de vrouw waar ik haar aan verkochte, maar dat bleek dus niet, ik heb haar brood en brood mager weer opgehaald, de tanden waren overelkaar heen gegroeid en de hoeven begonnen te krullen, Als ik het ongeluk niet gehad had, was mistral niet meer weggegaan. dus hoezo afgedankt?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:19

Jeetje wat een erg ongeluk! Wat moet je bang geweest zijn op dat moment..

Sterkte, en dappere keuze..

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 16:45

Ja bang was ik wel, toen ik op de grond lag ben ik eerst opgestaan om te kijken waar de paarden en mn vriendin waren! toen ik zag dat ermensen bij mn vriendin waren, en dat de paarden waren gevangen, en ik hoorde dat de paarden niks mankeerden ben ik neergevallen, en wat er toen gebeurt is kan ik me weinig herinderen!

Gelukkig zijn er hier mensen die me WEL begrijpen, ik heb t hier ontzettend moeilijk mee, ik heb er voor gevochten om mn meisje uit de handel te houden, en haar weer gelukkig te zien! natuurlijk hield ik mistral liever dan om n sportpaard te kunnen kopen. maar ik moest mn keus maken, en ik wist dat ik mn meisje er niet gelukkig meezal maken, haar nu al haar pensioen op de wei te geven, dus gunde ik haar de bosritjes waar ze zo gek op was! sorry dan dat ik het misschien verkeerd geplaatst heb, maar ik moest mn verhaal kwijt! De mensen die alleen maar bot kunnen reageren, zouden dit nooit voelen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:56

wat een vreselijke ervaring , maar een paard ongezien verkopen zal ik nooit. Dan wacht de nieuwe eigenaar maar. Ik beslis naar wie mijn knollie heengaat. Ik hoop dAT JE SNEL HERSTELD EN DUS OOK SNEL KAN GAAN KIJKEN BIJ JE LIEVERD!

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 16:58

pipo schreef:
wat een vreselijke ervaring , maar een paard ongezien verkopen zal ik nooit. Dan wacht de nieuwe eigenaar maar. Ik beslis naar wie mijn knollie heengaat. Ik hoop dAT JE SNEL HERSTELD EN DUS OOK SNEL KAN GAAN KIJKEN BIJ JE LIEVERD!

ik weet wel naar wie ze is gegaan, ben toen ook meegeweest met papa naar haar toen vrouw kwam kijken, mistral zal ook blijven tot ik weer thuiswas, maar mn benen gingen achteruit dus kon t nog wel n paar maand duren voordat ik thuis was.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:59

Ik heb ook geen medelijden met de TS. Eerst het paardje afdanken omdat deze niet goed genoeg is en dan gaan zeuren.

Ik snap heel goed dat als je ambities hebt in de sport en het paard niet het juiste niveau heeft, je het paard verkoopt. Maar ga dan vervolgens niet zitten miepen dat je het beestje zo mist. Je had het paard ook kunnen houden namelijk.

Daarbij vind ik het heel typisch dat je het paard ongezien verkoopt, terwijl je nog niet eens weet in hoeverre je zelf herstelt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:01

LauraMc schreef:
Ik heb ook geen medelijden met de TS. Eerst het paardje afdanken omdat deze niet goed genoeg is en dan gaan zeuren.

Ik snap heel goed dat als je ambities hebt in de sport en het paard niet het juiste niveau heeft, je het paard verkoopt. Maar ga dan vervolgens niet zitten miepen dat je het beestje zo mist. Je had het paard ook kunnen houden namelijk.

Daarbij vind ik het heel typisch dat je het paard ongezien verkoopt, terwijl je nog niet eens weet in hoeverre je zelf herstelt.

TS is pas 16.. Ik denk dat haar ouders het wat betreft paard houden/verkopen voor het zeggen hebben?
En voor de rest: wat een beschamende reacties hier. Een beetje medeleven is sommige mensen blijkbaar vreemd.
Ik krijg gewoon last van plaatsvervangende schaamte.

TS, heel veel sterkte!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:04

LauraMc schreef:

BAH! _-:(

Ik zou mijn paard niet verkopen omdat ik hoger in de sport wil. Maar waarom zou ik over haar oordelen?
Het is duidelijk dat ze het beste met haar paard voor heeft, ze heeft hem zelfs teruggekocht!
En ookal ben je het er niet mee eens, waarom zo'n rot reactie neerzetten? Ze zegt dat ze het er zwaar mee heeft.
Oordeel niet over andere mensen of reageer gewoon niet!!
Tenzij je haar opzettelijk een poedersuiker gevoel wilt geven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:09

Moderatoropmerking:
Aangezien Mistral niet overleden is en In Memorian alleen voor het gedenken voor overleden paarden is, verplaats ik je topic naar PP.

Daarnaast zou ik jullie met klem willen verzoeken om de denigrerende en aanvallende reacties voor jullie te houden. Het is makkelijk reageren vanachter een beeldscherm, maar je raakt er wel een écht persoon mee. Iedereen gaat anders om met de verkoop van een paard. Een paard verkopen omdat het niet bij je past -om wat voor reden dan ook- betekent niet dat je het paard dan nooit meer mag missen. Vanaf nu graag normale reacties. Kun je dat niet? Reageer dan niet.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:19

+:)+ sommige gaan inderdaad veel en veel te ver.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:35

quote]
maar als ze zoveel van die pony houd, dan verkoopt ze hem toch niet? Ik denk dat ze liever met Mistral bezig is dan met dat sportpaard als ik het zo lees..[/quote]

Soms, ookal hou je zoveel van je paard, kan je hem helaas niet houden. Dat kan door allemaal redenen. Maakt het jullie uit? Nee, het is niet jullie probleem.

In het algemeen, toon een beetje medeleven voor dit meisje en ga dan naar een andere topic in plaats van haar heel rot te laten voelen. Kom op zeg.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:45

Echt van iemand houden, betekent ook loslaten als het niet meer gaat

VANiLLEVLA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:50

SophieFT schreef:
Typish bokt hoor, meisje heeft gedaan wat zij dacht dat t beste was voor dr paardje en daar komt bokt weer aan.

Precies dit.

@TS

Heel veel sterkte meid. :(:)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:58

LauraMc schreef:

Dus jij vind dat ts het beestje had moeten houden terwijl ze niet eens zeker wist hoelang het nog kon gaan duren tot ze haar benen weer goed kon gebruiken, en had de pony maar in een weiland moeten staan terwijl dat beestje dat niks vind?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:13

Soms is een paard beter af als het verkocht word,een ander plekje krijgt.Beter voor het leven van het paard,en als je dan aan jezelf denkt,ik wil haar niet kwijt,dan ben je een ego.Dan kies je niet voor je paard maar kies je voor jezelf!
En als dat nieuwe plekje dan slecht blijkt,heel sneu is dat,maar dat is altijd een risico.
TS je hebt het allemaal goed gedaan! sterkte! het verdriet zal slijten,haar vergeten nooit.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:14

TS Als je straks te weten komt dat je paardje een goed nieuw huis heeft voel jij je ook vast fijner wat dat betreft, eerst zelf maar beter worden. zet een mooie foto van je paardje dicht bij je, denk aan de mooie momenten zodat je met een goed gevoel terug kunt kijken, je hebt het goed gedaan.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:14

suvan schreef:
Echt van iemand houden, betekent ook loslaten als het niet meer gaat

Mooi verwoord :)

@LauraMC.. TS heeft een kwartier voor jou reactie uitgelegd hoe het verhaal in elkaar zit en dan kom jij met een reactie die totaaal nergens op slaat. ''Eerst het paardje afdanken omdat deze niet goed genoeg is en dan gaan zeuren.'' Dat is toch helemaal niet het geval? :n Echt .. leer lezen!! (En inleven.. ook een vak apart!)

En de reacties van Abiola vind ik ook erg jammer... Iedereen plaatst wel eens een topic op de verkeerde plaats. Om dan als een volwassen vrouw zulke reacties af te schieten over een meisje van 16.. :roll:

TS.. ik vind het ontzettend balen voor je. Heb zelf mijn pony's ook moeten verkopen toen ik te groot werd en heb ze altijd flink gemist. Is er op geen enkele manier te achterhalen waar Mistral nu is? Hebben je ouders geen telefoonnummer of emailadres van die mevrouw?

Mistral_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 10:30

ik heb een email adres en krijg af en toe fotos toegestuurd en verhaaltjes, moet ik altijd wel om lachen, van die echte mistral drinken, hihi! als mn been meewerkt, ga ik er over 2weken naartoe! :j

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:41

Super meid, geef je eigen lichaam de tijd, en kan je straks weer even van haar genieten :)