Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellenlouise schreef:Ook ik kom zeer rottig mijn bed uit. Maar misschien als ik vaker zou sporten en daardoor leniger zou zijn dat ik 's morgens wat soepeler met m'n verkeerde been uit bed zou stappen??
(..)
Vooropgesteld dat eventuele medische oorzaken al zijn uitgesloten.
Eleonoor schreef:Dat is aan jou, fysio en dierenarts te beslissen. Als ik stram me bed uit kom voel ik dat wel degelijk en zal dat weg gaan met beweging, zo is het soms ook bij paarden.
Katja schreef:Een paard dat iedere dag stijf zijn stal uit komt wordt op een verkeerde manier gehouden of verkeerd getraind.(tenzij we over een erg oud dier praten) Veel mensen vergeten dat een paard gemaakt is om heel erg veel te lopen. Sommige eigenaren zijn bang dat hun paard een schrammetje oploopt als ze hem buiten laten terwijl het echt niet gezond is om hem 23 uur per dag in het hok te alten staan. Daarbij vind ik dat nog zielig ook. (nee, ik ben geen Pennymeisje)
ellenlouise schreef:Om het even op mijn eigen situatie te betrekken: mijn paard komt niet stijf van stal. Ze lijkt licht stijf in de schouder, constant. Geen medische oorzaak kunnen ontdekken, second opinion gehad. Het verergert niet door beweging maar verbetert ook niet. Het is begonnen nadat ze langere tijd niet was bereden.
ellenlouise schreef:Om het even op mijn eigen situatie te betrekken: mijn paard komt niet stijf van stal. Ze lijkt licht stijf in de schouder, constant. Geen medische oorzaak kunnen ontdekken, second opinion gehad. Het verergert niet door beweging maar verbetert ook niet. Het is begonnen nadat ze langere tijd niet was bereden.
Pipo schreef:Zolang iedereen zichzelf maar voor de gek blijft houden dat een paard geen pijn heeft als ie kreupel heeft, is het toch goed??? Houd je zelf lekker lol aan dat dier, en tja......dat ie er last van heeft???? Zolang jij er maar geen last van hebt he!!
Struisvogelpolitiek heet het geloof ik!!
( ook een algemeen bericht trouwens)
Margreet schreef:Denk dat er een aantal criteria in dit topic niet helemaal duidelijk zijn.
Kreupel/onregelmatig of niet rad/licht onregelmatig?
Rustig doorrijden (quote Elles) of driftig de sport in (quote Jantien)?
Scheelt nogal wat namelijk.