Voor welk paard moet ik kiezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:21

als ik het topic zo doorlees en je reactie's lees, denk ik dat je diep van binnen eigenlijk al een keus hebt gemaakt.
niet om aanvallend te doen, maar lagune en je topper wil je niet kwijt, dan blijft eigenlijk alleen de recreatiepony over voor de verkoop.

ook omdat je al veel aanbod hebt van kopers voor deze pony en je in deze markt niet snel paarden verkoopt zou dit de beste optie zijn denk ik, je schrijft dat het een geweldige pony zal zijn voor je kinderen, is je oude pony die nu staat te genieten van zijn pensioen dit ook niet ? even lekker spelen met je kinderen zou hij echt niet zien als werk denk ik.

wel zou ik jezelf eens bij een kraker melden, misschien kan die de blokkade in je rug oplossen zodat je weer beter kunt zitten ?
hoger dan ZZ vergt natuurlijk wel veel van je lichaam omdat je er dagelijks mee bezig moet zijn om dit niveau te halen.

en misschien eens vragen bij de stalverhuurder of hij niet wat aan de prijs van het stallen van lagune kan doen, omdat je niet van alle faceliteiten gebruikt maakt met hem

succes met kiezen !!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:31

@tinker6 : Dank voor je reactie. Een kraker gaat helaas geen verschil maken, het enige wat ze tot dusver hebben kunnen herleiden is dat het vanuit mijn bekken/onderrug komt waardoor krachtverlies ontstaat in mijn rechterlichaamshelft. Op een gegeven moment was ik het zo zat, neuroloog, fysio, mensendieck etc. Dat ik gewoon gestopt ben en geaccepteert heb dat het niet meer is wat het ooit was; Kan er prima mee leven en rijden is ook geen enkel probleem, enkel het opstappen is echt intens vervelend en pijnlijk. Waardoor de vicieuze cirkel ook moeilijk te breken is "Vandaag ga ik die merrie gewoon rijden" --> voet in de beugel = pijnscheut, zij draai haar oor van 'hey wat doe jij nou?' --> Twijfel.. Ehhh ik longeer haar wel". Als ik eenmaal zit en ik kan mijn helpers die de paarden vasthouden vertrouwen, dan is er echt niets aan de hand.

Met de pony (1.53mtr) is het makkelijker; Daar zet ik zo'n hoog krukje naast dat ik zo mijn been erover heen kan laten glijden, ideaal! Bij de sportmerrie heb ik dan een ladder nodig :+

Lagune kan prima een rondje lopen met de kinderen, geen probleem. Maar buitenrijden zit er niet echt in; Daar is het in zijn uppie een te grote angstbeun voor :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:36

Pinda_Dipje schreef:
Ergens denk ik dat ik gewoon mijn gevoel moet volgen; Ik heb menig keer bedragen geboden gekregen waar menig ander direct tegen had gezegt; Lintje erom en inpakken. Ik niet, omdat ze te dicht bij mijn eigen dromen ligt of zoals mijn oud-trainer zei; "Once in a lifetime"... Ik heb in al die jaren paardenervaring zelden zo'n braaf dier gereden met tegelijkertijd zo'n fijn talent. En ik denk dat dat ook precies de reden is geweest dat ik zoveel potentiele kopers in de kou heb laten staan, want mijn gevoel zegt dat ik haar zelf moet houden. En toch twijfel ik nu, maar dat komt vooral omdat de buitenwereld twijfelt...

Als je haar nu verkoopt vergeef je jezelf nooit, je bent er nu al zo weg van.
Je gaat een bak geld inleveren en straks zie je haar over x jaar onder aan andere ruiter lopen en denk je 'ik had haar nooit moeten verkopen' of 'ik had meer moeten vragen'. En wat als ze minder goed terecht komt, ze verpietert, wordt niet goed of te weinig gereden, dan baal je helemaal.
Dus ik zou voor haar een goede ruiter zoeken die haar kan rijden/opleiden en uitbrengen in de tijd dat jij uit de running bent.
Maar wat dat betreft moet je wel bedenken dat je goede ruiters niet gratis zijn en iemand die het wel gratis doet wil er anderzijds wat aan over houden, dus concoursen/opleiding mee rijden, evt kooprecht ed.

Maar aan de andere kant snap ik ook dat je je man tevreden wilt houden, hij rijd ook denk ik? Dan is het ook l*llig zijn recreatiepaardje te verkopen.

Maar wat is nu je feitelijke probleem straks? Je kunt het financieel niet redden? Of heb je te weinig tijd?
Hoeveel speling heb je financieel en qua tijd?
Want stel dat je voor je pony en je oude paard een plekje zoekt bij een boer, dan kun je gemakkelijk 300 euro in de maand besparen. En qua tijd kun je natuurlijk een bijrijder zoeken voor de pony.

Magrathea

Re: Voor welk paard moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:38

'Had ik hem maar nooit verkocht', dat kan ze net zo goed bij die pony hebben denk ik ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:40

Ja vast wel.
Maar ze geeft zelf aan dat ze denkt eerder weer zo'n leuke recreatiepony weer te vinden dan zo'n topper die toch zo cool is.
Bovendien heeft ze voor de pony al enkele kopers die ze kent en waar hij zeker een goed tehuis zal krijgen.

En je leest denk ik over de rest van mijn bericht heen of niet? ;)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:44

Als de keuze blijkbaar toch zo moeilijk is, kan je dan echt niet op zoek gaan naar een weide met schutstal in de buurt om je pensioenruin en recreatiepony (tijdelijk) te zetten? Als je even zoekt, vindt je wel een boer of gewoon iemand met een weide waar je je paarden gratis of voor een klein prijsje kan zetten. Ze bestaan nog hoor, de mensen die nog gratis een wei ter beschikking stellen! :j Ikzelf heb vorig jaar van iemand het aanbod gehad om mijn paard gratis en voor niks samen met zijn 2 ruinen op de wei te zetten.
Als het dichtbij is, kan je er nog dagelijks of toch regelmatig naartoe, en er zelfs het zadel op leggen voor een ritje. De sportmerrie kan je dan bij je thuis laten staan en door iemand laten rijden (of er zelf mee rijden). Op die manier hoef je van geeneen van de drie afscheid te nemen.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:48

hmm ja moeilijk maar topppers heb je ook genoeg op mp staan, mischien wel niet ''jouwn topper'' de juiste kleur hoogte of wat dan ook maar ze zijn er zat,
en lees dat je er 15000 op in gaat leveren, ja dat is nogal wat, op dit moment betaal je voor een 6 jarige zonder wedstrijd niveau niet veel, dus dan zou het denk ik wat dat aan gaat idd ook een optie zijn om wel uit te laten/gaan brengen op wedstrijd puur om het bedrag wat je voor dit paard zou kunnen krijgen wat omhoog te schroeven. mocht je wel tot verkoop over willen gaan,

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:55

Merrie houden, pony verkopen. Als de merrie zo braaf is kan die toch ook wel een beetje recrea gereden worden? Je hebt haar al vanaf veulen en ze is jouw droompaard. Ik zou die echt niet opgeven denk ik. Misschien dat je poontje zelfs wel een nieuw baasje vind in de buurt. :)

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:00

Ik denk als je de merrie verkoopt je echt afscheid neemt van je wedstrijddroom/ambities. En zo lang de merrie nog bij je op stal staan niet, echter doe je er nu ook weinig mee. Je hebt de merrie al verleast terwijl je niet zwanger was/bent en hebt daarmee een keuze gemaakt haar niet te trainen/wedstrijd klaar te maken.

Waarom zou je dat straks met nog een tweede kind erbij wel gaan doen dan? Ik zie niet ergens extra tijd vandaan komen, of extra drive en lef bij jezelf.

Pony zou je ook kunnen verkopen. Als je oude ruin voldoet in het recreatieve en als gezinspony dient is het toch ook wat je zoekt en aankunt qua tijd en geld? Scheelt een mooie slok op een borrel elke maand, 2 keer minder pension uitbetalen, zeker met 2 kindjes.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:00

@anneliesdj & miezelke: Het is voornamelijke de financiele ruimte. De recreatiepony hoeft niet persee elke dag onder het zadel, maar wenst wel elke dag veel persoonlijke aandacht. De gepensioeneerde ruin heeft niet zoveel aandacht nodig, maar behoeft veel medische zorg. Kortom beiden geen paarden die ik ergens 'weg zet' in the middle of nowhere om vervolgens 3x per week even bij te gaan kijken.

De financiele speling is beperkt. Alleen al deze maand heb ik aan de gepensioeneerde ruin 350 euro aan medische kosten gemaakt welke onverwacht waren. Daarnaast spendeer ik omgerekend gemiddeld 75 euro per maand aan supplementen voor hem, en komt de hoefsmid 2x zo vaak langs om zijn hoeven te herstellen. Dan niet te spreken over extra's zoals rubber matten in zijn stal, extra warme dekens in de wintermaanden etc. Mijn man begrijpt maar al te goed dat ik dit voor mijn beste vriend over heb, maar zegt ook; Laten we eerlijk zijn, je werkt bijna fulltime en spendeert geregeld bijna de helft van je salaris aan de paarden. We gaan niet op vakantie, we gaan geen weekendjes weg, je koopt nooit geen kleding meer voor jezelf etc. Hij rijdt zelf geen paard, dus het is echt puur mijn hobby... Ik kan me goed voorstellen dat hij er langzamerhand een beetje ziek van wordt, dus ik moet gewoon prioriteiten stellen.

Qua tijd kan ik elke avond van 20.30u tot 23.30u bij mijn paarden zijn ongeveer, daar zit geen speling meer in. En ik vind +- 3 kwartier per paard, per dag echt te weinig. Om- en om is natuurlijk een optie, maar mijn dieren kennende zijn ze dan beter af bij een ander. Het besluit staat vast dat ik ga verkopen, ik moet alleen nog beslissen welke :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:04

Boomerang schreef:
Ik denk als je de merrie verkoopt je echt afscheid neemt van je wedstrijddroom/ambities. En zo lang de merrie nog bij je op stal staan niet, echter doe je er nu ook weinig mee. Je hebt de merrie al verleast terwijl je niet zwanger was/bent en hebt daarmee een keuze gemaakt haar niet te trainen/wedstrijd klaar te maken.

De merrie is destijds puur verleast om ruimte te maken voor mijn gepensioeneerde ruin die onverwachts terugkwam (ik had slechts 5 dagen de tijd om ruimte te maken, anders was hij al geslacht), niet omdat ik haar zelf niet wilde trainen. Ik had maar 2 boxen beschikbaar en niets anders betaalbaars voor de hand, toevallig was de week daarvoor een bokker bij de merrie wezen kijken waar ik zelf een enorm goed gevoel bij had en zodoende is het balletje gaan rollen om haar te verleasen voor 1 jaar, juist met de intentie van; Tegen die tijd leeft Lagune vast niet meer (die zag er namelijk zoooo slecht uit), dan heb ik weer ruimte voor de merrie en kunnen we eindelijk samen aan de slag.
De enige reden dat de merrie al na 6 maanden lease terugkwam was wegens tijdgebrek van de leaser. Nu staat ze sinds gisteren weer bij mij, en moeten we financieel en qua tijd even creatief zijn. :)

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:14

pinda-dipje: ik snap je angst voor pijn maar al te goed, ik heb een aantal jaar doorgereden met een hernia, deze ook onderin zat en pijnscheuten in mijn been opleverden.

misschien verstandig om je merrie te laten wennen aan een trapje ? er bestaan hogere.
eerst met mensen erbij proberen en als ze zekerder van haar zaak is kun je het ook alleen.
gewoon proberen en vooral niet forseren, mijn pony vond het in het begin ook niets maar staat er nu als een mak schaap langs.
is voor jezelf maar ook voor je paard fijner om zo op te stappen.

voordat de kinderen gaan rijden ben je heel wat jaren verder, voor nu zijn stapritjes op lagune denk ik best goed te doen.
en misschien vinden je kind-eren wel helemaal niets aan het paardrijden, ik heb ook stille hoop, mijn dochter is nu bijna 3, maar intresse is er nog niet, kan natuurlijk nog komen maar als de intresse er komt dan eerst een paar jaar op een manege vind ik persoonlijk beter voor de ontwikkeling van de kinderen.

je topper is echt een mooi paard (heb even gespiekt in je profiel) zou haar niet zomaar verkopen denk ik, ik denk als je hem aan edward gal aan zou bieden dat ie er serieus over na gaat denken

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 16:19

Haha, nou dat zal niet ;) Maar een fijn paard is het wel. Heerlijk allround!

De leaser heeft de merrie ook al laten wennen aan een trapje, dus we gaan het morgen ervaren hoe braaf ze blijft staan. Eerst even hangen en dan eerst voor het gemak maar eens een rondje zitten aan de longe :) Gelukkig hulp van een paar lieve stalgenootjes dus dat komt wel goed.

Naast mijn eigen zoontje, rijd ook mijn nichtje erop. Die kan eventueel ook wel op Lagune, maar de pony is toch echt leuker op dat gebied :D

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:23

ik weet niet hoe groot de stallen zijn ?? hier hebben wij 2 E pony's bij elkaar in een stal van 4x5, wel met een uitloop.
een optie misschien om de pony te verkopen en er een kleinere voor terug te kopen zodat ie maatjes kan worden met lagune en ze samen in 1 stal passen ??

tja soms word je heel creatief met denken :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:28

Als ik in jouw schoenen stond zou ik beide te koop zetten. Dan kijken wat er aan kopers komt en diegene uitzoeken met het beste verhaal en het mooiste leven voor een paard. Vervolgens zou ik de advertentie sluiten als je er één verkocht hebt. Dan hoef je zelf de keuze niet te maken maar biedt vanzelf de juiste koper zich aan.

Als ik zelf zwanger zou zijn zou ik overigens kiezen voor het bewezen brave recreatiepaard. Aan het sportpaard zitten veel mitsen en maren (ze kan een topper worden áls je niet meer last krijgt van lichamelijke kwalen, áls ze zelf gezond en blessurevrij blijft, áls een kind minder werk is dan je denkt (en dat is zelden zo), áls ze braaf blijkt kort gezegd: áls de situatie helemaal perfect loopt heb je misschíen een toppertje op stal staan... maar misschien ook niet. Zelf als het een potentiele topper is is het de vraag of je het talent er met kind uit kunt rijden.

Terwijl je bij de recreatiepony de zekerheid hebt van veel plezierige uurtjes te paard, voor zowel jezelf als je kindje. Bij zo'n pony kun je bij wijze van spreken ook ritjes maken met kind voorop als die nog maar een jaar of twee is.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:29

Een keuze tussen hoofd en hart. Ik ben ook jonge moeder en kon ook niet al mijn sportpaarden aanhouden, dus moest ook kiezen. Ik heb voor de 'brave/ recreatie gekozen' en eeuwig spijt...

Je wordt als moeder toch voorzichtiger, dus als je nu al wat bangig bent voor de merrie wordt dat alleen maar erger en koop je 'nooit' meer een heet sportpaard. En wat je zelf ook al aangeeft het geld heb je er waarschijnlijk ook niet meer voor.

Ik zou voor de merrie kiezen, als de hogere dressuur sport echt je wens is? Doorpakken en begeleiding zoeken anders komt het er de eerste 10 jaar niet meer van, echt niet.
Ik ken Moreno toevallig toen hoe nog van de vorige eigenaresse was. Echt een super leuk en betrouwbaar beestje, ook voor kinderen maar geen sport paardje, veel te weinig beweging. Daar vind je zo een geschikt nieuw huis voor.

Ik zou trouwens wel tijdelijk een goede berijder voor de merrie zoeken tijdens je zwangerschap, lekker door laten trainen en niet stil zetten. Fokken is in deze tijd vind ik ook niet interresant, of je moet echt een hele aparte hebben met een super lijntje erachter.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 17:08

Leuk dat je de pony nog kent van zijn vorige eigenaresse :)
Inderdaad te weinig beweging voor de sport, hoewel hij al een aanmerkelijk stuk ruimer is gaan lopen sinds aankoop. Het is echt zo'n fijn en betrouwbaar ding! Troetel en knuffelpony eerste klas, en zou ook een heerlijk dier zijn voor bijvoorbeeld TREC en misschien zelfs endurance gezien zijn toenemende maar constante snelheid na training. Ook aangedacht nog, om de pony voor lange afstandsritten te gaan trainen... Toch wedstrijdverband, voor ons allebei iets nieuws en toch wat safer. Maar juist dat is nou iets waarvan ik denk; HEB IK DAAR WEL TIJD VOOR DAN?
Twee keer per maand op pad om een proefje te rijden is prima te doen; Heb verscheidene clubs in een straal van 3km die KNHS organiseren. Maar een hele dag op pad voor enjoy the ride, een TREC in Duitsland of whatever? Dat doe ik misschien eens per jaar?
En zelfs als recreatieruiter ben ik fanatiek. De pony heb ik tot december elke dag gereden, bijna 2 uur, soms wel 3, 4 of 5 uur (lange bosritten) en dat heb ik op een gegeven moment opgegeven omdat het gewoon zoveel tijd vreette. Even een kwartiertje een rondje stappen is niets voor mij... :o

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:34

een hele andere optie: misschien dan toch niet kiezen voor gezinsuitbreiding, of je kinderwens nog wat uitstellen tot als je oude paardje er niet meer is? (of is dit alles totaal out of the question?)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:19

De gezinsuitbreiding alleen is niet de reden van verkoop he, zie header.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:38

Pinda_Dipje schreef:
@anneliesdj & miezelke: Het is voornamelijke de financiele ruimte. De recreatiepony hoeft niet persee elke dag onder het zadel, maar wenst wel elke dag veel persoonlijke aandacht. De gepensioeneerde ruin heeft niet zoveel aandacht nodig, maar behoeft veel medische zorg. Kortom beiden geen paarden die ik ergens 'weg zet' in the middle of nowhere om vervolgens 3x per week even bij te gaan kijken.

De financiele speling is beperkt. Alleen al deze maand heb ik aan de gepensioeneerde ruin 350 euro aan medische kosten gemaakt welke onverwacht waren. Daarnaast spendeer ik omgerekend gemiddeld 75 euro per maand aan supplementen voor hem, en komt de hoefsmid 2x zo vaak langs om zijn hoeven te herstellen. Dan niet te spreken over extra's zoals rubber matten in zijn stal, extra warme dekens in de wintermaanden etc. Mijn man begrijpt maar al te goed dat ik dit voor mijn beste vriend over heb, maar zegt ook; Laten we eerlijk zijn, je werkt bijna fulltime en spendeert geregeld bijna de helft van je salaris aan de paarden. We gaan niet op vakantie, we gaan geen weekendjes weg, je koopt nooit geen kleding meer voor jezelf etc. Hij rijdt zelf geen paard, dus het is echt puur mijn hobby... Ik kan me goed voorstellen dat hij er langzamerhand een beetje ziek van wordt, dus ik moet gewoon prioriteiten stellen.

Dan zou ik de recreatiepony verkopen, die heb je dus eigenlijk ook voor jezelf? Er is niemand anders die eraan gehecht is? (je man, je kinderen)
En dan nog kun je de ruin ergens anders stallen, dat het bij een boer is hoeft niet meteen in the middle of nowhere te zijn toch? Wie weet is er wel iemand in de buurt? Of als je gewoon een goede plek wilt kun je hem misschien verder weg zetten voor minder geld.
En hoe kan het dat je zoveel kosten maakt? Is hij al die supplementen en hoefsmid echt nodig?
Vanuit mijn ervaring; waarschijnlijk niet. (en ik heb zelf een paardenrusthuis gehad)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 22:20

Ja die zijn helaas nog steeds nodig om zijn motor te laten draaien, met is hij zielsgelukkig, zonder roest hij vast... En omdat hij artrose heeft behoeft hij eigenlijk orthopedisch beslag, gezien zijn kleine hoefformaat (klein c-pony ijzertje voor een fors paard van 1.65) en bestaande peesproblemen heb ik ervoor gekozen de ijzers te verwijderen en zijn natuurlijke hoefvorm weer in balans te brengen door deze om de 3 a 4 weken bij te laten sturen.. Zodat hij zsm weer een mooi
Dragend hoefje krijgt van correct formaat.

Het gaat niet om besparen, ik wil alle paarden op 1 locatie hebben anders is het geen doen.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:48

Hoe vervelend ook maar op het moment dat je met alle paarden een even goede klik hebt zou ik toch bekijken voor welk paard je verwacht het beste tehuis te vinden. Voor zover ik Babsanna kan inschatten vanaf de foto's en jouw verhaal denk ik dat je die beter kunt houden aangezien je zo'n paard nooit meer voor een lage prijs kunt kopen. Lagune kost je veel geld maar ik ben zelf van mening dat een paard niet alleen een gebruiksdier moet zijn dus als hij nog gelukkig is met wandelingetjes en op de wei staan dan zou ik hem inderdaad houden. Daar ga je toch geen koper voor vinden. En dat het zoveel kost is natuurlijk wel een aanslag op je financien maar dat soort zaken moet je vaak toch al enigzins incalculeren (maar toegegeven; het kost een heleboel geld). Ik denk dus dat ik Moreno zou verkopen maar vanuit mijn situatie is het natuurlijk makkelijk praten. Als je toch meer gevoel hebt bij Moreno en Lagune, tja, dan zou ik toch Babsanna verkopen maar ik denk dat je bij hem vooral bang bent dat je achteraf spijt gaat krijgen van deze keuze. Daarom kom ik weer uit bij mijn eerste zin; Welk paard zal het beste tehuis krijgen? En evt. kun je nog een koopcontractje opstellen waarin je aangeeft dat als de nieuwe eigenaar hem wil verkopen, dat jij dan de eerste keus bent. Moeilijke beslissing hoor!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 22:57

Vandaag voor het eerst zelf weer op de zwarte merrie geklommen, was even spannend maar al snel hervond ik wat meer rust en hebben we heerlijk ontspannen kunnen rijden. Dat paard is zo ontzettend lief en braaf :) voelde me er erg goed bij! Hopelijk blijft het op deze manier gaan, dan is mijn angst snel genoeg overwonnen.

Stalgenootje is grote fan van de recreatiepony, dus we gaan de komende dagen eens zien of het wellicht iets voor haar is. Dat zou geweldig zijn, zij een fijne en betrouwbare kinderpony en ik kan hem nog steeds zien en waar nodig bijrijden om hem technisch wat te verbeteren.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:09

Als de zwarte merrie echt een topper is (of kan worden) dan zou ik die never nooit niet wegdoen. Misschien krijg je nooit meer zo'n goed paard.

Recreatief rijden is leuk, maar is dat ook bevredigend op lange termijn? Als je een wedstrijdruiter bent, gaan buitenritten op den duur niet vervelen?

Ik zou de pony verkopen en de zwarte merrie laten doortrainen en uitbrengen op concours door een goede bijrijder.

Succes met het nemen van de voor jou juiste beslissing!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 15:15

Pinda_Dipje schreef:
troi schreef:
Je kunt hier op twee manieren naar kijken, als eerst naar welke je het beste kunt houden maar ook naar welke het beste te verkopen is. En dan denk ik zeker de jonge zwarte. Zowel financieel het beste maar vermoedelijk ook qua 'goed huis vinden' om de simpele reden dat er vermoedelijk meer belangstelling voor zal zijn en jij dus uit meer potentiele kopers degene kan kiezen waar jij haar het liefste naar toe zou willen.

Wat je ook kan doen trouwens, dat heb ik wel meer gehoord. Is beide te koop zetten en diegene waar het eerste een goede plek voor beschikbaar is verkopen, in de trant van 'zo moet het blijkbaar zijn' dan leg je het in de handen van het lot.

Ben ik niet met je eens. In de huidige markt lever ik op deze merrie bijna 15.000 in (hierbij ga ik uit van het verschil waarvoor zij nu op de markt zou komen, en de gemiddelde prijs van alle biedingen die ik op haar heb ontvangen de afgelopen 2 jaar). Het loont dus wel degelijk de moeite om haar eerst te presenteren op concours en van daaruit verder te zien. Ergens denk ik dat ik gewoon mijn gevoel moet volgen; Ik heb menig keer bedragen geboden gekregen waar menig ander direct tegen had gezegt; Lintje erom en inpakken. Ik niet, omdat ze te dicht bij mijn eigen dromen ligt of zoals mijn oud-trainer zei; "Once in a lifetime"... Ik heb in al die jaren paardenervaring zelden zo'n braaf dier gereden met tegelijkertijd zo'n fijn talent. En ik denk dat dat ook precies de reden is geweest dat ik zoveel potentiele kopers in de kou heb laten staan, want mijn gevoel zegt dat ik haar zelf moet houden. En toch twijfel ik nu, maar dat komt vooral omdat de buitenwereld twijfelt... Waaronder mijn man die zich fijner voelt bij de recreatiepony.

De recreatiepony ben ik in no-time kwijt, mega gezond, unieke kleur, uniek karakter, nog jong(!) loopt ook in de bak hartstikke leuk weg, maakt een sprongetje en kent ook nog eens enorm veel vrijheidsdressuur. Dat is voor enorm veel ruiters 1 groot feest... Dat is hij voor iedereen die hem kent :)

Hier lees ik dus dat je je beslissing eigenlijk al hebt gemaakt!
En als jou gevoel dit aangeeft, moet je het zo doen, daar kan eigenlijk niemand je verder mee helpen.
Enige optie zou nog zijn de pony laten leasen, zodat hij wel van jou blijft, maar je niet de kosten hebt.