Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pinda_Dipje schreef:Ergens denk ik dat ik gewoon mijn gevoel moet volgen; Ik heb menig keer bedragen geboden gekregen waar menig ander direct tegen had gezegt; Lintje erom en inpakken. Ik niet, omdat ze te dicht bij mijn eigen dromen ligt of zoals mijn oud-trainer zei; "Once in a lifetime"... Ik heb in al die jaren paardenervaring zelden zo'n braaf dier gereden met tegelijkertijd zo'n fijn talent. En ik denk dat dat ook precies de reden is geweest dat ik zoveel potentiele kopers in de kou heb laten staan, want mijn gevoel zegt dat ik haar zelf moet houden. En toch twijfel ik nu, maar dat komt vooral omdat de buitenwereld twijfelt...
Boomerang schreef:Ik denk als je de merrie verkoopt je echt afscheid neemt van je wedstrijddroom/ambities. En zo lang de merrie nog bij je op stal staan niet, echter doe je er nu ook weinig mee. Je hebt de merrie al verleast terwijl je niet zwanger was/bent en hebt daarmee een keuze gemaakt haar niet te trainen/wedstrijd klaar te maken.
Pinda_Dipje schreef:@anneliesdj & miezelke: Het is voornamelijke de financiele ruimte. De recreatiepony hoeft niet persee elke dag onder het zadel, maar wenst wel elke dag veel persoonlijke aandacht. De gepensioeneerde ruin heeft niet zoveel aandacht nodig, maar behoeft veel medische zorg. Kortom beiden geen paarden die ik ergens 'weg zet' in the middle of nowhere om vervolgens 3x per week even bij te gaan kijken.
De financiele speling is beperkt. Alleen al deze maand heb ik aan de gepensioeneerde ruin 350 euro aan medische kosten gemaakt welke onverwacht waren. Daarnaast spendeer ik omgerekend gemiddeld 75 euro per maand aan supplementen voor hem, en komt de hoefsmid 2x zo vaak langs om zijn hoeven te herstellen. Dan niet te spreken over extra's zoals rubber matten in zijn stal, extra warme dekens in de wintermaanden etc. Mijn man begrijpt maar al te goed dat ik dit voor mijn beste vriend over heb, maar zegt ook; Laten we eerlijk zijn, je werkt bijna fulltime en spendeert geregeld bijna de helft van je salaris aan de paarden. We gaan niet op vakantie, we gaan geen weekendjes weg, je koopt nooit geen kleding meer voor jezelf etc. Hij rijdt zelf geen paard, dus het is echt puur mijn hobby... Ik kan me goed voorstellen dat hij er langzamerhand een beetje ziek van wordt, dus ik moet gewoon prioriteiten stellen.
Pinda_Dipje schreef:troi schreef:Je kunt hier op twee manieren naar kijken, als eerst naar welke je het beste kunt houden maar ook naar welke het beste te verkopen is. En dan denk ik zeker de jonge zwarte. Zowel financieel het beste maar vermoedelijk ook qua 'goed huis vinden' om de simpele reden dat er vermoedelijk meer belangstelling voor zal zijn en jij dus uit meer potentiele kopers degene kan kiezen waar jij haar het liefste naar toe zou willen.
Wat je ook kan doen trouwens, dat heb ik wel meer gehoord. Is beide te koop zetten en diegene waar het eerste een goede plek voor beschikbaar is verkopen, in de trant van 'zo moet het blijkbaar zijn' dan leg je het in de handen van het lot.
Ben ik niet met je eens. In de huidige markt lever ik op deze merrie bijna 15.000 in (hierbij ga ik uit van het verschil waarvoor zij nu op de markt zou komen, en de gemiddelde prijs van alle biedingen die ik op haar heb ontvangen de afgelopen 2 jaar). Het loont dus wel degelijk de moeite om haar eerst te presenteren op concours en van daaruit verder te zien. Ergens denk ik dat ik gewoon mijn gevoel moet volgen; Ik heb menig keer bedragen geboden gekregen waar menig ander direct tegen had gezegt; Lintje erom en inpakken. Ik niet, omdat ze te dicht bij mijn eigen dromen ligt of zoals mijn oud-trainer zei; "Once in a lifetime"... Ik heb in al die jaren paardenervaring zelden zo'n braaf dier gereden met tegelijkertijd zo'n fijn talent. En ik denk dat dat ook precies de reden is geweest dat ik zoveel potentiele kopers in de kou heb laten staan, want mijn gevoel zegt dat ik haar zelf moet houden. En toch twijfel ik nu, maar dat komt vooral omdat de buitenwereld twijfelt... Waaronder mijn man die zich fijner voelt bij de recreatiepony.
De recreatiepony ben ik in no-time kwijt, mega gezond, unieke kleur, uniek karakter, nog jong(!) loopt ook in de bak hartstikke leuk weg, maakt een sprongetje en kent ook nog eens enorm veel vrijheidsdressuur. Dat is voor enorm veel ruiters 1 groot feest... Dat is hij voor iedereen die hem kent