Ons konijntje is zojuist vermoord....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 23:26

Een ander maatje erbij, kan niet zomaar bij konijnen. Dat eindigd vaak in een vreselijk gevecht.

We hebben nu al besloten dat we haar van het voorjaar, als het weer wat warmer is laten dekken, en dan houden we een van haar dochters. Zodat ze toch niet altijd helemaal in haar uppie zit.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 22:33

Ingrid, kijk voor de lol eens op wat sites van konijnenopvangen. Er zitten echt heel veel leuke konijnen in de opvang, waarom zou je dan nog jonkie nemen? Volgens mij zit er zelfs in Alphen een kleine opvang, daarvoor kun je de dierenbescherming bellen.
Als dit een vrouwtje is, en je neemt een gecastreerd mannetje (er zijn opvangen waar ze al gecastreerd worden), dan is de kans dat het mis gaat net zo groot/klein als dat je haar weg brengt naar een mannetje om te laten dekken. Daar zullen zelfs nog wel meer risico's aan zitten. Ook dames onderling (zelfs moeder en dochter en zusjes) kunnen behoorlijk knokken, de beste combi is gecastreerde heer en (eventueel gesteriliseerde) dame.

Meer info over asielkonijnen, castratie, koppelen en het waarom-niet-fokken kun je vinden op www.konijnen.nl. Of je stuurt mij even een PB. Ik heb namelijk een opvangkonijn (ram) gekoppeld aan mijn vrouwtje en dat gaat fantastisch.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 23:12

Aaah wat erg, sterkte Verdrietig

Ik heb zelf een boel cavia's, die lopen in de zomer ook in de ren buiten. Ik had toen op een gegeven moment de hond van mijn vriendin hier, dat is een terriër, en die kwam op een gegeven moment ook bij de caafs in de ren. Hij liep al bijna met een caaf in de bek, maar die kon ik net voor hem wegtrekken en de hond uit de ren slingeren.
Natuurlijk heeft hond direct erna op zijn donder gehad, maar ik kon het beest verder ook weinig kwalijk nemen. Hij is nou eenmaal ooit gefokt om te jagen, en zijn instinct kwam bovendrijven.

Overigens laat ik mijn hond wel loslopen waar ik dat verantwoord vind. Als ik mijn hond zou moeten laten loslopen waar het mag, dan mag hij fijn lopen naast een rotonde tussen twee drukke wegen in. Als ze dan 1 x schrikt en de weg op rent is ze morsdood. Neej doe dat maar niet.

Het scheelt wel dat mijn hond niet naar andere honden toegaat en komt als ik haar roep.

maar natuurlijk had die hond nooit bij jou konijn mogen komen, en ik vind het echt erg naar voor je. Verdrietig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 11:10

Sando"]
[quote="Desiree"][quote="Noureyev schreef:
Je moet honden gewoon aangelijnd houden Boos!
Je mag ze pas loslaten waar het mag en is toegestaan.
.

Ik vind van niet! Haha! Een hond heeft bewegingsvrijheid nodig, net als mensen, katten en paarden.
[/quote]

niet mee eens hoor.
Een hond mag je pas loslaten op plaatsen waar het mag.
Er zijn ook nog mensen die bang zijn van andere honden.
En als ik mijn hond aan de lijn heb en bijvoorbeeld jouw Polleke komt eraan en denkt..aha...eens even kijken bij die hond, en mijn hond pakt die van jou...dan heeft jouw hond toch echt pech, want dan mag je ze zelf uit elkaar komen halen hoor....en dan denk ik dat Polleke er slecht vanaf zal komen.
Polleke is een slecht voorbeeld, want die komt niet naar andere honden, maar je begrijpt wat ik bedoel.
[/quote]
Ik heb polle onder controle. Jij niet. Anders kon jij je hond gewoon los laten lopen zonder dat hij aanviel. snap je? En zolang de hond niet onder controle staat, kun je het niet maken t.o.v. anderen om hem los te laten. En mensen die bang zijn voor andere honden, ach........ daar hoeft mijn hond niet voor te boeten.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:17

het is een voorbeeld Desiree....
Ik zei het is een slecht voorbeeld want Polleke komt niet naar mijn honden. Je hebt al een keer een fout gemaakt om klakkeloos bij iemand binnen te lopen met Polleke, onder het motto.... polleke doet niets.
Nee, Polleke niet, maar niet iedere hond accepteerd dat.
En wat mijn honden betreft, ik noemde een voorbeeld. Ik weet precies wanneer ik mijn honden los kan laten, en met 1 hond heb ik nooit een probleem. Maar nogmaals.....Je hond moet je aanlijnen waar het verplicht is.

Mijn cavia`s kan ik niet los laten lopen buiten als mijn honden er bij zijn, dat risico ga ik niet lopen. Ik betwijfel of ze echt zullen pakken, maar ze zijn zo lomp als ze groot zijn, en een poot op de cavia en die is plat. Nee dank je wel, ik kijk wel uit.
Mijn honden zullen nooit en te nimmer een hok "plunderen"en een cavia / konijn vermoorden. Dus nogmaals..die hond die het heeft gedaan is niet helemaal 100.... Het is GEEN natuurlijk jachtinstict.