Verzorgpony tips.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

An0ukTann0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:00

Hoi Hoi,
Ik heb in één dag mijn verzorgpony's gevonden.
Hier mijn 'avondtuur':
Ik had met een vriendin afgesproken om over de Eng te fietsen (Een deel van Wageningen waar super veel paarden en pony's staan)
We gingen eerst rondjes fietsen, en kijken waar ons 'formaat'en type bij zaten. We gingen een zandweggetje volgen, en kwamen uit bij een weiland met 2 shetten. Er stond een vrouw in de wei, en ik vroeg: ''weet u waar wij verzorgpony's kunnen vinden? ''
Ze antwoordde dat we haar shetten wel konden verzorgen, maar niet rijden.

Ik had dus heel erg veel geluk, maar ik heb wel tips voor je.
*Laat je gezicht vaak zien op stallen, manege's enz.
*Bied je hulp aan bij mensen, met poetsen, stallen uitmesten enz.
*Laat een nummer/naam achter op de stal/manege. Zodat ze je altijd kunnen bereiken
*Lees proefjes voor bij kleine wedstrijden, of ga helpen.
*Advertentie's ophangen in supermarkten, op Marktplaats en BoktMarkt.

Veel succes met zoeken!!

josienn17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:12

Ik ben er zelf via via bij mijn paarden gekomen.
Als je ook op school en in je vrienden en familie kring wat gaat vragen komt er vaak ook wel wat.
Wat je vaak kan doen is naar een stal bij jou in de buurt gaan waar meerde pension paarden en pony's staan. Hang daar bijvoorbeeld een briefje.
Ook wat hiervoor genoemd is kom volwassen over. Daarnaast wil je wedstrijden rijden, of gewoon verzorgen? Daarnaast is het ook handig om te zeggen wat je kan met rijden.
Stap, draf, galop, wijken, travers, schouderbinnen/buitenwaarts etc.
Je moet gewoon heel veel vragen en ja je moet echt geduld hebben.
Ook moet je echt zeker weten of je het wel gaat redden met school, je houdt echt minder tijd over
en je kan dus ook wat minder met je vrienden afspreken.
Naar mijn mening moet je minsten 2x per week komen. Daarnaast wordt er ook vaak een vergoeding gevraagd als het echt gewoon goede paarden zijn ( ik betaal 50 euro )
Ook willen mensen dat je serieus met dat paard bezig bent en dus niet gaat lopen dollen. Want wat ik vaak zie bij jongere kinderen dat ze eigenlijk geen idee hebben wat ze aan het doen zijn en het wel goed is voor het paard. Ik zeg niet dat jij zo bent hoor,

Success!

Pacific

Re: Verzorgpony tips.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:23

Ook nog een tipje, ga bij mensen met paarden langs, maar ga niet vragen of je hun paard mag verzorgen. Dat komt een beetje brutaal over, en ik vond het altijd vervelend als ik dan 'nee' te horen kreeg, en dan durfde ik niet meer. Je kunt beter vragen: Weet u nog iemand die verzorgers zoekt?

Mensen die paarden hebben zitten in het paardenwereldje en kennen vaak veel andere mensen met paarden. Bovendien, als ze zelf op zoek zijn naar verzorgers, zullen ze dat vast ook zeggen :). Dus dubbel zoveel kans!

Sorry als deze tip al is gegeven, maar ik had geen zin om het hele topic door te lezen. :o

maflinger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:18

Ik vond de mijne doordat ik meeging naar de pensionstal waar haar verzorgpaard staat. Daar lag een briefje dat iemand een verzorgster zocht, dus ik gebeld, en nu verzorg ik hem alweer een half jaar :)

improud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 12:22

Goede tips ! ik ga ook met zoiets langs de deuren en briefjes op hangen bij weide's van pensionstallen enz.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:46

Ik heb er ook een.
Kennen je ouders niemand met een pony?
Het beste kun je eens zoeken naar een shetlander.
Er zijn veel mensen die iemand voor hun shetlander zoeken, om hem aandacht te geven.

Zoek ook eens op de manege of er misschien mensen zijn die naar de middelbare school gaan, en minder tijd voor hun eigen pony hebben.

improud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 13:14

Goede tip! ook voor mij, maar ik heb liever een pony of paard. :P

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:17

Een shetlander is ook een pony?!
Verder denk ik dat je met jouw leeftijd en het feit dat je nog weinig verzorg-ervaring hebt, niet moet verwachten dat je meteen een rijpony- of paard gaat vinden om op te rijden.
Ga lekker een shetlander verzorgen (makkelijker te vinden) en dan kun je mooi ervaring opdoen.
Een rijpony zoeken kan dan altijd later en wie weet rol je er zo juist wel in dat je iemand leert kennen waar je ooit haar pony van mag verzorgen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:30

Inderdaad.. Ik zoek ook een verzorgpony, heb er wel een, maar daar kom ik amper en is best verweg, en daar mag ik alleen op rijden...
Maar wat boeit het of het een shetlander is? Ik zoek JUIST een pony [ shetlander of iets anders ] die ik echt mag VERZORGEN. Rijden boeit me niet echt..

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:13

Ik weet niet waar ja woont maar in enschede is iig heel erg weinig te vinden zelfs voor de brutale types..
Ben zelf al langs z'n 100 deuren geweest iedere keer nee :'(
Advertenties geplaatst.. Geen reacties
(iemand ook op zoek in enschede en die miss samen wil gaan zoeken/verzorgen)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:26

Het is ook wel slim om in een advertentie te zetten dat je bereid bent om les te nemen om jou en het paard te verbeteren.

Zag trouwens echt een not done op marktplaats, een hele lijst met dingen " ik kan met uw pony: Vrijheidsdressuur, vrij springen, longeren en mennen. Maar dit heb ik zelf nog nooit gedaan!"

Vind ik zelf niet echt iets waarvan ik zeg, die ga ik uitnodigen..

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:49

mijn nicht heeft gewoon aangebeld bij een boer waar een pony bij stond en die mag zij nou gewoon verzorgen. maar je moet geduld hebben want er zijn duizende mensen die een verzorgpaard/pony zoeken maar er zijn geen duizende mensen die hun paard/pony aanbieden. marktplaats werkt vaak niet omdat je vaak alleen maar advertenties vindt van mensen die er een zoeken en niet aanbieden. Je moet verder kijken dan dat de rest doet ;)

femkepostmus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:13

Nietes schreef:
Ik weet niet waar ja woont maar in enschede is iig heel erg weinig te vinden zelfs voor de brutale types..
Ben zelf al langs z'n 100 deuren geweest iedere keer nee :'(
Advertenties geplaatst.. Geen reacties
(iemand ook op zoek in enschede en die miss samen wil gaan zoeken/verzorgen)

Ik woon ook in Enschede en heb al heel vaak gezocht maar niks gevonden heb jij al iemand gevonden

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 21:14

Oud topic, ik heb even getemt :)

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 06:24

Ik heb een bijrijd pony ( het is gratis weet ook niet waarom ) voor zaterdag en zondag en de dinsdag heb ik samen met een vriendin 2 shets met 2 veulens
Bijrijdpony heb ik gevonden door een briefje op te hangen bij een weiland !
De andere 4 ( die samen met een vriendin) kenden mijn moeder
Dus vraag aan je ouders of ze iemand kennen

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 06:40

Gewoon blijven zoeken en foto's toevoegen van het rijden helpt vaak ook.

Ps. Je leeftijd in je profiel is anders; 15 & 14 staat er. Maar je was 12 toch?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 06:48

Haha ts zal vast niet meer reageren als ze in 2012 voor het laatst online is geweest :=

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 06:58

Ariannee schreef:
Haha ts zal vast niet meer reageren als ze in 2012 voor het laatst online is geweest :=

Oh hahaha :') oeps

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 07:28

Omdat dit een oud topic is, plaats ik hier een slotje.