ojee wat moet ik nu doen :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:27

dit had ik ook altijd als ik naar de manege ging op zaterdag,
want ojee dalijk moest ik op die en die bokte toc wel hoog.
misschien kan je naar een manege gaan waar je zelf kan aangeven op wie je wilt rijden?
succes

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 15:14

oke :j

SanneSuzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:58

ik ben ook een tijdje in het eerste jaar erg zenuwachtig geweest, dus ik begrijp het wel. Je kunt ook juist een paar keer op een paard rijden (kun je vragen aan degene die les geeft) die je een beetje eng vindt. als je op dat paard een aantal keer rijdt, leer je het paard beter kennen en leer je goed op het paard te rijden. dat heeft bij mij ook geholpen en dat paard is nu mijn lievelingspaard :) na een paar keer gaat het echt beter!!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 19:01

Tinkerloos schreef:
Ik snap het helemaal hoor, mijn dochter had ook zenuwen van te voren, en er viel een last van haar schouders als ze op het juiste paard ingedeeld werd.
Ik heb toen met de instructrice gesproken, en heb gevraagd of ze de eerste weken tenminste niet op de pony hoefde waar ze bang voor was, en dat mocht.
De zenuwen waren weg, en na een paar weken durfde ze ook op de 'enge' pony.
Je rijd paard voor je plezier, en die zenuwen kunnen je lol mooi bederven.

Dat had ik "vroeger" ook, de eerste keer dat ik van een paard kieperde. Doodzenuwachtig, paar keer op de kant gezeten omdat ik niet durfde, in overleg met de instructie paar keer op een pony gereden waar ik wel op durfde en daarna was het klaar. Niet meer bang voor andere paarden, niet meer bang om te vallen, geen zenuwen meer. Dus TS, geen andere manege zoeken maar even een andere aanpak zoeken op je eigen manege.

LibertyHorse

Re: ojee wat moet ik nu doen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:44

Bij ons op de manege mag je na de les altijd kiezen op wie je de volgende week wil.
Het is zelfs leuk om op een beetje uitdagende manegepony/paard te gaan rijden :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:47

troost je met een verzorg of eigen paard kan je een gigantische smakkerd maken ookal ken je elkaar al jaren en rij je er elke dag op

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:57

op de manege waar ik vroeger reed, zat ik elke week op dezelfde.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:25

Volgens mij heb ik in je andere topic al gereageerd :) . Hebben ze geen kleine manege/stal waar ze les geven? En als je een bijrijdpaardje zoekt waarbij je les krijgt van een particulier?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:27

xXMayaXx schreef:
Maar dat heb je toch bij elke manege, dat je bang bent dat je het niet kan? Voorlopig gewoon even vragen of je op je lievelingspony mag. Of neem privéles, dat heb ik ook, ik mag altijd zelf kiezen op welke pony ik ga. (doe elke week weer een andere) Je kan zo dus niet voor verassingen komen te staan.

Wat ik begrepen heb is dat die instructrice dat niet wilt en dat ze toch op dat ene bepaalde paard moet. Ja priveles is een goede. Kan je dat niet proberen?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 11:38

Ik denk dat TS gewoon wil horen dat ze beste naar een andere manege kan gaan?! Zo komt het op mij over als ik haar reacties lees.

Misschien een keer met je instructrice praten, desnoods met je ouders erbij. ;)

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 16:30

ik mag geen verzorg pony ;(

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:58

en priveles dan??

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:05

Ook niet als je een verzorgpony hebt op de manege zelf. NIet echt een verzorgpony maar eerder een pony waar je altijd op mag rijden en er een band mee krijgt.
Je antwoorden zijn inderdaad nogal kort en verhelderen niet echt veel.
En anders aan het eind van de les vragen of je op een rustige pony mag de volgende les.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:13

Als je steeds zenuwachtig bent voor de les zelf, dan zou ik als ik jou was zowieso aan je instructrise vragen voor een vaste pony voor een paar weken, maar als je echt bang blijft, stop dan met paardrijden, of stop voor een paar weken en ga vaker naar de manege ZONDER te rijden. Om gewoon lekker bij de pony's te zijn en dan kun je ook een band opbouwen met pony's, dan heb je dat probleem ook niet meer... :(:)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:34

TS, ik zou naar een andere manege gaan, want daar heb je er geen last van. praten heeft geen zin namelijk, al zeggen de andere van wel.
dit is toch wat je wil horen?

maar nu zonder gekheid:
ga er met je instructrice over praten desnoods met je ouders erbij. want het moet leuk blijven en anders stop je er toch mee. als je de zenuwen niet leuk vind.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:56

ben zelf 15
en was ongeveer een jaartje geleden VRE-SE-LIJK bang.
ik durfde nog maar net te draven, alleen in het midden en denk maar niet dat ik harder ging hoor!!
heb toen 1 les een super gesprek gehad met mijn instructeur. hij vertelde mij dat ik de angst zelf verzon. ik was niet bang, maar ik verzon in mn hoofd dat ik bang was. hij heeft echt gevraagd waar het vandaag kwam enz.. meid je hoeft niet bang te zijn. je verzint waarschijnlijk net zoals ik dat je bang bent, en al val je? ach dan ben je een schrammetje en een ervaring rijker! :D
blijf gewoon lekker op je eigen manege, en bedenk dat jij zelf in je hooft denkt dat je bang bent.. denk eens een keer in je les dat je heel stoer bent.. het zal je lukken!

ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

edit: wooops was al jarig geweest :oo

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 14:13

dankje allemaal mar ik mag geen verzorg pony , mijn zus heeft een eigen paard en ik mag heel soms daar op rijden maar nie ens 2xindemaand , maarjha hij blijft van me zus en als ik aan mn moeder vraag ''mag ik een verzorg paard zoeken'' dan zegt ze ''nee jullie hebben wally al '' wally is dat paard van m zus en ik wil het echt graag maar ik mag ook nie naar een andere manege , mn broertje zit op de voetbal en ze hebben wel tijd om hem te brengen maar nie voor mij wat net zo dichtbij zit .. :( wat nu ;(

HELPP!!!! :j