Vandaag naar onze jonge hengst geweest :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:19

Nona schreef:
dat reservaat is toch wel in een lucht- bacterie- ongedierte- vrije glazenbol he? anders kunnen ze weleens een stofje op zich krijgen of ene bacterie inademen Wow! the horror

Tuurlijk, er zijn ook geen blaadjes, want die zouden weleens in hun manen kunnen dwarrelen en daar hardnekkig blijven zitten, wat natuurlijk niet moet kunnen!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:27

let wel, ze staan natuurlijk op rubber matten want stof van het stro of zaagsel is ook taboe. En kuil als eten want stel je voor dat stof van het hooi op hun mooi gepoetste huidje komt.
Hoe ze dat met brok doet? Geen idee, brok is ook stoffig.

Nona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:28

en ze krijgen alleen haver en en appels die chemisch zijn gereinigd want anders zou er weleens een bacterie verdwaald kunnen zijn

nee maar nou even serieus, ik vind wel dat ze gelijk heeft. die arme paardjes, ik zou ook niet zonder make up willen rondlopen. en stel je voor dat me haar een dagje niet goed zit Huilen dus dat kan je de arme paardjes ook niet aan doen. en ze hebben vast een enge schimmelinfectie op hun huid of ze zijn gestoken door een eng beest of ze zijn aangevallen door een roedel wilde woeste wolven. arme arme diertjes, dat julei dat neit inzien vind ik wel een trieste zaak, bokkers kom op voor het leed van wilde paarden. laten we een inzamelingsactie doen zodat we heel veel poetsspullen en een enorme voorraad glansspray kunnen kopen, en dan trekken we allemaal de wilde natuur in om de paardjes op te knappen.

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:28

Belker schreef:
let wel, ze staan natuurlijk op rubber matten want stof van het stro of zaagsel is ook taboe. En kuil als eten want stel je voor dat stof van het hooi op hun mooi gepoetste huidje komt.
Hoe ze dat met brok doet? Geen idee, brok is ook stoffig.

Ze krijgen speciaal My Little Pony voer en strooisel joh, wat dacht jij dan?
Laatst bijgewerkt door Kais op 21-10-03 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:31

oehhh ruikt dat naar kersen?

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:17

eeevil jullie Schijnheilig
maar poetsen is niet echt 'goed' voor een paard hoor tanneke ik weet niet hoe jij met je paarden omgaat maar aan stro en zaagsel zit ook stof... Wilde paarden zijn juist blij Haha! het is juist zielig dat de mensen ze tam gemaakt hebben

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 20:43

Jullie doen wel zo .......... maar waarom poesten jullie je paarden dan nog, zet ze dan toch ook ergens in het bos, als ze daar dan toch veel gelukkiger zijn. En smeer ze extra in met rotzooi.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:53

Sterker nog: ik poest mijn paard niet, hij heeft klitten in z'n staart, lange ruige manen en sokken waar je U tegen zegt *LOL*
En ja: hij staat ook nogeens in het bos.
Samen met z'n vriend, die er nog onverzorgder uitziet.

Hij zal vast doodongelukkig zijn, maar op een of andere manier weet hij het heel goed te verbergen Knipoog

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:13

hahaha, lelijke pestkoppen allemaal, kunnen jullie wel, pennymeisjes op stang jagen?!! Haha! Haha!
maar verder hebben jullie wel héééélemaal gelijk *LOL*

voor tanneke: de wereld ís nou eenmaal niet mooi en roze! wij zijn óók gek op paarden, maar iets realistischer Ach gut

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:22

hahaha nou dan moet je maar gauw de db bellen want mijn pony heeft ook bolletjes in de staart en manen.
ze zijn er gemakkelijk uit te halen en vallen er uiteindelijk zelf uit.
zoiets heet natuur....

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:50

Ik poets mijn paard nauwelijks nog, z'n natuurlijke huidvet heeft hij nodig omdat hij buiten staat, dat moet ik dus niet weg gaan poetsen. En waarom haal ik er nog wel eens een borstel over? Omdat hij af en toe nog bereden word en ik geen zand onder het zadel wil. Zou hij helemaal stilstaan dan zou ik ook grotendeels stoppen met poetsen. Helaas is er hier geen natuurgebied waar ik Rowan heen mag brengen, anders zou ik dat zo doen voor de wintermaanden. Volgens mij vind 'ie dat heerlijk.

Misschien zijn er teveel 'Wilde Hengst' films op TV waarin de mustangs glimmend en met uitgeplozen staart over de steppen galopperen. In het wild zijn ze gewoon lekker vies, hebben ze geen last van en is ook niets mis mee.

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:15

ik zou mijn paard (als ik die had) het liefst ook in een bos zetten maar dat mag niet in nederland Knipoog ik vind stallen best zielig ik bedoel je sluit een paard gewoon op... Terwijl jij misschien denkt dat het daar lekker warm is maar paarden zijn er niet voor geboren om dekens te dragen

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 17:16

HAHAHAHA wat zijn jullie leuk!!!
Jullie denken dat ik een pennymeisje ben he, maar ik laat jullie maar zo wijs. Ga maar weer effe op jullie manege de pony's knuffelen!!!!!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:18

Je bent niet erg aardig nu. Jij wilde reacties, en nu die niet zo blijken te zijn als je wilde ga je onaardig doen?

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:19

Tanneke, als paarden gepoetst worden dan haal je hun vacht en huidvet weg en moeten ze dus een deken op om ze tegen de wind, regen en kou te beschermen. Als je die paarden daar gaat poetsen kunnen ze zichzelf dus niet meer beschermen!

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 17:22

ArwenLune schreef:
Je bent niet erg aardig nu. Jij wilde reacties, en nu die niet zo blijken te zijn als je wilde ga je onaardig doen?

Dus al die andere zijn wel aardig Verward
Zij zeggen dat ik een pennymeisje ben?? Alleen omdat ik dit topic heb geplaatst???? Wie is dan aardig?????????????

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 17:23

Aramat schreef:
Tanneke, als paarden gepoetst worden dan haal je hun vacht en huidvet weg en moeten ze dus een deken op om ze tegen de wind, regen en kou te beschermen. Als je die paarden daar gaat poetsen kunnen ze zichzelf dus niet meer beschermen!

Ja dat weet ik ook wel!!!!!!!
Maar zeg eerlijk het ziet niet uit, als een paard zo in een natuurgebied of wei staat, ookal zijn het WILDE paarden.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:30

Ik ben het ook al met het merendeel eens. Het zijn wilde paarden.
Het enigste wat ze kunnen doen is die bosjes weghalen, maarja het is juist goed dat hun omgeving van alles heeft.
En om ze nou van hun staart te ontdoen vind ik zieliger voor al die vliegen.

Hoe denk je dat een paard anders in het wild moet leven?

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 17:31

Ik weet wel dat er niks aan te doen is. Maar ik vind het gewoon niet uit zien!
Stel dat wij ook van die dingen in de haren hebben, zullen wij ook niet fijn vinden!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 17:57

Maar wat maakt het nou uit dat t er niet uit ziet? Een paard schaamt zich niet tegenover een ander paard of mens, of koe, of vogel of weet ik veel wat over hoe hij eruit ziet hoor! Wat maakt t die beesten nou uit of ze glimmen! Als ik in de rimboe zou leven dan zou ik er ook niet netjes uit zien!
Alleen maar omdat wij het niet met je eens zijn ga je de raarste argumenten verzinnen, leg je er gewoon bij neer dat wij t niet zielig vinden en jij wel!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:37

Tanneke"]
[quote="Aramat schreef:

Ja dat weet ik ook wel!!!!!!!
Maar zeg eerlijk het ziet niet uit, als een paard zo in een natuurgebied of wei staat, ookal zijn het WILDE paarden.
[/quote]
Ik vond mijn paard er super paard uitzien toen ze in de winter buiten stond. Veel haar, totaal verwilderd. Schitterend. Dat zielige hoopje paard wat ik 's winters op stal had staan omdat ik zo nodig fanatiek wilde trainen en zij geschoren moest worden, dat vond ik er niet uitzien.

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:03

Tanneke schreef:
Ik weet wel dat er niks aan te doen is. Maar ik vind het gewoon niet uit zien!
Stel dat wij ook van die dingen in de haren hebben, zullen wij ook niet fijn vinden!

ja t maakt echt niks uit hoor. En trouwens wij en zij merken niks van die boletjes in de haren...

Reenarulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:19

sorry, maar ik vind dat jullie allemaal een beetje banketstaaf doen Scheve mond
iedereen mag toch zn eigen mening hebben over wat nou eigenlijk zielig is of niet; dat maakt je nog niet meteen een penny... Clown
ze vroeg dan wel om reacties, maar ik denk dat dat na een pagina ook wel duidelijk was dat niet iedereen dezelfde mening heeft....
*grootmoeder heeft gesproken* Tong uitsteken

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 20:48

Reenarulez schreef:
sorry, maar ik vind dat jullie allemaal een beetje banketstaaflig doen Scheve mond
iedereen mag toch zn eigen mening hebben over wat nou eigenlijk zielig is of niet; dat maakt je nog niet meteen een penny... Clown
ze vroeg dan wel om reacties, maar ik denk dat dat na een pagina ook wel duidelijk was dat niet iedereen dezelfde mening heeft....
*grootmoeder heeft gesproken* Tong uitsteken

Gelukkig 1 van de weinige die een normaal antwoord kan geven!