Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Misschien mag je dan ook wel even een rondje rijden oid (en helpen bij het poetsen, optutten etc voor de foto).
superlise schreef:Anoniem schreef:Bij een particulier een paar keer in de maand helpen? Iemand die een extra handje wel kan gebruiken, maar het niet altijd nodig heeft?
Maar, als het echt niet mag van je moeder, hoewel je 19 bent, wordt het toch moeilijk..
Wordt het toch wel moeilijk? Ik neem aan dat ze zelf overal naar toe gaat en niet door mammie wordt gebracht en gehaald naar stage/school? Gij pakt een fietst, fietst naar paardjes, verzorgt paardjes, en fietst weer terug.. Niks moeilijks aan?
7 jaar op een manege gereden.. dus daar ben ik wel klaar mee. saskiakefie schreef:Nee klopt ik heb geen zin in ruzie en ze heeft het al zwaar genoeg gehad dan ga ik niet nog eens flink tegenwerken of dit soort dingen uithalen..
daar zou ik mij ook niet druk om maken. TS, complimenten ook voor je volwassen aanpak. Je kan je kont tegen het krib aan gooien of gewoon conformeren aan de regels des huis om het leuk te houden. Je hebt de verstandige keuze gemaakt
zou ook mijn keuze zijn, omdat je zelf ook aangeeft dat als je stage hebt geen tijd hebt voor een verzorgpaard doordeweeks.
VogeltjeM schreef:Maar mijn punt is een beetje dat je geen toestemming nódig hebt van je moeder, want je bent meerderjarig. Dan mag ze je toch niks verbieden? En dan nog, je bent echt wel oud genoeg om zelf in te schatten wat wel en niet kan. Tijd dat je moeder dat ook leert inzien lijkt me? Ik vind dit soort situaties altijd zo bizar.
Je zou evt ook iets kunnen zoeken voor 1x per week. Je probleem lijkt me makkelijk op te lossen
Anoli schreef:Ik ben 26 heb ook geen toestemming nodig van mn moeder om iets te willen doen. Kan goed inschatten wat wel en niet kan maar ik heb mij toch echt wel te houden aan de regels van het huis.
Het is het huis van mijn ouders, en hun regels gelden daar.
saskiakefie schreef:Nee vrije tijd besteed ik aan m'n dieren, hond van de buren, tekenen, fotograferen, tv programma's, fora, huiswerk..
) mogen wel, maar een verzorgpaardje niet? Als je wat schuift met tijden zal een verzorgpaard best moeten lukken. Bijvoorbeeld in plaats van 3 uur tekenen en fotograferen, 3 uurtjes naar een verzorgpaard. Roosje01 schreef:misschien kun je is zoeken naar iemand die prive les of buitenritten geeft op zijn/ haar eigen paard. of zoek een bijbaantje voor de zaterdag bij een particulier je hebt zoveel opties.
en je zegt dat je verslaafd bent maar er zijn je hier al zoveel oplossingen aangeboden en overal heb je wel iets op te zeggen waarom je het niet wilt/ of kunt doen. dan is je verslaving ook niet zo erg anders reed je nu wel gewoon op een manege als je egt niet zonder paarden kan.
saskiakefie schreef:Roosje01 schreef:misschien kun je is zoeken naar iemand die prive les of buitenritten geeft op zijn/ haar eigen paard. of zoek een bijbaantje voor de zaterdag bij een particulier je hebt zoveel opties.
en je zegt dat je verslaafd bent maar er zijn je hier al zoveel oplossingen aangeboden en overal heb je wel iets op te zeggen waarom je het niet wilt/ of kunt doen. dan is je verslaving ook niet zo erg anders reed je nu wel gewoon op een manege als je egt niet zonder paarden kan.
tja verslaafd, verslaafd wat is verslaafd? In ieder geval voelt het niet prettig als ik het niet 'doe'.
Als je altijd zou luisteren naar het gevoel dat iets 'niet prettig' is zou je wereld uiteindelijk heel klein worden. saskiakefie schreef:mltex schreef:Maar wat wil je nou eigenlijk zelf dan met paarden? want daar ben je niet duidelijk over.
Als je wel een verzorgpaard wil en je kan er tijd voor maken, sorry, je bent 19.... doe je dat toch gewoon? als je 12 was geweest had ik je moeder begrepen.
Het is voor mij ook een beetje dubbelAls ik op school zit heb ik gewoon tijd voor een vz paard maar met stage ben ik soms wel 10 uur per dag van huis weg.. Dus dan weet ik het niet zo. Het zou dan alleen in het weekend kunnen.
.