Verslaafd aan paarden.. maar niet mogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:44

Ik doe dezelfde opleiding als jou, ben alleen de paraveterinaire richting op gegaan en niet gedrag.
Ik snap eerlijk gezegd alleen 't punt van je moeder niet.. Besteed je nu werkelijk waar al je vrije tijd aan je huiswerk en dieren?
Ik heb vaak genoeg dagen dat ik naar school ga, mijn paard en pony verzorg en dan nog tijd overhoudt..

saskiakefie

Re: Verslaafd aan paarden.. maar niet mogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:51

Ik ben liever niet chagrijnig als het niet nodig is, that's all.
Nee vrije tijd besteed ik aan m'n dieren, hond van de buren, tekenen, fotograferen, tv programma's, fora, huiswerk.. Maar inderdaad ik zou best tijd vrij kunnen maken als ik op school zit. Met stage doordeweeks is het dus wat lastiger.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:55

Stage kan ik begrijpen, dan ben je (bij sommige stage's) vaak pas om 6 uur klaar, en als het dan ook nog is wintertijd is.. Vind ik vaak ook lastig te combineren.

En als je van je moeder écht niet mag.. Kan je het fotograferen niet combineren met paarden? Dat je elke zaterdag een fotoshoot doet oid, van paarden :D. Misschien mag je dan ook wel even een rondje rijden oid (en helpen bij het poetsen, optutten etc voor de foto).

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 15:00

Dat doe ik inderdaad wel, gisteren nog gedaan, maar dan wordt het verlangen juist groter.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:00

superlise schreef:
Anoniem schreef:
Bij een particulier een paar keer in de maand helpen? Iemand die een extra handje wel kan gebruiken, maar het niet altijd nodig heeft? :)
Maar, als het echt niet mag van je moeder, hoewel je 19 bent, wordt het toch moeilijk.. :)

Wordt het toch wel moeilijk? Ik neem aan dat ze zelf overal naar toe gaat en niet door mammie wordt gebracht en gehaald naar stage/school? Gij pakt een fietst, fietst naar paardjes, verzorgt paardjes, en fietst weer terug.. Niks moeilijks aan?

Ik maakte uit Ts haar reacties op dat Ts niet van plan was het zonder haar moeders toestemming te doen. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 15:06

Nee klopt ik heb geen zin in ruzie en ze heeft het al zwaar genoeg gehad dan ga ik niet nog eens flink tegenwerken of dit soort dingen uithalen.. :=

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:06

Heb even niet alles gelezen, maar kun je al rijden? Zo niet, wellicht beginnen met wekelijks lessen ergens? Dat moet op de 19e toch mogen als je het zelf betaalt???
En als je nog niet kunt rijden, misschien ook een verzorg shetje zoeken voor 1 a 2 dagen in de week? Zo langje het met je studie en stage kunt combineren kan je moeder daar weinig van zeggen neem ik aan?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 15:08

Ik rijd al sinds m'n 8e ja :j 7 jaar op een manege gereden.. dus daar ben ik wel klaar mee.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:15

RUI -> PP

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:42

saskiakefie schreef:
Nee klopt ik heb geen zin in ruzie en ze heeft het al zwaar genoeg gehad dan ga ik niet nog eens flink tegenwerken of dit soort dingen uithalen.. :=

Een heel volwassen reactie van je, de relatie met je moeder is belangrijk (als je nog thuis woont).
Anders ben je fijn met paarden bezig, maar is het thuis misschien niet prettig.

Ik zou de andere mogelijkheden om (wat minder) met paarden bezig te zijn niet op voorhand afschieten.
Misschien beleef je wel veel plezier aan een paar uurtjes per week op een manege of zo iets dergelijks.
Als je de afweging moet maken tussen niets of iets - voor een jaartje - dan wist ik het wel.
Laatst bijgewerkt door Boras op 09-04-12 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:50

en heb je het al besproken met je ouders?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:54

VogeltjeM schreef:
je bent echt wel oud genoeg om zelf in te schatten wat wel en niet kan. Tijd dat je moeder dat ook leert inzien lijkt me? Ik vind dit soort situaties altijd zo bizar.

Ik ook... alsof je 12 bent en lekker onzelfstandig... als je met 19 nog "toestemming" nodig hebt van mama... ???

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 15:57

arian_wolf schreef:
en heb je het al besproken met je ouders?

Neen m'n moeder is nu 5 dagen weg, dus dat duurt wel ff ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:58

Zolang je thuis woont wel :) daar zou ik mij ook niet druk om maken. TS, complimenten ook voor je volwassen aanpak. Je kan je kont tegen het krib aan gooien of gewoon conformeren aan de regels des huis om het leuk te houden. Je hebt de verstandige keuze gemaakt :j zou ook mijn keuze zijn, omdat je zelf ook aangeeft dat als je stage hebt geen tijd hebt voor een verzorgpaard doordeweeks.

ts, wat als je een schema maakt waarin je echt duidelijk kan maken; dan heb ik écht tijd om eentonig aandacht te geven, zonder dat de studie, stage, konijnen etc in het gedrang komt. Dus gewoon opschrijven; hoeveel tijd ben je nu kwijt aan alles en wat houd je over?
Misschien dat je moeder dan ziet; goh, je hebt gelijk op zaterdag kun je best een pony knuffelen :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:00

VogeltjeM schreef:
Maar mijn punt is een beetje dat je geen toestemming nódig hebt van je moeder, want je bent meerderjarig. Dan mag ze je toch niks verbieden? En dan nog, je bent echt wel oud genoeg om zelf in te schatten wat wel en niet kan. Tijd dat je moeder dat ook leert inzien lijkt me? Ik vind dit soort situaties altijd zo bizar.

Je zou evt ook iets kunnen zoeken voor 1x per week. Je probleem lijkt me makkelijk op te lossen :D

Ik ben 26 heb ook geen toestemming nodig van mn moeder om iets te willen doen. Kan goed inschatten wat wel en niet kan maar ik heb mij toch echt wel te houden aan de regels van het huis.

Het is het huis van mijn ouders, en hun regels gelden daar. Dus als mijn moeder mij zegt dat ik 4 jaar heb om die hbo opleiding te doen en als ik loop te lanterfanten ik zonder pardon uit huis gezet wordt ja dan heeft ze daar groot gelijk in.

Dus als ts haar moeder zegt, je studie gaat voor en je doet het maar even zonder paarden dan heeft ze daar groot gelijk in. Ts is jong en kan altijd nog bezig zijn met paarden in haar leven...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:52

Hoop dat je rustig met je moeder kunt praten en dan uitleggen waarom het best wel kan. Misschien kun je afspraken proberen te maken dat je bijvoorbeeld 2 dagen per week een pony of paard kunt gaan verzorgen. Dan kun je afspreken wat je precies voor cijfers op school minimaal moet blijven halen en dat je genoeg aandacht blijft besteden aan je konijnen en katten??
Op je 19e zou ik het echt vreemd vinden als je als volwassenen onder elkaar hierover geen afspraken kunt maken. Het lijkt mij ook goed als je op deze leeftijd leert om eigen beslissingen te maken, al is het in goed overleg met je moeder.
Ik hoop dat het gaat lukken!!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:22

Anoli schreef:
Ik ben 26 heb ook geen toestemming nodig van mn moeder om iets te willen doen. Kan goed inschatten wat wel en niet kan maar ik heb mij toch echt wel te houden aan de regels van het huis.

Het is het huis van mijn ouders, en hun regels gelden daar.

Dat was hier hetzelfde. Ik hoor het ma nog zeggen "zolang jouw voeten hier nog onder de tafel staan..." :D
En gelijk had ze (wat overigens niet betekent dat er overal strenge regels voor bestonden, dat ging in redelijkheid en harmonie).

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:10

misschien kun je is zoeken naar iemand die prive les of buitenritten geeft op zijn/ haar eigen paard. of zoek een bijbaantje voor de zaterdag bij een particulier je hebt zoveel opties.
en je zegt dat je verslaafd bent maar er zijn je hier al zoveel oplossingen aangeboden en overal heb je wel iets op te zeggen waarom je het niet wilt/ of kunt doen. dan is je verslaving ook niet zo erg anders reed je nu wel gewoon op een manege als je egt niet zonder paarden kan.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:45

saskiakefie schreef:
Nee vrije tijd besteed ik aan m'n dieren, hond van de buren, tekenen, fotograferen, tv programma's, fora, huiswerk..

Dus al deze hobbies (behalve huiswerk waarschijnlijk... :P ) mogen wel, maar een verzorgpaardje niet? Als je wat schuift met tijden zal een verzorgpaard best moeten lukken. Bijvoorbeeld in plaats van 3 uur tekenen en fotograferen, 3 uurtjes naar een verzorgpaard.
Als je het zo brengt naar je moeder? Heb je dat al eens gevraagd?
Niet alle eigenaren verwachten dat je 5 keer per week komt he.... er is vast wel een andresje te vinden waar je 1 of 2 keer per week kan komen helpen met poetsen of eventueel rijden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 22:10

Roosje01 schreef:
misschien kun je is zoeken naar iemand die prive les of buitenritten geeft op zijn/ haar eigen paard. of zoek een bijbaantje voor de zaterdag bij een particulier je hebt zoveel opties.
en je zegt dat je verslaafd bent maar er zijn je hier al zoveel oplossingen aangeboden en overal heb je wel iets op te zeggen waarom je het niet wilt/ of kunt doen. dan is je verslaving ook niet zo erg anders reed je nu wel gewoon op een manege als je egt niet zonder paarden kan.

tja verslaafd, verslaafd wat is verslaafd? In ieder geval voelt het niet prettig als ik het niet 'doe'.

Nadjax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:59

Elanor schreef:
Je bent 19 jaar oud en je mag geen verzorgpony van je moeder? Je bent volwassen.... Gewoon zelf inschatten of het kan met je school, het er nog eens stevig thuis over hebben en daar goede afspraken over maken. :)

*\o/*

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:20

saskiakefie schreef:
Roosje01 schreef:

tja verslaafd, verslaafd wat is verslaafd? In ieder geval voelt het niet prettig als ik het niet 'doe'.

Dat is inderdaad niet de definitie van verslaving ;) Als je altijd zou luisteren naar het gevoel dat iets 'niet prettig' is zou je wereld uiteindelijk heel klein worden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 10:33

saskiakefie schreef:
mltex schreef:
Maar wat wil je nou eigenlijk zelf dan met paarden? want daar ben je niet duidelijk over.
Als je wel een verzorgpaard wil en je kan er tijd voor maken, sorry, je bent 19.... doe je dat toch gewoon? als je 12 was geweest had ik je moeder begrepen.

Het is voor mij ook een beetje dubbel -O- Als ik op school zit heb ik gewoon tijd voor een vz paard maar met stage ben ik soms wel 10 uur per dag van huis weg.. Dus dan weet ik het niet zo. Het zou dan alleen in het weekend kunnen.

Ik was op stage rond 11 uur per dag weg, en zelfs ik redde het met een verzorgpaard haha.
Ken je niet iemand met een eigen paard die op vakantie gaat? Waar je dan een paar weken voor mag zorgen? Dan kan je moeder zien dat je het wel aankan :).

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:03

zoeken naar iemand die een bijrijder zoekt in de buurt?

http://link.marktplaats.nl/538756271

En ik ken een meisje die toen ze 18 was naar de paardenmarkt in hedel is gereden en met een joekel van een gelder kwam aanzetten.
'Hoi mam, heb ik net gekocht'! Weet jij nog een stalling?'

:=

maar nu, 16 jaar later heeft ze hem nog steeds, en ze is er altijd goed voor geweest.

Je moet je prioriteiten maar eens op een rijtje zetten. school, vriendje, familie, vriendinnen, paard.
Je paard zal namelijk veel tijd in beslag gaan nemen en dit zal het vriendje niet zo leuk gaan vinden.. je moet hier dan wel keuzes in maken.

In mijn ogen kan je je moeder alleen overtuigen als je een agenda voor jezelf gaat maken van de week bijvoorbeeld.
(ken je die reclame van dat jongetje met; 'waarom ik een hond wil?'
)
Plan die hele week in zoals het nu gaat, en plan een week in met als je een paard hebt.
Heb je er eigenlijk wel tijd voor? En wat moet je schrappen om er tijd voor te maken?

Succes met je dilemma!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:46

sallandval schreef:
Dat is inderdaad niet de definitie van verslaving ;) Als je altijd zou luisteren naar het gevoel dat iets 'niet prettig' is zou je wereld uiteindelijk heel klein worden.

Nee je snapt het echt niet :=

Bedankt voor de andere reacties!