wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:45

Ik wilde een kiger mustang, valkkleurig, of een ouderwetse haflinger of een aveligneser.
Lekker nuchter in de kop, met toch wat pit en koppigheid.
Het liefst uiteraard rijden zonder iets, maar in ieder geval op een halstertje lekker in het bos rijden.

Het werd...
een bruine kwpn ruin van 1.75 hoog, zware tuiger (een echt politiepaard) wel nuchter, met wat pit en koppig. Maar ook dominant en lomp.
Bitloos lukte prima in de bak, buiten liever toch ook een bit in (hoewel het meer ging om de dubbele inwerking dan specifiek een bit). Buiten was hij sowieso niet grappig alleen in de polder. Zolang er wat te zien was en hij afgeleidt was daardoor ging het top, kon zo met hem door de stad gaan, maar bij een rustige weg nam hij alles als reden om te spoken. Waren we met meer was er ook niks aan de hand. Helaas verkocht voordat ik daar verder mee aan de slag kon.

Mijn grote liefde daarvoor was kwpn merrie, ook 1.75 hoog, zware tuiger. Nuchter, zat weinig pit in maar wel koppig. Ontzettend dominant en ontzettend lomp. Was waarschijnlijk prima bitloos te rijden geweest, nooit gedaan echter (was een manegepaard namelijk). Maar het enige moment dat er snelheid in kwam was als ze een ander paard in het vizier had zodat ze dat kon aanvallen (goed, en 1 keer toen ze nogal hengstig was, galoperen en bokken het hele uur lang). Na een half uur was ze over het algemeen leeg en moest je haar echt vooruit schoppen, ik reed al snel vrij met haar in een lege bak i.p.v. in een manegeles. Maar wat was dat een heerlijk paard.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:48

ik wou beslist een vos hebben met een bles! maar het moesst een merrie wezen en een kruizing tussen hackney en andalusier. het mocht absoluut geen schimmel wezen! actief paardje, wel ontzettend lief en vertrouwd. en als het deze kruizing niet werd moest het een haflinger wezen, " wel met de kleur vos en een bles! " ( mijn eerste manegepony die ik mocht rijden was subles, een lieve merrie met een mooie bles. wat een schat. ik vegeet haar nooit weer!

mijn alleereerste paardje was inderdaad een vos met een mooie bles, wel een nrps.. geen hackney x andalusier... wat een schat!
nu is ze overleden en heb ik een cruzado, mijn pony is een kruizing van een andalusier wasr ook hackney bloed in zit. wel een ruin en een roodschimmel.inmiddels heb ik twee shetjes allebei ruin en 1 is vos en andere is zwart. voer mij maakt het niet uit meer wat voor ras of kleurtje het heeft ben dolgelukkig met de ponys die ik heb. alhoewel ik echt geen schimmel wou hebben ben ik daar geulukkig van afgestapt. ik wou toen ik jong was ook geen ruin hebben en nu heb ik er drie. ik wou dolgraag een mooie fries hebben maar dan voor het springen, dat is nog ateeds niet uitgekomen.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:52

Aprils_joke schreef:
Yviertje schreef:
Ik heb echt altijd gezegd: Wat er ook gebeurt, GEEN Fries!!!! Slome, poedersuiker beesten!

En je raadt het al, ik heb een fries _O- En ja, ze is het ideale paard voor me, al 9 jaar lang <3 Friezen vind ik echt nog steeds niets aan, maar ik zeg iig nooit meer dat ik nooit meer een fries wil.

ik hoor mezelf nu echooooooooo _O-

maar ik vind friezen wel mooi :')

Vind ze ook niet lelijk, maar puur op uiterlijk zou ik dus geen fries willen. Maar t karaktertje van die van mij past perfect bij die van mij en daar ben ik voor 'gevallen'

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:56

Ik wilde een groot paard: een vos, ruin en met veel wit.
Liefst ook een die wat ouder was.

Wat ik nu heb: Een Fjordenmerrie van 1.44m en bijna 10 jaar oud (gekocht toen ze 7 was).

Moet er wel bij zeggen dat ik al helemaal gevallen was voor de Fjorden tegen de tijd dat ik op zoek ging naar mijn eerste eigen paardje! Maar daarvoor heb ik eigenlijk nooit aan een Fjord gedacht!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:02

Ik wilde een schimmel of een appaloosa.

De eerste was...jawel... Een schimmel.
De tweede een appaloosa :D

De schimmel is inmiddels overleden, maaaaar daar heb ik ook weer een prachtige Schimmel dochter uitgefokt.
Ik heb dus wat ik als kind droomde :j

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:05

Ik wilde een fries :D Een grote zwarte fries (en een friezen fokkerij en zo :P )
Ik was vrij naïef toen ik 7-8 was, maar ja ik las de penny he :+ .

Ik heb nu een zwarte ruin van 1.65 , dus zo erg er naast zat ik niet :P Tis wel een kwpn'r.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:06

Ik wou nooit van me leven een fries.. :D

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:06

Reformer schreef:

Laat me raden :+

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:07

Ik wilde verder in de westernsport, dus moest het een quarter of paint worden.
Het is alleen jaren later een Fjord geworden... :D

Behoeftes waren veranderd, leven, werk, alles eigenlijk en Tom kwam en is gebleven.
Het begin was wat chaotisch, maar nu kunnen we lezen en schrijven met elkaar.
Western, dressuur, springen, buiten kilometers vreten.
Dat mag ook wel na 10 jaar.
En het ergste van het verhaal: het 10-jarige jubileum met Tom hebben we gevierd met de aanschaf van nóg een Fjord...
Tja.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:09

judith370 schreef:
Reformer schreef:

Laat me raden :+

Hahaha tsja..

En nog met tegenzin om stage, wéér met friezen..
Tot deze knappe man op mn pad kwam! Liefde maakt blind? :D
Nee hoor, nog geen moment spijt gehad van mijn knappert, en mijn vooroordelen over de friezen paarden waren ook al gauw weg!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:13

Ik wilde altijd het liefste een vos met blonde manen, en dat was ook gelukt. Helaas is dat paard overleden en daarna maakte het mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik wist alleen wel wat ik absoluut niet wilde, en dat was een bruine merrie met witte aftekeningen en hij moest ook niet al te druk zijn. En waar kwam ik mee thuis... Juist... :+

Afbeelding

En ik zal je vertellen... Ze is zo gek als een deur.... :D

fietje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:14

ik wou een vlak of zilvervos kleurige kwpn of iets in die richting beleerd en bomproof

En wat ik had gekocht een tinker 3 kleur met 2 blauwe ogen 2,5 jaar oud en dus onbeleerd en een echte draak .
maar ik kan hem nu niet meer missen .

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:16

ik wou vroeger een spierwitte arabier (hengst)

en nu verzorg ik 2 haflingers

ninafloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:26

Ik had mijn zinnen gezet op een shetlander, niet zo duur, etc. mijn ouders die niets mee paarden hadden naar een boer, nee geen shet te eigenwijs. Ik kreeg toen wel een pony( niet gestald bij die boer) wat denk je een D pony van 146.5 cm in die tijd de max voor een D pony , de grootste uit de kring, was wel 10 x gemeten want ze toonde nog groter. een super pony ze is 36 bij mij mogen worden. Ik was 11 toen ik mijn pony kreeg.

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:29

Ik wist het ook heel zeker, een zwarte ijslander ruin, liefst geen aftekening of anders een heel klein kolletje. En een die lief is, waar je zonder problemen mee buiten rond rijdt en heel makkelijk tolt.
Het ijslander deel is gelukt, verder is het een isabelkleurige merrie met bles geworden, een die liever niet tolt. Buiten als een idioot kan omdraaien en wegrennen. Het was niet eens liefde op het eerste gezicht. Het was gewoon een van mijn trainingspaarden, maar toen we eindelijk te toltknop hadden gevonden was het alsof we vlogen. En nu is het al bijna drie jaar mijn 'witte draak'.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:47

Ik heb altijd een fries gewild met lange manen en echt de stevige type.

Het werd een veulen wat uitgroeide in deze madam:
Afbeelding

Dus afgezien van de lange manen klopt het wel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:58

Ik wilde een schimmelmerrie van 3 jaar, tussen de 1.65 en de 1.70 groot. Ik wou per definitie geen vos, geen hengst en geen kleintje.
Het werd toen een 4-jarige vosruin van slechts 1.63 (die later nog goed doorgroeide naar 1.68 maar dat wist ik bij de koop niet) die tot zijn derde hengst was geweest.

Wrangler is aangekocht als 2-jarige zwartbruine KWPN-ruin, toen echt nog een ukkepukje, en ik was niet op zoek, maar riep in die tijd wel dat het dit keer alle kleuren mocht zijn behalve zwart of zwartbruin :+ Weer precies niet wat ik wou maar achteraf toch meer dan blij mee hoor.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:07

mijn "eisen-" "verlanglijstje was:
- ruin, zeker geen merrie want die zijn te wispelturig
- 7 jaar oud ongeveer (dan zijn de scherpe kantjes er wat af qua opleren) mocht absoluut ni jonger zijn
- max 1.60m groot want ik ben zelf niet groot
- vos met hoge witte benen en een speciale grote bles

wat het geworden is:
- merrie
- 3,5 jaar en net zadelmak
- op die leeftijd was ze al 1.62 en ze meet nu iets van een 1.67
- schimmel die ondertussen zo goed als wit is met hoe langer hoe meer sproeten (vliegenschimmel dus)

manman :D totaal anders dus maar ben echt heel erg blij met haar ondanks haar bruut gedrag en kuren soms..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:31

Ik heb altijd een fjord gewild.

En daar heb ik 19 jaar voor gespaard en toen gekocht. :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:27

Leuk om te lezen dat je een soort ideaal beeld in je hoofd heb en daar zoow van kan afwijken.
Ik ben een klein beetje afgeweken van wat ik wilde hebben:

Ras: Arabisch volbloed
Geslacht: Merrie of ruin
Kleur: Het zo en moest een schimmel worden.

Ik kocht:

Arabische volbloed
Hengst
Koffievos

Hij is GGK op zijn 3e, heb hem op de foto gezet op zijn 5/6e omdat ik het zelf gewoon fijner vond voor de klanten.
Hij bleek Hoefkatrol te hebben en is kort daarna ontdaan van zijn ballen.
Daarnaast kwamen we er ook achter dat hij overal artrose had

Als vervanging voor de rijerij ben ik gaan kijken voor een 2e Arabisch volboed.
Poging 2 om een schimmel te scoren.

Wederom kom ik thuis met een Vos Hengst :+

Toen werd het tijd voor een merrie nu wist ik het echt zeker...Het zou en moest een schimmel worden...
En wat kocht ik...............3 maal raden :P

Een vos :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:35

Een groot (boven de 1.70) paard, bij voorkeur een zwarte

we hebben nu: 2 appaloosa's grote maat Epony en klein paard, New Forest pony, Haflinger, Haflinger x Paint en 3 kleine maat appaloosa's.

Waar o waar is mijn zwarte grote sportpaard haha

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:41

Ik wilde graag een fjord, een ruin.

Kwam uiteindelijk thuis met een bruin bonte E (en jawel,) merrie, ach, het voelde vertrouwd.

Maar toch ben ik er zeker van dat mijn opvolgende knolletjes toch echt fjorden gaan worden.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:45

Toen ik mijn eerste pony kreeg had ik nog helemaal niet nagedacht over wat voor een ik wou want me vader had haar al gekocht voordat ik wist dat ik een eigen pony kreeg. :D

Maar toen ik op zoek was naar een paard wou ik een braaf paard die al veel gezien had en goed kon springen.
Uiteindelijk als eerst bij Zafier gekeken. Ruin van 5 jaar en 2,5 maand onder het zadel en niet echt een springer, wel gelukkig heel braaf :)
Kon hem gewoon niet laten staan dus na 2 weken werd hij gebracht

Me volgende paard, oke dat duurt nog jaren, maar dat word een merrie met goed papier en die goed kan springen. Qua kleur lijkt me wel leuk om een aparte te hebben :j

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:45

ik wilde (en wil!) een friese merrie met enorm veel behang en spieren. Zo eentje waar je prima in je eentje mee naar buiten kunt, een mooie M-proef kunt rijden en een leuke sprongetje maken.

Het werd een boerenknol die stront stront stront eigenwijs is, geen talent heeft en waarbij ik altijd in mn uppie over de hindernis ga... Maar ze heeft vanaf het eerste moment mn hart gestolen en ze is alles meer dan waard! al 9 jaar lang. :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 20:49

Ik wilde een NRPS, Vos met een bles en minstens 2 witte voetjes. Mintens een E-pony, maar het liefst nog een paard, bomproof, leuk kunnen springen en dressuren. Een echte allrounder dus.

Dit is het geworden:
Afbeelding

Het is wel een NRPS, maar geen vos :P En het is een e-pony.