Topper?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:37

Haha, iedereen hier noemt hun paard Topper.. Dan heeft mijne het zwaar te verduren. Ik noem haar eigenlijk altijd Mormel.. :D Ook al is ze het beste en liefste paard van de wereld, in mijn ogen, ze is wel echt een mormel :') Zelfs als ze het goed doet "Braaf mormeltje."

Nee, maar, het woord Topper is gewoon een woord dat men gebruikt om aan te duiden dat hun paard iets goeds heeft gedaan of gewoon ergens goed in is en dat is voor iedereen anders. De één is al blij als ze stilstaan bij de hoefsmid "Goed zo topper!" en andermans paard is pas een topper als ze het hele parcours foutloos hebben gelopen. Iedereen zet er een andere betekenis aan.

Toptalent daarentegen is een ander woord, waar wel een hogere betekenis aanzit. Heb je een paard met zogenaamd toptalent, dan verwacht je wel iets goeds te zien.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:49

Topper
1) Bedelaar 2) Belangrijke wedstrijd 3) Beroep 4) Crack 5) Damesmantel(tje) 6) Damesmanteltje 7) Dier 8) Eend 9) Hit 10) Hoogtepunt 11) Iets dat een enorm succes is 12) Kanjer 13) Kaskraker 14) Kasstuk ...

Zelfs de bedelende paarden zijn toppers :')

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:05

Vind jij je paard geen topper dan? Onder topper verstaat men niet altijd wedstrijdniveau. Het gaat er gewoon om dat je van je beesie houdt! Mijn pony is iniedergeval mijn TOPPER! :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 23:10

Mijn paard is het liefste en leukste paard van de hele wereld, maar het is imo geen topper, want dan had jij haar ook wel gekend :D Daarnaast heb ik geen topper centjes, maar goed. Het is me nu allemaal duidelijk hoor :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:19

topper betekent in deze gevallen niet een super-getalenteerd paard, maar voor de eigenaar is het gewoon HET paard, beter/liever/mooier etc bestaat gewoon niet....

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 01:20

Abiola schreef:
LisErm94 schreef:
Mijn paard vind ik het mooiste & liefste paard van de wereld..
echt getalenteerd is ze niet maar toch is ze mijn topper :P

Geeft denk ik meer aan hoe jij over je paard denkt.

Wat is dit nou weer voor een opmerking? Ik stel gewoon een vraag, ik geef toch verder geen waardeoordeel over jou paard, of wel dan? Hoef je dat ook niet over mij te doen hoor :)

Met die onderstaande zin bedoel ik: dat het woord topper meer aangeeft hoe je als baasje over je eigen paard denkt. Is absoluut geen waardeoordeel,ook niet op jou paard gericht hoor :p

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 08:49

LisErm94 schreef:
Mijn paard vind ik het mooiste & liefste paard van de wereld..
echt getalenteerd is ze niet maar toch is ze mijn topper :P

Geeft denk ik meer aan hoe jij over je paard denkt.

Abiola schreef:
Wat is dit nou weer voor een opmerking? Ik stel gewoon een vraag, ik geef toch verder geen waardeoordeel over jou paard, of wel dan? Hoef je dat ook niet over mij te doen hoor :)

LisErm94 schreef:
Met die onderstaande zin bedoel ik: dat het woord topper meer aangeeft hoe je als baasje over je eigen paard denkt. Is absoluut geen waardeoordeel,ook niet op jou paard gericht hoor :p

Ben het eens met LisErm, blijkbaar TS vind jij jouw paard geen topper. Hoeft ook niet, maar jij verstaat gewoon iets heel anders onder topper dan 'wij'.
Ik zeg niet letterlijk topper tegen mijn pony's, eerder eikel, spook, baby. Maar als ze iets heel goeds gedaan hebben dan zet ik dat wel zo op FB: Wereldkknol!.

Is hij dan de enige? Nee natuurlijk niet, maar op dat moment dat ik met hem bezig was oversteeg hij mijn verwachting van dat moment. Op dat moment en waarschijnlijk de rest van de dag mag iedereen het horen dat ik super maar dan ook supertrots ben op mijn fjord/ shet.
De volgende dag kan hij zomaar van zijn sokkel vallen :=

Nee mijn pony's kun je in vergelijking niet naast Totilas zetten (welk paard wel?) Maar mijn pony's ken ik en Totilas niet. Misschien is Totilas wel een topper in de ogen van MAR, misschien ook niet.

Ik hecht dus meer een emotionele waarde aan het woord topper dan jou TS.

amyyy55

Re: Topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:02

Waarom zou je paard pas een topper zijn als hij of zij hoog niveau rijd.
Als jij met je paard wat bereikt heb en hij is braaf geweest ben je trots, dan noem je hem natuurlijk topper.
Heb zelf gisteren m'n eerste paardje gehaald, totaal onbeleerd e.d. En die was braaf in de trailer en met poetsen en achter hem langs e.d. nou toen vond ik het al een topper. :')

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:04

Ik vind mijn paard het beste, geweldigste, mooiste paard wat er is dus ja dan is hij mijn topper!

Hij is ook heel soms een lastig stuk vlees wat naar de frikandellen-fabriek moet :o

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:06

Haha heel bekend @ veersche

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 09:21

Totilas kan prima dressur lopen, maar ik vind het geen topper, het zal mij een zorg zijn wat dat paard kan, voor mij is hij niet interessant _O-

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:14

Nou, Denise ik vind het wel weer wat ver gaan om Totilas geen topper te noemen, dat heeft hij meer dan voldoende bewezen.
Je bedoelt waarschijnlijk dat je geen interesse hebt in de topsport en dat je blij en trots bent op je eigen paard, mag ook, groot gelijk, daar moet je het tenslotte mee doen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:39

IndianLady schreef:
Nee mijn pony's kun je in vergelijking niet naast Totilas zetten (welk paard wel?) Maar mijn pony's ken ik en Totilas niet. Misschien is Totilas wel een topper in de ogen van MAR, misschien ook niet.

Jawel hoor, mijn paard doorstaat de vergelijking met Totilas zonder zefs maar met de ogen te knipperen. Mijn paard is landende-Boeing-747-proof............ }:)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:30

Knakker schreef:
Nou, Denise ik vind het wel weer wat ver gaan om Totilas geen topper te noemen, dat heeft hij meer dan voldoende bewezen.
Je bedoelt waarschijnlijk dat je geen interesse hebt in de topsport en dat je blij en trots bent op je eigen paard, mag ook, groot gelijk, daar moet je het tenslotte mee doen!

Precies :j hij levert topprestaties op zijn vlak :j dat is helemaal waar, maar om het nu een topper te noemen, ik vind het meer een koosnaampje dan een prestatiegerichte naam

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:34

haha zie mij onderschrift dat is ook mijn topper
Is niet hoger gekomen dan de L dressuur omdat hij overal van schrikt.
Maar niet van autos, motors enz.

Hij is een topper omdat hij oa een super karakter heeft.

Zo is elk paard voor iemand wel een topper en heeft dat niet altijd met zijn prestaties te maken in de sport.

Ik noem een persoon ook weleens een topper niet omdat diegene nou heel veel gepreseteerd heeft ergens in.
maar er bv gewoon altijd is voor iemand of mij goed geholpen had enz.

gr

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:37

Jeeeeetje, mijn paard is 2 en kan niks en gaat ook zeker niet tot de Z komen. IS het nu mijn Topper niet meer??

Je zeurt...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:41

Eerlijk gezegd, toen ik je openningspost las dacht ik dat je een meisje van een jaar of 11 zou zijn. Een jong meisje dat nog te veel waarde aan status en resultaten hecht...

Iemand van 41 kan toch wel relativeren dat je eigen paard altijd de grootste topper is die er is?

Jouw zoontje is neem ik aan ook jouw grootste topper? En dat terwijl er vast honderden kindjes zijn die beter zijn in sport, taal en rekenen.

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:56

voor iedere paarden eigenaar is je eigen paard je topper(de mijne wel in ieder geval) of ze nog zz lopen of niet eens uitgebracht worden./
het heeft met gevoel te maken niet met prestatie van het paard. dan mogen paarden die de z niet halen nooit een topper zijn.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:05

Hoe Totilas dan genoemd moet worden? Gewoon... Topper!

Iedereen stelt andere eisen aan zijn paard. Als je paard aan die eisen voldoet, is het een topper. Bij Totilas ligt het niveau van die eisen wat hoger ja, maar dat maakt mijn paard geen mindere topper als hij iets goed doet wat hij heel moeilijk vind. Net als Totilas.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:24

Abiola schreef:
Nogmaals, ik maak me niet druk en ben alleen maar blij als mensen blij zijn met hun paard. Ik snap de term topper gewoon niet als het gaat om een doorsnee paard, en dat bedoel ik niet slecht, heb er zelf ook eentje. Het viel mij gewoon op dat er de laatste tijd veel met die term wordt gegooid.

Misschien is het gewoon even een "populair" woord. Zoals wel vaker met woorden het geval is.

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:53

Als ik dit lees vraag ik me echt af waar jij je druk over maakt? :P een Topper hoeft niet hoog in de dressuur te lopen hoor,, Mijn verzorgpaard moet ik nog B starten! en dat vind ik een topper omdat wij in een half jaartje tijd zo'n band hebben opgebouwd en zoveel hebben geleerd dat ze voor mij een topper is.. of is ze omdat ze nog GEEN B loopt maar een gewoon paard? dit topic slaat echt alles................ :P

Sharissael

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:13

ik zie het verband tussen niveau en de term topper niet echt.. als je paard een angst heeft overwonnen is het toch ook een topper?
beetje vreemd topic ;)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:19

Beetje vragen naar de bekende weg. Tuurlijk vind iedereen zijn eigen paard een topper. Net als dat iedere moeder haar kind de knapste vind. Mijn haffie van 18 loopt geen z dressuur en heeft het waarschijnlijk ook nog lastig met een f proefje maar oh wat kan ik trost op der zijn als de les goed is gegaan en ze steeds beter gaat lopen. Dan is ze echt wel mijn " toppertje ' ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:20

Mijn paard is geen topper maar Polleke als ze fijn is om te rijden. Tegenwoordig is ze dat bijna altijd! Een paard waar ik alles mee kan en waar ik super blij mee ben. Ze is eenkennig en te heet voor andere ruiters behalve mijn instructrice dan die rijdt er zo op weg. Nee, mijn Poli is super sensibel en op de pinken te rijden. Ze zit super. Niveau is L en we gaan richting M en we rijden geen wedstrijen. Dus nee ze is absoluut geen topper. Maar iedere dag vertel ik haar hoe onwijs blij ik met haar ben. Ze is van mij, pas acht jaar en ik hoop nog heel lang plezier van haar te hebben.