waneer ben je geen beginer meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 06:17

@UMayDream

Dat is ook heel jammer, ik heb zelf op 2 totaal verschillende maneges gereden voordat ik een eigen paard kocht.
De een was een grote 5 sterren manege maar er werd amper op je houding of de ontspanning van je paard gewerkt, bij de stal waar nu ook Aidan staat gaat het allemaal vanaf achteren naar voren. NIET andersom, zoals bij de meeste grote maneges. ;)

UMayDream

Re: waneer ben je geen beginer meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:54

Dat is wel een goed principe Cremoris, van die stal. :j Balen dat 't op 90% van de maneges wél andersom gaat :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:56

bakkabouter schreef:
Als je niet meer 100% bezig ben met wat je zelf doet, maar een deel van je concentratie kan vrijmaken om je bezig te houden met wat je paard doet.

Dit dus ^

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:44

phormicola schreef:
bakkabouter schreef:
Als je niet meer 100% bezig ben met wat je zelf doet, maar een deel van je concentratie kan vrijmaken om je bezig te houden met wat je paard doet.

Dit dus ^

Naar mijn idee zijn mensen vaak teveel bezig met hun paard ipv met zichzelf, terwijl ze daar dus nog lang niet aan toe zijn :(:)

LadyLoverOO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:28

B niveau is toch rond de F7/ F8 niveau?
Dan ben je allang geen beginner meer!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:03

Wat ben je dan als je begint met wijken, galopperen met beugels uit, paard aan de teugel moet rijden?
En natuurlijk zelfstandig kan rijden?
(Dat is mijn vraag nu, pastte wel in dit topic vond ik :o )

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:14

Ben het met Knakker en Tammy_ eens!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:14

Ik vind dat je geen beginner meer bent als je een groen paard op kunt lijden naar een hoog niveau. :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:19

Change3x schreef:
Ik vind dat je geen beginner meer bent als je een groen paard op kunt lijden naar een hoog niveau. :j

op lijden? beetje sneu vind je niet.. ;)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:21

UMayDream schreef:
Change3x schreef:

op lijden? beetje sneu vind je niet.. ;)

*leiden.

Zavanellixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:48

Haha het is geen beginer maar beginner :)
Maar eigenlijk vanaf het moment dat je fatsoenlijk kan poetsen (dat hoort er ook een beetje bij vind ik), opstappen en stappen en draven. Misschien ook wel galopperen, maar dat is niet echt heel erg van belang aan het begin. En van de 'naam' beginner kan je heel snel afkomen eigenlijk, tenminste denk ik, en dan ben je gewoon een soort middengevorderd, of ietsje slechter. Als je gewoon kan rijden dan ben je het al niet zoveel meer, iig minder. :) hoop dat het een beetje klopt XD

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:48

Ik denk idd dat je geen beginner meer bent als je alledrie de gangen beheerst en in stap en draf goed kan sturen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:50

Biggers schreef:
Wat ben je dan als je begint met wijken, galopperen met beugels uit, paard aan de teugel moet rijden?
En natuurlijk zelfstandig kan rijden?
(Dat is mijn vraag nu, pastte wel in dit topic vond ik :o )

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 07:51

Euhhm..
Als je begint met wijken vind ik je een half-gevorderd
Galloperen met beugels uit ook.

Maar met aan de teugel rijden vind ik je een gevorderde :)

xStrawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:12

Chantal_00 schreef:
Euhhm..

Met aan de teugel rijden een gevorderde?
Dat lijkt mij niet, ik kan een paard aan de teugel rijden, maar noem mezelf absoluut nog een beginner hoor!

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:37

xStrawberry schreef:
Chantal_00 schreef:
Euhhm..

Met aan de teugel rijden een gevorderde?
Dat lijkt mij niet, ik kan een paard aan de teugel rijden, maar noem mezelf absoluut nog een beginner hoor!

Ik denk niet dat je een paard corect aan de teugel kan rijden als je hem niet kan laten wijken en nog niet zonder beugels kan blijven zitten ...
Ik denk dat wijken en zonder beugels rijden bij de basis hoort, zoals ik eerder heb horen zeggen: Dan werk je nog aan je eigen kwaliteiten.
Als je je paard aan de teugel rijd, ben je bezig met je paard te trainen, en dat is nog een stap verder.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:53

Chantal_00 schreef:
Ik denk dat wijken en zonder beugels rijden bij de basis hoort, zoals ik eerder heb horen zeggen: Dan werk je nog aan je eigen kwaliteiten.
Als je je paard aan de teugel rijd, ben je bezig met je paard te trainen, en dat is nog een stap verder.

Tot en met de Z is nog basis.
Met aan de teugel rijden, train je het paard ook nog niet hoor, want het gaat om het totaalpakket.
Wijken zonder dat het paard aan de teugel gaat vind ik ook geen wijken, maar opzij gaan voor druk. Je mist immers de juiste stelling en buiging.

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:59

superwoman schreef:
Chantal_00 schreef:

Met aan de teugel rijden, train je het paard ook nog niet hoor, want het gaat om het totaalpakket.
Wijken zonder dat het paard aan de teugel gaat vind ik ook geen wijken, maar opzij gaan voor druk. Je mist immers de juiste stelling en buiging.

Wat doe je dan na de Z?
Met aan de teugel rijden, train je je paard idd niet altijd. Wat ik vooral probeerde te zeggen is dat je dan ipv aan je zelf aan het paard gaat werken.
Maar over dat wijken, het lijkt mij dat je zonder nageeflijkheid wel gewoon de juiste stelling en buiging kunt krijgen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:03

Chantal_00 schreef:
superwoman schreef:

Wat doe je dan na de Z?
Met aan de teugel rijden, train je je paard idd niet altijd. Wat ik vooral probeerde te zeggen is dat je dan ipv aan je zelf aan het paard gaat werken.
Maar over dat wijken, het lijkt mij dat je zonder nageeflijkheid wel gewoon de juiste stelling en buiging kunt krijgen...

zoek het beide eens op zou ik zeggen ;)

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:26

Ik vroeg naar jouw mening over het verschil tussen wat je doet voor de Z, en daarna, dus wat het verschil volgens jou is, en wat dat met beginners te maken heeft.

Bovendien had de TS het over beginnen met wijken, dus dat zal waarschijnlijk niet op Z niveau zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:03

Chantal_00 schreef:
Ik vroeg naar jouw mening over het verschil tussen wat je doet voor de Z, en daarna, dus wat het verschil volgens jou is, en wat dat met beginners te maken heeft.

Bovendien had de TS het over beginnen met wijken, dus dat zal waarschijnlijk niet op Z niveau zijn.

Je vroeg wat er na de Z kwam, niet het verschil.
Maar goed, dat heeft met de oefeningen te maken - lijkt mij niet zo moeilijk om dat te begrijpen.

Ik had het over correct wijken, dat krijg je in de proef op L niveau, niet op Z niveau

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:41

Dus jij vind dat het van de oefeningen die bij jou wedstrijd niveau passen afhangt of je een beginner bent of niet?

In de Z komen oefeningen voor als appuyeren en een eenvoudige gallopwissel, dat vind ik geen oefeningen voor beginners...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:56

Chantal_00 schreef:
Dus jij vind dat het van de oefeningen die bij jou wedstrijd niveau passen afhangt of je een beginner bent of niet?

In de Z komen oefeningen voor als appuyeren en een eenvoudige gallopwissel, dat vind ik geen oefeningen voor beginners...

Nee, je had het over "de basis"...
Dat is wat anders dan een beginner of beginnersniveau.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:05

FleurAllstar schreef:
Je bent geen "beginer" meer als je beginner met 2 N'en schrijft :P

Neem grapje,
Bij mij op de manege zeggen ze als je stap, draf en galop goed beheerst, en figuren ( niet alle figuren, een aantal figuren)
_/-\o_

Andere mensen corrigeren en zelf ook een fout schrijven _O_

Chantal_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:04

superwoman schreef:
Chantal_00 schreef:

Nee, je had het over "de basis"...
Dat is wat anders dan een beginner of beginnersniveau.

Wat is dan het verschil om precies te zijn?